abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206027407
Mijn partner en ik hebben sinds vier jaar een relatie en wonen samen. Dit bevalt mij erg goed, maar ik merk wel dat we nogal langs elkaar op leven wegens onze verschillende werktijden.

Nu ben ik erachter gekomen dat mijn partner contact heeft gezocht met andere dames. Ik heb hem hiermee geconfronteerd en hij geeft aan dat hij uit een impuls heeft gehandeld omdat hij vaak aandacht van mij mist. Ook geeft hij aan dat we meer broer en zus lijken en dat er te weinig sprake is van intimiteit. We zijn meer goede vrienden.

Ik weet dat dit een slap excuus is en dat hij dit had moeten bespreken in plaats van aan dit gevoel toe te geven, maar ik heb dit gevoel zelf ook. Mijn libido is lager dan dat van hem en vanuit mij komt er dan ook niet vaak het initiatief. Daarentegen doen we ook vaak weinig leuke dingen samen, wat ik wel weer vaak voorstel.

Hij geeft aan dat hij (seksuele) spanning mist en dat hij moeite heeft met ons "burgerlijke leven". Mijns inziens is het ook logisch dat deze spanning er niet is als er vanuit beide kanten niet de moeite wordt genomen om nader tot elkaar te komen, of dit nou op seksueel gebied is of door het doen van leuke dingen samen/weer te daten.

Hoe kijken jullie hier van buitenaf tegenaan?
pi_206027456
Is hij toevallig 25 jaar en houd van festivals? If yes, girl we need to talk.
pi_206027460
Dat dit nooit gaat werken. Hij wil vuurwerk in de slaapkamer en jij hebt een laag libido. Beter zoekt hij een dame die wel op seks gericht is en jij iemand die daar net als jij weinig om geeft.
blablablabla
pi_206027486
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:07 schreef Selenophilia het volgende:
Nee, dat niet. Hij is bijna 31.
pi_206027566
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:07 schreef Selenophilia het volgende:
:D

Maar jullie moeten wel eens een goede conversatie gaan hebben over jullie incompatibiliteit in de slaapkamer want dit gaat alleen maar erger worden.
pi_206027638
Lijkt wel mijn eigen vorige relatie. 5 jaar samen geweest, en 2.5 jaar samengewoond. Alles begint een beetje gewoontjes te worden, ook weinig intimiteit vanuit haar toentertijd. Verder ook weinig leuke dingen, alles voelt een beetje als 'moeten'. Uiteindelijk zelf een punt achter gezet, want dat gaat er niet voor zorgen dat je je gelukkiger gaat voelen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dit bij jullie ook zo zal gaan lopen, maar mijn ervaring leert dat je het vooral bespreekbaar moet maken, afspraken moet maken en blijkt dat het op lange termijn toch weer terugvalt naar het 'oude' dan is er denk ik meer aan de hand in de zin van 'houden van' er misschien niet meer bij is.
  maandag 19 september 2022 @ 11:25:18 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206027696
Groot verschil in libido is wel een dingetje...
En dan jij wel behoefte hebt om leuke dingen te doen en hij blijkbaar niet. Of hij vindt de dingen die je voorstelt niet leuk, dat kan ook.
Ik vind het vrij treurig klinken voor een relatie van 4 jaar.
Misschien eens samen gaan zitten en kijken wat jullie wel leuk zouden vinden om samen te doen, en of jullie afspraken kunnen maken over seks.
Vast date nights schijnt te helpen, heb ik dan zelf geen ervaring mee, maar dat hoor ik van mensen om me heen.
pi_206027817
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:10 schreef chailatte het volgende:

[..]
Nee, dat niet. Hij is bijna 31.
Dan is dit verhaal misschien van zijn jongere broer/neef :P

R&P / Ik ben vreemdgegaan en weet niet hoe ik me erover voel
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206027916
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:25 schreef herverwijderd het volgende:
Groot verschil in libido is wel een dingetje...
En dan jij wel behoefte hebt om leuke dingen te doen en hij blijkbaar niet. Of hij vindt de dingen die je voorstelt niet leuk, dat kan ook.
Ik vind het vrij treurig klinken voor een relatie van 4 jaar.
Misschien eens samen gaan zitten en kijken wat jullie wel leuk zouden vinden om samen te doen, en of jullie afspraken kunnen maken over seks.
Vast date nights schijnt te helpen, heb ik dan zelf geen ervaring mee, maar dat hoor ik van mensen om me heen.
Afspreken op welke momenten je intiem bent met elkaar slaat echt nergens op en werkt totaal niet. Heb je een drukke dag gehad, staat je hoofd er niet naar, krijg je van de ander het verwijt dat je nu bloedje geil had moeten zijn. Gedoemd te mislukken.

Je zou wel naar elkaars behoeften kunnen vragen, misschien zijn er nieuwe dingen die de een wilt proberen waar de ander op kan aanhaken en dat je op dat vlak de spanning weer een beetje kan terugbrengen.

Dat het treurig is na 4 jaar is wel correct.
  maandag 19 september 2022 @ 11:57:58 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206027998
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:51 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Afspreken op welke momenten je intiem bent met elkaar slaat echt nergens op en werkt totaal niet. Heb je een drukke dag gehad, staat je hoofd er niet naar, krijg je van de ander het verwijt dat je nu bloedje geil had moeten zijn. Gedoemd te mislukken.

Je zou wel naar elkaars behoeften kunnen vragen, misschien zijn er nieuwe dingen die de een wilt proberen waar de ander op kan aanhaken en dat je op dat vlak de spanning weer een beetje kan terugbrengen.

Dat het treurig is na 4 jaar is wel correct.
Nee, dat snap ik, je gaat niet je seksleven inplannen. Dat is net zoiets als een lollig bonnenboekje voor je verjaardag met bonnen voor een pijpbeurt of weet ik het. Daar heb je ook geen fuck aan want je gaat niet iemand die niet in de stemming is zo'n bon onder de neus zwaaien.
Maar daar schijnt een date night dus wel te helpen. Dat je dus uit eten gaat, of naar de bios, of wat dan ook, en dat je doordat je samen iets onderneemt en met elkaar flirt en weet ik het misschien al meer in de stemming komt voor seks achteraf.

Maar misschien heb jij wel gelijk en werkt het totaal niet hoor, ik heb er zelf geen ervaring mee.
pi_206028041
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:57 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Nee, dat snap ik, je gaat niet je seksleven inplannen. Dat is net zoiets als een lollig bonnenboekje voor je verjaardag met bonnen voor een pijpbeurt of weet ik het. Daar heb je ook geen fuck aan want je gaat niet iemand die niet in de stemming is zo'n bon onder de neus zwaaien.
Maar daar schijnt een date night dus wel te helpen. Dat je dus uit eten gaat, of naar de bios, of wat dan ook, en dat je doordat je samen iets onderneemt misschien al meer in de stemming komt voor seks achteraf.

Maar misschien heb jij wel gelijk en werkt het totaal niet hoor, ik heb er zelf geen ervaring mee.
Waarom zou dat in dit geval helpen als ze al haast geen leuke dingen doen en je daarna soort van elkaar weet dat het daarna nog zou moeten plaatsvinden? Komt heel geforceerd over, voor mij in ieder geval. Wellicht door verschillende interesses (qua activiteit) (maar dan zou je dat toch wel moeten weten na 4 jaar samen te zijn) dan wel door interesse in elkaar. Waarschijnlijk dat laatste anders had hij geen aandacht voor anderen gehad.
  maandag 19 september 2022 @ 12:04:25 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206028078
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:01 schreef HulkHeld het volgende:
Waarom zou dat in dit geval helpen als ze al haast geen leuke dingen doen en je daarna soort van elkaar weet dat het daarna nog zou moeten plaatsvinden?
Omdat ze nu geen tijd samen doorbrengen, zo te horen. En op zo'n date idealiter wel.
pi_206028785
Ja ik ben hier superallergisch voor.
In plaats van dit met jou te bespreken zocht hij contact met andere vrouwen en dan komt het omdat HIJ aandacht tekort komt?!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_206029403
quote:
4s.gif Op maandag 19 september 2022 11:41 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dan is dit verhaal misschien van zijn jongere broer/neef :P

R&P / Ik ben vreemdgegaan en weet niet hoe ik me erover voel
Ah, nu snap ik het! Haha, is hem gelukkig niet ;-)
pi_206029880
Na 4 jaar al de sleur hebben komt door het samenwonen enzo. Ga lekker latten. Dan houd je het leuk.
pi_206030188
gewoon geen monogame relatie aangaan
PWBF
pi_206030615
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:17 schreef Passionfruit het volgende:
Na 4 jaar al de sleur hebben komt door het samenwonen enzo. Ga lekker latten. Dan houd je het leuk.
Zo gek is dat niet.. door samen te gaan wonen leer je elkaar echt kennen en dan kan je dus ook goed tot de conclusie komen dat je misschien toch niet zo goed bij elkaar past als dat je alleen woonde/bij je ouders woonde.

Althans, dat is wat mijn ervaring is. Daarom heb ik ook tegen mijn huidige vriendin gezegd, zonder daarbij van het slechte uit te gaan, dat mochten we samen gaan wonen het misschien beter is een tijdje te gaan huren i.p.v. direct samen iets te kopen.
pi_206030620
Maargoed TS, wat zou je willen of wat ga je nu doen?
pi_206030632
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:04 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Omdat ze nu geen tijd samen doorbrengen, zo te horen. En op zo'n date idealiter wel.
Dat stelt zij vaak voor, maar wilt hij niet. Dus waarom zou hij een geforceerde date willen? :9
pi_206030796
Simpel. Hij had het moeten bespreken en jij zou meer aan z'n piemel moeten zitten op eigen initiatief. Misschien moet hij het lekkerder/leuker voor je maken. Bijv door beter of vaker te beffen. Zodat jij er meer zin in krijgt?
pi_206031096
Hoevaak gemiddeld hebben jullie nog seks in de week??
  maandag 19 september 2022 @ 16:28:59 #22
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206031327
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:29 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Dat stelt zij vaak voor, maar wilt hij niet. Dus waarom zou hij een geforceerde date willen? :9
Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij de dingen die zij voorstelt als leuk niet leuk vindt.
Maar geen idee natuurlijk, dat dan weer niet.
Eens een keer praten over wat ze dan wel alletwee leuk zouden vinden om te doen, en dan die dingen ook concreet maken, dat is wat ik zo'n beetje voorstel.
Maar als hij inderdaad sowieso niks wil doen dan alleen seks houdt het wel redelijk op ja.
pi_206032709
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:41 schreef chailatte het volgende:

[..]
Ah, nu snap ik het! Haha, is hem gelukkig niet ;-)
Wat zou jij die jongen van dat topic adviseren?

En ga je dan dit advies op je eigen relatie toe passen?
  maandag 19 september 2022 @ 18:51:58 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206032836
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:01 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Waarom zou dat in dit geval helpen als ze al haast geen leuke dingen doen en je daarna soort van elkaar weet dat het daarna nog zou moeten plaatsvinden? Komt heel geforceerd over, voor mij in ieder geval. Wellicht door verschillende interesses (qua activiteit) (maar dan zou je dat toch wel moeten weten na 4 jaar samen te zijn) dan wel door interesse in elkaar. Waarschijnlijk dat laatste anders had hij geen aandacht voor anderen gehad.
Zoiets werkt als er altijd iets tussendoor komt waardoor het er simpelweg niet meer van komt. Dan helpt het om bewust tijd te maken. In dit geval heeft een van de twee er gewoon geen zin in.
pi_206034019
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:11 schreef hoechst het volgende:
Hoevaak gemiddeld hebben jullie nog seks in de week??
En aanvullend, is dat dan omdat jij dat wilt of om hem te pleasen?
pi_206035138
Kan gebeuren. Gewoon uit elkaar gaan.
pi_206036078
Ik zou zo´n stabiele relatie juist wel kunnen waarderen. Even los van wat er gebeurd is.

Maar ik denk dat je bij die stabiliteit wel iets nodig hebt om naartoe te groeien. Waar gaat deze relatie heen? Waar zie je de relatie over 5 jaar? Anders gaat inderdaad de sleur/verveling toeslaan.
  maandag 19 september 2022 @ 23:30:40 #28
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206036149
Wat is te weinig sprake van intimiteit?
Hoe vaak hebben jullie seks, geniet je daarvan (ook al ben jij niet degene die erom vraagt/begint)? Is er wel liefdevolle aandacht in huis zeg maar. Een kusje, knuffeltjes, tegen elkaar aan hangend een filmpje kijken, een aanraking in het voorbijgaan?

Heb je altijd al een laag libido gehad? Of is het lage libido erin geslopen?
Was hij altijd al van de niet zo’n zin in uitjes en gedoe? Of is dat erin geslopen?

Hoe is de werk/privé balans? Als jullie thuis zijn geld dan dat het voor beiden of 1 van beiden vooral een rustpunt is? Een bijkomen van?
Wat doen jullie om wel samen tijd door te brengen zonder gelijk buiten de deur te moeten gaan?
Wat delen jullie samen?

Het zijn vooral veel vragen, je hoeft ze niet openbaar te beantwoorden, maar het is wel verstandig ze voor jezelf (en ook voor je partner) te beantwoorden.
Wat de kern is is of er externe factoren zijn of dat de koek gewoon op is en jullie uit gewoonte en gemak bij elkaar blijven, of dat er een mismatch is die er niet beter op gaat worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206036808
De oude Grieken zeiden al: hoeren voor de lol, maitresses voor geestelijke gezondheid en echtgenotes voor het wettelijk nageslacht. Het idee van ' spanning' in een relatie is een recente Westerse uitvinding. Denk je dat ze in de Middeleeuwen seks met hun partner ' spannend ' vonden ?!
pi_206036878
Dit gaat 'm niet worden, denk ik.

De relatie lijkt al aardig bekoeld te zijn. Jullie hebben (nog) geen hekel aan elkaar, maar de liefde spat er ook niet (meer) vanaf.

Een relatie moet je onderhouden. Dat gaat niet vanzelf.

Laten we wel zijn. Hij is 31. Thuis amper neuken, werken in combinatie met 's avonds en in het weekend als een stel bejaarden thuis zitten... Dat lijkt me ook niks.

[ Bericht 26% gewijzigd door Halcon op 20-09-2022 07:44:55 ]
pi_206036929
Dan moeten jullie daar iets aan gaan doen om het weer spannender te maken.

Wat kan jij hierin betekenen TS?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206036985
oke maar ze reageert niet meer??
pi_206038441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 07:52 schreef hoechst het volgende:
Sommige mensen hebben wel wat beters te doen dan continu op een forum te posten.
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:19:50 #34
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206038450
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:18 schreef Godshand het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben wel wat beters te doen dan continu op een forum te posten.
Maar als je hier komt om advies te vragen mag je toch wel iets actiever zijn in je eigen topic, ofniedan.
pi_206038491
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:19 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Maar als je hier komt om advies te vragen mag je toch wel iets actiever zijn in je eigen topic, ofniedan.
Laatste post was gisteren, vind ik actief zat.

Misschien post ze straks weer wat in haar lunch pauze.
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:31:33 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206038546
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:25 schreef Godshand het volgende:
vind ik actief zat.
Ik niet. Het is godverdomme haar bed niet dat ze zo inactief kan zijn :(
pi_206038662
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:18 schreef Godshand het volgende:

[..]
Zoals wat??
pi_206038742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 07:52 schreef hoechst het volgende:
Ze is wel op meer fronten niet zo actief. :')
pi_206038763
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze is wel op meer fronten niet zo actief. :')
ajhhwww
  dinsdag 20 september 2022 @ 20:57:37 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206044449
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:31 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik niet. Het is godverdomme haar bed niet dat ze zo inactief kan zijn :(
Ok, dit had ik niet moeten lezen terwijl ik een slokje drinken nam.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206044633
Steek z’n vingers in t stop contact !
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_206044850
Wat voor werk doen jullie allebei ?

Kantoor en horeca ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')