Vast een koophuis waar eea mogelijk is. En niet kunnen inleven in het wel en wee van een ander omdat het vermogen daarin ontbreekt / je verblind wordt door je eigen voortvarende situatie omdat je het zo door generalisatie erg gemakkelijk laat maken een ander te wijzen op de fouten die je in jouw situatie hebt kunnen vermijden door de gequote keuzes te kunnen maken.quote:Op donderdag 8 september 2022 01:27 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
Wij hebben in februari voor 35.000 euro zonnepanelen ingekocht. Maken 10.000kwh per jaar zelf aan en verbruiken 5500. Daarbij nog een batterij opslag van 7.5 kwh voor savonds.
Door ergens serieus op in te gaan en een poging tot ontwapening doet, schakel je de trolls uit.quote:Op donderdag 8 september 2022 01:38 schreef Selenophilia het volgende:
Lees zijn pohi voordat je hier serieus op ingaat. Wat een kneus tering
Soooooowwwquote:Op donderdag 8 september 2022 06:57 schreef jamesdeen het volgende:
Iedereen die geen zonnepanelen heeft is een luie dikkerd
quote:Op donderdag 8 september 2022 02:34 schreef corehype het volgende:
Eens met TS.
Ben van gas 2 jaar geleden overgestapt en alles elektrisch. Allemaal kneusjes die mij linkse boomknuffelaar noemden en nu zijn ze zelf de schooier
Die kreet ga ik eens gebruiken bij de volgende VVE-vergadering.quote:Op donderdag 8 september 2022 06:57 schreef jamesdeen het volgende:
@Linkse_Boomknuffelaarquote:Op donderdag 8 september 2022 02:34 schreef corehype het volgende:
Eens met TS.
Ben van gas 2 jaar geleden overgestapt en alles elektrisch. Allemaal kneusjes die mij linkse boomknuffelaar noemden en nu zijn ze zelf de schooier
Maak iets van je leven voor TS = ploegendiensten draaien in een Duits fabriek en in de tussentijd obsessieve topics te openen over Rutte en anale seks (de combinatie alleen al, mijn hemel).quote:Op donderdag 8 september 2022 01:27 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
Neem je verantwoording en maak iets van je leven ipv dik lui en zielig te zijn.
Hoe weet jij dit??quote:Op donderdag 8 september 2022 08:55 schreef opgebaarde het volgende:
Je hebt je panelen alleen op het noorden gelegd, dat is wel een beetje zonde.
Overkomt de beste moet je maar denken
Check zijn posthistory voor de gein eens, dit is niets nieuws.quote:Op donderdag 8 september 2022 08:48 schreef Seeburg54 het volgende:
Topic van niks. Kortzichtig en dom.
Dit keer geen gescheld of erger in de op. Hele verbetering welquote:Op donderdag 8 september 2022 09:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Check zijn posthistory voor de gein eens, dit is niets nieuws.
¤35.000 voor 10.000 kwhquote:
Je bedoelt dat hij zijn dikke duim heeft gebruikt bij het aanmaken van dit topic? Nee toch?quote:Op donderdag 8 september 2022 09:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
¤35.000 voor 10.000 kwh
En een batterij. Wtf gast. Dat is zonde van het geld, dan ben je echt compleet de weg kwijt
Ik mag van mijn mama andere mensen, zonder bewijs, niet van jokken betichtenquote:Op donderdag 8 september 2022 10:02 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij zijn dikke duim heeft gebruikt bij het aanmaken van dit topic? Nee toch?
Ja dat moet ik TS wel nagevenquote:Op donderdag 8 september 2022 09:34 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dit keer geen gescheld of erger in de op. Hele verbetering wel
Wtf?quote:Op donderdag 8 september 2022 06:57 schreef jamesdeen het volgende:
In Nederland solderen we de zonnepanelen ook niet hoor.quote:Op donderdag 8 september 2022 10:34 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
Batterij is niet weggegooid.
In Duitsland is geen solderingsregeling.
Dus heb ook na zonsondergang nog stroom als de rest van jullie losers met waxinelichtjes zitten xD
35k euro voor 10k kwh in Duitse tarieven een goede deal vinden hahahquote:Op donderdag 8 september 2022 10:34 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
Batterij is niet weggegooid.
In Duitsland is geen solderingsregeling.
Dus heb ook na zonsondergang nog stroom als de rest van jullie losers met waxinelichtjes zitten xD
Ik heb nu de hele dag de föhn aanstaan om die overcapaciteit weg te werkenquote:Op donderdag 8 september 2022 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar met overcapaciteit ben je veel langer aan het doen om je investering terug te verdienen. Want alles boven de salderingsgrens levert je alleen het kale energietarief op.
Jup alleen dat kale energietarief was maar een paar cent, alleen de energieprijzen zijn geëxplodeerd en dus ook de terugleververgoeding. Vorige maand betaalde bijvoorbeeld Eneco aan contracthouders nog ¤ 0,59 per kwh.... Dan levert overcapaciteit ineens wel geld opquote:Op donderdag 8 september 2022 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar met overcapaciteit ben je veel langer aan het doen om je investering terug te verdienen. Want alles boven de salderingsgrens levert je alleen het kale energietarief op.
Wij hebben, in Nederland, dit jaar voor dezelfde opbrengst iets meer dan ¤ 10.000 betaaldquote:Op donderdag 8 september 2022 11:20 schreef Class het volgende:
[..]
35k euro voor 10k kwh in Duitse tarieven een goede deal vinden hahah
En zelf ben je zo laf dat je naar Duitsland vlucht.quote:Op donderdag 8 september 2022 01:27 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
Ooh boehoehoe...
Allemaal huilie huilie doen.
Jullie hebben op deze bende gestemd die Nederland in de uitverkoop zet.
Politiekers die alleen zeggen we gaan erna kijken en we gaan het in de gaten houden.
Jullie zijn het zelf schuld.
Ook hadden jullie al jarenlang kunnen investeren in zonnepanelen zoals wij hebben gedaan.
Wij hebben in februari voor 35.000 euro zonnepanelen ingekocht. Maken 10.000kwh per jaar zelf aan en verbruiken 5500. Daarbij nog een batterij opslag van 7.5 kwh voor savonds.
Nauwelijks elektra kosten.
En inmiddels hebben we ook geprepped.
Want ook dit gaat binnenkort in de soep lopen als alle productie tot stilstand komt zonder energievoorraad.
Dan is het weer boehoehoehoe want honger.
Maar je had kunnen preppen.
Dus niet zeuren en zeiken maar door die zure appel.
Wij zitten er in ieder geval warmpjes bij. Je bent verantwoordelijk voor je eigen situatie.
Neem je verantwoording en maak iets van je leven ipv dik lui en zielig te zijn.
Tot aan je salderingsgrens. Daarboven kaal energie tarief. Maar ik heb nog steeds kaal energie tarief voor 9 cent dus ik kan niet vergelijken met jou.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup alleen dat kale energietarief was maar een paar cent, alleen de energieprijzen zijn geëxplodeerd en dus ook de terugleververgoeding. Vorige maand betaalde bijvoorbeeld Eneco aan contracthouders nog ¤ 0,59 per kwh.... Dan levert overcapaciteit ineens wel geld op
De tarieven gaan wel weer omlaag hoorquote:Op donderdag 8 september 2022 12:27 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
In Duitsland is alles beter dus ja ik ben economische gelukszoeker in Duitsland. Eigen huis. Dikke audi.
Overigens kost die zonnepanelen anlage 35k vanwege die batterij (10k) en hebben we 25 jaar garantie op alle onderdelen. Dus 2x de wisselstroom omvormer al betaald want die gaan max 8 jaar mee. Kosten minstens 1000 tot 2000 euro per stuk voor reparatie met aanrij kosten etc.
Dus ja ik klop mezelf op de borst. Wij hebben het goed en zitten er straks warmpjes bij. De kosten voor die zonnepanelen liggen vast. Jullie stroomkosten daarentegen niet en die stijgen vrolijk verder. Succes dadelijk als de stroom op is hahahahahahhahahahhahahahahhahahaha
Ik vermoed dat jij de afgelopen twee weken onder de spreekwoordelijke steen hebt geleefd. De Eneco-rel domineerde het nieuws https://tweakers.net/revi(...)gieleveranciers.htmlquote:Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tot aan je salderingsgrens. Daarboven kaal energie tarief. Maar ik heb nog steeds kaal energie tarief voor 9 cent dus ik kan niet vergelijken met jou.
Volgens mij is daar wetgeving over? Dan nog krijg ik tot de salderingsgrens gewoon alles van belasting terug, want daar gaat de energieboer niet over. Daarbij heb ik nog gewoon een contract tot juli 2024.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij de afgelopen twee weken onder de spreekwoordelijke steen hebt geleefd. De Eneco-rel domineerde het nieuws https://tweakers.net/revi(...)gieleveranciers.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |