abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:51:08 #101
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_13729785
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:13 schreef koei het volgende:

. Het kost je alleen een redelijk grote investering en een beetje handigheid met de pc en dat hebben veel GBA bezitters niet.

onzin.

1. Zo'n setje kost net zoveel als 2 gba games dus die investering heb je er in no-time uit.
2. Iedereen heeft een pc en het flashen van een cart is echt kinderspel, zelfs voor de grootste nitwit.

pi_13737209
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:51 schreef err het volgende:

[..]

onzin.

1. Zo'n setje kost net zoveel als 2 gba games dus die investering heb je er in no-time uit.
2. Iedereen heeft een pc en het flashen van een cart is echt kinderspel, zelfs voor de grootste nitwit.

Voor volwassenen ja. Jongeren en vooral kinderen hebben toch heel wat meer moeite met het geld bij elkaar te sprokkelen. Simpel is het wel, maar dan moet je wel met een pc om kunnen gaan, en een heel aantal mensen kunnen dat niet. Die kunnen alleen een word document maken en weten hoe ze op een snelkoppeling moeten klikken om een spel te starten en dat is het. De laatste niet eerder genoemde reden is dat veel mensen niet van het bestaan van een flasher afweten.

Ontopic: Ik denk toch dat sommige scholieren dat apparaat echt wel willen hebben. Als je met een GBA op school komt dan ben je een nerd, maar als je met de nieuwste telefoon op school komt ben je 'stoer'. Dat apparaat kan ook MP3 enzo afspelen dus ook zonder dat jeer spellen op speelt is het best een leuk apparaatje, en bellen doen tegenwoordig heel veel mensen al met een hands free set, dus dat is ook geen probleem.

Als ik het apparaat ergens tegenkom met een leuke aanbieding dan neem ik 'm echt wel mee(heb nog een telefoonabbonnement nodig), en dan eigenlijk vooral voor die MP3 functie. Spellen ga ik er toch niet voor kopen want die zijn veel te duur.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_13737799
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:50 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Apart GB en telefoon, wat is daar nou mis mee?

Een GB wil je ook niet mee gezien worden. Dat is nog schadelijker voor je reputatie geloof me. Neem dan gewoon een PDA. Daar kan je volgens mij zelfs quake op spelen.
pi_13737841
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:19 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Een GB wil je ook niet mee gezien worden. Dat is nog schadelijker voor je reputatie geloof me. Neem dan gewoon een PDA. Daar kan je volgens mij zelfs quake op spelen.

Met een GBA SP doe je echt geen afbraak aan je reputatie hoor. Zover je je daarom druk kunt maken.. Mensen die zich druk maken om een gameboy, daar zeg ik tegen.
pi_13737916
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:21 schreef Lexie het volgende:
Met een GBA SP doe je echt geen afbraak aan je reputatie hoor. Zover je je daarom druk kunt maken.. Mensen die zich druk maken om een gameboy, daar zeg ik tegen.
Het zal wel met de leeftijd te maken hebben maar ik heb toch echt een GBA SP gekocht om gamend de tijd te doden in de trein. Niet om indruk te maken. Ik zou al eerder een GBA hebben gekocht, maar ik zag het niet zitten om te spelen zonder backlight.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13737939
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:21 schreef Lexie het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet alleen om dat een GBA slecht is voor je reputatie het gaat mij er meer om dat het een waardeloos apparaat is. Zoals altijd met nintendo. Ze doen het alleen goed bij de kindjes vanwege hun goede marketing. Het is toch te triest voor woorden dat de GBA anno 2003 de lynx en de Gamegear van 10 jaar terug amper overtreft. Het is gewoon genant. De eerste gameboy was technisch gezien ook vele malen slechter dan die van de concurrenten. Maar ja helaas zoals vaker bij techniek gaat het daar vaak niet om.

Hopen dat Sony volgend jaar de vloer aanveegt met de GBA want dat is hard nodig.

pi_13737968
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:25 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet alleen om dat een GBA slecht is voor je reputatie het gaat mij er meer om dat het een waardeloos apparaat is. Zoals altijd met nintendo. Ze doen het alleen goed bij de kindjes vanwege hun goede marketing. Het is toch te triest voor woorden dat de GBA anno 2003 de lynx en de Gamegear van 10 jaar terug amper overtreft. Het is gewoon genant. De eerste gameboy was technisch gezien ook vele malen slechter dan die van de concurrenten. Maar ja helaas zoals vaker bij techniek gaat het daar vaak niet om.

Hopen dat Sony volgend jaar de vloer aanveegt met de GBA want dat is hard nodig.

Kun je geen sci-fi boeken gaan schrijven, je fantasie is namelijk onbeperkt .
pi_13737996
Ik heb een Lynx gehad, en de GBA SP overtreft deze toch ruimschoots. Maar goed als jouw belangrijkste criterium om een handheld te kopen indruk maken op je medepubers is zijn we snel uitgepraat.
pi_13738061
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb een Lynx gehad, en de GBA SP overtreft deze toch ruimschoots. Maar goed als jouw belangrijkste criterium om een handheld te kopen indruk maken op je medepubers is zijn we snel uitgepraat.
Ik heb zelf een GBA gehad en ik kan toch wel zeggen dat hij redelijk gelijk heeft. De GBA is gewoon een mini-NES. De meeste spellen worden rechtstreeks geport. Eigenlijk is het gewoon schandalig. Ik ben ook blij dat ik het ding verkocht heb.
Ze hebben trouwens weinig aan me verdiend want ik had alle ROMS en een flash linker.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_13738084
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:26 schreef Lexie het volgende:

[..]

Kun je geen sci-fi boeken gaan schrijven, je fantasie is namelijk onbeperkt .

Nee je wou zeggen dat de grafische prestaties van de Gameboy indrukwekkend zijn?
pi_13738143
Net bij de MediaMarkt geweest en daar hadden ze 2 van die testdingen staan... Even een spelletje op gespeelt (Pandemonium ofzo?) en dat zag er wel indrukwekkend uit! Mooi schermpie en heel mooi en vloeiend 3D, veel mooier dan ik bij welk GBA spel dan ook gezien heb... Maarja mn mening over dat ding als telefoon is niet verandert, daarvoor is ie veel te groot en lomp..
pi_13738144
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:27 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij schrijf ik net dat het niet om de reputatie gaat maar om de technische kwaliteit van de GBA.

En de lynx is slechter dan de GBA, mag het alsjeblieft. De Lynx is 10 jaar oud!! En daar gaat het mij nou net om. Op een PDA die je voor 300 euro koop kan je Quake spelen. Spot the difference zou ik zo zeggen.

pi_13738145
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:29 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb zelf een GBA gehad en ik kan toch wel zeggen dat hij redelijk gelijk heeft. De GBA is gewoon een mini-NES. De meeste spellen worden rechtstreeks geport. Eigenlijk is het gewoon schandalig. Ik ben ook blij dat ik het ding verkocht heb.
Ze hebben trouwens weinig aan me verdiend want ik had alle ROMS en een flash linker.

Rechtstreeks geport van de SNES dan wel ja. En voor de games die er op uit komen, is het apparaat meer dan geschikt. RPG's, platformgames en strategiegames draaien er prima op. Deze games hoeven niet de meest flitsende graphics te hebben om er goed uit te zien.
En over de 3dgraphics, vergeet niet dat het dingetje ondertussen alweer meer dan drie jaar oud is.
pi_13738154
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:29 schreef American_Nightmare het volgende:
Draagbare SNES ben ik met je eens, maar wat is daar mis mee? Geweldige games (nieuw en ports) en haarscherpe in 2D! Als ik 3D wil gamen kruip ik wel achter mijn PS2 of GC. Misschien is het nostalgisch maar ik kan nog erg van dit soort spelen genieten, gameplay is nog altijd belangrijker dan graphics. Overigens heb ik nooit een SNES gehad, dus voor mij is sowieso alles nieuw!
quote:
En nu moeten we je stoer vinden ofzo? Zielige kneus.
pi_13738186
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:30 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nee je wou zeggen dat de grafische prestaties van de Gameboy indrukwekkend zijn?

Niet indrukwekkend, toereikend genoeg voor de games die er op uitkomen.

Maar goed, dit topic gaat over de N-gage, en niet over de GBA .

[Dit bericht is gewijzigd door Lexie op 08-10-2003 13:34]

pi_13738244
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:33 schreef dazzle123 het volgende:
En de lynx is slechter dan de GBA, mag het alsjeblieft. De Lynx is 10 jaar oud!! En daar gaat het mij nou net om. Op een PDA die je voor 300 euro koop kan je Quake spelen. Spot the difference zou ik zo zeggen.
Kijk eens naar de scherpte van het beeld van de GBA, de helderheid van de kleuren, schitterende 2D graphics. En dan heb ik het nog niet over het prachtige design van de GBA SP en de lange levensduur van de batterij!

Waarom zou ik dan voor 300 euro een pixelbrij als Quake willen spelen (toen leuk, nu achterhaald)? Liever een klassiek SNES spel als een achterhaald PC spel.

pi_13738352
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dan voor 300 euro pixelbrij als Quake willen spelen (toen leuk, nu achterhaald)? Liever een klassiek SNES spel als een achterhaald PC spel.

Het gaat er mij niet om wat jou voorkeur is qua spellen. Het gaat om de technologische mogelijkheden die er nu zijn. De SNES is achterhaalder dan een Pentium pc. Dan kan ik net zo goed roepen, waarom zou ik een P4 3Ghz kopen ik kan immers ook gewoon Prince of Persia gaan spelen op mijn oude XT.
pi_13738373
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Draagbare SNES ben ik met je eens, maar wat is daar mis mee? Geweldige games (nieuw en ports) en haarscherpe in 2D! Als ik 3D wil gamen kruip ik wel achter mijn PS2 of GC. Misschien is het nostalgisch maar ik kan nog erg van dit soort spelen genieten, gameplay is nog altijd belangrijker dan graphics. Overigens heb ik nooit een SNES gehad, dus voor mij is sowieso alles nieuw!

Ik bedoelde idd SNES. Dat het grafisch goed uitziet lijkt me wel een relevant punt in deze discussie. Anders kunnen we net zo goed zeggen dat de Philips ROMPAK computers of hoe heetten die dingen nu nog fantastische apparaten zijn die goed meekunnen met de hedendaagse gaming industrie. Da's onzin natuurlijk.

[/quote]En nu moeten we je stoer vinden ofzo? Zielige kneus. [/quote]

Relax denk aan je hart. Ik wil alleen laten weten dat ik niet zo gek ben geweest om geld uit m'n zak te laten kloppen door spelmakers die 40 a 50 euro voor een port vragen, die ze allang 100x hebben terugverdiend.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_13738534
er zijn hier wel veel figuren met oogkleppen als t over de GBA gaat.....
2825cc Single Turbo Beast
pi_13738544
Het succes van een console wordt bepaald door de games die je erop kunt spelen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

Waarom is de PS2 anders een groter succes dan de XBox?
Waarom is de GB een succes geworden en is de Lynx geflopt?

De Nokia kan technisch best indrukwekkend zijn, maar het is een onhandig ding die een beetje van alles is en de spellen krijgen slechte reviews.

pi_13738864
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:47 schreef Strolie75 het volgende:
Omdat de PS2 veel eerder is uitgekomen dan de Xbox, omdat de PS2 al een bestaande user database had van de PS1 en daardoor ook vanaf het begin al heel veel spellen had die je erop kon spelen

De GB is een succes geworden omdat er een goede marketing machine achter zat. De Lynx was echt veel beter dan de aller eerste gameboy (ook qua spellen verschilt het niet zoveel want echt veel toppers zijn er op de eerste GB niet uitgekomen, en toppers waren er op de lynx vast ook wel)

Het wordt inderdaad tijd om je oogkleppen eens af te zetten...

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_13738914
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:47 schreef Strolie75 het volgende:
Het succes van een console wordt bepaald door de games die je erop kunt spelen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

De PS2 was er eerder en dus hadden ze ook eerder veel meer spellen.. Wat betreft de GB en de Lynx kan ik het niet een twee drie zeggen. Ik weet niet of er nou zo veel meer spellen waren op de GB. Ik weet wel dat de Lynx technisch gezien superieur was aan de GB. Ik had zelf een gameboy en een vriend van me had een Lynx.
pi_13738937
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:59 schreef koei het volgende:
Omdat de PS2 veel eerder is uitgekomen dan de Xbox, omdat de PS2 al een bestaande user database had van de PS1 en daardoor ook vanaf het begin al heel veel spellen had die je erop kon spelen
Per maand worden er nog steeds meer PS2 verkocht dan XBoxen. En waarom, zoals je al zei. Je kunt veel meer spellen erop spelen.
quote:
De GB is een succes geworden omdat er een goede marketing machine achter zat. De Lynx was echt veel beter dan de aller eerste gameboy (ook qua spellen verschilt het niet zoveel want echt veel toppers zijn er op de eerste GB niet uitgekomen, en toppers waren er op de lynx vast ook wel)
Een woord: Tetris.
pi_13739025
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Per maand worden er nog steeds meer PS2 verkocht dan XBoxen. En waarom, zoals je al zei. Je kunt veel meer spellen erop spelen.
[..]

Dit heeft nix te maken met de N-Gage, ga maar ergens anders oude koeien uit de sloot trekken.

pi_13739049
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 14:00 schreef Strolie75 het volgende:

Tetris kreeg je gratis bij de gameboy. Mario was ook een topper natuurlijk. Maar goed bij de Lynx had je ook goede spellen alleen had ik het idee dat de marketingmachine bij Nintendo wat beter liep.

En niet te vergeten bij Sega had je sonic. Toch flopte de Gamegear.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')