abonnement Unibet Coolblue
pi_206122621
Dag allen,

Ik woon in een tussenwoning en de voor en achtergevel zijn bijna geheel bedekt met kozijnen. Elk kozijn heeft aan de binnenkant een gipsen wand er onder die zo'n 4cm van de buitengevel af zit met daarbovenop een vensterbank. Aan de helft van die wanden hangt ook nog eens een radiator.
Nu wil ik heel graag die spouw van 4cm opvullen met isolatiemateriaal alleen loop ik hier tegen 2 dingen op en hierbij graag jullie advies:
1. hoe kan ik fatsoenlijk in zo'n smalle spouw het onderste laagje puinafval verwijderen
2. welk materiaal kan ik het beste gebruiken om dit (zelf) op te vullen dat het beste isoleert.

Zie foto.
Alvast bedankt voor de reacties



Eventueel zou ik er ook voor open staan om deze gipsblokken volledig te verwijderen en er een voorzetwand met isolatiemateriaal van te bouwen en af te werken met gipsplaten. Het probleem dat ik hier echter bij voorzie is dat dit misschien niet stevig genoeg is om een radiator aan op te hangen.
Op de begane grond is inmiddels vloerverwarming dus daar zou dit misschien wel een optie zijn mits het zich loont.

[ Bericht 2% gewijzigd door Demon-X op 28-09-2022 17:15:22 (aanvulling) ]
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_206123322
Isolatie parels erin.
  dinsdag 27 september 2022 @ 23:02:25 #3
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206124330
Ik zou dit niet isoleren. Nauwelijks effect en alleen maar risico op vocht
pi_206130462
Misschien staan in onderstaand topic nog wat ideeën?

K&W / Isoleren tussenmuur
pi_206131268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:46 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Misschien staan in onderstaand topic nog wat ideeën?

K&W / Isoleren tussenmuur
Leuk topic over de definitie van een spouwmuur maar niet echt iets nuttigs in kunnen vinden voor mijn situatie
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_206131311
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
Isolatie parels erin.
Zit ik ook te overwegen, ik ben alleen bang dat ik koudebruggen blijf houden door dat laagje bouwafval.
En bij die parels, ik begrijp dat die normaal verlijmd zijn, hoe activeren ze die lijm of wat moet ik me daarbij indenken?
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_206131404
Wat ik zou doen boven:
Als het losliggend puin is - smalle verlenging maken voor aan de stofzuigerslang (heb voor mijzelf ooit een reststuk uponor 16mm mantel gebruikt en die gewoon vastgetaped, verstopt redelijk snel maar was snel klaar)
of

Radiator eraf - gat hakken , puin eruit vissen, gat dichtmaken met gipsblok.
Dan vullen met EPS-parels, of als je er echt mooi bijkan van bovenaf Pirplaat erin zetten.

Optie voor beneden
- Huidige wandje slopen, Pir+gipsplaat terugzetten - daar lijkt niks aan te hangen
pi_206136027
Kun je aan de buitenkant de betimmering verwijderen? Zo heb ik dat eens opgelost. Pir plaat in het kozijn, goed dicht purren en tapen en dan weer betimmeren.
pi_206143343
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:38 schreef tux87 het volgende:
Kun je aan de buitenkant de betimmering verwijderen? Zo heb ik dat eens opgelost. Pir plaat in het kozijn, goed dicht purren en tapen en dan weer betimmeren.
Dat volg ik niet helemaal, hoe helpt een deel van het kozijn verwijderen bij het puin ruimen onderin de spouw?
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:52:14 #10
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_206167360
Vandaag een stuk pvc van 32mm gehaald, past perfect op de karcher mits je eerst het handvat eraf haalt en direct op de slang zet. Geen duct tape of niks nodig.
Helaas is die smalle buis niet in staat om stukken steen naar boven te tillen, hoogstens oude stukken pur. Dat was waarschijnlijk erin gedumpt toen het huidige kozijn geïnstalleerd werd.

Binnekort even met een buurman praten, die had dat volgens mij al geisoleerd.
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_206173553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:33 schreef Demon-X het volgende:

[..]
Dat volg ik niet helemaal, hoe helpt een deel van het kozijn verwijderen bij het puin ruimen onderin de spouw?
In plaats van de wand aan de binnenzijde uitbreken kun je dat ook doen aan de buitenkant. Scheelt rommel binnen en je kan het dan echt goed isoleren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')