+quote:
quote:Op zondag 14 mei 2023 21:04 schreef BE het volgende:
[..]Echt he!
Het is een soort out of this world!
Echt he. Iedere keer als ik ernaast sta denk ik van "whoops, dat is toch wel een gaaf en gróót apparaat"quote:
Ah kijk, dat is alweer een stukje verder in time. Ik ga je deze week even PM'enquote:Op zondag 14 mei 2023 20:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
Tjonge jonge, dat doet maar zeg! Ik ben de 22e juni toevallig in de buurt
quote:Op zondag 14 mei 2023 22:03 schreef densmee het volgende:
Wat is het vermogen van die vacuümpomp? Ik verwacht dat je met een fatsoenlijke frequentie regelaar een heel eind moet komen
Klopt. Is dus "maar" 7,5KW. Maar ik kan je vertellen het is al een aardige klomp ijzerquote:Op zondag 14 mei 2023 22:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op het werk gebruiken wij ze meestal van 12,5kW of 18kW. Lijkt iets compacter dan de 12,5kW die we gebruiken.
Yes. Straks komt er een (niet al te dikke) MDF-plaat op te liggen die als zogenaamde "waste-plate" gaat dienen. Hierin mogen de freesbitjes dus een beetje "in duiken" zodat ze (indien dat nodig is natuurlijk) volledig door het werkstuk heen kunnen. Deze "waste-plate" wordt door het vacuüm op zijn plek gehouden. En omdat MDF heel "open" is (het lijkt wel een Bros van binnen) wordt ook het werkstuk meteen vastgezogen. Zo hoef je dus geen klemmen (waar de machine eventueel tegenaan kan botsen als je niet uit kijkt) te gebruiken.quote:Op zondag 14 mei 2023 22:35 schreef qajariaq het volgende:
Wat is het doel van die vacuümpomp? De plaat plat en op zn plek houden?
Ja toch!quote:Op zondag 14 mei 2023 23:55 schreef Tom_ het volgende:
Nice, dus het speelgoed is binnenZiet er goed uit
Ik snapte zelf niet zo goed hoe de olie op al die "verhogingen" kon klimmen, maar m'n pa vertelde me dat olie echt overal kruipt... En dat het op al die verschillende plekken ligt komt omdat ik ook al met 't ding heb zitten spelen en daarmee het punt (de "gantry") waar de olie uit druipt (voor het vervoer is alles goed gesmeerd) is verplaatst. Niets aan het handje gelukkigquote:Olie op de vacuümtafel is niet zo vreemd idd, ding wordt gevlakt met de machine zelf en heeft daarna een best open structuur dus alles wat erop lekt aan olie voor roestpreventie e.d. zie je meteen. Wordt straks toch afgedekt met de MDF plaat.
3m x 1.5mquote:Wat is het freesbereik van de machine?
Op dit moment is die helemaal niet aangesloten, maar ik ga er dus nog een regelaar tussen zettenquote:Die vacuümpomp, wordt die nu rechtstreeks ingeschakeld of zit er nog een ster-driehoekschakeling voor?
Dank voor je uitleg. Ik vind dergelijk speelgoed altijd prachtig, met name de concepten maar het staat best wel ver van mijn wereld af.quote:
Het is natuurlijk mogelijk ja, maar dat zou ik echt als állerlaatste optie zien...quote:Op maandag 15 mei 2023 10:17 schreef derLudolf het volgende:
Voor incidenteel gebruik kun je ook een generator huren (of zelf een oudere kopen en een IBC met Heizöl)
Klinkt als heftige shitquote:Hebben we vorig jaar ook gedaan toen test werd gedraaid met een systeem met oa 2 18kW vacuümpompen en vijf 7,5kW zaagmotoren.
En nog iets van 10 motoren van 1,1kW en dan nog de standaard dingen van het bedrijf
quote:Op maandag 15 mei 2023 15:43 schreef qajariaq het volgende:
Voor je energie kan je ook voorsorteren op een huisbatterij. Het vermogen van de inverter kan je dan gewoon optellen bij de 3 x 25 A (?) die je nu hebt. Dan moet je een heel eind komen lijkt mij. Geen idee hoeveel vermogen die inverters hebben maar omdat ze ook op stroomstoringen zijn voorbereid zal dat toch wel een paar kW zijn.
[..]
Dank voor je uitleg. Ik vind dergelijk speelgoed altijd prachtig, met name de concepten maar het staat best wel ver van mijn wereld af.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomenquote:Op maandag 15 mei 2023 18:29 schreef densmee het volgende:
3*25 is 17kw en nog wat.
blijft er nog bijna 10kw over.
Als je niet een zware compressor ook laat starten zal het allemaal wel gaan
Deze apparaten zullen zowel hobbymatig als voor Thuisbioscoop Limburg en nog een ander bedrijf van me (Zomta B.V. herken je de naam?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:57 schreef Harveo het volgende:
![]()
Is dit alleen voor je thuisbioscoop zaak of ook voor andere ondernemingen. Het zijn serieuze apparaten allemaal
Echt welquote:
quote:
Klopt, die vlak-, vandiktebank is eigenlijk niet voor MDF. Maargoed, toen ik mijn werkbank maakte bijvoorbeeld, kon ik deze machine natuurlijk al goed gebruiken:quote:Ga je veel zelf van "ruw" hout maken, want een een vlakbank heb je toch niet als je "kant en klaar" hout hebt.
Precies dit ja!quote:Op zondag 4 juni 2023 01:16 schreef Tom_ het volgende:
Ja meestal ga je steeds verder uitbreiden met nieuwe machines, maar als je zo ineens een heel machinepark geleverd krijgt kan ik me voorstellen dat je wat overrompeld bent daardoor![]()
quote:Straks op je gemak alles even uitproberen zodat je weet hoe het werkt en daarna een klein project waarbij je alles gebruikt, dan ga je er pas echt mee leren werken lijkt me.
Zou er toch nog niet teveel mee doen zolang de machines niet op de afzuiginstallatie zijn aangesloten, scheelt je extra schoonmaken
Ik heb ongeveer zo'n zelfde ding van Incra:quote:Heb geen ervaring met een formaatzaag maar wel laatst zo'n pushblok gekocht voor m'n tafelzaag, dat werkt ideaal voor kleinere/smallere onderdelen.
[ afbeelding ]
Kan je dat spul trouwens op elke muur bevestigen? Of ga je ook platen aanbieden die je aan de muur kan bevestigen en zo meer bouw ruimte creëert?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:48 schreef Atmoz het volgende:
Wat vinden jullie van deze Marblelous promo-video?
[poll=5784]
Alvast super bedankt voor de input!![]()
Dit precies inderdaad. Ik vraag me ook af in hoeverre de prijs gaat passen bij de beoogde doelgroep.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:48 schreef bleiblei het volgende:
Wat is je doelgroep? Je mikt met dit filmpje op een doelgroep die denk ik verrekte lastig is. Het zijn de jongeren die al gauw dingen te kinderachtig vinden. En links of rechtsom, het blijft een knikkerbaan. Ik zou zelf net wat ouder mikken. Studenten en ouder. Die de technologie omarmen en minder gevoel zijn voor "kinderachtig". Of weer juist de kinderen tussen de 8 en de 12.
Dankjewelquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Yozzz het volgende:
Mooi filmpje hoor! Zou er maar weinig meer aan doen, top!
Thanks voor de inputquote:Feedback: de relatie tussen de track en social media vind ik zelf wat te zwaar belicht, maar wel vernieuwend.
De verhouding tussen de view- en like-counter van het YouTube filmpje is wat uit balans.
Het product is letterlijk voor iedereen boven de 8 jaar. Op de doos hebben we 8-99 staan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:48 schreef bleiblei het volgende:
Wat is je doelgroep? Je mikt met dit filmpje op een doelgroep die denk ik verrekte lastig is. Het zijn de jongeren die al gauw dingen te kinderachtig vinden. En links of rechtsom, het blijft een knikkerbaan. Ik zou zelf net wat ouder mikken. Studenten en ouder. Die de technologie omarmen en minder gevoel zijn voor "kinderachtig". Of weer juist de kinderen tussen de 8 en de 12.
Je kunt het middels de "Brick-connector" ook aan niet-gladde wanden hangen doormiddel van (bijvoorbeeld) "Pritt Poster Buddy". Maar je zou het ook kunnen vastschroeven op bijvoorbeeld een MDF-plaat die je ophangt in de speelkamer ofzo. Verder kun je het perfect op LEGO-platen bevestigen, dus zelf platen aanbieden zullen we niet snel gaan doen denk ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:01 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Kan je dat spul trouwens op elke muur bevestigen? Of ga je ook platen aanbieden die je aan de muur kan bevestigen en zo meer bouw ruimte creëert?
Thanks!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit precies inderdaad. Ik vraag me ook af in hoeverre de prijs gaat passen bij de beoogde doelgroep.
Het is een gelikt filmpje, mooi gemaakt. Ik vind het tempo van de beelden wat te traag in het begin. Of de muziek is te snel. Het past niet helemaal bij elkaar. Leuke muziek trouwens, past goed bij het product.
Thanks!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Gelikt filmpje, maar ik vind de nadruk wat zwaar liggen op social media.
Weet niet goed wat ik daar van moet denken. Alsof iedereen een spel koopt om wat te maken om daar dan viraal mee te gaan op youtube of instagram.
Op Facebook nog regelmatig activiteit!quote:Op donderdag 9 november 2023 18:37 schreef Grotehengst het volgende:
Stront aan de knikker?
Met alle respect, want wat je doet doe je fantastisch, ik hoop echter dat dit geen bodemloze put is gebleken. Ik zie namelijk de business case niet helemaal rond komen in het verhaal.
Hopelijk zit ik mis.
heb hem al een appje gestuurd...quote:Op donderdag 9 november 2023 19:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
Op Facebook nog regelmatig activiteit!
Nee, nog niet... Maar wel bijnaquote:
Hihi, nee neequote:
Thanks, dat is fijn om te lezenquote:Met alle respect, want wat je doet doe je fantastisch
Het heeft inderdaad een shitload geld gekost (en dat kost het nog steeds) maar dat komt allemaal goed straks.quote:ik hoop echter dat dit geen bodemloze put is gebleken. Ik zie namelijk de business case niet helemaal rond komen in het verhaal.
Hopelijk zit ik mis.
Thanks 4 checking!quote:Op donderdag 9 november 2023 19:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
Op Facebook nog regelmatig activiteit!
Nogmaals dank. Alleen dus nu pas tijd om een post hier te makenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |