abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 11:25:57 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206006177
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoom in Arnhem. En een plan U trouwens maar daar kijkt niemand naar om.
Ben je met Pa_Fles aan het treinen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 september 2022 @ 11:32:43 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206006253
Nee we zijn nu onderweg naar Huis Doorn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2022 @ 12:08:39 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206006619
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende:
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
Voor die nachttrein naar Schiphol hebben ze op dit moment alleen de E-GTW van de Emmerlijn als optie. De WINK mag nog niet met passagiers rijden als de panto omhoog is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206006751
Niemand heeft gezegd met wat voor trein ze gaan rijden en of ze met een elektrische trein gaan rijden
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2022 @ 12:25:11 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206006760
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:23 schreef b2py het volgende:
Niemand heeft gezegd met wat voor trein ze gaan rijden en of ze met een elektrische trein gaan rijden
Met een dieseltrein mogen ze de Schipholtunnel niet in ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:46:56 #281
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_206006917
Voor de nachttrein uit Maastricht kunnen ze natuurlijk een Flirt gebruiken. Als Arriva het nog van plan is tenminste, ze hebben een jaar geleden wel toestemming gekregen van de ACM maar dat was pas de eerste stap. Ik heb er daarna niets meer over gehoord, hebben ze al een pad aangevraagd bij Prorail?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2022 @ 12:49:29 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206006941
ik denk ook niet dat het er voorlopig van gaat komen, omdat het gewoon een poging is om voet aan de grond te krijgen op het hoofdrailnet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2022 @ 13:20:54 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206007176
Alstom heeft de iLint op één tank waterstof een afstand van 1.175 kilometer laten rijden

https://www.alstom.com/alstom-coradia-ilint-distance-run
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206007483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende:
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
Dat lijkt me niet genieten. Twee uur in een GTW.

Maar goed, de NS had nog ICR-rijtuigen te koop.....
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_206007523
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende:
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
En gaat uiteindelijk net zoveel van komen als de lage landen lijn, heeft arriva weer genoten van een paar minuutjes spotlight
  zaterdag 17 september 2022 @ 15:07:32 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206007878
De LageLandenLijn was een projectje van de gemeente Den Haag, als reactie op de "alleen reserveren"-Fyra naar Brussel. De LLL zou dan de rol van de IC Brussel op zich nemen. Toen de Fyra flopte en NS/NMBS de IC Brussel herintroduceerden, en duidelijk maakten dat dat een blijvertje zou zijn, viel de business case onder de LLL uit.
pi_206010236
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Met een dieseltrein mogen ze de Schipholtunnel niet in ;)
Van wie, er komen ook zat dieseltreinen van de aannemers dus een keer per week in de nacht zo’n pruttelbakkie kan prima

Hier, uit de netverklaring:


Staat niks over reizigersvervoer

[ Bericht 10% gewijzigd door b2py op 17-09-2022 20:12:31 ]
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:28:46 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206010726
Bijzonder eigenlijk dat zelfs elektrisch goederenvervoer kennelijk niet is toegestaan via Schiphol.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2022 @ 20:32:07 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206010769
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:45 schreef b2py het volgende:

[..]
Van wie, er komen ook zat dieseltreinen van de aannemers dus een keer per week in de nacht zo’n pruttelbakkie kan prima

Hier, uit de netverklaring:
[ afbeelding ]

Staat niks over reizigersvervoer
hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206010773
Het klopt dat een dieseltrein in het algemeen en een goederentrein in het bijzonder onder normale omstandigheden niet is toegelaten in de schipholtunnel.

Dat zal komen door het immens complexe branddetectiesysteem in de Schipholtunnel. Middels warmteprofielen doet dat systeem zijn werk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206011058
Overigens is de beveiliging bij de velserspoortunnel ook vrij intensief. Zo mag er geen stoomtrein op eigen kracht door deze tunnel, dan moet er een e-loc voor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206011081
Grappig dat dat in Rotterdam dan weer wel mag, terwijl daar toch ook beperkingen zijn voor goederentreinen vanwege de steile helling.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 17 september 2022 @ 21:11:01 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206011363
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN.
Een solo WINK ook niet?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206011538
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:11 schreef dennistd het volgende:

[..]
Een solo WINK ook niet?
Dat is een interessante vraag. In principe zou dat ding als de batterijen opgeladen worden genoeg prik moeten opleveren in de detectielussen om goed gedetecteerd te worden zodat er niet zoals met D-GTW minimaal met 20 assen gereden moet worden. Als die panto omlaag is zit je denk ik met hetzelfde probleem.
Bier.
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:47:54 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_206012768
Een Wink kan gewoon onder de bovenleiding elektrisch rijden.
pi_206012861
Ja maar ik vermoed dat een toelating wel dusdanig gedetailleerd zal zijn dat er gespecificeerd zal worden dat de toelating alleen geldt voor bedrijf met panto.
Bier.
  zondag 18 september 2022 @ 02:45:20 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206014212
Ik vermoed dat de beperking voor reizigersvervoer met een WINK vooral een formaliteit is. Dat ding vervoert al geruime tijd reizigers zonder problemen, dus een extra vinkje krijgen zal ook wel lukken.

Logistiek lijkt het me wel een uitdaging, Arriva-personeel zal wegbekendheid moeten opdoen en qua omlopen moet het ook allemaal nog passen. Ga je voor 2 treinen H/T per week een hele standplaats opleiden?

En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
pi_206014446
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:45 schreef James1988 het volgende:
Ik vermoed dat de beperking voor reizigersvervoer met een WINK vooral een formaliteit is. Dat ding vervoert al geruime tijd reizigers zonder problemen, dus een extra vinkje krijgen zal ook wel lukken.

Logistiek lijkt het me wel een uitdaging, Arriva-personeel zal wegbekendheid moeten opdoen en qua omlopen moet het ook allemaal nog passen. Ga je voor 2 treinen H/T per week een hele standplaats opleiden?

En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Wegbekendheid is niet heel spannend. Kwestie van goed opletten tijdens meerijden met collega's/verkenning. Zodra je je seinen kent kan je in principe overal rijden, ook zonder kennis. Tenzij je een ATB-rijder bent.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_206015224
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:45 schreef James1988 het volgende:
En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Er staan al afwijkend gekleurde cico's op Schiphol ;)

Denk dat 't exclusief OVPay wordt als het open access wordt, óf mobiele cico's. Stoelnummers reserveren in een GTW is ook weer zo wat...
Bier.
pi_206016294
Ik kan mij nog herinneren dat in het verleden Flixbus een hoop binnenlandse routes startte. Enkele jaren later is daar weinig van over: de binnenlandse reiziger stelt een hoge frequentie op prijs. 5x per dag tussen Appeldoorn en Amersfoort en 1x per week (!) naar Schiphol. Ik moet nog zien dat het een succes wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')