Denk het wel, je moet eigenlijk je verbruik gewoon x4-x5 doen nu, en kijken waar je nu op uit komt.quote:Op maandag 12 september 2022 14:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah okey, ik schrok me dood namelijk
Zou dat advies gebaseerd zijn op een gemiddeld huishouden? Want dan klopt het dat ik er onder zit. Anders snap ik echt niet hoe ze bij zo'n advies komen.
Er zijn volgens mij veel mensen die zich momenteel afvragen hoe o.a. Essent die termijnbedragen berekent. Met variabele tarieven moeten ze een voorspelling doen over wat de prijzen over een paar maanden worden.quote:Op maandag 12 september 2022 14:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah okey, ik schrok me dood namelijk
Zou dat advies gebaseerd zijn op een gemiddeld huishouden? Want dan klopt het dat ik er onder zit. Anders snap ik echt niet hoe ze bij zo'n advies komen.
De energiemaatschappijen maken momenteel grote winsten.quote:Op maandag 12 september 2022 14:53 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is al gewoon de realiteit hoor, weliswaar niet bij grote energiemaatschappijen. Maar als er 1 omvalt kun je er nu niet omheen.
Ook dat zegt niks. Ik denk ook dat die absurde verhogingen er nu zijn om mee te betalen aan degene die een 5 jaar contract voor zeer lage tarieven hadden. Als hun dus die verhogingen niet zouden doorvoeren waren ze allang plat geweest allemaal.quote:Op maandag 12 september 2022 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De energiemaatschappijen maken momenteel grote winsten.
Ja, dat is wel een kwestie, waarom ze hun IT niet op orde kunnen krijgen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Ook dat zegt niks. Ik denk ook dat die absurde verhogingen er nu zijn om mee te betalen aan degene die een 5 jaar contract voor zeer lage tarieven hadden. Als hun dus die verhogingen niet zouden doorvoeren waren ze allang plat geweest allemaal.
Ik vind het alleen erg vreemd dat een IT storing weken moet duren voor zo'n groot bedrijf, zeker in deze tijden.
Ze zijn alweer beter bereikbaar en op hun website zijn de tarieven weer zichtbaar. Alleen de app blijft kuren hebben maar die lag in het verleden vaker uit. Ik denk niet dat ze omvallen en als ze wel omvallen zie ik de overheid wel ingrijpen omdat ze bij de top 3 grootste horen en hun omvallen voor veel huishoudens enorme consequenties zou hebben. Ook zie ik geen van de andere energiemaatschappijen in staat om even 2 miljoen klanten over te nemen. Zowel financieel als administratief niet.quote:Op maandag 12 september 2022 14:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Gewoon nog niks doen, en het in de winter zelf in de gaten houden *als die app het ooit weer doet.
Eventueel zelf een potje sparen. Ik vind Essent zo raar doen momenteel, met die verbruik app en bereikbaarheid, dat ik vermoed dat ze aan het omvallen zijn. Dus extra voorschot betalen zou stom zijn.
Hun modelcontract tarieven liggen lager dan bij Vattenfall en Eneco op dit moment. Dat rijmt niet met jouw stelling.quote:Op maandag 12 september 2022 14:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Ook dat zegt niks. Ik denk ook dat die absurde verhogingen er nu zijn om mee te betalen aan degene die een 5 jaar contract voor zeer lage tarieven hadden. Als hun dus die verhogingen niet zouden doorvoeren waren ze allang plat geweest allemaal.
Ik vind het alleen erg vreemd dat een IT storing weken moet duren voor zo'n groot bedrijf, zeker in deze tijden.
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat wanneer dat allemaal werkt, je het zelf in de gaten kunt houden wanneer je mogelijk tegen een bijbetaling aan gaat lopen.quote:Op maandag 12 september 2022 15:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een kwestie, waarom ze hun IT niet op orde kunnen krijgen.
De rest is speculatie gebaseerd op weinig.
Ja zou kunnen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij veel mensen die zich momenteel afvragen hoe o.a. Essent die termijnbedragen berekent. Met variabele tarieven moeten ze een voorspelling doen over wat de prijzen over een paar maanden worden.
Ik denk dat ze liever te hoog inschatten dan te laag.
Je zou ergens in het midden kunnen gaan zitten, dus je voorschot wel iets aanpassen. En dan regelmatig checken hoe de stand is. Belangrijkste lijkt me dat je niet bij de jaarrekening ineens wordt geconfronteerd met een bedrag dat je moet bijbetalen.
Bedank Kaag, Jetten en Rutte maar.quote:Op maandag 12 september 2022 14:47 schreef vosss het volgende:
En mochten ze omvallen dan zijn er ineens 2 miljoen huishoudens die een modelcontract krijgen bij de concurrent.
Gaaf land.
Je bedoelt Poetin die als een barbaar een land binnenvalt.quote:Op maandag 12 september 2022 15:22 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Bedank Kaag, Jetten en Rutte maar.
Ook, maar dat trio geeft aan dat de NL bevolking ook de prijs van vrijheid moet betalen, zo moeten wij bloeden voor de sancties die EU aan poetin oplegt.quote:Op maandag 12 september 2022 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bedoelt Poetin die als een barbaar een land binnenvalt.
Arme zielquote:Op maandag 12 september 2022 15:33 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ook, maar dat trio geeft aan dat de NL bevolking ook de prijs van vrijheid moet betalen, zo moeten wij bloeden voor de sancties die EU aan poetin oplegt.
Ik heb niet om die sancties gevraagd, maar toch moet ik er voor bloeden.
bron: https://www.nu.nl/spannin(...)d-en-veiligheid.html
Wie zou die prijs anders moeten betalen?quote:Op maandag 12 september 2022 15:33 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ook, maar dat trio geeft aan dat de NL bevolking ook de prijs van vrijheid moet betalen,
Ja, hadden we maar een stem in wie ons vertegenwoordigen en besturen.quote:Op maandag 12 september 2022 15:33 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ook, maar dat trio geeft aan dat de NL bevolking ook de prijs van vrijheid moet betalen, zo moeten wij bloeden voor de sancties die EU aan poetin oplegt.
Ik heb niet om die sancties gevraagd, maar toch moet ik er voor bloeden.
bron: https://www.nu.nl/spannin(...)d-en-veiligheid.html
Ja. Mijn verbruik is gewoon laag en netjes op koers. Dus kolder om te adviseren dat ik 505 euro per maand moet gaan betalen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je het nou al geprobeerd op hun website? Ik kan gewoon alles zien.
Natuurlijk niet, maar wat heb ik daar mee te maken? Er is nu ook niemand die mij gratis geld geeft.quote:Op maandag 12 september 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Arme ziel
Alsof de mensen die we ermee proberen te helpen om de inval gevraagd hebben.
Wat doe je dan moeilijk.quote:Op maandag 12 september 2022 16:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Mijn verbruik is gewoon laag en netjes op koers. Dus kolder om te adviseren dat ik 505 euro per maand moet gaan betalen.
Hier ook maar even, waardeloos besluit zo.quote:Kabinet wil schulden overnemen van mensen die energie niet kunnen betalen
Het kabinet legt de laatste hand aan een plan om mensen te helpen die door de stijgende energieprijzen hun energierekening niet meer kunnen betalen. Als ze echt in betalingsproblemen komen en dreigen afgesloten te worden, nemen de overheid en de energiebedrijven de rekening over. Bronnen in Den Haag zeggen dat de maatregel al dit jaar, nog voordat het winter wordt, kan ingaan.
Door de stijgende energieprijzen dreigen ruim 1 miljoen huishoudens in de financiële problemen te komen. Zo'n 600.000 daarvan hebben niet eerder te maken gehad met betalingsproblemen. Nu komen die mensen vaak in de schuldhulpverlening om van hun schulden afgeholpen te worden, maar dat kost de overheid veel geld.
Nieuwe contracten
De nieuwe regeling gaat alleen gelden voor mensen die dit jaar een nieuw energiecontract moeten afsluiten of hebben afgesloten met hogere tarieven. De verwachting is dat het overgrote merendeel van de mensen binnenkort een contract met variabele tarieven heeft.
Ook wil het kabinet verhinderen dat energiebedrijven omvallen doordat klanten niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Nadat een energiebedrijf verschillende keren een aanmaning heeft gestuurd zonder dat er betaald is, kan de klant worden aangemeld voor het overnemen van de schulden.
Fonds als 'stroppenpot'
Om het plan uit te voeren, wordt een speciaal fonds opgericht, als een soort stroppenpot. Naar verluidt wil het kabinet daar honderden miljoenen in stoppen. Waar het kabinet het geld precies vandaan haalt, is nog niet duidelijk,
Ook de energiebedrijven dragen bij aan het fonds, maar de precieze verhouding tussen de overheid en de energiebedrijven is nog onderwerp van onderhandelingen. Woensdag praten de twee partijen opnieuw over de percentages die ze willen bijdragen aan het fonds.
Het kabinet wil het definitieve plan vrijdag presenteren, volgens ingewijden als onderdeel van een breder plan om de gevolgen van de hoge energieprijzen ook voor dit jaar te dempen.
Rutte IV heeft de afgelopen tijd veel kritiek gehad op de ondersteuning van mensen in financiële problemen. Diverse keren hebben ministers gezegd dat het dit jaar niet meer mogelijk is om de koopkracht verder te ondersteunen. Voor volgend jaar werden wel maatregelen aangekondigd. Die worden officieel gepresenteerd met Prinsjesdag, volgende week dinsdag.
Omdat de 25ste mijn contract afloopt en ik duidelijk wil hebben. Van een van de grote 3 leveranciers. En die geven dat totaal niet.quote:
De app doet het niet.quote:Op maandag 12 september 2022 14:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Gewoon nog niks doen, en het in de winter zelf in de gaten houden *als die app het ooit weer doet.
Eventueel zelf een potje sparen. Ik vind Essent zo raar doen momenteel, met die verbruik app en bereikbaarheid, dat ik vermoed dat ze aan het omvallen zijn. Dus extra voorschot betalen zou stom zijn.
Heb je de chat al geprobeerd?quote:Op maandag 12 september 2022 16:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat de 25ste mijn contract afloopt en ik duidelijk wil hebben. Van een van de grote 3 leveranciers. En die geven dat totaal niet.
Goh, wat onverwachtquote:Op maandag 12 september 2022 15:04 schreef summer2bird het volgende:
januari gaat alles blijkbaar idioot hard de lucht in qua prijzen verwachten ze.
Het is waardeloos dat de mensen die het echt niet halen worden gesteund?quote:Op maandag 12 september 2022 16:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Hier ook maar even, waardeloos besluit zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |