Ik heb een discussie met PostNL over 1,95

Maar ik vind het ook een beetje het principe.
Via de PostNL app kun je de bezorging wijzigen naar avondbezorging voor 1,95. Je kiest in de app een tijdvak op een datum (bijv 29 september, 17:30-21:30), betaald 1,95 met ideal en de bezorging is gewijzigd.
Nu heb ik dit gebruikt, maar is de zending die avond geupdate naar 'bezorging verhinderd', en komt de zending een dag later, weer in de avond.
Nu ging het mij specifiek om de avond van de dag die ik gekocht had, en wil ik dus mijn 2 euro terug. Naar mijn idee hoeft hij die dag later niet meer in de avond te komen. Volgens PostNL is dat niet mogelijk, omdat je betaald voor de dienst en niet voor een specifieke dag. Hij kan ook niet meer in de middag bezorgd worden (ook niet op een andere dag) en hun doen verder niets fout.
Naar mijn idee staat nergens dat je alleen voor de dienst betaald, je kiest echt in de app een specifieke datum en in het overzichtscherm met de betaalknop staat ook die datum. Naar mijn idee moet je dan ook zo sportief zijn om als dat niet lukt de speciaal daarvoor betaalde kosten terug te geven.
Overigens, is bezorging gewoon een dienst. Die dienst is nog niet geleverd. Nergens doe je specifiek afstand van je bedenktijd voor de wet koop op afstand, en nergens staat ook vooraf specifiek vermeld dat je afziet van de bedenktijd bij aankoop van deze wijziging. Dus waarom zou je die dienst niet kunnen herroepen en zeggen: 'Kom hem toch maar 's middags bezorgen', dat hun systeem dat niet kan lijkt mij geen reden.
Op de vraag waar staat dat ik ondanks dat ik een specifieke datum en tijd kies, betaal voor de service en niet dat moment waar ik hem naartoe wijzig, verwijst PostNL door naar
https://www.postnl.nl/Ima(...)022_tcm10-219164.pdf artikel 2.1 pagina 10.
Zelf zie ik op pagina 8 wel dingen over bezorging wijzigen:
quote:
• DeGeadresseerdevaneenZendingkanvoordebezorgpoginghetaflevermoment en/of het afleveradres wijzigen dan wel voor een Afgesproken Plek kiezen.
PostNLPakkettenzaldebezorgingconformhetverzoekvandeGeadresseerde uitvoeren en kan daardoor afwijken van de oorspronkelijke bezorging.
• InbepaaldegevallenisPostNLPakkettengerechtigdeenbijdragevande Geadresseerde te vragen voor het wijzigen van de bezorging.
•Voorinformatie,klachtenofverzoekentotrestitutievanbetaaldebijdragen vanwege de gewijzigde bezorging kan de Geadresseerde zich wenden tot PostNL Pakketten.
Benieuwd naar de ideeën hier
[ Bericht 12% gewijzigd door Leontje op 29-09-2022 11:48:09 ]