Ik kan mij niet voorstellen dat je dan rond of op de 200 euro zal blijven.quote:Op zondag 11 september 2022 11:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit snap ik dan weer niet, waarom niet ultiem besparen met thermostaat op 15 graden en minimaal douchen. Dan kun je zelfs in energielabel F huisjes niet boven de 200 euro uitkomen toch? Dit lijkt mij helemaal niks met "douchen" met een washandje en warmte van waxinelichtjes.
Zijn ook mensen die met hun opzet hun bedrag extra hoog zetten. Ja dat is dan een spaarpotjequote:Op zaterdag 10 september 2022 15:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om een tegoed bij mijn energiemaatschappij op te bouwen. Als ze failliet gaan, dan kun je fluiten naar je centen. Ik betaal liever bij de eindafrekening een paar honderd euro extra.
Sowieso slaat het nergens op dat ze rekening houden met eventuele verdere verhogingen. Vergeleken met de situatie in mei zijn de prijzen niet met een factor 2 gestegen.
moet je nietbij EenDubbieOpDeEersteRang energiemaatschappij gaan zitten, kans van omvallen is dan niet zo grootquote:Op zaterdag 10 september 2022 15:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om een tegoed bij mijn energiemaatschappij op te bouwen. Als ze failliet gaan, dan kun je fluiten naar je centen. Ik betaal liever bij de eindafrekening een paar honderd euro extra.
das ook niet altijd handig maar als je het kan missen (anders deed je het niet), zie ik het probleem niet zoquote:Op zondag 11 september 2022 11:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn ook mensen die met hun opzet hun bedrag extra hoog zetten. Ja dat is dan een spaarpotje
Die "oplossing" met waxinelichtjes is overigens levensgevaarlijkquote:Op zondag 11 september 2022 11:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit snap ik dan weer niet, waarom niet ultiem besparen met thermostaat op 15 graden en minimaal douchen. Dan kun je zelfs in energielabel F huisjes niet boven de 200 euro uitkomen toch? Dit lijkt mij helemaal niks met "douchen" met een washandje en warmte van waxinelichtjes.
Ja, zo makkelijk is het wel. Zo heb ik het hier in 2018 ook gedaan: kraan dichtgedraaid en gascontract telefonisch opgezegd.quote:Op zondag 11 september 2022 11:35 schreef AnneX het volgende:
Alsof ‘gas afsluiten’ een knopje omdraaien isen een telefoontje genoeg is?
Zo’n terracotta pot die eenmaal warm is, geeft wel echt lang een flinke warmte af hoor.quote:Op zondag 11 september 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die "oplossing" met waxinelichtjes is overigens levensgevaarlijk![]()
Als dat kaarsvet te warm wordt gaat het branden en is het bijna niet te blussen, iig niet met water.
4x waxinelichtje is overigens 4x 30Watt aan warmte, daar ga je het niet warm mee krijgen.
Je hebt er 67 van nodig om de warmte van 1 elektrisch kacheltje mee te vervangen, dure hobby dus....
Ik denk onwetendheid. Niet iedereen heeft interesse om te gaan puzzelen met cijfertjes in een spreadsheet en ik denk ook niet dat iedereen diezelfde tegenwoordigheid van geest heeft als de mensen hier om op internet op zoek te gaan naar oplossingen of meer achtergrond.quote:Op zondag 11 september 2022 11:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Als je het alleen gebruikt voor warm water en te koken, kost het zelfs met de huidige tarieven maar een paar tientjes per maand, om het gas aan te houden toch?quote:Op zondag 11 september 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, zo makkelijk is het wel. Zo heb ik het hier in 2018 ook gedaan: kraan dichtgedraaid en gascontract telefonisch opgezegd.
OK. Ik herinner mij een fok topic, dat iemand erg veel moeite moest doen ( en betalen!) om het voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 11 september 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, zo makkelijk is het wel. Zo heb ik het hier in 2018 ook gedaan: kraan dichtgedraaid en gascontract telefonisch opgezegd.
Zo'n terracotta pot kan nooit meer warmte afgeven dan de kaarsjes die er onder staan.quote:Op zondag 11 september 2022 11:54 schreef Galvez het volgende:
[..]
Zo’n terracotta pot die eenmaal warm is, geeft wel echt lang een flinke warmte af hoor.
In een ver verleden wel eens gebruikt op een onverwarmde zolderkamer.
Natuurlijk verwarmt het niet de hele ruimte. Maar als het op je bureau zet, waar je aan het werk bent, dan is het wel degelijk goed voelbaar.
Niet zonder risico inderdaad.
Sommige energieleveranciers werken niet (altijd direct) mee (al kan je gewoon je energiecontract opzeggen), netbeheerders doen wel eens moeilijk maar er loopt al jaren een topic op Tweakers en er zijn rechtszaken geweest.quote:Op zondag 11 september 2022 11:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK. Ik herinner mij een fok topic, dat iemand erg veel moeite moest doen ( en betalen!) om het voor elkaar te krijgen.
Het is ook geen goedkope oplossing. Een zak met 75 waxinelichtjes kost ¤4.79 bij de Action. Die lichtjes branden 6 uur. In de winter heb je in een slecht geīsoleerd huis meerdere zakken per dag nodig.quote:Op zondag 11 september 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als dat kaarsvet te warm wordt gaat het branden en is het bijna niet te blussen, iig niet met water.
4x waxinelichtje is overigens 4x 30Watt aan warmte, daar ga je het niet warm mee krijgen.
Je hebt er 67 van nodig om de warmte van 1 elektrisch kacheltje mee te vervangen, dure hobby dus....
Het is ook geen oplossing. Je moet daarnaast ook nog extra ventileren, anders vinden ze je na een maand omdat de brievenbus uitpuilt.quote:Op zondag 11 september 2022 11:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is ook geen goedkope oplossing. Een zak met 75 waxinelichtjes kost ¤4.79 bij de Action. Die lichtjes branden 6 uur. In de winter heb je in een slecht geīsoleerd huis meerdere zakken per dag nodig.
Nee.quote:Op zondag 11 september 2022 11:35 schreef AnneX het volgende:
Alsof ‘gas afsluiten’ een knopje omdraaien isen een telefoontje genoeg is?
Als je het later eventueel weer wil aansluiten, dan is dat idd de oplossing.quote:Op zondag 11 september 2022 12:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee.
Dat is 5 minuten. Een zegel en 80 euro armer
Dat zijn de kosten van het abonnement, daarboven op komt het verbruikquote:Op zondag 11 september 2022 11:55 schreef Galvez het volgende:
[..]
Als je het alleen gebruikt voor warm water en te koken, kost het zelfs met de huidige tarieven maar een paar tientjes per maand, om het gas aan te houden toch?
Lekker voor de luchtkwaliteit ook: roet, fijnstof, giftige koolwaterstofverbindingen door onvolledige verbranding, en natuurlijk ook het onvermijdelijke CO2. Je zal dus goed moeten ventileren, en dan gaat je warmte dus ook mee naar buiten.quote:Op zondag 11 september 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als mensen open doen, ben je niet thuis dan regelen ze het aan de straat, dan ben je pas echt de sjaak.quote:Op zondag 11 september 2022 12:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee.
Dat is 5 minuten. Een zegel en 80 euro armer
Dus ook 18 als je weg bent?quote:Op zondag 11 september 2022 12:30 schreef ETA het volgende:
zo, even de moeite genomen om mijn kamerthermostaat opnieuw te programmeren. Het stond sinds het begin op redelijk comfortabele stand, en had nooit de moeite genomen om het aan te passen. Nu was het wel tijd om de programmering iets zuiniger in te stellen. Kost wel even tijd omdat de handleiding was verdwenen en niet meer online te vinden was.
Nu automatisch 18 graden overdag, 12 graden in de nacht.
Dit is op verzoek, niet gedwongen. Dan regelen ze niets aan de straatquote:Op zondag 11 september 2022 12:42 schreef PS. het volgende:
[..]
Als mensen open doen, ben je niet thuis dan regelen ze het aan de straat, dan ben je pas echt de sjaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |