abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:22:22 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206117958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:15 schreef flyguy het volgende:

[..]
De Amerikanen zijn wederom letterlijk de enige die hiervan profiteren, maar als logica je ontgaat...
Hoe profiteren de Amerikane hiervan dan? Ik zie het niet namelijk :? .

Het moet het natuurlijk wel waard zijn om de infrastructuur van je bondgenoten hiervoor op te blazen natuurlijk. Want links of rechtsom, er komt ooit boven water wie het geflikt heeft. En dan heb je je verbondenheid wel gigantisch beschadigt.
pi_206117960
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:15 schreef skrn het volgende:

[..]
Zijn grote leidingen, voordat die leeg zijn ....
Diameter 48", lengte 1200km en druk 220bar. Ja daar zit wel aardig wat in.
pi_206117965
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook Noorwegen heeft geen enkele baat bij dergelijke gefuck in Europese verhoudingen.
Tot er iemand is gaan kijken wat er daadwerkelijk gebeurd is kunnen we alle kanten uit speculeren tot we een ons wegen
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 september 2022 @ 13:23:54 #129
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_206117968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hun enige chantagemiddel zelf saboteren zou een oliedomme zet zijn.
Ze vielen eerder dit jaar nog een ander land binnen, waardoor de hele wereld tot de ontdekking kwam dat het gevreesde Russische leger bestaat uit decennia oude roestige bagger, bemand door een ongemotiveerde drek dat men soldaten noemt en wat geen reet meer uitvoert als de - lekker handig op het slagveld aanwezige - officieren uitvallen. Hun chantagemiddel saboteren zou nog niet eens de domste Russische zet van dit jaar zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:24:35 #130
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206117974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wel grappig dat de Russische trollen nu opeens weer tevoorschijn komen.
Betaalde ze me maar... Maar dit heeft weinig met trollen te maken. Dergelijke zaken niet willen inzien geeft enkel aan dat propaganda op jou het gewenste effect heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe profiteren ze?
Door nu en in de toekomst minder energie-afhankelijk te zijn van Rusland waardoor er minder noodzaak is om eventuele goede betrekkingen vanuit Europa die kant op te hebben. Daarnaast hebben ze door het wegvallen van energie-leveringen vanuit Rusland meer afzetmarkt voor hun eigen energie zoals LNG
The more debt, the better
pi_206117980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Tot er iemand is gaan kijken wat er daadwerkelijk gebeurd is kunnen we alle kanten uit speculeren tot we een ons wegen
Dit gaat tot in lengte van jaren voer worden voor samenzweringstheoriėn. Net als de aanslag op mevrouw Dugin.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206117983
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hoe profiteren de Amerikane hiervan dan? Ik zie het niet namelijk :? .

Het moet het natuurlijk wel waard zijn om de infrastructuur van je bondgenoten hiervoor op te blazen natuurlijk. Want links of rechtsom, er komt ooit boven water wie het geflikt heeft. En dan heb je je verbondenheid wel gigantisch beschadigt.
Ik vermoed:
Door verkoop van LNG en het verder buitenspel zetten van Rusland want Rusland voorzag nog 9% van de Europese gasbehoefte

Maar zo zijn er altijd winnaars aan te wijzen :P
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:26:45 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206117991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ze vielen eerder dit jaar nog een ander land binnen, waardoor de hele wereld tot de ontdekking kwam dat het gevreesde Russische leger bestaat uit decennia oude roestige bagger, bemand door een ongemotiveerde drek dat men soldaten noemt en wat geen reet meer uitvoert als de - lekker handig op het slagveld aanwezige - officieren uitvallen. Hun chantagemiddel saboteren zou nog niet eens de domste Russische zet van dit jaar zijn.
Precies.

Dat iets dom is gebruiken als argument waarom de Russen het niet gedaan zouden hebben is... ehh.. ja... nogal dom.
Huilen dan.
pi_206117997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Tot er iemand is gaan kijken
Dat is onmogelijk las ik.
pi_206118000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

1. Om de steun van Europa aan Oekraļne te verzwakken dankzij zeer kritische denkers die meegaan in het frame dat de VS dit gedaan heeft.
Geef ik toe. Maar als je werkelijk gaat kijken naar die steun van Europa, is het bijna niks in vergelijking met de steun van de VS aan Oekraļne. Onze steun bestaat voornamelijk uit hele zware sancties voor de tegenstander van Oekraļne. Dat verzwakt het argument volgens mij wel.

quote:
2. Om West-Europa te fucken.
Ik weet niet, hoe zou Rusland daar beter van worden? Dan zou je misschien suggereren dat het door een onafhankelijke Russische groep is gedaan. Maar hebben die werkelijk de middelen voor zoiets?

quote:
3. Om de Russen intern te overtuigen dat de VS dit heeft gedaan als oorlogsdaad tegen Rusland om zo de steun voor Poetin te vergroten en de bereidheid om te vechten toeneemt.
De false flag. Yep, dat kan heel goed. Biden heeft zich met zijn dreigement van Februari, dat de VS de Nordstreams makkelijk kapot kan maken, de VS kwetsbaar gemaakt voor een false flag. Inkoppertje voor Rusland.

Maar toch. Dan zou het een wanhoopsdaad van Rusland zijn. Want naast dat de EU zonder gas komt te zitten, komt Rusland zonder inkomsten te zitten. En dat geld hebben ze juist hard nodig. Hoe extreem wanhopig zijn ze dan wel niet? Ik vind het een beetje onwaarschijnlijk, er gaan daar nog geen mensen op straat van de honger dood. De ellende kan nog echt tientallen malen groter zijn voordat Rusland als staat werkelijk instabiel wordt. En dat doet me twijfelen.

Er is nog een andere mogelijkheid. Dat interne facties in Rusland dit hebben gedaan om Poetin's positie te ondermijnen. Dan kunnen we binnenkort een staatsgreep verwachten.
pi_206118005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:24 schreef flyguy het volgende:

[..]
Betaalde ze me maar... Maar dit heeft weinig met trollen te maken. Dergelijke zaken niet willen inzien geeft enkel aan dat propaganda op jou het gewenste effect heeft.
[..]
Door nu en in de toekomst minder energie-afhankelijk te zijn van Rusland waardoor er minder noodzaak is om eventuele goede betrekkingen vanuit Europa die kant op te hebben. Daarnaast hebben ze door het wegvallen van energie-leveringen vanuit Rusland meer afzetmarkt voor hun eigen energie zoals LNG
En hoe precies is dit enkel aan de USA? En niet aan Qatar, Noorwegen of Nigeria om er maar een paar te noemen?
pi_206118013
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:10 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Je kan ook de leidingen opblazen en de Rusland pijpers in Europa gebruiken om de schuld bij een ander neer te leggen.
Dit.

Een sabotage aanval kan voor verdachtmakingen zorgen (zie dit topic) en kan zorgen voor onrust.
rusland heeft zoveel problemen, dat iedere afleiding een redding kan zijn.

Dit bewijst maar weer eens hoe wanhopig de russen zijn. De schade kan redelijk eenvoudig hersteld worden, echter zal het jaren duren voordat Europa bereid zal zijn om russisch gas te kopen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:29:39 #138
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206118015
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vermoed:
Door verkoop van LNG en het verder buitenspel zetten van Rusland want Rusland voorzag nog 9% van de Europese gasbehoefte

Maar zo zijn er altijd winnaars aan te wijzen :P
Tja, zodra de Amerikanen (of iemand anders) die laatste 9% kan leveren dan neemt de EU met liefde afscheid van Rusland als gasleverancier. Daar hoeven ze nu die leiding niet voor op te blazen :P .
pi_206118017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Noorwegen heeft wel baat bij een defecte leiding, en Algerije en het VK kunnen zij mooi meer leveren
Het VK ben ik helemaal vergeten. Die hebben volgens mij ook de middelen om op grote diepte zo'n pijp op te blazen. En er zijn daar een boel mensen die er baat bij hebben als de EU verzwakt wordt, omdat de hele Brexit lijkt te mislukken. Dat zou werkelijk een groot schandaal zijn. Het VK zou een outcast worden, de EU zal nooit meer iets met het VK te maken willen hebben.
pi_206118021
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Had jij vast niet door
Edit: of wel
Edit2: of toch niet.
Nee, ik had het werkelijk gemist. Hoewel het gewoon zelfs in de titel staat. :@

Ik werd op de verkeerde voet gezet door de eerste regel in de OP: "Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd"

[ Bericht 10% gewijzigd door RetepV op 27-09-2022 14:05:01 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 september 2022 @ 13:31:22 #141
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_206118025
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:12 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
noem ik geen nieuws
Ah, het moet in hoofdletters op Teletekst staan, anders 'negeert de MSM het weer'?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206118026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het VK ben ik helemaal vergeten. Die hebben volgens mij ook de middelen om op grote diepte zo'n pijp op te blazen. En er zijn daar een boel mensen die er baat bij hebben als de EU verzwakt wordt, omdat de hele Brexit lijkt te mislukken. Dat zou werkelijk een groot schandaal zijn. Het VK zou een outcast worden, de EU zal nooit meer iets met het VK te maken willen hebben.
Goed verhaal joh.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206118032
Duurt wel een tijdje voordat die leidingen leeg zijn. Hoe lang is zo'n leiding? 1000 km? 48-inch leiding volgens mij, dus inhoud 1 m3/m. Stel 1000 km onder 100 bar, euh, dat is dan 1000 x 1000 x 100 = 100 miljoen m3 gas onder atmosferische druk.

Zou Rusland (en Duitsland) wat gas alvast uit de leiding kunnen halen, terugpompen als het ware? Of laten we maar alles in zee oplossen? :7
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 september 2022 @ 13:32:47 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_206118039
quote:
Wel een mooi lijstje met activiteiten, ik vertrouw ze voor geen meter uiteraard, maar zou het wel rete-interessant vinden om te weten wat ze precies allemaal doen :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:32:50 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206118040
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed verhaal joh.
Nouja, je zou er een goed boek over kunnen schrijven. Zo een plot :P .
pi_206118053
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:27 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk las ik.
Dat lijkt mij onwaar, als het geborrel is gestopt kunnen ze daar vast wel een onbemande onderzeeėr naar toe sturen met een camera
pi_206118056
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goed verhaal joh.
Ik ga alle mogelijkheden na. Als ik een mogelijkheid na ga, en het is onwaarschijnlijk, dan is het gewoon onwaarschijnlijk.

Misschien dacht je dat ik in conclusies schreef in plaats van in hypothesen?
pi_206118064
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:34 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ga alle mogelijkheden na. Als ik een mogelijkheid na ga, en het is onwaarschijnlijk, dan is het gewoon onwaarschijnlijk.

Misschien dacht je dat ik in conclusies schreef in plaats van in hypothesen?
Zo kun je in het wilde weg fantaseren ook noemen ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:37:24 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206118078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het VK ben ik helemaal vergeten. Die hebben volgens mij ook de middelen om op grote diepte zo'n pijp op te blazen. En er zijn daar een boel mensen die er baat bij hebben als de EU verzwakt wordt, omdat de hele Brexit lijkt te mislukken. Dat zou werkelijk een groot schandaal zijn. Het VK zou een outcast worden, de EU zal nooit meer iets met het VK te maken willen hebben.
Aan fantasie geen gebrek.
Huilen dan.
pi_206118084
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het VK ben ik helemaal vergeten. Die hebben volgens mij ook de middelen om op grote diepte zo'n pijp op te blazen. En er zijn daar een boel mensen die er baat bij hebben als de EU verzwakt wordt, omdat de hele Brexit lijkt te mislukken. Dat zou werkelijk een groot schandaal zijn. Het VK zou een outcast worden, de EU zal nooit meer iets met het VK te maken willen hebben.
:')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')