abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206099745
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:21 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ja dus :')
Godsklere ambtenaar van Vleuten wat heb je dit land aangedaan. Echt te stupide voor woorden natuurlijk. Geen wonder dat we de hoogste energierekening in Europa hebben. :r

[ afbeelding ]
Woldring moet zijn mond houden.
Zonder die hele privatiseringsdrang waar een hoop mensen zich aan verrijkt hebben, hij incluis, zou het probleem veel makkelijker te bestrijden zijn.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_206100459
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je dat niet wilt ga je lekker op lokatie langs, of ander stuur je een brief.
Ah ja de locatie die ze angstvallig geheim houden op de website.
Mensen die niet zo digitaal onderhouden zijn zijn op de website aangewezen en daar staat nergens waar Essent gevestigd is, waar je een brief of een email naartoe kan sturen.
Twiddel
pi_206100530
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ah ja de locatie die ze angstvallig geheim houden op de website.

LOL ja, wat een ratten! :D
Eneco zet tenminste op de site dat ze op de Marten Meesweg 5 in Rotterdam zitten.
pi_206100647
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:24 schreef Za het volgende:
Inmiddels is de euro nog verder onder de magische grens gezakt.

0,97 tov de dollar :')

En dat gaat gewoon nog veel lager worden.
De dollar wordt te duur tov de andere belangrijke valuta. De ECB kan de rente niet snel verhogen omdat de staatsschulden in Zuid-Europa dan niet meer houdbaar zijn.

Ik ga in het voorjaar naar de VS maar overweeg om alvast wat cash in te slaan, want de euro kan nog wel naar 0,80 USD zakken de komende maanden. En als je ziet wat je tijdens zo’n trip kapot slaat dan kan dat echt behoorlijk in de papieren lopen.
pi_206100681
Overigens ben ik ervan overtuigd dat de euro op middellange termijn ook niet houdbaar is, maar de EU zal de euro nooit opgeven dus sukkelen we verder terwijl ons geld verdampt.

Waarmee ik niet zeg dat we terug moeten naar de gulden, maar een muntunie optuigen met Duitsland, Oostenrijk, Scandinavië en de Baltics acht ik wel haalbaar.
  maandag 26 september 2022 @ 09:41:10 #106
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206105672
Laat maar crashen, lekker mijn dollars weer omwisselen voor euro's :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206112889
Ik kon nog niet goed ontdekken waarom wij nou een stuk meer energie verbruiken dan gemiddeld, was al in de weer gegaan met een meetstekker en handleidingen maar niks schokkends tot zover. Maar nou kwam ik erachter dat de elektrische boiler wel gemakkelijk rond de 2000 kwh per jaar zou kunnen gebruiken wat precies de hoeveelheid is die ik niet kon vinden. Dit geeft mij het idee dat die gemiddeldes gebaseerd zijn op warm water via gas ipv elektriciteit, zou dat kunnen kloppen?
pi_206113484
Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.

https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 26-09-2022 21:51:24 ]
pi_206113506
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:41 schreef Za het volgende:
Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.

https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight
Bijzonder verhaal, ja. Ben benieuwd wat daar nou heeft plaatsgevonden.
pi_206113535
twitter
Voorheen Post ID 101472
pi_206113603

Fragment vanaf 0;20 seconde is ontluisterend.

"There will be no Nordstream 2. We will bring an end to it."

- "How? It is a project under Germany's control."

"We will, eh, I promise you, we will be able to do it."
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206113795
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2022 21:51 schreef Akathisia het volgende:

Fragment vanaf 0;20 seconde is ontluisterend.

"There will be no Nordstream 2. We will bring an end to it."

- "How? It is a project under Germany's control."

"We will, eh, I promise you, we will be able to do it."
Inderdaad.
Ontluisterend. WTF
pi_206114142
twitter

Dit kan wel eens heel vervelend gaan worden voor ons.
Geen idee of het storm in glas water is, of begin van een energiecrisis die zijn weerga niet kent.
Hell To The Liars
  maandag 26 september 2022 @ 22:44:38 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206114171
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:41 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Geen idee of het storm in glas water is, of begin van een energiecrisis die zijn weerga niet kent.
Bijna oktober, het stookseizoen wat nu zo ongeveer begint. Mooie timing om de boel helemaal dicht te gooien natuurlijk als je een dictator in nood bent
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 22:58:09 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206114275
quote:
[ twitter ]

Waarom? Rusland was niets meer gaan leveren via NS1 en 2 is nooit in gebruik genomen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:22:57 #117
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_206115237
Hongerwinter geld voor voedsel steken in energie om warm te blijven.
Keuzes maken.
  dinsdag 27 september 2022 @ 08:12:27 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206115406
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom? Rusland was niets meer gaan leveren via NS1 en 2 is nooit in gebruik genomen.
Idd, er kwam gelukkig al nauwelijks meer wat door NS1.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206115435
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef vPlien het volgende:
Ik kon nog niet goed ontdekken waarom wij nou een stuk meer energie verbruiken dan gemiddeld, was al in de weer gegaan met een meetstekker en handleidingen maar niks schokkends tot zover. Maar nou kwam ik erachter dat de elektrische boiler wel gemakkelijk rond de 2000 kwh per jaar zou kunnen gebruiken wat precies de hoeveelheid is die ik niet kon vinden. Dit geeft mij het idee dat die gemiddeldes gebaseerd zijn op warm water via gas ipv elektriciteit, zou dat kunnen kloppen?
Duh, wat had je dan in gedachte?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206115464
Vanaf gisteren nieuwe tarieven bij Oxxio, maar in de app zie ik ineens dat die tarieven ook worden toegepast op de rest van afgelopen jaar, terwijl ik toen nog lage tarieven had. Ik hoop dat het een bug is.
pi_206115468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:24 schreef PicoMMP het volgende:
Vanaf gisteren nieuwe tarieven bij Oxxio, maar in de app zie ik ineens dat die tarieven ook worden toegepast op de rest van afgelopen jaar, terwijl ik toen nog lage tarieven had. Ik hoop dat het een bug is.
Die kans acht ik vrij groot, dit soort aanpassingen zijn meestal niet eenvoudig.
pi_206115511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die kans acht ik vrij groot, dit soort aanpassingen zijn meestal niet eenvoudig.
Ik zie nu ook dat het doorgaat tot 2021.

De app heeft ook geen advies meer over het termijnbedrag. Ik betaalde altijd ¤100,- en hun advies was altijd ¤54,- op basis van gebruik. Eerder deze maand was het advies zelfs gedaald naar ¤38,-. Nu heb ik hem zelf maar verhoogd naar ¤150,- :P
pi_206115526
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:33 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Ik zie nu ook dat het doorgaat tot 2021.

De app heeft ook geen advies meer over het termijnbedrag. Ik betaalde altijd ¤100,- en hun advies was altijd ¤54,- op basis van gebruik. Eerder deze maand was het advies zelfs gedaald naar ¤38,-. Nu heb ik hem zelf maar verhoogd naar ¤150,- :P
Ik heb zelf met de mensen gewerkt die de formules voor termijnbedragen maken, het is enorm complex in sommige gevallen vooral als je eindafrekening in het voorjaar zit en je daar een paar maanden vanaf bent, daar zie je soms nog wel behoorlijk grote uitschieters.
pi_206116052
quote:
[ twitter ]

Er werd al niets door die pijp geleverd en er is ook al een paar maanden niet meer de verwachting dat NS2 op korte termijn in gebruik genomen zou worden.

Dit heeft momenteel en voor komende winter dus nergens echt invloed op, tenzij er weer wat speculanten gokken op paniek-stuiptrekkingen.
pi_206116769
quote:
[ twitter ]

Er was misschien in beide nog kussengas, die is zover ik weet nodig voor de druk.
Wanneer die is weggepompt valt de druk dan geheel weg?

Maar dan klopt het bericht over het lek nabij Bornholm niet, evenmin de uitspraken van Biden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')