Ooit zei iemand es tegen me, je bent een echte klaagmuur.. tegen jou kan ik tenminste lekker klagen over alles.. nou ik vind dat wel prima maar dan niet altijd alleen over problemen..
ik kan ook niet tegen die mensen zeggen dat ik niet met ze wil praten, zo ben ik gewoon niet... ik geef ze altijd advies en dan is het van dankjewel tot over een paar weken (niet letterlijk dan)
leuk is anders maar wat kan ik hieraan nu doen?? Ik wil eigenlijk niet tegen ze zeggen dat ze maar iemand anders moeten zoeken maar af en toe heb ik het gevoel alsof ik echt gebruikt wordt ervoor .
quote:ik bespreek mijn probleempjes gewoon met mijn vriendin... mijn echte vriendin dan, want soms vraag ik me af of die andere dat ook zijn
Op donderdag 6 februari 2003 18:06 schreef Markster het volgende:
ja dat zuigt wel hard ja, maar zijn hun der dan wel voor je als jij ze nodig hebt? Want als dat niet zo is dan zijn ze helemaal nep
quote:Precies, ze moeten ook de tijd voor jou nemen als je die tijd nodig hebt, en niet dan met smoesjes komen dat ze die tijd niet hebben enzo.
Op donderdag 6 februari 2003 18:08 schreef leviathanfd het volgende:
Het is hard maar op deze manier leer je wel je echte vrienden kennen. Ik ben zelf ook een soort klaagmuur/ psycholoog voor heel veel mensen. Dat vind ik ook niet erg.
Maar naderhand een beetje respect terug krijgen kan geen kwaad.
Ik heb eigenlijk het idee dat iedereen maar aan zichzelf denkt, inclusief mezelf op dit moment.
Voordat ik bij het bedrijf kwam waar ik nu werk, vond een meisje daar het toch wel jammer dat ik wegging.
De reden was dat ze vond dat ik wel goed kon luisteren enzo. Dat deed eigenlijk best wel pijn, blijkbaar was ik ook niks meer of minder dan een klaagmuur. bleh. Fok! Joe all.
Gelukkig heb ik Fok om mijn hart af&toe eens te luchten (ik val m'n maat niet lastig met dit soort onzin. keertje klagen hier of in KLB is zat )
quote:ja toen diegene tegen me zei je bent net een klaagmuur.. toen had ik echt zoiets van: bedankt!! ik kijk nu meteen anders tegen die persoon aan
Op donderdag 6 februari 2003 18:51 schreef PietF het volgende:
heb/had ik ook, ben vanaf niet zo lang geleden, gewoon super bot geworden, ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer aan gezeik aan me kop.Ik heb eigenlijk het idee dat iedereen maar aan zichzelf denkt, inclusief mezelf op dit moment.
Voordat ik bij het bedrijf kwam waar ik nu werk, vond een meisje daar het toch wel jammer dat ik wegging.
De reden was dat ze vond dat ik wel goed kon luisteren enzo. Dat deed eigenlijk best wel pijn, blijkbaar was ik ook niks meer of minder dan een klaagmuur. bleh. Fok! Joe all.
Gelukkig heb ik Fok om mijn hart af&toe eens te luchten (ik val m'n maat niet lastig met dit soort onzin. keertje klagen hier of in KLB is zat
)
quote:Gewoon afkappen en mensen opzoeken die dat niet doen. Is echt de oplossing. Je bepaald uiteindelijk zelf wat voor vrienden je hebt en krijgt.
Op donderdag 6 februari 2003 18:02 schreef Nadientje het volgende:
Ik heb veel vrienden die naar mij toe komen als er problemen zijn met wat dan ook. Blijkbaar kan ik goed luisteren ofzo.. het probleem is dan eigenlijk dat als de problemen weer over zijn dat ik dan weer niet belangrijk genoeg ben want dan hoor ik weer een hele tijd niks of al het contact moet weer van mezelf komen...Ooit zei iemand es tegen me, je bent een echte klaagmuur.. tegen jou kan ik tenminste lekker klagen over alles.. nou ik vind dat wel prima maar dan niet altijd alleen over problemen..
ik kan ook niet tegen die mensen zeggen dat ik niet met ze wil praten, zo ben ik gewoon niet... ik geef ze altijd advies en dan is het van dankjewel tot over een paar weken
(niet letterlijk dan)
leuk is anders maar wat kan ik hieraan nu doen?? Ik wil eigenlijk niet tegen ze zeggen dat ze maar iemand anders moeten zoeken maar af en toe heb ik het gevoel alsof ik echt gebruikt wordt ervoor
.
Mij mag je altijd bellen hoor
Sneu vind ik het hoor. Er zijn maar weinig mensen zoals jou die echt luisteren naar de problemen van anderen. De meesten interesseert het geen ene moer en die denken alleen aan zichzelf.
Dat jij het gevoel hebt om alleen maar daar te zijn om hun ellende aan te horen is diep triest. Als je een vriendin van mij zou zijn dan zou ik je super dankbaar zijn daarvoor en je ook benaderen wanneer het goed met me zou gaan. Dan zou ik je koesteren in voor en tegenspoed.
Ik zou als ik jou was er wat van zeggen ofzo. En als dat niet helpt andere mensen uitzoeken die je niet alleen gebruiken als luisterend oor.
Maar dat laatste blijkt nogal moeilijk denk ik. Dat merk ik zelf ook.
Je bent een goed mens die betere mensen om zich heen verdient.
quote:Sluit zich bij Leviathanfd aan .. Ik kan met vrienden die problemen hebben ook goed praten.. is een beetje wisselwerking .. Als ik dan een probleem(pje) heb .. dan kan ik ook daarbij terecht
Op donderdag 6 februari 2003 18:08 schreef leviathanfd het volgende:
Het is hard maar op deze manier leer je wel je echte vrienden kennen. Ik ben zelf ook een soort klaagmuur/ psycholoog voor heel veel mensen. Dat vind ik ook niet erg.
Maar naderhand een beetje respect terug krijgen kan geen kwaad.
(of andersom dan)
*bedankt alle mensen die me geholpen hebben nogmaals.. Jullie weten wie jullie zijn
Iedereen komt maar zeuren en klagen en dan vragen wat ze moeten doen, right? Als of jij alle antwoorden hebt.
Nahja, wat ik heb gedaan om er vanaf te komen was gewoon steeds minder luisteren naar die mensen... Als ze ergens mee komen, gewoon zeggen van "Oh? jaja, ok... das klote jah..." en dan maar met een half oorluisteren en maar half opletten enzo. Op een gegeven moment zien ze zelf ook wel dat je er wel genoeg van hebt gehad...
Persoonlijk had ik er toen ook wel MEER dan genoeg van, je gaat zelf op een gegeven moment over hun problemen in zitten. Als of het jouw problemen zijn... En euh, je ECHTE vriendinnen blijven toch wel bij jouw. Laat je niet "misbruiken" heh. ^_^
Suczes, Niels.
quote:Zou het niet zo kunnen zijn dat je dat juist wel tegen ze wil zeggen maar dat je het niet durft?
Op donderdag 6 februari 2003 18:02 schreef Nadientje het volgende:
Ik wil eigenlijk niet tegen ze zeggen dat ze maar iemand anders moeten zoeken
Jij laat het maar toe dat ze tegen jou zeuren en klagen. Als je geen grenzen stelt daarin, blijven ze dat doen hoor .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |