abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 september 2022 @ 04:41:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205826776
De Verenigde Staten hebben vrijdag aangekondigd mogelijk wapens ter waarde van 1,1 miljard dollar (ruim 1,1 miljard euro) aan Taiwan te gaan verkopen ,,zodat het zichzelf kan blijven verdedigen”. Het gaat volgens het Amerikaanse ministerie van Defensie om onder meer zestig anti-scheepsraketten en honderd luchtdoelraketten. De koop is nog niet rond, maar Beijing heeft al wel woedend op de aankondiging gereageerd.

Onderdeel van het pakket is een radarsysteem ter waarde van 665 miljoen dollar dat Taiwan moet helpen om inkomende raketten tijdig te lokaliseren. Als de koop doorgaat is het volgens persbureau Bloomberg de eerste keer in bijna twee jaar tijd dat zoveel wapens van de VS naar Taiwan gaan.

De wapenleveringen bieden Taiwan volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken geen nieuwe militaire mogelijkheden. Wel blijft de ,,zelfverdedigingscapaciteit van Taiwan zo op peil”, stelt het Witte Huis, dat ,,een steeds grotere druk vanuit China” waarneemt. Sinds het bezoek van de voorzitter van het Amerikaanse Huid van Afgevaardigden Nancy Pelosi aan Taiwan vorige maand, heeft China verschillende militaire activiteiten uitgevoerd rondom de eilandstaat.

China waarschuwt de Verenigde Staten vrijdag ,,tegenmaatregelen” te nemen als het de verkoop niet annuleert. Een woordvoerder van de Chinese ambassade in de VS zegt dat het wapenpakket ,,de betrekkingen tussen Washington en Beijing ernstig in gevaar brengt”. Eerder liet China al weten ,,fel tegen de verkoop van Amerikaanse wapens aan de Chinese regio Taiwan” te zijn.

Het Amerikaanse Congres moet nog akkoord gaan met de verkoop van de wapens. De verwachting is dat dit geen problemen oplevert, omdat zowel Republikeinen als Democraten voor het voorstel zullen stemmen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)rt-woedend~a23ebaff/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205826780
Lekker olie op het vuur
Alles moet kapot
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 september 2022 @ 04:48:37 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_205826784
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 04:44 schreef Knikkergeitje het volgende:
Lekker olie op het vuur
Alles moet kapot
De zeer oude zingt:
er is niet meer bij weinig
noch is er minder
nog is onzeker wat er was
wat wordt wordt willoos
eerst als het is is het ernst
het herinnert zich heilloos
en blijft ijlings

alles van waarde is weerloos
wordt van aanraakbaarheid rijk
en aan alles gelijk

als het hart van de tijd
als het hart van de tijd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 04:50:19 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205826786
Vreemd verhaal

Taiwai. Bouwt zelf betere ssm's dan de VS :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205827185
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 04:44 schreef Knikkergeitje het volgende:
Lekker olie op het vuur
Alles moet kapot
Ja lekker buigen voor schurkenstaten als China, that's the spirit!

Gelukkig geven wij het goede voorbeeld door te buigen voor een schurkenstaat als de VS. En jarenlang ook een andere schurkenstaat, Rusland, z'n gang laten gaan waar we nu alle gevolgen van dragen...
Krekker is de bom!
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 september 2022 @ 09:40:17 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_205827496
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En nu?
Koffie. Echte koffie. Douwe Egberts koffie.

pi_205827508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:40 schreef tong80 het volgende:

[..]
Koffie. Echte koffie. Douwe Egberts koffie.

LOL, apparaat staat te pruttelen as we speak. (met Gwoon Filterkoffie)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205827707
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelukkig geven wij het goede voorbeeld door te buigen voor een schurkenstaat als de VS. En jarenlang ook een andere schurkenstaat, Rusland, z'n gang laten gaan waar we nu alle gevolgen van dragen...
Ooohw nee China slecht, wij zijn goed.

Ga jij er dan heen om te vechten.

Niemand zit te wachten op nog een oorlog. En zeker niet de bevolking van China en Taiwan.

Er was geen spanning tussen China en Taiwan voordat de Amerikanen ermee bemoeiden. Leef en laat leven.
pi_205827715
Jeetje China is weer boos. Net als de vorige keer en toen gebeurde er ook niks.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar er komen wel goedkope spullen uit China. ^O^ Dus Taiwan, TIbet en de Oeigoeren moeten maar lekker in de steek gelaten worden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_205827722
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:09 schreef HSG het volgende:
Jeetje China is weer boos. Net als de vorige keer en toen gebeurde er ook niks.
Precies dit.

Waarom dan nog provoceren.
Willen we echt dat het gaat escaleren?
pi_205827732
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:10 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Precies dit.

Waarom dan nog provoceren.
Willen we echt dat het gaat escaleren?
Dan alsnog gaat er niks gebeuren.
pi_205827737
Voor sommigen is het tegenwoordig al "escaleren" als je jezelf wil verdedigen.
pi_205827744
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor sommigen is het tegenwoordig al "escaleren" als je jezelf wil verdedigen.
Nee dat zei ik niet.
pi_205827751
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:12 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan alsnog gaat er niks gebeuren.
Dan hoeven we ook niks te doen.
pi_205827782
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:14 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Dan hoeven we ook niks te doen.
Als Taiwan een radar wil hebben dan krijgen ze die toch. Daar heeft China verder niks mee te maken.
pi_205827785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:08 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Ooohw nee China slecht,
Ja, zeker. Dat ze zich jegens het westen even koest hebben gehouden heeft puur te maken met het feit dat ze focus legde op wederopbouw, met als enig doel, uiteindelijk weer te kunnen domineren.

In eigen regio daarentegen houden ze zich niet altijd koest.

quote:
wij zijn goed.
Dat heb ik nergens beweert. Het lijkt er op dat je, om te overleven in onze wereld, wel een schurkenstaat of unie moet zijn, anders word je omver gelopen/ingelijfd/etc. Helaas.

Maar als ik dan toch in een schurkenstaat moet leven, dan liever in het westen dan in China of Rusland.

quote:
Ga jij er dan heen om te vechten.
Waar slaat dit precies op? Waarom zou ik daarheen moeten gaan?

quote:
Niemand zit te wachten op nog een oorlog. En zeker niet de bevolking van China en Taiwan.
Vertel dat aan China.

quote:
Er was geen spanning tussen China en Taiwan voordat de Amerikanen ermee bemoeiden. Leef en laat leven.
Welke tijdspanne (jaartal) heb je het nu precies over? Wanneer precies was er geen spanning tussen China en Taiwan?
Krekker is de bom!
pi_205827799
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Als Taiwan een radar wil hebben dan krijgen ze die toch. Daar heeft China verder niks mee te maken.
Dat vinden zij niet, hou op zijn minst rekening met elkaar.
pi_205827830
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ja, zeker. Dat ze zich jegens het westen even koest hebben gehouden heeft puur te maken met het feit dat ze focus legde op wederopbouw, met als enig doel, uiteindelijk weer te kunnen domineren.

In eigen regio daarentegen houden ze zich niet altijd koest.
[..]
Dat heb ik nergens beweert. Het lijkt er op dat je, om te overleven in onze wereld, wel een schurkenstaat of unie moet zijn, anders word je omver gelopen/ingelijfd/etc. Helaas.

Maar als ik dan toch in een schurkenstaat moet leven, dan liever in het westen dan in China of Rusland.
[..]
Waar slaat dit precies op? Waarom zou ik daarheen moeten gaan?
[..]
Vertel dat aan China.
[..]
Welke tijdspanne (jaartal) heb je het nu precies over? Wanneer precies was er geen spanning tussen China en Taiwan?
Heel veel vragen...
Lekker belangrijk

De echte vraag is: Waarom zitten wij er nu wel op te wachten dat daar de pleuris uitbreekt.

Eerlijke vraag.
pi_205827869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:24 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Heel veel vragen...

Lekker belangrijk de echte vraag is: Waarom zitten wij er nu wel op te wachten dat daar de pleuris uitbreekt.

Eerlijke vraag.
Je mist het punt volledig.

En waar haal je vandaan dat er geen pleuris uitbreekt wanneer de VS niks doet?

In Hong Kong is nu alles natuurlijk ook helemaal prima in orde! :')
Krekker is de bom!
pi_205828283
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Je mist het punt volledig.

En waar haal je vandaan dat er geen pleuris uitbreekt wanneer de VS niks doet?

In Hong Kong is nu alles natuurlijk ook helemaal prima in orde! :')
In HK is het inderdaad prima in orde.

Gebouwen staan er nog, niks is opgeblazen.

Geen Chinezen in Ter Apel.
pi_205828846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 11:40 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
In HK is het inderdaad prima in orde.

Gebouwen staan er nog, niks is opgeblazen.

Geen Chinezen in Ter Apel.
Nee, Hongkong gaat niet naar Ter Apel. Die gaan naar Taiwan en India. De braindrain komt al langzaam op gang. Vervelende voor ze is alleen dat Taiwan ze alleen toelaat zolang het paspoort geldig is. En China wil geen paspoorten verlengen van Hongkongers die in het buitenland (met name in Taiwan) leven.
pi_205829175
dat mag de VS zelf weten en China heeft er niks over te zeggen, behalve boos worden. Daar hoeft de VS terecht zich niks van aan te trekken.

En als ze dat niet leuk vinden dan moeten ze maar de internationale regels veranderen waardoor de VS niet mag leveren aan taiwan. Zo niet, dan hebben ze pech. Als china de macht niet heeft om dat te veranderen, dan hebben ze ook pech.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205829187
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:24 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Heel veel vragen...
Lekker belangrijk

De echte vraag is: Waarom zitten wij er nu wel op te wachten dat daar de pleuris uitbreekt.

Eerlijke vraag.
daar zitten wij niet op te wachten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:04:32 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205829254
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar zitten wij niet op te wachten
Zo lang de Amerikanen en in mindere mate de EU hun eigen chipsector nog niet up en running hebben moeten we Taiwan blijven steunen. Daarna lekker in de steek laten. Not my problem.
pi_205831160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:21 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Dat vinden zij niet, hou op zijn minst rekening met elkaar.
Dat mogen zij vinden maar moeten ze lekker niet mee bemoeien. Als wij met steeds met andere rekening moesten gaan houden dan kun je (bijna) niks doen.

China moet niet zo zeiken en zich gewoon met hun binnenlandse politiek bezig gaan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')