abonnement Unibet Coolblue
pi_206080119
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:39 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Heeft niemand dit gelezen? Want dit klopt toch? Maar is het dan dus niet sowieso naar een ander rekeningnummer van 'adyen' oid verstuurd, niet direct naar TS? En komt het geld niet pas vrij als de koper aangeeft het toestel te hebben ontvangen?
Alleen bij 'gelijkt oversteken' - een optie die je als verkoper nooit wilt gebruiken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 23 september 2022 @ 20:44:56 #52
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206080282
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:14 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Oh dat is heel wat anders. Overigens gaat de bank dat echt niet terugstorten als TS niet wil.
Nop, maar de bank van de persoon (als het om dit soort fraude gaat) kan wel TS benaderen om het vrijwillig terug te storten.
Dum de dum
pi_206080703
Hoop gezeik voor maar ¤700 :')
pi_206080768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:44 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nop, maar de bank van de persoon (als het om dit soort fraude gaat) kan wel TS benaderen om het vrijwillig terug te storten.
Ja precies maar dat kan TS nu zelf al beslissen.
  vrijdag 23 september 2022 @ 21:14:14 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206080779
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 21:13 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ja precies maar dat kan TS nu zelf al beslissen.
Tis mi. nog niet 100% duidelijk een scam, maar heeft wel een doos rode vlaggen inmiddels natuurlijk.
Dum de dum
pi_206080981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 21:14 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Tis mi. nog niet 100% duidelijk een scam, maar heeft wel een doos rode vlaggen inmiddels natuurlijk.
Oh ja.
pi_206081636
Marktplaats 9/19 geen gezeik, maar als je gezeik hebt, is het vaak wel heel vervelend.

In dit geval zou ik de camera opsturen en 700 euro houden.
pi_206081691
Ik zou gewoon de camera opsturen en van tevoren nog iets kapot maken omdat die gast zo moeilijk doet.
pindazakje
pi_206081798
Volgens goed MP gebruik een baksteen opsturen.
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:05:27 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206081880
Terugbetaling kan gewoon via marktplaats, en dat gaat heel makkelijk en vlot. Ik heb dat al eens gedaan voor iemand die per ongeluk dubbel betaald heeft. Maar ik zou het zeker niet terugbetalen via de betaallink die je nu krijgt.
Resistance is futile.
  Vis een optie? zaterdag 24 september 2022 @ 11:59:36 #61
70532 loveli
N
pi_206084988
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 12:01 schreef Kizu het volgende:

[..]
Ander rekeningnummer
Als je via een betaalverzoek geld hebt gekregen zie je toch het rekeningnummer van MP en niet van de betalende partij? Stuur het terug via betaalverzoek.
crap in = crap out
pi_206085963
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 12:01 schreef Kizu het volgende:

[..]
Ander rekeningnummer
dat is van een geldezel, hij pint het direct daarna en dan is hij weg en je hebt geen bewijs dat je hebt terugbetaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206086426
naast het geld niet zomaar terugbetalen naar een rekeningnummer zou ik ook voorzichtig zijn met je camera alsnog opsturen.

als dit een scammer is dan zal hij vast een sluwe twist hebben voor dit soort reacties. (het geld bedrag klopt niet of bedenk maar iets..) en dan ben jij je camera kwijt.

ik zou de koper contacten en zorgen dat hij zich kan identificeren en mag bewijzen dat alles legit is.
vertel hem dat je het niet vertrouwd en alleen verder stappen wilt doen met extra voorzorgsmaatregelen.
  Vis een optie? zaterdag 24 september 2022 @ 15:05:35 #64
70532 loveli
N
pi_206086529
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:50 schreef fespo het volgende:
naast het geld niet zomaar terugbetalen naar een rekeningnummer zou ik ook voorzichtig zijn met je camera alsnog opsturen.

als dit een scammer is dan zal hij vast een sluwe twist hebben voor dit soort reacties. (het geld bedrag klopt niet of bedenk maar iets..) en dan ben jij je camera kwijt.

ik zou de koper contacten en zorgen dat hij zich kan identificeren en mag bewijzen dat alles legit is.
vertel hem dat je het niet vertrouwd en alleen verder stappen wilt doen met extra voorzorgsmaatregelen.

Dan ben je als koper ook genaaid. Je betaalt, verkoper wacht 3 dagen met opsturen omdat hij z'n app-notificatie niet ziet, je wilt je geld terug en degene die 700 euro heeft overgemaakt zonder camera te krijgen moet zichzelf identificeren?
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 24 september 2022 @ 15:16:29 #65
70532 loveli
N
pi_206086613
Persoonlijk maak ik nooit gebruik van betaalverzoek of gelijk oversteken. Ik calculeer in dat de verkoper niet levert, als ik dat verlies niet kan dragen, bied ik niet. En ik vraag gewoon om een rekeningnummer, ten slotte krijgt de verkoper ook mijn woonadres. Die extra kosten voor MP betaalverzoek leveren voor mij geen toegevoegde waarde.

Plus, als ik iets zou kopen van 700 euro zou ik het toch echt willen zien voor ik het betaal en het risico loop dat het met verzenden beschadigt (te vaak gezien hoe pakketjes bij een afhaalpunt uit een bestelbus in een rolcontainer worden gegooid).
crap in = crap out
pi_206092469
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:15 schreef Kizu het volgende:
Ik heb advies gevraagd en mij
werd verteld om op marktplaats een betaalverzoek tevragen en het daar op terug te betalen.

Niet direct naar die persoons rekeningnummer
Raar advies. Aan dat betaalverzoek kan de koper namelijk weer een ander reknr hangen.

Ik zou uitsluitend terugstorten naar de rekening waarvandaan de betaling is gedaan. als ik al besluit de verkoop te annuleren.

Dus: als je afzien van de verkoop ok vind, geld terugstorten naar de rekening en de persoon waar het vandaan komt.

Komt IBAN en reknr niet overeen?
Argwanend zijn.

Wil je alsnog verzenden, zou ik even googlen op zn telefoonnummer en naam en woonplaats.
pi_206095189
Daarom kan je dus ook altijd beter op Marktplaats werken met die betaalverzoeken van Marktplaats (Online Payment Platform) zelf.

Het is de manier om bij de andere partij geen bankgegevens bekend te hoeven maken, eventueel terugstorten gaat ook via Online Payment Platform: Terugbetalen aan koper aanklikken, je krijgt een iDeal transactie aangeboden van Online Payment Platform zelf en klaar, zij storten het geld weer terug naar de rekening waar het bedrag vandaan gekomen is.

En het helpt ook bij het filteren bij het wegfilteren van fraudeurs, daarom vermeld ik dat ik ook alleen maar zaken doe via de betaalverzoeken van Marktplaats en verder wimpel ik alles vriendelijk af.
pi_206095737
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:37 schreef PieterCornelis het volgende:
Daarom kan je dus ook altijd beter op Marktplaats werken met die betaalverzoeken van Marktplaats (Online Payment Platform) zelf.

Het is de manier om bij de andere partij geen bankgegevens bekend te hoeven maken, eventueel terugstorten gaat ook via Online Payment Platform: Terugbetalen aan koper aanklikken, je krijgt een iDeal transactie aangeboden van Online Payment Platform zelf en klaar, zij storten het geld weer terug naar de rekening waar het bedrag vandaan gekomen is.

En het helpt ook bij het filteren bij het wegfilteren van fraudeurs, daarom vermeld ik dat ik ook alleen maar zaken doe via de betaalverzoeken van Marktplaats en verder wimpel ik alles vriendelijk af.
Je bent er flink ingetrapt in de propaganda van MP, er is niks veiligs aan dat betaalverzoek via hun, je spekt ze alleen bij elke betaling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steven_Stil op 25-09-2022 11:46:43 ]
  Vis een optie? zondag 25 september 2022 @ 12:13:11 #69
70532 loveli
N
pi_206096069
TS komt over 2 jaar wel weer terug op Fok met een nieuw probleem.
crap in = crap out
pi_206097380
Geld houden. Camera houden.
pi_206098168
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:14 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Oh dat is heel wat anders. Overigens gaat de bank dat echt niet terugstorten als TS niet wil.
Klopt. De bank zal wel zn gegevens verstrekken als ie niet reageert, zodat de betaler evt civielrechtelijk het geld kan terughalen.
pi_206098234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:15 schreef Kizu het volgende:
Ik heb advies gevraagd en mij
werd verteld om op marktplaats een betaalverzoek tevragen en het daar op terug te betalen.

Niet direct naar die persoons rekeningnummer
Raar advies.

Gewoon dat geld terugstorten naar de persoon en rekeningnummer waar het vandaan kwam. Veiliger kan niet.

Als je een betaalverzoek van marktplaats vraagt zou daar een ander reknr aangekoppeld kunnen zijn en betaal je wellicht die 700 euro aan een ander terug.

Gewoon die camera opsturen en de deal afronden. Wel even alles goed vastleggen en goed verpakken. Niet dat ie straks gaat zeggen dat ie beschadigd is aangekomen enzo.

Koper kan die camera gewoon zelf doirverkppen. Koop is koop.
pi_206099355
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2022 11:32 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Je bent er flink ingetrapt in de propaganda van MP, er is niks veiligs aan dat betaalverzoek via hun, je spekt ze alleen bij elke betaling.
40 centjes per transactie die jij betaald wanneer je wat wilt kopen, helemaal prima wat mij betreft, mijn IBAN krijg je niet en voel je vooral niet verplicht om iets over te moeten nemen... ^O^
pi_206103053
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:53 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
40 centjes per transactie die jij betaald wanneer je wat wilt kopen, helemaal prima wat mij betreft, mijn IBAN krijg je niet en voel je vooral niet verplicht om iets over te moeten nemen... ^O^
Ik verkoop alleen maar dingen daar en mensen die geld overmaken geef ik graag mijn IBAN.
pi_206103564
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:45 schreef Kizu het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje.

Graag hoor ik van jullie.
Wij horen ook graag van jou, weet dat die kans klein is gezien je topic geschiedenis :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')