Het zou dan voornamelijk gaan om weggelaten scènes enz. Dit zou varieren van een aantal seconden tot een paar minuten!!
Wie weet of dit klopt en of dit ergens is te controleren???
o ja, sommige dvd's uit engeland hebben geen nederlandse subtitles maar dat had je zelf denk ook wel door
quote:Nee dat zuight hard..., ik haal ze toch liever ergens anders vandaan.
Op donderdag 6 februari 2003 17:54 schreef ranja het volgende:
Oei shit... heb net wat bestellingen gedaan in de UK, hoop ik niet dat dat gecensureerde versies zijn...
quote:Ik had begrepen dat in sommige films (welke... ) het verschil toch vaak in de seconden (en meer) kan lopen. Ik vind dit toch essentieel bij de aankoop van een dvd.
Op donderdag 6 februari 2003 18:02 schreef Tweek het volgende:
ja star wars episode 2, fight club, from dusk till dawn allemaal missen ze wel iets, maar meestal maar een sec.
Ook op de site van de BBFC, de Britse censor, kun je zoeken naar geknipte films: http://www.bbfc.org.uk/website/Classified.nsf/$$Search
Als een dvd uit Engeland ook Nederlandse ondertitels heeft, is ie in principe trouwens gewoon 'uncut', of in ieder geval niet minder dan de Nederlandse dvd.....
Dan over de vraag of je dan wel de DVD uit de UK moet bestellen. Nou da's vaak wat moeilijk. Zo zijn er heel wat DVD's die hier zonder extraas worden uitgebracht, kaal de film op DVD, maar in de UK voorzien zijn van vele extraas. Voorbeeld: Jay And Silent Bob Strike Back.
Het is dus een afweging of je 30 euro wilt neertellen voor een luxe versie uit de UK waarin misschien een seconde of 2 weggeknipt is, of 30 euro wilt neertellen voor de DVD in NL met alleen maar de film erop en verder weinig tot niks extraas.
Ikzelf ben nogal een extraas junk, zeker als het om dat soort bedragen gaat. Dus kan ik vaak leven met een klein knipje in de film.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |