abonnement Unibet Coolblue
pi_205973991
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:04 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dit. Zoek je nog werk trouwens :)
Nou, om heel eerlijk te zijn wel. Ik heb een baan, maar ik ben inderdaad wel op zoek naar een vervolgstap. Maar goed, offtopic.
pi_205974125
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:05 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
En jij hebt zeker alleen maar 6 maanden contracten?
Nee hoor, vast. Al zes jaar lang. Omdat ik doe wat ik moet doen. Of collega's meer of minder dan ik doe, boeit me echt helemaal niks. Ik zit daar niet voor hen.

Tijdje terug zag ik hier nog wel een mooi zinnetje: "ik werk om te leven, ik leef niet om te werken". Werken = geld. Niets meer, niets minder. Prima toch?
pi_205974187
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:21 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nee hoor, vast. Al zes jaar lang. Omdat ik doe wat ik moet doen. Of collega's meer of minder dan ik doe, boeit me echt helemaal niks. Ik zit daar niet voor hen.

Tijdje terug zag ik hier nog wel een mooi zinnetje: "ik werk om te leven, ik leef niet om te werken". Werken = geld. Niets meer, niets minder. Prima toch?
Ik vind ambitie anders ook wel erg belangrijk. Als je veel ambitie hebt en je wil je echt inzetten voor het bedrijf en je wordt daar ook voor beloond, dan vind ik dat ook wel echt een toegevoegde waarde hebben voor mijn levensgeluk. Wordt het echter niet gezien, dan werkt het negatief op mijn motivatie. Ook als t salaris wel prima is.
pi_205974310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:25 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik vind ambitie anders ook wel erg belangrijk. Als je veel ambitie hebt en je wil je echt inzetten voor het bedrijf en je wordt daar ook voor beloond, dan vind ik dat ook wel echt een toegevoegde waarde hebben voor mijn levensgeluk. Wordt het echter niet gezien, dan werkt het negatief op mijn motivatie. Ook als t salaris wel prima is.
Da's helemaal prima, natuurlijk. Ook mooi dat je dat in je werk ambieert. Maar mensen die op hun collega's gaan zitten letten of ze wel genoeg werk verrichten, vind ik in- en intriest. Daarvan zou míjn levensgeluk sterk afnemen....

Elkaar naar een hoger niveau tillen door samen te werken of door elkaar mee te nemen, vind ik daarentegen weer van een andere orde. Maar da's iets anders.
pi_205974320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:37 schreef DjVero het volgende:

[..]
Da's helemaal prima, natuurlijk. Ook mooi dat je dat in je werk ambieert. Maar mensen die op hun collega's gaan zitten letten of ze wel genoeg werk verrichten, vind ik in- en intriest. Daarvan zou míjn levensgeluk sterk afnemen....

Elkaar naar een hoger niveau tillen door samen te werken of door elkaar mee te nemen, vind ik daarentegen weer van een andere orde.
Helemaal mee eens.
  woensdag 14 september 2022 @ 16:45:03 #31
338319 ZarB
Piña colada
pi_205974384
Mijn werkgever geeft een contract voor 32 uur. Daar teken ik voor. Waarom zou ik in godsnaam meer werken. Ik geef meer om mijn privéleven. Overwerkers zijn de deurmatten van de organisatie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205975259
Ik werk efficiënt en wat ik doe doe ik goed. Als collega’s er langer over doen is dat prima maar no way dat ik overwerk omdat een ander de hele ochtend foto’s van zijn of haar kinderen/kleinkinderen/goudvissen aan het hele team moet laten zien en er dan ineens achter komt dat er nog wat te doen is.

Sowieso overwerken :') mijn werkgever zorgt er maar voor dat wat gedaan moet worden in een gemiddelde werkdag past, anders moet hij zijn bedrijfsvoering er maar eens op nakijken.
You need to be cold to be queen.
  woensdag 14 september 2022 @ 18:09:28 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205975367
Laat mijn werkgever eerst maar eens gaan overbetalen.
pi_205975603
Klagen dat collega's niet willen overwerken maar zelf die overuren wel op willen nemen. Wat zeur je dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205975648
Waarom overwerken dan? Bonus? Of gewoon tijd voor tijd??

Je hebt toch gewoon een contract? Of kan ik ook gewoon keer zeggen naah deze week maar 3 dagen en en wel gewoon 5 betalen hey
Ik zwaai naar dieren.
pi_205975729
quote:
99s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:27 schreef bijdehand het volgende:
Klagen dat collega's niet willen overwerken maar zelf die overuren wel op willen nemen. Wat zeur je dan?
Iemand zal het werk toch af moeten maken.
pi_205975784
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:38 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Iemand zal het werk toch af moeten maken.
En daarna zo moe dat je vrij moet hebben? Die generatie heeft ook geen motivatie om te werken :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205975831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:26 schreef Akathisia het volgende:
Je moet of een hele interessante/leuke baan hebben of gewoon een hekel hebben aan je leven als je graag overwerkt. Of beide.
In sommige sectoren is dat toch eerder regel dan uitzondering.

Ik werk zelf in de beveiliging en daar is het schering en inslag qua overwerk omdat ze bijna geen mensen kunnen krijgen. Als je uren wil kloppen zijn dit gouden tijden.

Heb best een net salaris en ga er vanaf 1 januari direct 10% per maand op vooruit en gedurende het jaar nog eens 7% en hoef er vanaf dan ook nog eens 8 uur per periode minder voor te werken, ik lach me een breuk 😂 .
pi_205975912
quote:
99s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]
En daarna zo moe dat je vrij moet hebben? Die generatie heeft ook geen motivatie om te werken :D
Hahaha 23 jaar lang 6 dagen per week gewerkt, nu nagenoeg hypotheekvrij Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.
pi_205975954
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik ben al iets ouder maar wat mij de laatste jaren opvalt is dat er bijna geen gemotiveerd personeel meer is te krijgen, ze willen alles maar werken ho maar
Hoe jonger hoe erger.
Overwerk😂 ze lachen je gewoon uit.
Moet dit het land nou overeind houden?
Je kan ook gemotiveerd zijn en maar 8 uur per week willen werken?
Ik vind overwerken ook belachelijk, ik motiveer mijn werknemers om zo min mogelijk te werken.

Zoek een hobby, ontspan en wees geen loonslaaf, ik beloon je daarvoor goed genoeg!
pi_205975972
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:52 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hahaha 23 jaar lang 6 dagen per week gewerkt, nu nagenoeg hypotheekvrij Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.
Luie flikker.

23 jaartjes werken en je bent er al klaar mee :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205975976
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:52 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hahaha 23 jaar lang 6 dagen per week gewerkt, nu nagenoeg hypotheekvrij Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.
Best kansloos als je 6 dagen per week moet werken om je hypotheek te kunnen betalen.
pi_205976002
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:52 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hahaha 23 jaar lang 6 dagen per week gewerkt, nu nagenoeg hypotheekvrij Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.
Dat is toch ontzettend lui? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205976017
Zo zie je maar, de mensen met de grootste mond over anderen die lui zouden zijn, zelf geen haar beter zijn hahaha. _O-


Haha
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 14 september 2022 @ 18:59:22 #45
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205976050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:03 schreef laforest het volgende:

[..]
Ah, verveel je je een beetje? :)
Je aannames bleken een beetje onjuist he?
pi_205976287
Wow interessant topic, de OP wordt inderdaad exact weergegeven in de reacties.
Ik schrik er een beetje van.
_O-
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_205976497
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
In sommige sectoren is dat toch eerder regel dan uitzondering.

Ik werk zelf in de beveiliging en daar is het schering en inslag qua overwerk omdat ze bijna geen mensen kunnen krijgen. Als je uren wil kloppen zijn dit gouden tijden.

Heb best een net salaris en ga er vanaf 1 januari direct 10% per maand op vooruit en gedurende het jaar nog eens 7% en hoef er vanaf dan ook nog eens 8 uur per periode minder voor te werken, ik lach me een breuk 😂 .
Wat je nooit meer terugkrijgt is de tijd die je op je werk doorbrengt. Tenzij je hierdoor eerder met pensioen kan oid. En dan nog, tzt ben je oud. Is je vrije tijdsbesteding aanzienlijk beter nu je meer inkomen hebt? Scheelt het stress? Verantwoordelijkheid voor de ander? Misschien ben ik nog wel coulant om die redenen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205977317
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:15 schreef Speedfight het volgende:
Wow interessant topic, de OP wordt inderdaad exact weergegeven in de reacties.
Ik schrik er een beetje van.
_O-
Ja bizar he dat sommige mensen leven om te werken.
Ik werk om te leven, dus werk zo min mogelijk.

Ik kan in principe stoppen met werken, maar ik vind ondernemen wel leuk om erbij te doen.
Voel ik me nog een beetje nuttig voor de maatschappij ;)
Heb ook een paar jaar alleen maar met mijn reet op een jacht gezeten, nu doe ik dat slechts een paar maanden per jaar nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door hangtime op 14-09-2022 21:14:25 ]
  woensdag 14 september 2022 @ 21:33:53 #49
338319 ZarB
Piña colada
pi_205978397
Er is zelfs een term voor doen waar je voor betaald wordt: quiet quitting


https://www.nytimes.com/2(...)quitting-tiktok.html

Bizar dat het dus iets uitzonderlijks is waar een beweging voor moet ontstaan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205978588
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:31 schreef Geerd het volgende:
Waarom overwerken dan? Bonus? Of gewoon tijd voor tijd??

Je hebt toch gewoon een contract? Of kan ik ook gewoon keer zeggen naah deze week maar 3 dagen en en wel gewoon 5 betalen hey
Ja dat kan zeker, daar heb je immers vakantiedagen voor gekregen.
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')