abonnement Unibet Coolblue
pi_206121684
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:D :D :D :D
Wat is er precies zo grappig, behalve jouw eindeloze lijst van simpele vragen waar je zelf het antwoord niet op kunt bedenken?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:39:57 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206121692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.
Dat ontkent niemand, een Amerikaanse actie is dan ook niet uit te sluiten.

En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.

Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.

Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 19:40:30 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat is er precies zo grappig, behalve jouw eindeloze lijst van simpele vragen waar je zelf het antwoord niet op kunt bedenken?
Ooh. Bedoelde je deze post serieus? _O- Sorry :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206121714
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.

Denk je dat Amerika ook maar iets geeft om rust en stabiliteit hier? Vreselijk naïef.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:41:49 #180
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121726
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.

Zelden zoiets naïefs gelezen, sorry hoor.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206121742
CIA informeerde DE reeds weken geleden volgens Der Spiegel


https://www.spiegel.de/po(...)b2-bae4-d134de0b3d57
pi_206121751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden

https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia
[..]

Zo zie ik het ook ja.
Definitely not CIA
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:43:49 #183
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206121753
Ik sluit niet uit dat het toch een Oekraïense undercover actie zou kunnen zijn.
Neutraal ogend schip , duikers en zware explosieven, meer heb je niet nodig.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:45:10 #184
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206121776
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Denk je dat Amerika ook maar 1 fuck geeft om Europa? :D _O- zoals altijd draait alles om geld en eigenbelang, als er ook maar iets te halen valt voor de VS zijn ze van de partij 😑
Ik geloof dat we best belangrijke handelspartners zijn, we zijn geen arm Afrikaans land waar wat olievoorraden zijn die geplunderd kunnen worden.

Geloof dat ze ons zelfs hebben bevrijd tijdens WO2. :+ Dus ergens toch wel heel belangrijke banden die je niet op zo’n manier als deze zou verspelen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206121784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:42 schreef myShizzle het volgende:
CIA informeerde DE reeds weken geleden volgens Der Spiegel


https://www.spiegel.de/po(...)b2-bae4-d134de0b3d57
Dan weet ik wel wie er achter zit
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:48:02 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat ontkent niemand, een Amerikaanse actie is dan ook niet uit te sluiten.

En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.

Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.

Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
Ik denk niet dat dit echt tot diepe onenigheid binnen de NAVO zal leiden.

Verder zijn de kansen van Rusland slecht. Maar juist daarom moeten we Putin wel een andere uitweg bieden dan de nucleaire optie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:49:32 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121840
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.

Schattig. O+
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206121846
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:50:41 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206121864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar juist daarom moeten we Putin wel een andere uitweg bieden dan de nucleaire optie.
En hoe ziet dat eruit?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:50:44 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121866
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen? :')
Zodat wij ook in de toekomst nog afhankelijk blijven van Amerikaans LNG en Putin (of Rusland) niet meer beschikt over dit machtsmiddel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206121874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.
Maar twijfel is alleen zinvol als je er ook nog bent om er gebruik van te maken. Twijfel is een sluipmoordenaar, je moet eerst veel twijfel zaaien en dan kun je ineens toeslaan. Twijfel zaaien is nooit een last-resort. Eerder juist iets wat bij voorbereidend werk hoort.

Als het dus 7 of 8 maanden geleden was gebeurd, had ik je gelijk gegeven. Maar Rusland is de oorlog aan het verliezen, of lijkt in ieder geval niet zijn doelen te kunnen halen. En als Rusland dan voor de vergelding gaat, is dit wel een HEEL magere zet. Een beetje zielig, zelfs. Daarom geloof ik niet in vergelding van Rusland.

quote:
Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.
Een false-flag is alleen een false-flag als er een beschuldiging en een aanval (als is het maar een politieke aanval) volgt. Met een false-flag operatie creëer je een kunstmatige reden om je, ogenschijnlijk terecht, ergens mee te gaan bemoeien. Volgens mij heeft Rusland zijn bord al vol in Oekraïne en heeft het geen mogelijkheden om nog ergens anders te gaan aanvallen.

quote:
Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
De mobilisatie is volgens mij een groter success dan wij denken. Volgens mij is het werkelijke doel van die hele mobilisatie om de 'veroverde' regio's te bezetten. Zodat de jonge soldaten die er nu zitten weer vrij komen om op plaatsen te gaan vechten waar oude mensen niet bruikbaar zijn. Speculatie, dus pin me er niet op vast.

Het gaat voor Rusland niet zo goed in Oekraïne, maar ook niet zo slecht als het lijkt, volgens mij. De werkelijkheid is moeilijk te volgen met alle éénzijdige propaganda die ik hier te zien krijg.
pi_206121898
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ooh. Bedoelde je deze post serieus? _O- Sorry :')
Ik bedoelde mijn respect die ik jou gaf door antwoord te geven op jouw vraag serieus.

Maar ik begrijp dat je het niet verdiende.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 19:53:05 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206121909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Hoe weet je dat, werk je in het Pentagon? Zowel de VS als Rusland zou het gedaan kunnen hebben.
Dat heet logisch redeneren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:53:34 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121917
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En hoe ziet dat eruit?
Ja. lastige. Maar ik denk dat het te gevaarlijk is hem zo ver de hoek in te drijven dat hij geen andere uitweg ziet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:55:29 #195
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206121940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zodat wij ook in de toekomst nog afhankelijk blijven van Amerikaans LNG en Putin (of Rusland) niet meer beschikt over dit machtsmiddel.
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 27 september 2022 @ 20:01:02 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206122038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. lastige. Maar ik denk dat het te gevaarlijk is hem zo ver de hoek in te drijven dat hij geen andere uitweg ziet.
Gouden brug van Sun Tzu bieden is nodig ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206122047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het Rusland geen fuck boeit waarom jammeren en dreigen ze dan?
Terroristenstaat.
U MAD?
  dinsdag 27 september 2022 @ 20:01:33 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206122048
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
Zullen we wel nodig hebben. En kopen we het niet van Rusland, dan verkoopt Rusland het weer aan India of China, waardoor die minder kopen uit Arabië en wij dat dus kopen. Bij een commodity als olie werken sancties alleen maar als ze unaniem en wereldwijd zjn. Anders veranderen enkel de stromen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206122058
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
Ik neem aan omdat we ook olie uit Amerika krijgen en dat genoeg voor Amerika was. Ook kunnen we overal olie vandaan kopen en is het onmogelijk om Rusland te stoppen.

Maar we kregen nog geen gas uit Amerika. Nu zal dat wel gebeuren.

Vergeet ook niet dat in Amerika bijna niemand gas gebruikt. Dus op hun eigen markt kunnen ze dat gas helemaal niet kwijt. Dat betekent dat ze het moeten verbranden, want het is een bijproduct van het oppompen van de olie.

En het enige dat een goede kapitalist verbrand, zijn zijn sigaar en het 10-dollarbiljet waarmee hij hem aansteekt.

Amerika liep veel winst mis voor deze oorlog. Nu kunnen ze weer flink verdienen.
pi_206122120
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik geloof dat we best belangrijke handelspartners zijn, we zijn geen arm Afrikaans land waar wat olievoorraden zijn die geplunderd kunnen worden.

Geloof dat ze ons zelfs hebben bevrijd tijdens WO2. :+ Dus ergens toch wel heel belangrijke banden die je niet op zo’n manier als deze zou verspelen.
Samen met de Canadezen en de Britten idd, maar Amerika doet wat Amerika wil, niemand (van de westerse landen dan) die ertegen in durft te gaan, zíjn wat dat betreft aardige bruinneuzen hier. :+
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')