Dat mannen meer redeneren voordat ze wat zeggen ook.
Misschien is dat de reden dat vrouwen blijven praten en praten en mannen meer stil zijn en pas wat zeggen als ze er dieper over hebben nagedacht.
Misschien is hier al een topic over maar ik kon niets vinden. Als er al een topic over is dan hoor ik dat graag en dan mag deze op slot.
Danny
meisjes zijn gewoon veel makkelijker over hun gevoelens..
Ik geloof de stelling namelijk niet....
Want vrouwen redeneren behoorlijk veel
quote:Tegenover mannen misschien maar vrouwen onder elkaar zijn echt een geval apart. Tegen vrouwen aardig doen waar ze een bloedhekel aan hebben en dan later tegen andere mensen zeggen dat ze een bitch is
Op donderdag 6 februari 2003 18:14 schreef yingyang het volgende:
vrouwen gewoon zeggen wat ze (voelen) en denken.
misschien is het anders maar ik zie het vaak genoeg gebeuren
Kijk de uitzondering maakt de regel maar ik weet zeker dat mannen net zo gevoelig zijn en dat ze er ook net zo makkelijk over praten...
Vrouwen redeneren volgens mij trouwens ook gewoon net zo veel als mannen, lijkt me zulke onzin, de vrouwen die ik ken doen dat tenminste
Overigens, ikzelf ben toevallig iemand die heel snel over gevoelens en problemen praat, misschien iets meer dan de gemiddelde man
quote:Nou, vrouwen zijn vaak helemaal niet zo duidelijk in vertellen wat ze voelen. Ze geven vaak te subtiele hints in plaats van gewoon te zeggen wat er aan de hand is. Dan moet je het er helemaal uit gaan lopen trekken. Of je wordt helemaal genegeert, dat schiet helemaal niet op.
Dat hoorde ik van mijn dokter. Dat mannen meer abstract zijn en vrouwen gewoon zeggen wat ze voelen en denken.Dat mannen meer redeneren voordat ze wat zeggen ook.
Misschien is dat de reden dat vrouwen blijven praten en praten en mannen meer stil zijn en pas wat zeggen als ze er dieper over hebben nagedacht.
Misschien is hier al een topic over maar ik kon niets vinden. Als er al een topic over is dan hoor ik dat graag en dan mag deze op slot.
Danny
Voor de rest kan het heel goed zijn dat een man te lang nadenkt voordat hij ergens iets over zegt, dan is het vaak te laat en wordt het niet meer begrepen of is het niet meer relevant. Dat moet je dus gewoon afleren
tenmiste dat werdt me al een paar x naar het hoofd gegooid door m'n ex-en
Met mannen is het leuk om te praten over globale zaken enzo, slap praten over van alles en nog wat. Met vrouwen is intiemer contact beter mogelijk is mijn ervaring. Als ik ergens mee zit dan begrijpen zij het vaak veel beter en kunnen ze helder erop ingaan. En ze luisteren beter als je een probleem hebt
quote:Dat klopt. In mijn vriendengroep staat bij de mannen plezier centraal. Zoveel mogelijk plezier hebben en totaal niet zeggen als het minder gaat. De zwakke kanten worden niet getoond, volgens mij zijn ze bang dat het imago dan beschadigd raakt. Zoveel mogelijk plezier hebben en net doen alsof het leven een groot feest is. Depri zijn past daar niet zo goed tussen, en ze kunnen er ook niet mee omgaan. Ze begrijpen het niet als iemand zich kut voelt.
Op donderdag 6 februari 2003 18:40 schreef E-ric het volgende:
ligt er ook maar net aan wat voor vrienden je hebt
Van de mannen heb ik totaal geen steun kunnen krijgen. Van de vrouwen daarentegen in overvloed. Ze wisten vaak hoe ik me voelde toen ik down was en ze zagen de situatie beter in. Ze hadden veel meer gevoel en feeling voor de situatie. Ze hadden volgens mij meer inzicht in hoe iemand zich kan voelen. Dat is dan mijn ervaring in mijn vriendengroep.
Vandaar dat ik ook een lieve vriendin wil in de toekomst. Die ik kan steunen en die mij kan steunen en waarmee ik ook lol kan hebben
Maar dat komt nog wel eens.
quote:lol dit dacht ik zelf dus ook net . Ik ben ook iemand die vaak duidelijkheid eist .
Op donderdag 6 februari 2003 18:26 schreef MUUS het volgende:
OMG, ik ben een vent..
quote:Geloof je het zelf??
Op donderdag 6 februari 2003 18:16 schreef Nadientje het volgende:
Dacht het dus niet
Ieder mens is gewoon verschillend. Sekse-generaliseringen zijn echt zooo onzinnig.
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 20:53 schreef The_Wanderer het volgende:
Gevoelens zijn voor de zwakkeren van de samenleving.
Ik probeer ook zoveel mogelijk om mijn gevoel compleet uit te schakelen en rationeel te denken. Niet handelen op gevoel maar zo zakelijk mogelijk door het leven gaan. Emoties biedt ik ook vaker geen plaats omdat ik me dan onzeker voel.
Als ik hard ben voel ik me beter. Keihard zonder emoties en gevoelens. En vooral zonder gedachtes.
Maar wel respect tonend voor anderen. Alleen mijn gevoel wil ik uitschakelen.
quote:Ge het totaal gelijk.... Mannen uiten hun emoties niet zo snel en/of heftig... We hebben de neiging onze gevoelens op te kroppen...
Dat hoorde ik van mijn dokter. Dat mannen meer abstract zijn en vrouwen gewoon zeggen wat ze voelen en denken.Dat mannen meer redeneren voordat ze wat zeggen ook.
Danny
Merk het vooral aan mij en mijn vriendin, ik wil gewoon niet zo vaak over mijn gevoel praten! Want het is mijn gevoel en dat heeft toch niemand iets aan!
En mijn vriendin praat wat dat betreft een stuk makkelijker over haar gevoelen...
Raar maar waar....
quote:Bullshit, vrouwen praten veel, maar zeggen weinig tot niets....
En als er dan gevraagd wordt wat ze bedoelen, dan is het vaak : laat maar....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |