abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206111329
Vanaf vanavond 4 avonden Sinan Can in de 4 beruchtste wijken van Europa. Klinkt interessant en de moeite waard voor een topic denk ik.

Zo verontrustend radicaal als in Tower Hamlets (Londen) trof Can het nergens. Ook niet in andere beruchte Europese banlieus en no-go areas in Parijs, Stockholm en Brussel, waar hij wekenlang bivakkeerde voor zijn serie Breuklijnen. Maar daar spelen weer andere problemen. „Het Brusselse Molenbeek kennen we van het jihadisme, maar nu lijkt criminaliteit het grootste probleem. In de Parijse voorstad Clichy ben ik het meest geschrokken van de armoede en verpaupering. Je voelt dat het er broeit en dat elk moment de vlam in de pan kan slaan, de politie komt er niet meer. In de wijk Rinkeby in Stockholm is een bendeoorlog gaande en knallen jonge mensen elkaar neer op klaarlichte dag. De politie zit er in een gepantserd gebouw. Je ziet in Zweden dat de rek van de tolerantie er totaal uit is.”

Deze achterbuurten in het hart van Europa raken in een negatieve spiraal van armoede, racisme, slechte scholen, misdaad en radicalisering. „In veel derdewereldsteden ben je beter af”, zegt Can. Nederlandse probleemwijken zijn er paradijsjes bij, maar garantie dat dat zo blijft, ontbreekt. „Ik hoop dat Nederlandse beleidsmakers hiernaar kijken en beseffen: wij mogen het nooit zo uit de hand laten lopen als op deze plekken. Nooit.”

https://www.npostart.nl/b(...)-2022/WO_BV_20007594

NPO2 22.18 uur. 4 avonden achter elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door praadje op 26-09-2022 19:10:47 ]
pi_206111357
Geprogrammeerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 september 2022 @ 19:07:13 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206111597
Ook geprogrammeerd
pi_206111696
Nou, binnenkort de debataanvragen in de TK in de gaten houden dan maar. Misschien heeft Wilders / FvD / JA21 /*** nog wat te zeggen over dit fenomeen. (verweer van Regering: We plannen al heel veel extra geld voor Justitiële ondersteuning). En vervolgens gebeurt er niets.

En zo rolt Nederland (zich vast).

Wil ik dit kijken? (en vervolgens 3x 's nachts wakker worden om te controleren of de boel goed op slot zit) :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206111719
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Nou, binnenkort de debataanvragen in de TK in de gaten houden dan maar. Misschien heeft Wilders / FvD / JA21 /*** nog wat te zeggen over dit fenomeen. (verweer van Regering: We plannen al heel veel extra geld voor Justitiële ondersteuning). En vervolgens gebeurt er niets.

En zo rolt Nederland (zich vast).

Wil ik dit kijken? (en vervolgens 3x 's nachts wakker worden om te controleren of de boel goed op slot zit) :P
Ja, dat wil jij :P
pi_206111731
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 19:22 schreef praadje het volgende:

[..]
Ja, dat wil jij :P
fuk -O- Nou, vooruit dan maar... 22:18
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206114124
Ik zit te kijken.

TL:DR Te weinig huizen, te veel steelnegers/algerijnen zorgen voor ellende

Ik ga wat nuttigs doen. :O
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206114621
Wat een troosteloze bende. Ik had trouwens verwacht dat hij wat meer in de 'onderwereld' zou duiken.
pi_206115266
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 23:47 schreef praadje het volgende:
Wat een troosteloze bende. Ik had trouwens verwacht dat hij wat meer in de 'onderwereld' zou duiken.
Exact dit ja.
Verpauperde huizen? "Ja, dat ligt aan de private sector"

Algerijn: "ik werk maar 2 dagen (in de maand!), dus je moet wel stelen"

Fransoos+mongool=Algerijn of zo? De tering....
Maargoed, deze kansenparels zijn al in de EU dus ja... Welkom hoor! :')

TL:DR kansloos kutvolk dus (en dan bedoel ik even niet de Franse Fransozen.)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206119641
Soort pauperwijken van SBS6 maar dan met echte pauperwijken vol met lamme negers en schapendrijvers.
pi_206132039
Net de eerste twee afleveringen gekeken. Vind het eigenlijk wel een gebalanceerd beeld dat weer wordt gegeven. Aan de ene kant kansloze buurten zonder toekomstperspectief voor de inwoners, aan de andere kant ook echt aandacht voor de zeer negatieve kanten van grote groepen religieuzen bij elkaar. Vooral mooi dat Sinan het ook niet schuwt dat moslimgezin in Parijs of die imam in Londen kritische vragen te stellen.

Hoop dat er "pro-immigratiemensen" kijken die zien hoe conservatief die gemeenschappen zijn (en blijkbaar blijven) en hoe zij over vrouwen- en homorechten denken.
^ To je nesmysl ^
pi_206136390
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:28 schreef TyVole het volgende:
Net de eerste twee afleveringen gekeken. Vind het eigenlijk wel een gebalanceerd beeld dat weer wordt gegeven. Aan de ene kant kansloze buurten zonder toekomstperspectief voor de inwoners, aan de andere kant ook echt aandacht voor de zeer negatieve kanten van grote groepen religieuzen bij elkaar. Vooral mooi dat Sinan het ook niet schuwt dat moslimgezin in Parijs of die imam in Londen kritische vragen te stellen.

Hoop dat er "pro-immigratiemensen" kijken die zien hoe conservatief die gemeenschappen zijn (en blijkbaar blijven) en hoe zij over vrouwen- en homorechten denken.
Ik vind soberso Sinan Can een ontzettend goede documentaire-maker. Ik ben echt fan van hem. Vooral doordat hij ook inderdaad kritisch durft te zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')