Het komt dan aan op straatgevechten en dat is zeer voordelig voor Irak:
Ik denk dat Saddam genoeg middelen heeft om deze oorlog te winnen en de held van de Arabische wereld te worden: de enige Arabische heerser die het tegen de Amerikanen opnam en stand hield.
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 20:27 schreef SCH het volgende:
In een oorlog zijn alleen maar verliezers.
Ik denk dat hij uit is op een 2e Stalingrad/Berlijn/Mogadishu.
We will see live @ CNN
quote:
quote:Dussss........CNN en bier en chips erbij pakken en genieten maar
Op donderdag 6 februari 2003 20:32 schreef Brick_Top het volgende:
Straatoorlog = burgerslachtoffers. Veel. Dussss.....
quote:En een kwartier eerder opstaan om de infrarood filmbeelden te bekijken.
Op donderdag 6 februari 2003 20:33 schreef vosss het volgende:[..]
Dussss........CNN en bier en chips erbij pakken en genieten maar
quote:Sensatiebak!
Op donderdag 6 februari 2003 20:33 schreef vosss het volgende:[..]
Dussss........CNN en bier en chips erbij pakken en genieten maar
quote:
In een oorlog zijn alleen maar verliezers.en dat is Irak
quote:Onzin. Het staat en valt met het moreel van zijn troepen. Hij zou daar dan op uit willen zijn, op straatgevechten, als zijn troepen murw gebombardeerd zijn dan zal het moreel bij de conscripts beduidend zijn afgenomen en is een straatoorlog onmogelijk... Alleen de elitetroepen zullen minder makkelijk zijn om te turnen, maar ook op dat front voert de VS al een psychologische oorlog (via internet)... Mijn inschatting is het dat het een appeltje eitje wordt... Net als in 1991...
Op donderdag 6 februari 2003 20:29 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat Saddam inderdaad op de steden zal gokken, hij zal echt niet zo dom zijn om zijn leger (weer) in de woestijn te parkeren.Ik denk dat hij uit is op een 2e Stalingrad/Berlijn/Mogadishu.
quote:Nee hoor, de wapenindustrie wint er altijd bij
quote:ow, jij volgt het nieuws niet extra goed als zoiets gebeurd in de wereld ofwat?
Op donderdag 6 februari 2003 20:34 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Sensatiebak!
quote:Wel nee, beste emigré, jij onderschat de wervingskracht van de VS...
Op donderdag 6 februari 2003 20:35 schreef Vampier het volgende:
Alle fantieke Moslims zullen zich nu masaal tegen het westen keren.... Saddam heeft zijn doel bereikt.
quote:offtopic:
Op donderdag 6 februari 2003 20:36 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Wel nee, beste emigré, jij onderschat de wervingskracht van de VS...
Ben je nog iemand met rode kool en gehakt tegengekomen vandaag??
quote:dan komen ze iig niet hierheen
Op donderdag 6 februari 2003 20:35 schreef Vampier het volgende:
Alle fantieke Moslims zullen zich nu masaal tegen het westen keren.... Saddam heeft zijn doel bereikt.
quote:eeuhhm....wij zijn het westen
Op donderdag 6 februari 2003 20:38 schreef Markster het volgende:[..]
dan komen ze iig niet hierheen
quote:Ja breng die sick fuck lekker op ideeen zeg
Op donderdag 6 februari 2003 20:38 schreef daburnd88 het volgende:
Ik zou als ik saddam was die nukes naar voren halen en over de hele wereld gooien een paar fanatieke moslims met anthrax laten rond vliegen. Hier en daar nog wat mosterd en vx gas. En klaar. De rest van de moslims op deze wereld komen in opstand en maken het af.
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 06-02-2003 20:39]
We hebben het hier niet over een land als Korea waar alles buiten de grote steden jungle is maar over Irak.
als je je troepen in de steden samenperst hebben de aanvallers de hele woestijn (pretty big) om te manouvreren.
Ze rijden dan dus gewoon om de vijandelijke steden heen richting olie en vliegvelden en andere strategische objecten die niet in de steden liggen en laten de verdedigers in hun eigen vet gaarkoken.
Als ze dan uitgehongerd en gedemoraliseerd zijn een pantserinfanterie aanval op Saddam's schuilplaats en klaar is kees.
resultaat: simpelste overwinning ooit .
Wat hij wel kan doen? mwah weinig hij is bij voorbaat kansloos, enige wat hij kan doen is al zijn troepen verzamelen en (het liefst voor de aanval op irak begint) door Jordanie Israel aanvallen, hij kan het niet winnen maar hij kan wel enorme schade aanrichten en hij dwingt de amerikanen om hun plannen te wijzigen en hun troepen opnieuw op te stellen. Dit alles in de hoop dat syrie en shit zich ook tegen de aanvallers keren (onder het mom van, de vijand van israel is ook onze vijand).
quote:Ow jah wel hoor alleen dan ga ik niet met Popcorn en een fles cola voor de tv zitten net of het een film is!
Op donderdag 6 februari 2003 20:36 schreef vosss het volgende:[..]
ow, jij volgt het nieuws niet extra goed als zoiets gebeurd in de wereld ofwat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |