abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205854131
Ik vlieg zondag naar het zonnige USA.

Ik slik oxazepam voor vliegangst, nu is dat een opiaat en moet je officieel zo een engelstalige verklaring etc.

Nu heb ik een getekende verklaring van de huisarts. Alleen CAK (erkende nederlandse instantie voor medicijnverklaringen) wil hem niet stempelen omdat het geen natte handtekening is.

Ofwel ik moet morgen terug voor die stempels en een rechtbankapostille op de verklaring ofwel ik vlieg gewoon met drie extra pillen zonder gestempelde verklaring naar USA.

Wat zijn jullie ervaringen?
What to do?
Op anoniem
pi_205854155
Ik zou zorgen dat ik de juiste papieren bij me had. Als je de verkeerde aan de grens hebt dan halen ze je helemaal binnenstebuiten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 5 september 2022 @ 13:24:36 #3
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205854173
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:22 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou zorgen dat ik de juiste papieren bij me had. Als je de verkeerde aan de grens hebt dan halen ze je helemaal binnenstebuiten.
Dit. De VS maakt geen grapjes als het over douane gaat.
pi_205854221
Oxazepam is geen opiaat, maar een benzo. Die overigens vrij makkelijk te verkrijgen is in Amerika. Althans, 15 jaar geleden.

Maar neem gewoon een paar biertjes voor de vlucht, werkt net zo goed.
.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2022 13:32:19 ]
pi_205854312
Ik zou het trouwens gewoon in een broekzak doen, wellicht die broek even wassen met 1 pilletje er in (dat kan die verpakking vaak wel hebben), onder het mom van ''niet aan gedacht'' Als ze het dan vinden zien ze dat het meegewassen is. Of doe het gewoon open en bloot in je toilettas.

Over 1 of 2 pilletjes gaan ze echt niet moeilijk doen, hooguit nemen ze het in beslag.

Ga het in elk geval niet onder in een koffer verstoppen onder de bekleding, of extra goed verpakken in alufolie ofzo, want dan zien ze dat je bewust die zooi wil verdoezelen.
  maandag 5 september 2022 @ 13:41:46 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205854353
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:37 schreef PS. het volgende:
Ik zou het trouwens gewoon in een broekzak doen, wellicht die broek even wassen met 1 pilletje er in (dat kan die verpakking vaak wel hebben), onder het mom van ''niet aan gedacht'' Als ze het dan vinden zien ze dat het meegewassen is. Of doe het gewoon open en bloot in je toilettas.

Over 1 of 2 pilletjes gaan ze echt niet moeilijk doen, hooguit nemen ze het in beslag.

Ga het in elk geval niet onder in een koffer verstoppen onder de bekleding, of extra goed verpakken in alufolie ofzo, want dan zien ze dat je bewust die zooi wil verdoezelen.
In de VS?? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205854380
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:41 schreef Molo het volgende:

[..]
In de VS?? :D
Ja.
  maandag 5 september 2022 @ 13:45:27 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205854399
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:43 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja.
Als ie het dan maar even vlogt O+
pi_205854418
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Als ie het dan maar even vlogt O+
Wat verwacht jij dan?
  maandag 5 september 2022 @ 13:48:31 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205854440
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:47 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat verwacht jij dan?
Zorg gewoon dat je naar micromanagementlanden als de VS met hun achterlijke ideeën en straffen je medicatielijst op orde hebt. Punt.

Je wil niet daar in hun domme idiote systeem vast komen iig lijkt mij. Hoe belachelijk ook.

Vroeg me trouwens af waarom de apotheek geen gevalideerde lijst kan uitdraaien, die heeft ook status en apotheker kan krabbel zetten indien gewenst.
pi_205854494
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Zorg gewoon dat je naar micromanagementlanden als de VS met hun achterlijke ideeën en straffen je medicatielijst op orde hebt. Punt.

Je wil niet daar in hun domme idiote systeem vast komen iig lijkt mij. Hoe belachelijk ook.

Vroeg me trouwens af waarom de apotheek geen gevalideerde lijst kan uitdraaien, die heeft ook status en apotheker kan krabbel zetten indien gewenst.
Ja natuurlijk is dat het beste, maar dat lukt nu dus niet. Als jij een dusdanige hoeveelheid meeneemt, de ondertekende brief van de huisarts meeneemt, en je een beetje dom houdt, dan zijn ze niet blij met je, maar opgepakt ga je echt niet worden. En een boete zullen ze ook niet geven als het de eerste keer is.

Anders is het als je een doosje vol mee neemt, of het bewust gaat verstoppen. Daarom zou ik ook zeggen, stop het gewoon in je toilettas, met het doosje, met de documenten die je wel hebt.

Maar misschien is het niet handig van mij om het als tip mee te geven, zo zou ik het alleen wel doen.
  maandag 5 september 2022 @ 13:54:08 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205854506
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja natuurlijk is dat het beste, maar dat lukt nu dus niet. Als jij een dusdanige hoeveelheid meeneemt, de ondertekende brief van de huisarts meeneemt, en je een beetje dom houdt, dan zijn ze niet blij met je, maar opgepakt ga je echt niet worden. En een boete zullen ze ook niet geven als het de eerste keer is.

Anders is het als je een doosje vol mee neemt, of het bewust gaat verstoppen. Daarom zou ik ook zeggen, stop het gewoon in je toilettas, met het doosje, met de documenten die je wel hebt.

Maar misschien is het niet handig van mij om het als tip mee te geven, zo zou ik het alleen wel doen.
TS vliegt zondag pas, waarom zou dat niet lukken?
pi_205854507
Belangrijk is dus ook wel dat het geen opiaat is, die worden toch wel iets anders behandeld.
pi_205854526
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:54 schreef Molo het volgende:

[..]
TS vliegt zondag pas, waarom zou dat niet lukken?
Oh ik dacht morgen (geen idee waarom) Maargoed, dan zou ik inderdaad proberen het papierwerk wel te regelen.
pi_205854579
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb een lijst van de apotheek. Maar dat is geen officieel geaccepteerd document :'(
Op anoniem
pi_205854597
Ik ga morgen gewoon opnieuw naar den haag voor stempels. De huisarts is nu een document aan het tekenen voor me, en ik krijg het origineel :D
Op anoniem
pi_205854615
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:22 schreef valentijn101 het volgende:
het zijn geen boemannen hoor :')

Ja natuurlijk wel als je shit probeert binnen te smokkelen of je formulier verkeerd invult (bv dat je wel fruit bij hebt maar nee aankruist). Als je keurig meld dat je item X bij hebt en je weet niet zeker of je het moet aangeven dan kun je het beter aankruisen, uitleggen en je laat het zien is er vaak niets aan de hand en wordt terplekke de keuze gemaakt of je het mag houden of weg moet gooien, dan krijg je ook geen boete.

maar goed oxazepam staat in het orange book van de FDA als toegestaan
https://www.fda.gov/drugs(...)luations-orange-book

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2022 14:04:59 ]
pi_205855200
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:04 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
het zijn geen boemannen hoor :')

Ja natuurlijk wel als je shit probeert binnen te smokkelen of je formulier verkeerd invult (bv dat je wel fruit bij hebt maar nee aankruist). Als je keurig meld dat je item X bij hebt en je weet niet zeker of je het moet aangeven dan kun je het beter aankruisen, uitleggen en je laat het zien is er vaak niets aan de hand en wordt terplekke de keuze gemaakt of je het mag houden of weg moet gooien, dan krijg je ook geen boete.

maar goed oxazepam staat in het orange book van de FDA als toegestaan
https://www.fda.gov/drugs(...)luations-orange-book
Nahh, daar denk ik anders over. Meerdere keren zonder probleem naar de USA geweest. Maar de laatste keer werd een reisgenoot er echt bij iedere controle uitgepikt en maximaal gecontroleerd. Was behoorlijk intimiderend.
pi_205856623
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 14:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nahh, daar denk ik anders over. Meerdere keren zonder probleem naar de USA geweest. Maar de laatste keer werd een reisgenoot er echt bij iedere controle uitgepikt en maximaal gecontroleerd. Was behoorlijk intimiderend.
tjah, kan gebeuren, steeksproefsgewijs zijn er altijd wat mensen aan de beurt. Ik vloog vroeger regelmatig naar engeland, er is 3x achter elkaar een swipe uit mijn waxpot gehaald die in de handbagage zat. bij de 3de keer vroeg ik waarom, het was een standaard controle. op een terugvlucht vanuit curacao was er een 100% controle, alles en iedereen moest door de scanner, bagage ook, mijn koffer werd er toen uitgehaald, moest ik open doen en daar zijn ze helemaal doorheen gegaan. gelukkig was dat laatste in nederland maar je hebt toch even een wtf moment.

amerikanen zijn per definitie wat onvriendelijker en meer autoritair dan wij nederlanders, wij moeten overal wat van vinden, weten waarom en hebben onze mening ergens over die wij ook ventileren.
pi_205859881
Zelfs in Dubai mag je met dit soort hoeveelheden het land in.

Een nederlandse (europees) medicatierapport is voldoende hoor.
Maar ik snap je angst 100%.
Begon bij mij al met het invullen van de Esta verklaring over mentale gezondheid..
In theorie zou je dit geintje ook moeten melden, vul je niets in en je komt met die medicatie kunnen ze zeggen oh, maar daar staat niets.

En voor je het week ben je helemaal in paniek en zegt zo'n ambtenaar hallo we zijn allemaal mensen met een handleiding, veel plezier in the USA.

Rustig aan en fijne vakantie :)
Hell To The Liars
  maandag 5 september 2022 @ 20:50:34 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205860188
Wij hadden de CAK verklaring mee, voor adhd medicatie maar er is nooit naar gevraagd. Niet de apostille erop laten zetten trouwens, want voor zover ik kon vinden hoeft dat niet voor de VS.

Wat je je moet bedenken, mocht je alsnog niet de papieren willen gaan halen, is of je zegt 'hou die pillen maar'. Want volgens mij is dat de enige consequentie als je 3 pilletjes bij je hebt.

(Ik bedenk me nu dat ik jarenlang met temazepammetjes heb gevlogen en daar nooit 1 seconde over na heb gedacht en ik ben ook nooit gecontroleerd trouwens. Ik had ze ook alleen voor het vliegen.).
pi_205861935
Ik heb zelf gewoon zo'n medicijnpaspoort in NL-Engels is bestempeld vanuit apothekenpost/huisartsenpost met verklaring van mijn gebruik ervoor.

Nog nooit problemen mee gehad ook al vind ik het een vaag paspoort.
Zal dat ding wel zijn die jij ook hebt.

Heb het ook naar VS meegehad en geen probleem. Maar goed zal wel gwn officieel medicijn ook daar zijn.
pi_205862184
Naja

Ik ga morgen die verklaring laten stempelen en een apostille halen.

Beetje zuur als ik op mijn huwelijksreis USA niet in mag.

En ik ga idd pas zondag op vakantie. Ga wel donderdag trouwen, dus niet echt veel tijd meer om die verklaring te regelen :6
Op anoniem
  maandag 5 september 2022 @ 23:51:09 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205862191
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:49 schreef KapiteinIglo het volgende:
Naja

En ik ga idd pas zondag op vakantie. Ga wel donderdag trouwen, dus niet echt veel tijd meer om die verklaring te regelen :6
Veel plezier!
pi_205867456
Alles gelukt :P
Oxazepam kan veilig mee.
Op anoniem
pi_205880052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:36 schreef KapiteinIglo het volgende:
Alles gelukt :P
Oxazepam kan veilig mee.
Veel plezier, en al vast gefeliciteerd!
pi_205880427
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:49 schreef KapiteinIglo het volgende:
Naja

*O* *O* Proficiat *O* *O* O+ *;
pi_205922081
:P trouwen is inmiddels gelukt!

Nu nog even naar Usa vliegen morgen!
Op anoniem
  zaterdag 10 september 2022 @ 20:41:47 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205924978
Jeej! Maak er een fantastische tijd van samen, voor de reis, gedurende de reis én erna *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')