abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 20:56:12 #226
18653 crew  D.
pi_217268245
Leuke artikels, vooral die van de Gadgeteer, al kan dat zijn omdat het in het Engels gewoon lekker bekt :P

Ik hoop dat je de investeringen er snel uit hebt en dat het een gigantisch succes gaat worden :Y
  woensdag 2 april 2025 @ 22:04:13 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217269254
_O_ Wat een vlucht neemt het! *O*
Alle eer voor jullie grondige voorwerk en uitdenken en plannen. Echt fantastisch!
pi_217275238
Mooi dat het nu loopt , maar probeer ook even 5 minuten op je stoel te zitten en tot "zen"te komen . Go with the flow is makkelijk , maar het besef wat voor moois je nu eindelijk aan het maken bent (voor een grotere groep als jezelf en hier) is nog pril. Loop jezelf niet voorbij kan ik je meegeven , voor de rest hoop dat het een mega mega succes wordt :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 3 april 2025 @ 16:11:39 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217276043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 14:50 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi dat het nu loopt , maar probeer ook even 5 minuten op je stoel te zitten en tot "zen"te komen . Go with the flow is makkelijk , maar het besef wat voor moois je nu eindelijk aan het maken bent (voor een grotere groep als jezelf en hier) is nog pril. Loop jezelf niet voorbij kan ik je meegeven , voor de rest hoop dat het een mega mega succes wordt :)
Atmoz en zen :D .
Je weet dat je het tegen iemand hebt met de energie van Jochem Myjer?

Maareh, goed bezig Atmoz! Zit te twijfelen of het niet ultratof is om hier op kantoor in de koffiehoek te leggen. Het gehalte techneuten is "vrij hoog" hier. Maar ik moet nog ff over de eurodrempel heen ;) .
  donderdag 3 april 2025 @ 16:28:21 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217276208
Eigenlijk wel een heel tof idee @bleiblei dat je gewoon steeds even eraan kan prutsen en net even iets verleggen en dan weer een andere loop krijgt. Kijken hoe creatief mensen kunnen worden uiteindelijk. :Y
  vrijdag 4 april 2025 @ 07:35:03 #231
80382 manny
30 is best veel
pi_217281768
Pakketje besteld. Heel veel succes!

Wat feedback op de kickstarter pagina, just my 2 cents:

- het toch een beetje onduidelijk voor mij wat er precies in welk pakket zit. Normaliter krijg je te zien in pakket A zit 15 keer dit, 10 keer dat, 1 zus en 2 zo. En in pakket B zit....
- Bijvoorbeeld dat je die dropper krijgt bij de early bird. maar zover ik zie staat er nergens goed beschreven wat die dropper precies is, in elk geval niet bij de beschrijving van de producten. En of ik dan die app moet downloaden enzovoorts.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 09:06:01 #232
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_217282440
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:35 schreef manny het volgende:
Pakketje besteld. Heel veel succes!

Wat feedback op de kickstarter pagina, just my 2 cents:

- het toch een beetje onduidelijk voor mij wat er precies in welk pakket zit. Normaliter krijg je te zien in pakket A zit 15 keer dit, 10 keer dat, 1 zus en 2 zo. En in pakket B zit....
- Bijvoorbeeld dat je die dropper krijgt bij de early bird. maar zover ik zie staat er nergens goed beschreven wat die dropper precies is, in elk geval niet bij de beschrijving van de producten. En of ik dan die app moet downloaden enzovoorts.
https://www.kickstarter.c(...)clicked_reward=false staat er redelijk duidelijk bij toch wat er in zit?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  vrijdag 4 april 2025 @ 10:21:38 #233
80382 manny
30 is best veel
pi_217283077
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 09:06 schreef Peejtur het volgende:

[..]
https://www.kickstarter.c(...)clicked_reward=false staat er redelijk duidelijk bij toch wat er in zit?
Via die link vind ik het niet, maar kan zijn dat ik het over het hoofd zie.
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 10:44:22 #234
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_217283257
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 10:21 schreef manny het volgende:

[..]
Via die link vind ik het niet, maar kan zijn dat ik het over het hoofd zie.
starterset:
Just the Starter Set, without the Dropper, is the most affordable way to get started with Marblelous. This Starter Set includes 10m of track and ton of fun parts to build incredible marble runs.

Early bird:

The Early Bird reward is our best offer for non-VIPs. This includes a Starter Set and a Dropper. You can choose more Smart Tricks and extra Starter Sets as add-ons during checkout. This is the best deal you'll find for Marblelous and is limited in quantity, so do not miss out, as this price will not return.

En als je zoiets aanschaft, wat best prijzig is eerlijk gezegd, ga je zelf ook een beetje op onderzoek toch?
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 10:46:04 #235
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_217283268
Wat ik dan idd niet snap is dat de starterset maar 15 verzendkosten heeft en early bird 25. 1 dingetje meer is toch niet 10 duurder om te verzenden?
  vrijdag 4 april 2025 @ 10:57:14 #236
80382 manny
30 is best veel
pi_217283352
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 10:44 schreef Peejtur het volgende:

[..]
starterset:
Just the Starter Set, without the Dropper, is the most affordable way to get started with Marblelous. This Starter Set includes 10m of track and ton of fun parts to build incredible marble runs.

En als je zoiets aanschaft, wat best prijzig is eerlijk gezegd, ga je zelf ook een beetje op onderzoek toch?
Precies dit bedoel ik (en meneer Atmoz we emmeren er nu even over door: zie dit vooral niet als kritiek, hulde hulde voor wat hier is neergezet, gewoon iets wat me opviel op de pagina)

Ik zou dan als potentiële koper graag willen weten wat is "ton of fun parts" en wat betekent 10m track eigenlijk. Het is een nieuw product. Dus bijvoorbeeld:

The starter set includes:
- 75 track lines (total length 10m)
- 5 switches type blah blah blah
- 15 wall connectors type zus en zo
- 8 keer dingetje A
- enz enz
-
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 11:32:06 #237
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_217283719
Zeker niet vervelend. Sterker nog, ik sta op punt van bestellen haha. Twijfel alleen nog over welke add-on erbij. Neem iig early bird-pakket.
  Knikkerking zaterdag 5 april 2025 @ 14:57:58 #238
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_217294862
Heel erg bedankt voor het supporten (backen) van de campaign, maar ook voor het meedenken/helpen met de pagina! Dit waardeer ik uiteraard enorm _O_

Het is verschrikkelijk druk hier, maar ik heb toch even heel serieus naar alle opmerkingen gekeken en heb aan de hand daarvan de pagina flink aangepast c.q. uitgebreid. Alle wijzigingen staan nu live en zouden door iedereen gezien moeten kunnen worden: klikklak

Ik hoop dat het e.e.a. nu een stuk duidelijker is :7

Het "lastige" aan Marblelous is: hoe maak ik het niet te moeilijk/geavanceerd voor "normale gebruikers" (zodat het ze niet afschrikt enzo), en hoe laat ik zoveel mogelijk van de vette features zien aan de tech-nerds zoals ik zelf ook ben. Er zijn gewoon zo ontzettend veel mogelijkheden, dat ik (ondanks dat er al vanalles is bij gezet) lang niet alles heb kunnen noemen...

Is natuurlijk heel leuk dat de klant straks nog allerlei sjieke dingen te ontdekken heeft, maar het is natuurlijk ook handig om juist NU al zoveel mogelijk te beschrijven om de verkoop te stimuleren..

Een lastige he >:)
  Manager PR/Moderator donderdag 10 april 2025 @ 19:39:31 #239
269689 crew  Viv
pi_217335786
@Atmoz staat gewoon met de knikkerbaan op de hoofdpagina van NOS.nl!! :o _O_

https://nos.nl/l/2563076
pi_217373608
@Atmoz wat ik mij bij zulke Kickstarter campagnes altijd afvraag; waar is het doel van ¤10.000 op gebaseerd? Want voor de tooling van de spuitgietonderdelen is het nooit genoeg. Op het aantal verkochte sets is het ook niet gebaseerd lijkt mij, want als je maar 100 starter/early bird sets verkoopt is het financieel ook nog geen succes.

Is die ¤10.000 gewoon een willekeurig bedrag wat niet te hoog is, zodat het snel bereikt wordt? En dat je daarna lekker hoog in de ranking van Kickstarter komt te staan omdat je al 750% gefinancierd hebt?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Knikkerking woensdag 16 april 2025 @ 05:29:30 #241
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_217381366
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:39 schreef Viv het volgende:
@:Atmoz staat gewoon met de knikkerbaan op de hoofdpagina van NOS.nl!! :o _O_

https://nos.nl/l/2563076
:P

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:12 schreef knoopie het volgende:
@:Atmoz wat ik mij bij zulke Kickstarter campagnes altijd afvraag; waar is het doel van ¤10.000 op gebaseerd? Want voor de tooling van de spuitgietonderdelen is het nooit genoeg. Op het aantal verkochte sets is het ook niet gebaseerd lijkt mij, want als je maar 100 starter/early bird sets verkoopt is het financieel ook nog geen succes.

Is die ¤10.000 gewoon een willekeurig bedrag wat niet te hoog is, zodat het snel bereikt wordt? En dat je daarna lekker hoog in de ranking van Kickstarter komt te staan omdat je al 750% gefinancierd hebt?
Klopt 100% ^O^

Zo gaat dat met heel veel (vrijwel alle inmiddels?) Kickstarter-campagnes.
En in dit geval heeft het ook geen nut om veel meer te vragen als funding-doel, want ik had m'n spuitgietmatrijzen toch al betaald. Als je daar een te hoog bedrag zet gaan mensen misschien niet backen omdat het bedrag te hoog is.

Waar ik het geld wel hard voor nodig heb is om onderdelen (plastic + PCB's, zuignappen, rietjes, dozen, etc...) te kunnen bestellen. Die hebben allemaal een minimale order quantity, dus ik moet zorgen dat ik dat haal.

Het is by the way een lastige tijd voor een Kickstarter-campagne met wat er allemaal in de USA gebeurd... Adverteren in Amerika is hartstikke duur (zijn we dan ook al een ruime week mee gestopt), en hier in de EU heeft niet iedereen zin in Kickstarter, of ze hebben geen creditcard. Lastig haha O-) Maargoed, omdat het product al 100% klaar is, is er ook nog een leven ná Kickstarter. Dan begint het eigenlijk pas natuurlijk :7 8-)
pi_217381423
Oh wat gaaf @Atmoz ! (Net even dat filmpje van Bright gekeken). Het balletje is nu echt gaan rollen *O* (sorry l, matige pun :') )
pi_217384536
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 05:29 schreef Atmoz het volgende:

[..]
:P
[..]
Klopt 100% ^O^

Zo gaat dat met heel veel (vrijwel alle inmiddels?) Kickstarter-campagnes.
En in dit geval heeft het ook geen nut om veel meer te vragen als funding-doel, want ik had m'n spuitgietmatrijzen toch al betaald. Als je daar een te hoog bedrag zet gaan mensen misschien niet backen omdat het bedrag te hoog is.

Waar ik het geld wel hard voor nodig heb is om onderdelen (plastic + PCB's, zuignappen, rietjes, dozen, etc...) te kunnen bestellen. Die hebben allemaal een minimale order quantity, dus ik moet zorgen dat ik dat haal.

Het is by the way een lastige tijd voor een Kickstarter-campagne met wat er allemaal in de USA gebeurd... Adverteren in Amerika is hartstikke duur (zijn we dan ook al een ruime week mee gestopt), en hier in de EU heeft niet iedereen zin in Kickstarter, of ze hebben geen creditcard. Lastig haha O-) Maargoed, omdat het product al 100% klaar is, is er ook nog een leven ná Kickstarter. Dan begint het eigenlijk pas natuurlijk :7 8-)
Bedankt voor je antwoord. Het viel mij inderdaad ook al op bij een heleboel andere kickstarters, dat het doelbedrag nergens op lijkt gebaseerd te zijn, behalve: "niet te hoog, want dan denken mensen dat het onhaalbaar is".

Jammer dat het niet (meer) het idealistische systeem is zoals het ooit bedacht was, waar ook mensen zonder een grote zak geld een product op de markt zouden moeten kunnen brengen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 17 april 2025 @ 11:38:40 #244
80382 manny
30 is best veel
pi_217392119
Ik kreeg een update van Kickstarter! Top!
pi_217416827
@Atmoz . Uit interesse; De kickstarter campagne is bijna voorbij met nog vier dagen te gaan. Zijn jullie tevreden met de animo of hadden jullie meer backers verwacht?

En als jullie er meer van hadden verwacht, verandert dit dan nog iets in het proces of de pricing naar de toekomst toe?
  Knikkerking woensdag 23 april 2025 @ 12:08:32 #246
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_217445526
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 06:38 schreef Candaasje het volgende:
Oh wat gaaf @:Atmoz ! (Net even dat filmpje van Bright gekeken). Het balletje is nu echt gaan rollen *O* (sorry l, matige pun :') )
Haha yes, aan media-aandacht geen gebrek :D
Inmiddels weten ze zelfs in het "verre oosten" van Marblelous, want vanmiddag komt een bedrijf uit Abu Dhabi filmen :P Toen ze me vorige week mailden dacht ik dat het een geintje was, maar volgens mij klopt het toch echt 8-) We gaan het zien zometeen...

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:23 schreef knoopie het volgende:

[..]
Bedankt voor je antwoord. Het viel mij inderdaad ook al op bij een heleboel andere kickstarters, dat het doelbedrag nergens op lijkt gebaseerd te zijn, behalve: "niet te hoog, want dan denken mensen dat het onhaalbaar is".

Jammer dat het niet (meer) het idealistische systeem is zoals het ooit bedacht was, waar ook mensen zonder een grote zak geld een product op de markt zouden moeten kunnen brengen.
Ik vind het ook niet heel relax, maar je moet bijna wel "mee gaan" met de rest...

Achteraf had ik toch wat dingen anders gedaan met betrekking tot de Kickstarter (of zelfs helemaal géén Kickstarter). Maargoed, dat is "achteraf" he :P

quote:
19s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef manny het volgende:
Ik kreeg een update van Kickstarter! Top!
^O^ ^O^

Nog één dag en dan nog even op 't geld van Kickstarter wachten en dan alles bestellen...

De Starters-Sets zijn ze al aan het maken:

Misschien zijn ze al klaar zelfs, want deze foto's van vorige week.

quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 07:49 schreef jasperve het volgende:
@:Atmoz . Uit interesse; De kickstarter campagne is bijna voorbij met nog vier dagen te gaan. Zijn jullie tevreden met de animo of hadden jullie meer backers verwacht?

En als jullie er meer van hadden verwacht, verandert dit dan nog iets in het proces of de pricing naar de toekomst toe?
Nou, ik had eigenlijk op meer gehoopt. Maar het zijn niet de beste tijden om een Kickstarter-campagne te houden met alles wat er in de wereld aan het gebeuren is. Nu is het wat rustiger wat betreft de Trump-tarieven, maar in het begin v/d campagne (waar je het eigenlijk van moet hebben) was dat wel anders...

We merkten ook dat adverteren in de USA ontzettend duur was. De Amerikanen schrikken ook weer van de enorme verzendkosten. En dat snap ik ook wel, want die zijn gewend om (veel) minder te betalen.

Tegelijkertijd was het adverteren voor/in Europa weer (veel) goedkoper dan normaal... Maarja, het "probleem" met Europa is: veel mensen kennen Kickstarter niet of hebben geen creditcard (wat helaas een vereiste is om daar te kopen).

Echt super jammer, want ik krijg constant (vooral van Nederlanders, Duitsers en Fransen) emails of PM's met de vraag of ze ook gewoon met PayPal of iDeal kunnen betalen... Flink balen, want dat gaat dus écht niet ;(

Al met al een zeer leerzame (en héle dure!) les wat betreft crowdfunding >:)

En nu door: want het mooie is: het product is helemaal ready, en de volgende samenwerkingen worden inmiddels alweer besproken *O*
pi_217446331
Maar je kunt nu toch ook buiten kickstarter om uitbrengen??Geen idee hoe dat werkt verder.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 14:26:23 #248
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_217575436
is toch gaaf om te zien dat het nu eindelijk gaat lopen! al die inspanning de afgelopen jaren! gefeliciteerd Stephan!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  woensdag 25 juni 2025 @ 07:04:47 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_218037828
He meneer Atmoz,

Het lijkt erop dat de producten nu echt verstuurd worden. Top! Ik moest in ieder geval een aflever adres melden bij Kickstarter. Hopelijk is alles goed gelukt en zijn jullie nu druk met het versturen van pakketjes..

Ín die laatste stap op Kickstarter kwam ik er wel achter dat ik nog 15 euro extra moest betalen (VAT), dat was voor mij onverwacht (zeker de kleine letters niet gelezen)..

Houdoe!
  Moderator woensdag 25 juni 2025 @ 12:27:55 #250
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_218039915
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2025 07:04 schreef manny het volgende:
He meneer Atmoz,

Het lijkt erop dat de producten nu echt verstuurd worden. Top! Ik moest in ieder geval een aflever adres melden bij Kickstarter. Hopelijk is alles goed gelukt en zijn jullie nu druk met het versturen van pakketjes..

Ín die laatste stap op Kickstarter kwam ik er wel achter dat ik nog 15 euro extra moest betalen (VAT), dat was voor mij onverwacht (zeker de kleine letters niet gelezen)..

Houdoe!
Hier gaat hij achteraan. Bij mij 43 en ga ik niet mee akkoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')