abonnement Unibet Coolblue
pi_206018471
Zo weer lekker groentesoepie gekookt met allerlei groente die over was.
Geen verspilling zo.
  zondag 18 september 2022 @ 17:38:30 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206020995
M'n man gaat sinds kort naar de markt voor alle vlees, groente en fruit. Het scheelt de helft t.o.v. Picnic.
Resistance is futile.
pi_206021300
Ik heb de Aldi op loopafstand, dus daar kom ik meestal, en soms pik ik wat dingen bij de Dekamarkt of Vomar mee. En soms gaan we naar de Lidl, dat wordt straks na de verhuizing de huissupermarkt omdat de Aldi daar niet in de buurt zit en ook dan ga ik voor bepaalde dingen naar de Vomar die daar naast de Lidl zit.
Jumbo heb ik hier vlakbij maar ik schrik me altijd rot van de prijzen als ik daar dan toch weer eens ga kijken.

Ik zie trouwens wel dat sommige dingen bij de Aldi inmiddels net zo duur of zelfs duurder zijn dan bij de Vomar/Deka, dus ik ga weer iets beter opletten
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 21:51:09 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206023955
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2022 17:38 schreef Seven. het volgende:
M'n man gaat sinds kort naar de markt voor alle vlees, groente en fruit. Het scheelt de helft t.o.v. Picnic.
Niet op mijn mark.
Voor in mn yoghurt naar werk toe doe ik dus nu wel aan diepvriesfruit. Dat is prima.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 22:16:57 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206024359
Ik snap niet hoe Jumbo adverteert met dat ze zo goedkoop zijn, mijn ervaring is ook helemaal niet dat dat klopt :? Maar hebben zij niet de deal dat als je het ergens anders goedkoper kan vinden dat je dan het aankoopbedrag terugkrijgt, of ben ik in de war met een andere winkel?

Hier alleen een Jumbo en AH in het dorp dus het is AH. Wat dat betreft mis ik Picnic wel, die had prima prijzen. En Gorillaz voor het gemak :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 18 september 2022 @ 22:26:12 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206024478
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:16 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet hoe Jumbo adverteert met dat ze zo goedkoop zijn, mijn ervaring is ook helemaal niet dat dat klopt :? Maar hebben zij niet de deal dat als je het ergens anders goedkoper kan vinden dat je dan het aankoopbedrag terugkrijgt, of ben ik in de war met een andere winkel?

Hier alleen een Jumbo en AH in het dorp dus het is AH. Wat dat betreft mis ik Picnic wel, die had prima prijzen. En Gorillaz voor het gemak :@
Ja, klopt. https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoper

De lage prijzen van de Jumbo gelden lang niet in alle Jumbo’s.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 22:30:17 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206024515
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, klopt. https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoper

De lage prijzen van de Jumbo gelden lang niet in alle Jumbo’s.
Maar als dat zo is, hoe kunnen de prijzen dan hoger liggen bij de Jumbo's, zoals bijvoorbeeld @Donna heeft gemerkt door het 1 op 1 te vergelijken? Of gaat het dan alleen om A-producten en zijn hun eigen huismerk producten duurder?

Het valt me altijd wel op dat Jumbo maar weinig goede aanbiedingen heeft zoals 1+1 gratis.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 18 september 2022 @ 22:34:30 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206024548
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:30 schreef MaJo het volgende:

[..]
Maar als dat zo is, hoe kunnen de prijzen dan hoger liggen bij de Jumbo's, zoals bijvoorbeeld @:Donna heeft gemerkt door het 1 op 1 te vergelijken? Of gaat het dan alleen om A-producten en zijn hun eigen huismerk producten duurder?

Het valt me altijd wel op dat Jumbo maar weinig goede aanbiedingen heeft zoals 1+1 gratis.
Het moet gaan om hetzelfde artikel bij een supermarkt in de buurt. In bepaalde delen van Nederland ben je dus duurder uit bij de Jumbo omdat de plaatselijke concurrenten ook duurder zijn.

https://www.consumentenbo(...)-overal-lage-prijzen
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 22:40:12 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206024604
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het moet gaan om hetzelfde artikel bij een supermarkt in de buurt. In bepaalde delen van Nederland ben je dus duurder uit bij de Jumbo omdat de plaatselijke concurrenten ook duurder zijn.

https://www.consumentenbo(...)-overal-lage-prijzen
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:

quote:
De dure Jumbo-filialen liggen met name in Noord-Nederland, waar minder concurrentie is. Zo kost een doos Dreft wasmiddel (1050 g) in Utrecht ¤1,99 en in Groningen ¤5,53. Dash 3in1 pods kleur (12 stuks) kosten in Utrecht ¤3,99 en in Groningen ¤6,47. En Nivea verzorgende doucheolie (200 ml) kost in Utrecht ¤3,48 en in Groningen ¤4,94.
Je zal maar in Groningen wonen :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 18 september 2022 @ 22:42:00 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206024620
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:
[..]
Je zal maar in Groningen wonen :o
Dus gaan we naar de Lidl. :+
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 23:24:24 #111
382129 crew  Donna
pi_206025099
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:
[..]
Je zal maar in Groningen wonen :o
Ja en bij de Jumbo geldt die laagste prijs garantie alleen voor de merkartikelen.
Dus een Knorr wereldgerecht of pak Bolletje schuddebuikjes is 4 cent goedkoper bij de Jumbo, maar een pak huismerk hagelslag is gerust 10 cent duurder dan bij de Appie.
En het geldt dus ook niet op vers, want dat is geen merkartikel.
Wij kopen idd weinig merken. :Y

Jumbo heeft inderdaad bijna geen aanbiedingen, maar het is al veel meer dan jaren geleden. In 2006 heb ik er gewerkt en toen was er niet eens een folder. Daarna kwam zo nu en dan een zuinige korting en tegenwoordig hebben ze zelfs wel eens 1+1 gratis of eurootje weken. Ze zullen toch mee moeten met de concurrentie.
pi_206025102
Bij ons werken weekboodschappen en een lijstje maken heel goed. We checken altijd wat we nodig hebben en kopen alleen dat, geen impulsaankopen.

Van te voren checken we ook altijd de aanbiedingen en eten dat (of we mikken het in de vriezer). Verder veel groente, geen pakjes en weinig vlees (5,50 voor 400 gram kip tikt wel aan). Het is niet uit noodzaak, maar ik vind ‘t wel een sport om zo bewust mogelijk boodschappen te doen.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 23:25:22 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206025109
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:
[..]
Je zal maar in Groningen wonen :o
Wij gaan nooit naar de jumbo :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206025797
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:02 schreef Donna het volgende:
En het ligt er ook maar net aan wat je koopt natuurlijk. Als jij precies alle producten koopt die iets duurder zijn bij de AH ten opzichte van de Jumbo, of andersom, dan is die winkel voor jou duurder terwijl die voor een ander weer goedkoper kan zijn.

Ik heb de prijzen 2 maanden lang elke week vergeleken en ik was bij de AH een stuk goedkoper uit dan bij de Jumbo. Dat is excl. bonuskorting. Met bonuskorting gerekend was de AH nog vele malen goedkoper.

Ik ga nu standaard naar de AH en wat dingetjes bij de Jumbo (bij ons zit er een verse bakker in met heerlijk brood) en voor aanbiedingen naar de Plus of Poiesz, soms Lidl.
Bij Lidl zijn de verleidingen voor mij met die themaweken enzo vaak wat te groot dus het is zelfbescherming om die zo veel mogelijk over te slaan.

En vrijwel alle winkels zitten op de route naar school, dus meestal schieten we na schooltijd even aan.
Ja is ook zo, het beste is wat jij doet, vergelijken en bijhouden. Ik denk dat ik de AH eens ga bijhouden en vergelijken, thanx!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_206025802
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 18:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb de Aldi op loopafstand, dus daar kom ik meestal, en soms pik ik wat dingen bij de Dekamarkt of Vomar mee. En soms gaan we naar de Lidl, dat wordt straks na de verhuizing de huissupermarkt omdat de Aldi daar niet in de buurt zit en ook dan ga ik voor bepaalde dingen naar de Vomar die daar naast de Lidl zit.
Jumbo heb ik hier vlakbij maar ik schrik me altijd rot van de prijzen als ik daar dan toch weer eens ga kijken.

Ik zie trouwens wel dat sommige dingen bij de Aldi inmiddels net zo duur of zelfs duurder zijn dan bij de Vomar/Deka, dus ik ga weer iets beter opletten
Aldi heeft steeds meer a-merken van de gewone supers en die zijn niet goedkoper nee, die moet je niet hebben. :N

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:16 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet hoe Jumbo adverteert met dat ze zo goedkoop zijn, mijn ervaring is ook helemaal niet dat dat klopt :? Maar hebben zij niet de deal dat als je het ergens anders goedkoper kan vinden dat je dan het aankoopbedrag terugkrijgt, of ben ik in de war met een andere winkel?

Hier alleen een Jumbo en AH in het dorp dus het is AH. Wat dat betreft mis ik Picnic wel, die had prima prijzen. En Gorillaz voor het gemak :@
Dat heb ik met jumbo ook, maar ook met Plus, best duur onder de streep in onze regio dan. En de Jumbo heeft ook geen aantrekkelijke aanbiedingen. :N

[ Bericht 17% gewijzigd door Sangha op 19-09-2022 06:54:10 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_206025806
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sangha op 19-09-2022 06:49:02 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_206025807
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, klopt. https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoper

De lage prijzen van de Jumbo gelden lang niet in alle Jumbo’s.
Ik had pas prijs met 1 van die zekerheden, ik was 4-de wachtende in de rij. 24 euro nog wat. Jammer dat ik niet een hele kar vol had, dat is pas goedkoop shoppen. ^O^ (derde keer al)

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:
[..]
Je zal maar in Groningen wonen :o
Da's echt niet normaal die verschillen! :'(

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 23:24 schreef Tommeke het volgende:
Bij ons werken weekboodschappen en een lijstje maken heel goed. We checken altijd wat we nodig hebben en kopen alleen dat, geen impulsaankopen.

Van te voren checken we ook altijd de aanbiedingen en eten dat (of we mikken het in de vriezer). Verder veel groente, geen pakjes en weinig vlees (5,50 voor 400 gram kip tikt wel aan). Het is niet uit noodzaak, maar ik vind ‘t wel een sport om zo bewust mogelijk boodschappen te doen.
Hier doe ik het precies zo, ook geen noodzaak maar leuk om te doen en zo hou ik geld over om te sparen. Ik eet ook weinig vlees 1 of 2 keer in de week, scheelt zeker ja! _O_

[ Bericht 18% gewijzigd door Sangha op 19-09-2022 06:52:21 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_206025818
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bizar, nooit geweten. Check dit dan:
[..]
Je zal maar in Groningen wonen :o
Wel bizar, maar als je goedkoop boodschappen wil doen ga je ook niet naar de jumbo
pi_206025823
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:52 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wel bizar, maar als je goedkoop boodschappen wil doen ga je ook niet naar de jumbo
Dat ligt er dus aan waar je woont! ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Sangha op 19-09-2022 07:35:32 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_206025830
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:46 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik had pas prijs met 1 van die zekerheden, ik was 4-de wachtende in de rij. 24 euro nog wat. Jammer dat ik niet een hele kar vol had, dat is pas goedkoop shoppen. ^O^ (derde keer al)
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...
pi_206025839
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:59 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...
Oh da's jammer want da's leuk scoren als het lukt. Er is vaak wel iets qua voorwaarden waardoor het toch niet doorgaat nee...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_206026003
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:59 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...
Voor corona gold het al niet meer. Ik had eens een volle kar en was vierde in de rij. Stuurde de kassiere ook nog een andere kassiere met pauze ipv kassa erbij. Nou mocht mooi betalen.
Wel een klacht ingediend bij het hoofdkantoor en aan de hand van tijdstip bon en camerabeelden waarop te zien is dat ze collega met pauze stuurt toch het geld gekregen en een bos bloemen maar wel met de opmerking erbij dat dit wel een uitzondering is van de jumbo.want personeel moet wel pauze kunnen hebben.
Ik zei dan moet je niet zo’n bord boven de kassa hangen en pauze kan ook als het minder druk is in de winkel.
Vroeger zelf als student bij een supermarkt gewerkt en dan ging je nooit met pauze als het spitsuur was.
pi_206026075
Die 7 zekerheden bij de Jumbo slaan nergens op en zijn alleen bedacht om klanten te trekken.

Vriend heeft ooit eens weken achter elkaar gratis blikjes cassis gekregen bij een Jumbo. Want, als je het ergens anders goedkoper ziet krijg je het gratis en passen ze de prijs aan. Prijs is dus lange tijd niet aangepast en nietsvermoedende klanten zijn dus lange tijd genept door de Jumbo. Het gaat maar om een paar centen per blikje, maar toch.
pi_206026137
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:59 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat geldt bij mijn Jumbo al sinds corona niet meer. Eerst door het afstand houden enz en nu door personeelstekort...
En staat dat ook aangegeven in de winkel?

Naar mijn isee zou het namelijk gewoon moeten gelden zolang er levensgroot JUMBO op de pui staat.
pi_206026177
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:56 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat ligt er dus aan waar je woont! ^O^
Die van mij staat in die sheet als laag, dus zou een van de goedkopere moeten zijn.

Maar vergeleken met de Vomar of Dirk is de Jumbo gewoon over het algemeen vrij duur.

Moet ook wel want ze hebben van alle supermarkten de mooiste winkels en duurste reclames. Moet ook betaald worden :)

Edit: en Max wil natuurlijk ook een leuke sponsoring hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')