Ben je met Pa_Fles aan het treinen?quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoom in Arnhem. En een plan U trouwens maar daar kijkt niemand naar om.
Voor die nachttrein naar Schiphol hebben ze op dit moment alleen de E-GTW van de Emmerlijn als optie. De WINK mag nog niet met passagiers rijden als de panto omhoog is.quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende:
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
Met een dieseltrein mogen ze de Schipholtunnel niet inquote:Op zaterdag 17 september 2022 12:23 schreef b2py het volgende:
Niemand heeft gezegd met wat voor trein ze gaan rijden en of ze met een elektrische trein gaan rijden
Dat lijkt me niet genieten. Twee uur in een GTW.quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende:
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
En gaat uiteindelijk net zoveel van komen als de lage landen lijn, heeft arriva weer genoten van een paar minuutjes spotlightquote:Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende:
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
Van wie, er komen ook zat dieseltreinen van de aannemers dus een keer per week in de nacht zo’n pruttelbakkie kan primaquote:Op zaterdag 17 september 2022 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een dieseltrein mogen ze de Schipholtunnel niet in
hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Van wie, er komen ook zat dieseltreinen van de aannemers dus een keer per week in de nacht zo’n pruttelbakkie kan prima
Hier, uit de netverklaring:
[ afbeelding ]
Staat niks over reizigersvervoer
Een solo WINK ook niet?quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN.
Dat is een interessante vraag. In principe zou dat ding als de batterijen opgeladen worden genoeg prik moeten opleveren in de detectielussen om goed gedetecteerd te worden zodat er niet zoals met D-GTW minimaal met 20 assen gereden moet worden. Als die panto omlaag is zit je denk ik met hetzelfde probleem.quote:
Wegbekendheid is niet heel spannend. Kwestie van goed opletten tijdens meerijden met collega's/verkenning. Zodra je je seinen kent kan je in principe overal rijden, ook zonder kennis. Tenzij je een ATB-rijder bent.quote:Op zondag 18 september 2022 02:45 schreef James1988 het volgende:
Ik vermoed dat de beperking voor reizigersvervoer met een WINK vooral een formaliteit is. Dat ding vervoert al geruime tijd reizigers zonder problemen, dus een extra vinkje krijgen zal ook wel lukken.
Logistiek lijkt het me wel een uitdaging, Arriva-personeel zal wegbekendheid moeten opdoen en qua omlopen moet het ook allemaal nog passen. Ga je voor 2 treinen H/T per week een hele standplaats opleiden?
En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Er staan al afwijkend gekleurde cico's op Schipholquote:Op zondag 18 september 2022 02:45 schreef James1988 het volgende:
En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |