abonnement Unibet Coolblue
pi_205966387
ik heb in de 10 jaar dat ik op de gesloten afd kwam waar zo'n 50 dementen verdeeld zaten over meerdere huiskamers geeneen moord meegemaakt
zet je hem daartussen is er een grote kans op minstens 1 moord als ik zo dat bericht lees.
ik zou mijn ouders weghalen daar als ze er zo'n vent zouden huisvesten
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:23:08 #27
338319 ZarB
Piņa colada
pi_205966415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk dementerende ouderen in allerlei soorten en maten. Er zijn er wel meer die onaangepast, agressief gedrag vertonen. Dat kun je die mensen ook nauwelijks verwijten, dat is de ziekte. Je moet anderen daar natuurlijk wel tegen beschermen en zulke mensen zullen niet op een 'normale' afdeling terecht komen.
Deze man vermoorde 2 mensen en hield jaren de schijn op. Toen hij nog niet dementerend was. Het risico is nog steeds hoog. Geen enkel regulier verzorgingstehuis gaat hem aannemen. Ook reguliere ggz instellingen voor ouderen houden de deur potdicht als er een forensische achtergrond is. Heb dat vaak genoeg gezien. Wel terecht wat mij betreft. De meesten werden hoe houder hoe ongecontroleerder. Jammer voor dat ze wegkwijnen op een plek die niet geschikt is maar het belang van de groep (oudjes die op een reguliere afdeling verblijven) weegt m.i. toch net ff wat zwaarder.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:24:20 #28
338319 ZarB
Piņa colada
pi_205966434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:22 schreef suzi1 het volgende:
ik heb in de 10 jaar dat ik op de gesloten afd kwam waar zo'n 50 dementen verdeeld zaten over meerdere huiskamers geeneen moord meegemaakt
zet je hem daartussen is er een grote kans op minstens 1 moord als ik zo dat bericht lees.
ik zou mijn ouders weghalen daar als ze er zo'n vent zouden huisvesten
Ik ook. Zonder twijfel.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205966536
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:23 schreef ZarB het volgende:

[..]
Deze man vermoorde 2 mensen en hield jaren de schijn op. Toen hij nog niet dementerend was. Het risico is nog steeds hoog. Geen enkel regulier verzorgingstehuis gaat hem aannemen. Ook reguliere ggz instellingen voor ouderen houden de deur potdicht als er een forensische achtergrond is. Heb dat vaak genoeg gezien. Wel terecht wat mij betreft. De meesten werden hoe houder hoe ongecontroleerder. Jammer voor dat ze wegkwijnen op een plek die niet geschikt is maar het belang van de groep (oudjes die op een reguliere afdeling verblijven) weegt m.i. toch net ff wat zwaarder.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom @suzi1 en jij doen alsof ik voorstel om 'm ergens in een regulier verpleeghuis te plaatsen. Dat is toch totaal niet wat ik zeg?
pi_205966571
dit is wat jij schreef:
Op verlof sturen lijkt ook niet handig, gezien het gevaar op herhaling dat er kennelijk toch nog steeds is. Dus inderdaad een plekje vinden in een gesloten inrichting voor dementerende patiënten. Kan-ie daar lekker een beetje in de tuin aanrommelen tot het lichaam het ook opgeeft. De geest heeft dat kennelijk al gedaan.

en ik heb het, zoals jij kunt lezen, dus ook steeds over de gesloten afd.
pi_205966646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:31 schreef suzi1 het volgende:
dit is wat jij schreef:
Op verlof sturen lijkt ook niet handig, gezien het gevaar op herhaling dat er kennelijk toch nog steeds is. Dus inderdaad een plekje vinden in een gesloten inrichting voor dementerende patiënten. Kan-ie daar lekker een beetje in de tuin aanrommelen tot het lichaam het ook opgeeft. De geest heeft dat kennelijk al gedaan.

en ik heb het, zoals jij kunt lezen, dus ook steeds over de gesloten afd.
Ik heb echt idee wat je nu wilt zeggen of aantonen.
pi_205966682
dat je nu niet meer weet hoe of wat ofzo?
pi_205967004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:36 schreef suzi1 het volgende:
dat je nu niet meer weet hoe of wat ofzo?
Klopt, dus wellicht wil je dat verduidelijken? Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt. Volgens mij zeggen we namelijk min of meer hetzelfde, maar heb jij om de een of andere reden het idee dat ik iets heel anders bedoel?

Als ik zeg dat ie op een gesloten afdeling hoort, dan vind jij van niet. Maar als ik vraag of je vindt dat ie naar buiten zou moeten kunnen, dan vind je dat ook geen goed idee. Dus wat wil je dan wel?
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:49:48 #34
338319 ZarB
Piņa colada
pi_205967009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom @:suzi1 en jij doen alsof ik voorstel om 'm ergens in een regulier verpleeghuis te plaatsen. Dat is toch totaal niet wat ik zeg?
Wat bedoel je dan met een gesloten inrichting voor dementerende ouderen? Tenzij je het hebt over een gesloten forensische inrichting voor ouderen (die niet bestaan) gaan ze deze man op geen enkele plek aannemen. Ook niet als er genoeg andere dementerenden rondlopen die "wel eens" agressief zijn.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205967013
Deze man komt toch nooit meer in de samenleving dus wat boeit hoe je zijn behandeling noemt.
Edensnator over 'n out
pi_205967155
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Klopt, dus wellicht wil je dat verduidelijken? Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt. Volgens mij zeggen we namelijk min of meer hetzelfde, maar heb jij om de een of andere reden het idee dat ik iets heel anders bedoel?

Als ik zeg dat ie op een gesloten afdeling hoort, dan vind jij van niet. Maar als ik vraag of je vindt dat ie naar buiten zou moeten kunnen, dan vind je dat ook geen goed idee. Dus wat wil je dan wel?
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:12 schreef suzi1 het volgende:
nee, dat hij opgesloten hoort te zitten tussen andere gevaarlijke gekken
niet bij dementerende ouderen.
ik zeg dus wel dat hij op een gesloten afdeling hoort. meerdere keren zeg ik dat.
alleen niet bij de normale dementerende mensen.
en ik had het idee dat jij hem daar wel tussen wilde zetten. want ook de normale dementerende mens kan agressief gedrag vertonen etc. ondanks nooit eerder.
terwijl het bij hem een feit is en niet te zuinig ook
pi_205967209
verder moeten ze hem dan maar dagelijks een spuit haldol in zn reet steken
en flink wat downers door zn appelmoes
pi_205970383
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:55 schreef suzi1 het volgende:

[..]
[..]
ik zeg dus wel dat hij op een gesloten afdeling hoort. meerdere keren zeg ik dat.
alleen niet bij de normale dementerende mensen.
en ik had het idee dat jij hem daar wel tussen wilde zetten. want ook de normale dementerende mens kan agressief gedrag vertonen etc. ondanks nooit eerder.
terwijl het bij hem een feit is en niet te zuinig ook
Dit gaat natuurlijk 100% over semantiek. Jullie willen exact hetzelfde.

Het had erg geholpen als je aan het begin van deze fittie even had uitgelegd wat een gesloten afdeling is. Niet iedereen is bekend met medische termen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')