abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8319648
Als ik Saddam Hoessein was,
dan zou ik het merendeel van mijn legers concenteren in grote steden zoals Basra en Baghdad.

Het komt dan aan op straatgevechten en dat is zeer voordelig voor Irak:

• In straatgevechten wordt de superioriteit van Amerkaanse (hightech) wapens goeddeels teniet gedaan, simpelweg omdat ze het nauwelijks kunnen gebruiken: Het komt dan aan op man tegen man gevechten. Bovendien maakt het gebruik van zware wapens de steden alleen maar slechter toegankelijk (puin verspert de straten) wat in het voordeel is van de verdedigers.
  • De Irakezen vechten op eigen terrein, kennen de weg in de steden en hebben meer ervaring met dit soort directe man tegen man gevechten (Iran-Irak oorlog).
  • Er gaat dan een significante hoeveelheid Amerikaanse slachtoffers vallen. Amerikanen kunnen echter niet incasseren, zeker niet als het gaat om een oorlog in een ver vreemd land terwijl er geen directe bedreiging voor de USA is (Vietnam trauma). De Irakezen zijn echter gemotiveerd (ze verdedigen hun eigen steden) en weten wat incasseren is (Iran-Irak oorlog: ca 400.000 Iraakse doden)
  • Theoretisch zou de VS de steden volledig plat kunnen bombarderen, echter in de praktijk is dat niet mogelijk vanwege de vele burgerslachtoffers en cultuurbarbarisme. Zelfs in de VS zelf zou dan iedereen zich tegen de oorlog keren.
  • Straatgevechten zien het heel wat minder 'clean' uit dan de videospelletjes uit de 1991 oorlog. Het leed van de oorlog wordt beter zichtbaar, hetgeen de publieke opinie verder tegen de VS doet keren. In de Islamitische wereld zullen de massa's in opstand komen tegen hun leiders die de Amerikanen steunen of in ieder geval de Amerikanen niet tegenwerken.

• Ik denk dat Saddam genoeg middelen heeft om deze oorlog te winnen en de held van de Arabische wereld te worden: de enige Arabische heerser die het tegen de Amerikanen opnam en stand hield.

pi_8319668
    In een oorlog zijn alleen maar verliezers.
    pi_8319672
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:27 schreef SCH het volgende:
    Wie?
    pi_8319695
    Ik denk dat Saddam inderdaad op de steden zal gokken, hij zal echt niet zo dom zijn om zijn leger (weer) in de woestijn te parkeren.

Ik denk dat hij uit is op een 2e Stalingrad/Berlijn/Mogadishu.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 6 februari 2003 @ 20:30:50 #5
    29170 aakab
    Karanliktan Aydinliga
    pi_8319713
    Ik denk dat hij dat ook wel zal doen...maar ben bang dat dat tot een nog veel groter oorlog zal lijden waarbij waarschijnlijke andere supermachten voor Irak gaan opkomen...

We will see live @ CNN

pi_8319743
    Straatoorlog = burgerslachtoffers. Veel. Dussss.....
    Superfly.
    pi_8319757
    quote:
    natuurlijk niet, nooit red alert gespeeld?
    pi_8319760
    Amerika heeft ervaring met dergelijke actie's (Mogadishu) en gaat dat niet nogmaals proberen, believe me.
    pi_8319767
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:32 schreef Brick_Top het volgende:
    Straatoorlog = burgerslachtoffers. Veel. Dussss.....
    Dussss........CNN en bier en chips erbij pakken en genieten maar
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_8319780
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:33 schreef vosss het volgende:

[..]

En een kwartier eerder opstaan om de infrarood filmbeelden te bekijken.
    Superfly.
      donderdag 6 februari 2003 @ 20:34:34 #11
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_8319788
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Sensatiebak!
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
    pi_8319789
    quote:
    In een oorlog zijn alleen maar verliezers. en dat is Irak
    Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
    pi_8319804
    Alle fantieke Moslims zullen zich nu masaal tegen het westen keren.... Saddam heeft zijn doel bereikt.
    Free people own guns! Slaves do not!
    pi_8319814
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:29 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik denk dat Saddam inderdaad op de steden zal gokken, hij zal echt niet zo dom zijn om zijn leger (weer) in de woestijn te parkeren.

Ik denk dat hij uit is op een 2e Stalingrad/Berlijn/Mogadishu.

Onzin. Het staat en valt met het moreel van zijn troepen. Hij zou daar dan op uit willen zijn, op straatgevechten, als zijn troepen murw gebombardeerd zijn dan zal het moreel bij de conscripts beduidend zijn afgenomen en is een straatoorlog onmogelijk... Alleen de elitetroepen zullen minder makkelijk zijn om te turnen, maar ook op dat front voert de VS al een psychologische oorlog (via internet)... Mijn inschatting is het dat het een appeltje eitje wordt... Net als in 1991...
    I´m back.
      donderdag 6 februari 2003 @ 20:35:54 #15
    37252 Miwe
    Wat mot je?
    pi_8319817
    quote:
    Nee hoor, de wapenindustrie wint er altijd bij
    pi_8319823
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:34 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Sensatiebak!

ow, jij volgt het nieuws niet extra goed als zoiets gebeurd in de wereld ofwat?
    vosss is de naam,
    pi_8319827
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:35 schreef Vampier het volgende:
    Alle fantieke Moslims zullen zich nu masaal tegen het westen keren.... Saddam heeft zijn doel bereikt.
    Wel nee, beste emigré, jij onderschat de wervingskracht van de VS...
    I´m back.
    pi_8319848
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel nee, beste emigré, jij onderschat de wervingskracht van de VS...

offtopic:

Ben je nog iemand met rode kool en gehakt tegengekomen vandaag??

vosss is de naam,
    pi_8319854
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:35 schreef Vampier het volgende:
    dan komen ze iig niet hierheen
    pi_8319865
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:38 schreef Markster het volgende:

[..]

dan komen ze iig niet hierheen

eeuhhm....wij zijn het westen
    vosss is de naam,
    pi_8319867
    Ik zou als ik saddam was die nukes naar voren halen en over de hele wereld gooien een paar fanatieke moslims met anthrax laten rond vliegen. Hier en daar nog wat mosterd en vx gas. En klaar. De rest van de moslims op deze wereld komen in opstand en maken het af.
    [url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
    pi_8319883
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:38 schreef daburnd88 het volgende:
    Ik zou als ik saddam was die nukes naar voren halen en over de hele wereld gooien een paar fanatieke moslims met anthrax laten rond vliegen. Hier en daar nog wat mosterd en vx gas. En klaar. De rest van de moslims op deze wereld komen in opstand en maken het af.
    Ja breng die sick fuck lekker op ideeen zeg

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 06-02-2003 20:39]

vosss is de naam,
    pi_8319886
    alle fantatieke moslims zijn toch al tegen t westen??
      Moderator donderdag 6 februari 2003 @ 20:40:09 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_8319891
    Troepen in de steden opsluiten is wel het domste wat Saddam kan doen.

We hebben het hier niet over een land als Korea waar alles buiten de grote steden jungle is maar over Irak.
    als je je troepen in de steden samenperst hebben de aanvallers de hele woestijn (pretty big) om te manouvreren.
    Ze rijden dan dus gewoon om de vijandelijke steden heen richting olie en vliegvelden en andere strategische objecten die niet in de steden liggen en laten de verdedigers in hun eigen vet gaarkoken.
    Als ze dan uitgehongerd en gedemoraliseerd zijn een pantserinfanterie aanval op Saddam's schuilplaats en klaar is kees.

resultaat: simpelste overwinning ooit .

Wat hij wel kan doen? mwah weinig hij is bij voorbaat kansloos, enige wat hij kan doen is al zijn troepen verzamelen en (het liefst voor de aanval op irak begint) door Jordanie Israel aanvallen, hij kan het niet winnen maar hij kan wel enorme schade aanrichten en hij dwingt de amerikanen om hun plannen te wijzigen en hun troepen opnieuw op te stellen. Dit alles in de hoop dat syrie en shit zich ook tegen de aanvallers keren (onder het mom van, de vijand van israel is ook onze vijand).

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      donderdag 6 februari 2003 @ 20:40:14 #25
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_8319896
    quote:
    Op donderdag 6 februari 2003 20:36 schreef vosss het volgende:

[..]

ow, jij volgt het nieuws niet extra goed als zoiets gebeurd in de wereld ofwat?

Ow jah wel hoor alleen dan ga ik niet met Popcorn en een fles cola voor de tv zitten net of het een film is!
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')