abonnement Unibet Coolblue
pi_205872783
Ik ben van een vereniging de kascommissie over het afgelopen boekjaar.

Vandaag is in een ingelaste vergadering benoemd tot voorzitter (in te gaan wanneer ik de papieren bij de KvK kan deponeren). Dit omdat ik in verband met lopende zaken beslissingen moet kunnen nemen voor de vereniging.

Ik vraag me af of dit consequenties heeft voor het feit dat ik ook de kascommissie ben over het voorgaande boekjaar? Ik dien mijn bevindingen hierover nog te presenteren bij de eerst volgende ALV (deze zal eind deze maand plaatsvinden). De controle die ik heb uitgevoerd heeft betrekking op de periode tot juli 2022 en heeft dus geen betrekking op mijn eigen bestuursperiode.

Is dit bezwaarlijk? Moet/kan ik deze functie op dit moment nog neerleggen?
  dinsdag 6 september 2022 @ 22:22:16 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205872804
Van de VVE?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205872840
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
Van de VVE?
correct, heeft direct betrekking op de situatie in het andere topic maar gezien de vraag niet gerelateerd is stel ik deze apart. Heeft het nog aparte consequenties omdat dit een VvE betreft?
pi_205872963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:20 schreef stephano1990 het volgende:
Ik ben van een vereniging de kascommissie over het afgelopen boekjaar.

Vandaag is in een ingelaste vergadering benoemd tot voorzitter (in te gaan wanneer ik de papieren bij de KvK kan deponeren). Dit omdat ik in verband met lopende zaken beslissingen moet kunnen nemen voor de vereniging.

Ik vraag me af of dit consequenties heeft voor het feit dat ik ook de kascommissie ben over het voorgaande boekjaar? Ik dien mijn bevindingen hierover nog te presenteren bij de eerst volgende ALV (deze zal eind deze maand plaatsvinden). De controle die ik heb uitgevoerd heeft betrekking op de periode tot juli 2022 en heeft dus geen betrekking op mijn eigen bestuursperiode.

Is dit bezwaarlijk? Moet/kan ik deze functie op dit moment nog neerleggen?
Ik zou zelf de kas proberen over te dragen. Je kan het doen, gaat immers niet om je eigen beslissingen, maar je moet het echt niet willen.

Is er daarnaast een bestuursaansprakelijkheidsverzekering?
  dinsdag 6 september 2022 @ 22:36:57 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205873053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:24 schreef stephano1990 het volgende:

[..]
correct, heeft direct betrekking op de situatie in het andere topic maar gezien de vraag niet gerelateerd is stel ik deze apart. Heeft het nog aparte consequenties omdat dit een VvE betreft?
Niet direct, maar gezien de situatie waar je in zit zou ik drie keer nadenken of je wel voorzitter wil worden.

Maar is het niet mogelijk om eerst de kascontrole af te ronden en daarna aan te treden als voorzitter?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:22:21 #6
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_205873561
Een lid van de kascommissie zit niet in het bestuur.
De kascommissie controleert namelijk het bestuur namens de ALV.

Je kan dus kascommissie lid zijn tot aan het moment dat je in het bestuur komt.
Vanaf dat moment ben je geen lid meer van de kascommissie en moet iemand anders dat doen.

Eigenlijk moet je bij de ALV waarin je verkozen wordt tot bestuurslid tegelijk de verklaring van de kascommissie overleggen en als ALV decharché verlenen aan het gehele bestuur. Hierna moet een nieuwe kascommissie samengesteld worden (bij voorkeur 1 zittend lid en 1 nieuw lid) die de nieuwe periode zal controleren.
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:36:59 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205873661
Hoeveel leden heeft je VVE eigenlijk, en hoeveel zijn er actief (met welke verdeelsleutel) ? (gelet op andere topic)
Dum de dum
pi_205874754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zou zelf de kas proberen over te dragen. Je kan het doen, gaat immers niet om je eigen beslissingen, maar je moet het echt niet willen.

Is er daarnaast een bestuursaansprakelijkheidsverzekering?
Ik wil het eigenlijk ook niet, maar ik ben de enige die op het moment echt wil vechten om die hufter dwars te zitten en het werd een beetje lastig dat ik het voortouw heb maar niet kan spreken of beslissingen kan nemen namens het bestuur.

Kan ik nog even naar kijken, maar bestuursaansprakelijkheid is alleen sprake van als er spraken is van wanbestuur. Zolang ik alles correct en te goeden trouw doe in overeenstemming en met akkoord van de VvE, zou hier geen risico moeten zijn.
pi_205874811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Hoeveel leden heeft je VVE eigenlijk, en hoeveel zijn er actief (met welke verdeelsleutel) ? (gelet op andere topic)
6 woningen ieder 1/6de deel van de dochter VvE
1 winkelpand met een eigen dochter VvE

De beiden dochter VvE's hebben 50% zeggenschap over de moeder VvE.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')