abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205851264
Waar we afwegen hoe hoog de thermostaat mag staan
  Licht Ontvlambaar maandag 5 september 2022 @ 08:02:34 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205851278
Ik heb twee heerlijke lange willen vesten van Bellamy Gallery, die staan op al mijn jurkjes en zijn zalig om in weg te kruipen. En op de bank dekentjes, al jaren, gewoon omdat dekentjes O+ En omdat het tochtte via de trap, maar daar hebben we nu een glazen schuifdeur voor gehangen. Dat scheelt ook aardig in verbruik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_205851454
Twee weer naar school! *G* Nog twee te gaan.
Zal ik even een foto doen…?
Met een meidenkwartet
pi_205851480
Een foto van je geluk? :D

Ik vind thermostaat onder de 20 altijd voelen als mishandeling, al heb ik een trui en zit ik onder een deken.
Maar misschien scheelt het ook dat dat pre isolatie was en het dus altijd wel ergens tochtte in huis. Als het goed is, is dat nu minder.
We hebben nog lichte issues over het trapgat op een of andere manier afsluiten. Da's nu open. Naar een stel niet geïsoleerde slaapkamers.
Kost ook knaken...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205851504
Succes allemaal weer op school, werk, dinges allemaal!

Hier zijn 2 kinderen met groen haar naar school. Dat wilden ze graag _O- Verder zijn ze redelijk normaal.

Onze thermosstaat stond in de winter altijd op 21. En dan zitten we nog onder en wollen deken op de bank. Dik gekleed en met wollen sloffen. MAAR dat wordt deze winter als het goed is beter. Bij ons komt er tocht vanaf de openslaande deuren (hopelijk voor de winter, nieuwe wel sluitende), het raam bij de bank (komt dik gordijn) en de voordeur. De tussendeur naar de voordeur is verlengd (laten we het erop houden dat de vorige bewoners geen klussers waren en ze de deur te kort hadden afgezaagd) en er komt een tochtstopper.

En uiteraard gaat de haaaaard aan })

Voor de kinderkamers hadden we vorig jaar al kleine straalkacheltjes gekocht. Die worden zo koud in de winter. Radiatoren gaan daar voortaan uit en dan even kacheltjes aan voordat ze naar bed gaan. Of als ze er gaan spelen.
pi_205851507
Dekentjes O+ Kan niet wachten tot ik er weer onder kan kruipen. Vandaag wordt het nog bijna 30 graden?! Vind ik niet leuk meer, hoor. Ik heb ook hele fijne wollen maillots van Snag Tights, heerlijk warm zijn die.
pi_205851541
Ik geniet zo van dit weer, heerlijk. Volgende week hebben we Appelpop hier, hopelijk blijft het zo lekker.

Ik heb niks met kou, he-le-maal niks. :N
Protège moi de mes désirs.
pi_205851542
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 08:40 schreef Cathmar het volgende:
Twee weer naar school! *G* Nog twee te gaan.
Zal ik even een foto doen…?
Kun je stilte op de foto zetten? Want dat is wat ik hier hoor O+

Oudste met een brede grijns op zijn gezicht het lokaal van groep 3 binnengewandeld. Een plekje naast een van zijn beste vrienden, etui werd meteen gevuld met verse potloden. Hij was er echt klaar voor.
Bij Mijm ging ik nog even zwaaien voor het raam, maar die riep: ‘Je kunt nu wel gaan hoor, doei!’ :{ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205851551
Wij hebben dekens van Klippan voor op de bank O+

Over kou gesproken, bruggetje ;), we hebben Zweden gewoon al uitgedacht voor komende zomer. We twijfelden over de route en plekken en nu is het roooooond. 1 huisje was gewoon al vrijwel volgeboekt voor de zomer van 2023 :@ En nee, normaal boeken we dus niet zo vroeg. Maar na de teleurstelling van afgelopen zomer dat alles al vol zat in Zuid Zweden wat ons leuk leek.
pi_205851560
@Mushanga71, ik denk dat je daar best een middenweg in kunt vinden! Jullie hebben allebei redelijke wensen: besparen en het comfortabel hebben. Ik ben een koukleum en ga een nare winter tegemoet als de thermostaat veel lager moet. Maar ik ben best bereid tot alternatieve oplossingen zoals wollen dekens kopen, met een kruik slapen, een elektrische deken kopen voor op mijn bureaustoel. Dat laatste lijkt me erg aangenaam. Mijn vader had het altijd warm en wilde nooit verwarming aan in de auto, maar zijn auto had stoelverwarming en daardoor had ik het alsnog comfortabel. In de auto werkte dat goed en mijn hoop is dat dat voor een bureaustoel ook opgaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 09:02:43 #11
382129 crew  Donna
pi_205851569
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 07:45 schreef PoesInDoos het volgende:
@:Donna om terug te komen op het verlagen van de CVketel; ik heb opeens een O+ vriendje O+ die in een vorig leven woningbouwmonteur was :D Hij heeft het inmiddels gefixed ;)
Jeej!! O+ O+
pi_205851575
ik hou m’n hart vast voor alle kosten. Heb net al twee mails van sporten van de kinderen die ook duurder worden. En zo is het iedere keer weer iets. Het loopt hard uit de hand zo voor heel veel mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 05-09-2022 09:08:32 ]
Met een meidenkwartet
pi_205851584
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
@:mushanga71, ik denk dat je daar best een middenweg in kunt vinden! Jullie hebben allebei redelijke wensen: besparen en het comfortabel hebben. Ik ben een koukleum en ga een nare winter tegemoet als de thermostaat veel lager moet. Maar ik ben best bereid tot alternatieve oplossingen zoals wollen dekens kopen, met een kruik slapen, een elektrische deken kopen voor op mijn bureaustoel. Dat laatste lijkt me erg aangenaam. Mijn vader had het altijd warm en wilde nooit verwarming aan in de auto, maar zijn auto had stoelverwarming en daardoor had ik het alsnog comfortabel. In de auto werkte dat goed en mijn hoop is dat dat voor een bureaustoel ook opgaat.
Dit is hier ook nog een optie. Laat weten als je een goeie vindt O-)
Daarnaast is mijn hok een beetje isoleren zodat ik het kan straalkachel en/IR panelen ipv de hele hut verwarmen ook nog plan. Dat zal ook wel schelen.

Als je stilzit heb je sowieso 20 graden meer nodig dan als je beweegt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205851594
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
@:mushanga71, ik denk dat je daar best een middenweg in kunt vinden! Jullie hebben allebei redelijke wensen: besparen en het comfortabel hebben. Ik ben een koukleum en ga een nare winter tegemoet als de thermostaat veel lager moet. Maar ik ben best bereid tot alternatieve oplossingen zoals wollen dekens kopen, met een kruik slapen, een elektrische deken kopen voor op mijn bureaustoel. Dat laatste lijkt me erg aangenaam. Mijn vader had het altijd warm en wilde nooit verwarming aan in de auto, maar zijn auto had stoelverwarming en daardoor had ik het alsnog comfortabel. In de auto werkte dat goed en mijn hoop is dat dat voor een bureaustoel ook opgaat.
Voor je bureau stoel echt een super oplossing. Heb er vorige winter een voor man en kind gekocht en heel positieve ervaring
Met een meidenkwartet
pi_205851598
Ik sprak vanochtend onze bakker en die zei ook dat het brood eigenlijk een stuk duurder moet worden om de kosten te dekken. Maar dat ze bang zijn dat dan veel mensen niet meer komen.

Hier in de straat staan alleen oude huizen waarvan het merendeel amper tot niet zijn geisoleerd. Maar veel hebben nog een haard. Dus ik denk dat we een hoop haardjes gaan ruiken deze winter. Onze buren denken er ook over hun open haard weer aan te sluiten.
pi_205851609
Ik ga iedere dag naar kantoor om te werken. Ik voorzie dat iedereen dat gaat doen in de winter want scheelt kosten thuis. En er zijn niet voldoende werkplekken dus dat wordt een stoelendans
Met een meidenkwartet
pi_205851633
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:05 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Voor je bureau stoel echt een super oplossing. Heb er vorige winter een voor man en kind gekocht en heel positieve ervaring
Welke?
En ik ga niet naar kantoor hoor. Nog niet als het gas 5 piek per kuub werd. Ik gun die plek wel aan een ander.
pi_205851634
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:06 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga iedere dag naar kantoor om te werken. Ik voorzie dat iedereen dat gaat doen in de winter want scheelt kosten thuis. En er zijn niet voldoende werkplekken dus dat wordt een stoelendans
Dat zal ook schelen ja, hier is 3 dagen altijd iemand thuis. Buiten het weekend dan he.
  maandag 5 september 2022 @ 09:11:07 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205851644
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:06 schreef Cathmar het volgende:
Deze winter zit je toch wel in je nieuwe huis?
Dan zijn de gasprijzen je zorg iig niet meer, ik zou dan geen stoelendans doen als het niet nodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205851647
@Mushanga71 ik denk dat er ook winst valt te behalen met thermostaat radiatorknoppen.
Wij kunnen per kamer de verwarming aanzetten dus dan zou je man zijn kamer warm kunnen stoken zonder dat de rest van het huis ook verwarmd moet worden. Dat scheelt denk ik best veel in verbruik. Misschien ook even goed om te kijken of de radiatoren ontlucht zijn omdat je aangeeft dat ze vaak niet warm worden.
pi_205851655
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Welke?
En ik ga niet naar kantoor hoor. Nog niet als het gas 5 piek per kuub werd. Ik gun die plek wel aan een ander.
Het is 5 minuten lopen voor mij en vond het wel lekker werken. Thuis zit ik nu aan de keukentafel.

Ik heb er een bij de Lidl gekocht vorig jaar en de andere van bol punt com
Met een meidenkwartet
pi_205851668
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Deze winter zit je toch wel in je nieuwe huis?
Dan zijn de gasprijzen je zorg iig niet meer, ik zou dan geen stoelendans doen als het niet nodig is.
Ja zodra ik mijn werkplek in het nieuwe huis heb ga ik zeker meer thuis werken! Kantoor dan op vrijdagen of zo.
Met een meidenkwartet
  maandag 5 september 2022 @ 09:14:52 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205851688
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:13 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja zodra ik mijn werkplek in het nieuwe huis heb ga ik zeker meer thuis werken! Kantoor dan op vrijdagen of zo.
Ja, dat is een perfecte kantoordag, dan heb je zeker geen stoelendans :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205851713
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:11 schreef Roosje84 het volgende:
@:mushanga71 ik denk dat er ook winst valt te behalen met thermostaat radiatorknoppen.
Wij kunnen per kamer de verwarming aanzetten dus dan zou je man zijn kamer warm kunnen stoken zonder dat de rest van het huis ook verwarmd moet worden. Dat scheelt denk ik best veel in verbruik. Misschien ook even goed om te kijken of de radiatoren ontlucht zijn omdat je aangeeft dat ze vaak niet warm worden.
Dan moet je nog steeds je woonkamer warmstoken. Wij hebben ze ook boven, maar de thermosstaat beneden is leidend. Dus als het beneden al 20 graden is, slaan ze boven niet aan. Dan zou je zone verwarming moeten hebben en dat kost meer om aan te leggen in een bestaand huis dan je verstookt in 1 winter.

Het is wel fijn dat ze boven uitslaan als het boven warm genoeg is. Dus het helpt zeker.
pi_205851736
Ik hoorde dit weekend over roompooling. Dus dat mensen bij elkaar in huis gaan zitten om tv te kijken, kaarten, werken, spelletjes doen whatever. Vooral oudere mensen. Als je dat afwisselt, hoef je niet meer elke dag je verwarming aan te doen. Ik vond het wel slim.
Wel met vrienden en familie he, niet random mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')