dat is idd een goede tip, dan zou ik zelfs gewoon een klont kunnen kopen die goedkoper is dan die in een kuipje, maar heb jij ervaring hoelang dit goed blijft?quote:Op zondag 25 september 2022 22:19 schreef eudaemonia het volgende:
Je kan elke keer een klein klontje roomboter buiten de koelkast bewaren, en de rest laat je gewoon in de koelkast staan
In de koelkast blijft roomboter heel lang goed. minimaal een half jaar.quote:Op zondag 25 september 2022 22:20 schreef fespo het volgende:
[..]
dat is idd een goede tip, dan zou ik zelfs gewoon een klont kunnen kopen die goedkoper is dan die in een kuipje, maar heb jij ervaring hoelang dit goed blijft?
ik bedoel buiten de koelkast als ik het dus smeerbaar wil bewaren.quote:Op zondag 25 september 2022 22:25 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
In de koelkast blijft roomboter heel lang goed. minimaal een half jaar.
Zou gewoon voor een week boter afsnijden, en de rest in de koelkast. Maar ook in de koelkast is boter niet onbeperkt houdbaar, maar toch zeker wel een aantal weken (minimaal 2 maanden voor goede boter). Als het boter begint te "zweten" dan kan je het beter weggooien.quote:Op zondag 25 september 2022 22:20 schreef fespo het volgende:
[..]
dat is idd een goede tip, dan zou ik zelfs gewoon een klont kunnen kopen die goedkoper is dan die in een kuipje, maar heb jij ervaring hoelang dit goed blijft?
is nepquote:Op zondag 25 september 2022 22:24 schreef MissHobje het volgende:
Koop lurpak roomboter kuipje, die smeert prima vanuit de koelkast
smaakt alsnog stukken beter dan die ah bendequote:Op zondag 25 september 2022 22:27 schreef fespo het volgende:
[..]
is nep
Melangeproduct 78% (52% melkvet en 26% raapzaadolie).
Welke temperatuur heeft je koelkast? De mijne staat op 4 en dan is het vanuit de deur nooit smeerbaar.quote:Op zondag 25 september 2022 22:30 schreef Lienekien het volgende:
Roomboter ligt bij ons in de deur. Is eigenlijk altijd direct smeerbaar.
ik gok dat ze allemaal aan de melange zitten, wat totaal niet duidelijk op de verpakking staat.quote:Op zondag 25 september 2022 22:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Welke temperatuur heeft je koelkast? De mijne staat op 4 en dan is het vanuit de deur nooit smeerbaar.
Weet ik niet, ik heb er geen thermometer in.quote:Op zondag 25 september 2022 22:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Welke temperatuur heeft je koelkast? De mijne staat op 4 en dan is het vanuit de deur nooit smeerbaar.
Dan snij je toch een klontje af, doe je in een schaaltje ff de magnetron, 10 sec klaar.quote:Op zondag 25 september 2022 22:27 schreef fespo het volgende:
[..]
ik bedoel buiten de koelkast als ik het dus smeerbaar wil bewaren.
ik kan soms zo weinig gebruiken dat ik misschien niet eens een klein beetje opmaak in 4 weken.
Nee hoor, pakje roomboter.quote:Op zondag 25 september 2022 22:34 schreef fespo het volgende:
[..]
ik gok dat ze allemaal aan de melange zitten, wat totaal niet duidelijk op de verpakking staat.
echter roomboter kan je echt niet smeren vanuit de koelkast.
dat ga ik doen idd.quote:Op zondag 25 september 2022 22:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
smaakt alsnog stukken beter dan die ah bende(die zijn echt vies!)
Afijn... pakje roomboter en doe je steeds een kwart in een klein potje op je aanrecht.. ook problem solved.
KWeet trouwens niet of je brood uit de vriezer gebruikt... maar roomboter uit de koelkast smeert top op bevroren brood.. #evenandersomdenken, misschien ook een idee.
Je zou het ook nog boven je cracker/ broodje kunnen raspen.. is vrijwel direct smeerbaar.. geef het een paar seconden.quote:Op zondag 25 september 2022 22:35 schreef fespo het volgende:
[..]
dat ga ik doen idd.
en als er een stuk niet meer lekker is, neem ik maar mijn verlies en pak ik nieuwe uit de koelkast.
bevroren brood is een goede idd, jammer dat ik soms ook crackers eet.
quote:Op zondag 25 september 2022 22:19 schreef eudaemonia het volgende:
Je kan elke keer een klein klontje roomboter buiten de koelkast bewaren, en de rest laat je gewoon in de koelkast staan
Dan moet je weer een rasp schoonmakenquote:Op zondag 25 september 2022 22:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je zou het ook nog boven je cracker/ broodje kunnen raspen.. is vrijwel direct smeerbaar.. geef het een paar seconden.
Betere/gezondere vetzuren ook. Grasboter is the way to go.quote:Op zondag 25 september 2022 22:41 schreef 111210 het volgende:
Grasboter kopen, al die goedkope “roomboters” zijn zo hard omdat al die koeien krachtvoer van soya te vreten krijgen.
Grasboter wordt gemaakt van koeien die alleen gras eten wat meteen ook verklaard waarom die boter zo duur is. Vanmiddag lag er nog wat a 4,- per pakje.
Nadeel is wel dat het gras seizoen een beetje op zn eind is nu.
Is een tijd terug ook bij de keuringsdienst voorbij gekomen
Dat kan geen echte roomboter zijn.quote:Op zondag 25 september 2022 22:24 schreef MissHobje het volgende:
Koop lurpak roomboter kuipje, die smeert prima vanuit de koelkast
Boter met koolzaad olie iddquote:Op zondag 25 september 2022 23:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat kan geen echte roomboter zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |