Het is lelijk en het jeukt.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- zeepvrije douchegel en shampoo
- 2x per dag aloe vera creme opsmeren
- veel vitamine b slikken
- gezicht met koud water wassen
- van de dokter heb ik zalf gehad tegen een eventuele schimmelinfectie, die niet hielp, en wat het dus ook niet was. Daar moest ik nog voor bijbetalen ook bij de apotheek, terwijl ik me al blauw betaal aan het ziekenfonds.
- ik kreeg het advies om locobase repair te gebruiken, moet erg goed spul zijn, maar kost 9 euro voor de kleinste flacon en dat kan ik dus niet betalen.
Het wordt zo alleen maar erger.
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?
quote:Net als jouw hersens zeker
Op donderdag 6 februari 2003 16:06 schreef soulshift het volgende:
amputeren?
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 16:06 schreef soulshift het volgende:
amputeren?
Zou je je niet beter Schraaljager kunnen noemen?
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 06-02-2003 16:07]
quote:Ja daar had m'n nichtje ook last van toen ze 4 was.
Op donderdag 6 februari 2003 16:07 schreef WebVoice het volgende:
eczeem?
Ze moest na het wassen echt goed gedroogd worden en daarna kreeg ze wat spul op haar hoofdhuid en gezicht. Ik weet niet meer wat!
Maarja zorg ervoor dat je huid goed vet blijft en niet nat.
Ik zou een moderator dankbaar zijn als-ie even de troep weg zou filteren tussen het gesprek door. Maar daar zal wel weer principieel wat op tegen zijn.
Als ik mijn huid een paar dagen niet was en niet douche (ook uitgeprobeerd) verandert er niks.
Dat zou mooi zijn (niet cynisch bedoeld) want exceem is tenminste iets duidelijks, wat te behandelen is en wat je ook vergoed krijgt van het ziekenfonds.
Bedankt
quote:Heeft mijn zus ook geprobeerd, bij haar werkte het niet, bij mij echter wel. Mijn zus heeft ook dit soort eczeem (ja dat is het gewoon) alleen dan over haar hele lichaam. Zij heeft vette zalf van de apotheek, en loopt bij een homeopaat, omdat ze haar in het ziekenhuis alleen nog maar verder de vernieling inhielpen. De zalf van de apotheek werkt wel, het blijft droog, maar tis niet meer zo rood en schilferig. Ik zou als ik jou was gewoon net zolang zalfjes en cremetjes proberen totdat je de goede gevonden hebt. En een allergietest laten doen! T zal een berg geld kosten, maar als het zich uitbreidt ben je verder van huis... Succes ermee!
ik kreeg het advies om locobase repair te gebruiken, moet erg goed spul zijn, maar kost 9 euro voor de kleinste flacon en dat kan ik dus niet betalen.
Vaak helpt dan een creme wel even tegen de jeuk, maar het komt altijd weer terug. Ik hoop voor je dat je gewoon te maken hebt met een extreem droge huid. Of dat het een eczeem is door een bepaalde voedsel of aanrakingsallergie, als je dan zou stoppen met die stoffen zou je er vrij snel af kunnen zijn.
Maar je schreef dat je al naar een huisarts bent geweest, hij/zij zou dat dan toch moeten kunnen constateren en je doorverwijzen voor een allergietest.
Nou ja, in ieder geval sterkte!
quote:uche... Roept dat niet te hard, ik wil je blijde stemming niet vernielen, maar eczeem is dus NIET zomaar te behandelen... Misschien heb je geluk, maar dat het eczeem is, betekend dat je ergens allergisch voor bent en dus ben je er nog niet zomaar. Tis niet zo dat ze zeggen, ow eczeem? Dit en dit zalfje en het is klaar...
Op donderdag 6 februari 2003 16:13 schreef Graaljager het volgende:
Exceem.. nog niet aan gedacht, maar dat zou wel eens kunnen.Dat zou mooi zijn (niet cynisch bedoeld) want exceem is tenminste iets duidelijks, wat te behandelen is en wat je ook vergoed krijgt van het ziekenfonds.
Bedankt
quote:Ja eczeem, wat je hierboven vertelt heb ik ook!
Op donderdag 6 februari 2003 16:13 schreef Graaljager het volgende:
Exceem.. nog niet aan gedacht, maar dat zou wel eens kunnen.Dat zou mooi zijn (niet cynisch bedoeld) want exceem is tenminste iets duidelijks, wat te behandelen is en wat je ook vergoed krijgt van het ziekenfonds.
Bedankt
Mijn huis is nu nog wel rood, maar ik heb nu bijna nooit schilfertjes. Ik gebruik:
- head&shoulders
- nivea Soft - Hydraterende creme
dit werkt goed!
PS. eczeem is wel te behandelen, maar je blijft er wel last vanhouden en het kan dus zomaar terugkomen. Voorlopig heb ik alleen een rode huid en geen schilfertjes. Tenminste alleen na het douchen een beetje schildfertjes
[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 06-02-2003 16:23]
quote:Doe het toch maar! Het werkt.
Op donderdag 6 februari 2003 16:03 schreef Graaljager het volgende:
- ik kreeg het advies om locobase repair te gebruiken, moet erg goed spul zijn, maar kost 9 euro voor de kleinste flacon en dat kan ik dus niet betalen.
quote:Head&shoulders? Mijn zus d'r haar viel ervan uit... Hoe lang gebruik je dat al?
Op donderdag 6 februari 2003 16:20 schreef TechXP het volgende:[..]
Ja exceem, wat je hierboven vertelt heb ik ook!
Aloe-vera hielp niet bij mij! Het werd er zelf iets erger door!Mijn huis is nu nog wel rood, maar ik heb nu bijna nooit schilfertjes. Ik gebruik:
- head&shoulders
- nivea Soft - Hydraterende cremedit werkt goed!
PS. exceem is wel te behandelen, maar je blijft er wel last vanhouden en het kan dus zomaar terugkomen. Voorlopig heb ik alleen een rode huid en geen schilfertjes. Tenminste alleen na het douchen een beetje schildfertjes
quote:Al jaren en ik heb geen last van haaruitval! Mijn huid is misschien beter bestand tegen die stoffen. Het kan voor iedereen anders zijn!
Op donderdag 6 februari 2003 16:23 schreef Jipje het volgende:[..]
Head&shoulders? Mijn zus d'r haar viel ervan uit... Hoe lang gebruik je dat al?
Mij werd geadviseerd vooral NIETS vets of vochtinbrengends te gebruiken, aangezien het door een schimmel infectie kwam.... En die schimmel wordt alleen maar erger door vocht en vettigheid..... Heb toen wat zalf gebruikt die de huid juist uitdroogde (niet dat dat hielp hoor....)
Ik heb het uiteindelijk opgelost door regelmatig met scrubcreme de bovenste dode cellen te verwijderen, en daarna een dagcreme te gebruiken om de geirriteerde huid te verzachten..... werkte als een trein, maar echt weg is het nogsteeds niet....
quote:Hmm tja, de kapster riep meteen OW NEE ze gebruikt toch niet head&shoulders? Die had er dus ervaring mee dat het bij meer mensen zo was...
Op donderdag 6 februari 2003 16:25 schreef TechXP het volgende:[..]
Al jaren en ik heb geen last van haaruitval! Mijn huid is misschien beter bestand tegen die stoffen. Het kan voor iedereen anders zijn!
quote:Jeukt het bij jou ook?
Op donderdag 6 februari 2003 16:29 schreef Aventura het volgende:
Ik denk niet dat het eczeem is? Ws. heb je gewoon een erg droge en gevoelige huid. Ik heb dat zelf ook, en dit weer maakt het er niet beter op. Omdat het nu zo koud is, heb ik zelf ook last van schilfertjes op de huid tussen mijn ogen en boven mijn neus, en ook op en aan weerskanten van mijn neus. Verder zijn mijn lippen ook helemaal kapot momenteel. Vaseline opsmeren helpt bij mij wel (van die geur-en kleurloze van Purol is lekker).
Verder een goede hydraterende dagcreme opdoen.
En t helpt echt allemaal heel erg goed...maarja,....ik wete niet wat jij precie shebt, maar je zou het kunnen proberen.
en op mn lippen smeer ik idd purol dat helpt echt geweldig, van droge lippen heb ik geen last
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |