Met 250 kilometer per uur scheurde multimiljonair Chahid Charrak zaterdagavond in zijn Lamborghini over de A28. Dat kwam de 32-jarige man uit Zeewolde duur te staan. Hij raakte zowel zijn rijbewijs als zijn goudkleurige wagen kwijt. De ‘influcencer’ bestrijdt echter de lezing van de politie.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
Charrak, online bekend als Dutch Performante, zoefde over het asfalt tussen Assen en Beilen en werd daar gestopt door de politie. Na de wettelijke correcties bleef er een snelheidsovertreding van 96 kilometer per uur over. En dus moest de steenrijke ondernemer zijn rijbewijs inleveren.
Als kind haalde Charrak alleen zijn veterstrikdiploma. Tegenwoordig is hij eigenaar van zes bedrijven in de sanitair- en tegelbranche, rijdt hij in een gouden Lamborghini en woont in een grote villa. Zijn YouTube-video’s worden wekelijks honderdduizend keer bekeken.
‘Eigen schuld, dikke bult’
Het innemen van het rijbewijs bleek makkelijker gezegd dan gedaan, want Charrak had zijn roze pasje niet op zak. Daarom namen agenten zijn Lamborghini in beslag. ‘Tsja, kan gebeuren’, schrijft Charrak op Instagram.
De Zeewoldenaar zag hoe zijn peperdure sportwagen met een berger werd afgevoerd. ,,Nou, daar staan we dan op straat”, vertelde hij ogenschijnlijk laconiek aan zijn Instagram-volgers.
,,Eigen schuld, dikke bult. Had ik m’n rijbewijs maar bij me moeten hebben”, vervolgde hij. Even later werd Charrak opgehaald door zijn vader.
Wagen van drie ton
Charrak krijgt de auto terug zodra het rijbewijs is ontvangen. De politie verwacht dat dit, gezien de waarde van het voertuig, niet lang zal duren. Aan de Lamborghini Huracán Perfomante hangt namelijk een prijskaartje van zo’n 322.000 euro. Uiteindelijk beslist de officier van justitie over de straf.
In een filmpje dat hij zondag plaatste op Instagram, wekte Charrak de indruk dat hij de wagen een dag na zijn aanhouding weer heeft opgehaald bij het politiebureau in Groningen.
Geloof niet alles
In die nieuwe ‘post’ bestrijdt hij overigens de lezing van de politie. Onder het kopje ‘Geloof niet alles toppers’, zegt Charrak onder andere: ,,Wat er allemaal gesuggereerd wordt op het hele internet, dat ik met 250 kilometer per uur heb gereden, klopt niet!’’
,,Die gasten hebben niet eens een meting, niet eens een video of wat dan ook, het was meer voor hun gevoel dat ik te hard heb gereden. Dat klopt, maar totaal onzin dat ik 250 kilometer per uur heb gereden. Dus: we gaan het zien wat er gaat gebeuren. Jongens, geloof niet altijd alles!’’
‘De Lamborghini Hurancán Performante is geen auto voor introverte persoonlijkheden’, stelt onze autoredacteur Erik Kouwenhoven, die de Italiaanse sportauto in 2018 testte. ‘De vormgeving, het motorgeluid en de rijsensaties van dit 640 pk sterke monster zorgen voor veel aandacht, maar ook voor de afgifte van een hoop blij makende stofjes bij zijn berijder.’
https://www.ad.nl/auto/mi(...)sta-ik-dan~a96ffd7a/Voor minstens 5 jaar rijbewijs invorderen.

Kijken hoe hard-ie dan lacht.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !