quote:
Zo logisch is het nog niet en is soms zeer moeilijk te bepalen... Het zou van genetische aard kunnen zijn dat om een of andere reden je immuunsusteem op hol slaat wanneer je bepaalde stoffen binnenkrijgt die spijsverterings en of huidklachten, hoofdpijn etc. kunnen veroorzaken. Je kunt het een vorm van auto-immuunziekte noemen.
Om te bepalen of je allergisch bent is niet zo moeilijk, dit kan worden aangetoont via bloedonderzoek. Dan vinden ze antistoffen die wijzen op een allergische reactie. Waar je dan precies allergisch voor bent en wanneer je dat zelf nog niet weet is een lastig verhaal en vergt een zeer uitgebreid en kostbaar onderzoek met de nodige testjes. Dan wordt getest op meest voor de hand liggende veroorzakers, komt daar geen positieve uitslag uit dan blijft het raden.
Ikzelf ben nergens allergisch voor volgens de bloedonderzoeken, althans dat was de professionele diagnose, maar toch wanneer ik nog niet volledig doorgerijpte kersen eet dan krijg ik een dikke kriebelende keel. Laat ik ze een week langer aan de boom hangen voordat ik ze eet dan heb ik nergens last van. Ook heb ik al eens onder de pukkels (gordelroos) gezeten van een verkeerd wasmiddel. Althans dat was de tip van de arts, probeer eens een ander wasmiddel en waarempel het ging over.
Dus wel of niet allergisch zijn is eigenlijk niet te onderzoeken en kan spontaan optreden. Of wanneer je in aanraking komt met (bio) chemische stoffen waar je immuunsysteem van over de kop gaat.
Dat er een toename is aan alergische klachten onder de mensen zal te doe hebben dat we steeds meer onnatuurlijke vreemde chemische stoffen in onze voedselketen terecht komt waarvan we de lange termijn effecten en eventuele domino effecten niet weten. De inname van de ene stof kan een alergische reactie voor een andere stof in de hand werken.
Een potentïele verdachte daarvan is de verpakkingsindustrie en Plastic.
Neem dan bv de diervoederindustrie die weer afvalproducten verwerken uit onze voedselketen zoals zaken die over de datum zijn en niet verkocht. Dit wordt dan met verpakking en al richting de verwerker van diervoeder verscheept die probeerd het dan van de verpakking te ontdoen. Maar dit laatste is wat lastig om perfect uit te voeren dus is er een toegestane marge van zoveel % moet het zuiver zijn. Dus het diervoeder dat de fabriek verlaat mag zoveel % plastic bevatten. En dus de Koe eet de goedgekeurde maar alsnog met plastic vervuilde pellets en produceerd daarme haar melk. Waar wij weer ons lekker gezond ontbijtje mee bereiden. De stront van die koe verdwijnd weer als mest op het land.
https://www.theguardian.c(...)-health-experts-warnVooralsnog weet niemand of dit de potentïele veroorzaker is van de toename aan allergische klachten onder de mens. En zolang dit niet bewezen kan worden is er geen vuiltje aan de lucht en goedgekeurd is nu eenmaal goedgekeurd.Volgens de nodige recente onderzoeken is er zo goed als niets meer van voer in de supermarkt te vinden waar geen sporen van plastic in terug gevonden worden. Men vind het zelfs terug in de bijenhoning.
[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 02-09-2022 11:59:29 ]