abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205835418
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:45 schreef Guppy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Een soort wormpjes zijn het :D bron met uitleg
Dat moet ik wel herkennen!

* Celestien hoopt op diertjes in de tuin nu alles opnieuw is aangelegd.
(Un)masking for the greater good.
pi_205840029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:45 schreef Guppy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Een soort wormpjes zijn het :D bron met uitleg
Had hier moeten kijken ipv heel het internet af te struinen naar egelpoep :D
Vond gister drolletjes in de tuin, een aantal op een stukje geel gras. Waren zwart maar was de tuin aant sproeien en toen vielen ze uit elkaar. Waren volgens mij wel groter dan een rattendrol. Weet dus nog steeds niet of het nou ratten of egeldrollen geweest zijn -O-
Staat nu wel een schoteltje water maar er waren vanmorgen geen drolletjes.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 20 september 2022 @ 02:05:30 #28
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_206036469
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:43 schreef Guppy het volgende:
Ik heb alles wat niet over egels gaat verwijderd.

[modbreak]Nog één keer laten ontsporen, snauwen of Hitlervergelijkingen maken en er gaat een slot op.
[/modbreak]

Dan, over de egel. Werkelijk óveral waar je zoekt, lees je dat een egel die zich niet oprolt bij aanraking heel dringend hulp nodig heeft. Van een egelopvang. En ja, die zijn druk en vol, maar ze bestaan voor de opvang van egels.

Er zijn meer opvangen in Nederland die vol zitten, regelen we uiteindelijk ook. Duurt even, maar wordt wel geregeld. Dus bel die opvang of dierenambulance. Mail ze, stuur een fax of een postduif, maar neem contact met ze op. Want dan kun je de egel echt helpen. Lees hier meer, als voorbeeld: https://www.dierenambulan(...)rste-hulp-voor-egels

Enkele "hoogtepunten":
[..]
Rolt niet op, melk gegeven, opvang niet gebeld...

Nu geeft je, allicht met goede bedoelingen, niet de juiste hulp. Die opvangen zijn er niet voor niks. Dus neem contact met ze op.
Okay Guppy, ik zag pas nu dat dit topic weer open was.

Nee ik heb het niet over melk voor mensen gehad, maar inderdaad wel over een egel die nodig hulp nodig had.
Maar het is lang niet de eerste egel die ik met succes verzorgt heb! Dat doe ik al sinds ongeveer mijn tiende!
En bijna elke egel heb ik kunnen redden, zelfs zonder internet. Maar wij thuis hadden wel Encyclopedieën en veel boeken over wilde dieren.

Ja als jong kereltje was ik al gek op dieren... zelfs de meerderheid van muizen en vogels heb ik kunnen redden... door mijn kennis uit natuurboeken of encyclopedieën. Ja vaak prooien die onze huispoes mee nam. Maar ook eksters die elders in het stroomdraad terecht waren gekomen.

Ik ben altijd al goed met dieren geweest... weliswaar niet alles wetend... maar altijd geduldig genoeg om ze te verzorgen als in dieren encyclopediën in de jaren zeventig en tachtig up to date waren. Kortom alles om dieren te redden volgens de nieuwste richtlijnen die er toen waren.

En ja, ook nu nog doe ik het volgens de meest moderne richtlijnen waarvan ik kennis heb!

Maar als ik een ding zeker weet is dat er een overschot aan gevonden egels is...en dat bijna alle opvangplaatsen vol zijn!
Dus wat moest ik dan doen? Een dierenambulance bellen, die daarna nog eens meer dan 24 uur moeten bellen naar een egelopvang, die pas weer een plaats heeft, als er een andere egel dood gaat?

Ja ik ben hier in heel serieus! Ik verzorg al meer dan 40 jaar egels.
En ja, ik weet dat ik egels (net als mijn geliefd katten goed kan verzorgen).... maar egels moet je zoveel mogelijk buiten opvangen!
En mij tuin is hier enorm geschikt voor... veel beter dan egels opvangen in een kooitje van 30 cm bij 30 cm!
Met wat zaagsel... een bakje drinken en een bakje eten.
Dat is niet de habitat van egels! Dat is de habitat dat sommige mensen denken waarin een egel zich goed voelt... om zichzelf als superieur te voelen.

Maar een egel heeft meer nodig. En dat geef ik ze. Veel bladeren om zich onder te verschuilen en voor insecten en wormen... en tot die tijd kunnen ze overleven op kattenmelk en katten eten.

Maar okay, ik eis niet van jou dat jij mij gelooft. Maar ik hoop toch minimaal dat jij one trick Ponys... niet altijd het voordeel van de twijfel geeft. Is dat teveel gevraagd?
  dinsdag 27 september 2022 @ 02:20:50 #29
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_206115071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:43 schreef Guppy het volgende:
Ik heb alles wat niet over egels gaat verwijderd.

[modbreak]Nog één keer laten ontsporen, snauwen of Hitlervergelijkingen maken en er gaat een slot op.
[/modbreak]

Dan, over de egel. Werkelijk óveral waar je zoekt, lees je dat een egel die zich niet oprolt bij aanraking heel dringend hulp nodig heeft. Van een egelopvang. En ja, die zijn druk en vol, maar ze bestaan voor de opvang van egels.

Er zijn meer opvangen in Nederland die vol zitten, regelen we uiteindelijk ook. Duurt even, maar wordt wel geregeld. Dus bel die opvang of dierenambulance. Mail ze, stuur een fax of een postduif, maar neem contact met ze op. Want dan kun je de egel echt helpen. Lees hier meer, als voorbeeld: https://www.dierenambulan(...)rste-hulp-voor-egels

Enkele "hoogtepunten":
[..]
Rolt niet op, melk gegeven, opvang niet gebeld...

Nu geeft je, allicht met goede bedoelingen, niet de juiste hulp. Die opvangen zijn er niet voor niks. Dus neem contact met ze op.
Er zullen altijd wel mensen die nog meer weten dan mij over egels.

Maar ik heb inmiddels wel 40 jaar ervaring met egels.

Natuurlijk had ik jou dat wel willen vertellen met 2 A- 4 tjes aan tekst die jij sowieo zou weigeren te lezen.
Ja natuurlijk en ik zou het nog begrijpen. Bijna niemand heeft het voor de dieren over om 10 minuten of 12 minuten lang te lezen over iemand's overwegingen om een egel toch maar in eigen tuin los te laten met hulp middelen.

Nee alles dat meer dan 5 minuten kost om te lezen... is het niet waard, toch?
Snap ik, maar of ik mijn ervaringen nu in korte tekst, of langere tekst plaats... jij leest het sowieso niet geheel.
Geen ik te weinig uitleg, dan ben ik verdacht... geef ik te veel uitleg, dan ben je niet langer geïnteresseerd.

En toch denk jij de ervaring te hebben om iemand die uit ervaring veel weet van egels... die al bijna 30 jaar ervaring heeft met egels te laten overwinteren. En zelfs nog vaak iets eerder.. Ja dat begint vaak aanvang herfst.. en dit jaar en soms ook nog eerder... dan de meeste jaren, maar ook in de jaren '80 heb ik al egels opgevangen in de duitn van mijn ouders.
Nee zij (of hij) had geen jongen gebaard, maar het wel altijd overleeft.
En ja ik mijn ouders hadden encyclopedieën betreft dieren en hun voeding!
Ja had ik dat er moeten bij zeggen? Dan had je die tekst sowieso niet gelezen!

En waarschijnlijk had je hiervoor nooit aan de egels gedacht ! En neem je de woorden van een persoon voor waar aan, die waarschijnlijk het nog over egels had gehad... (maar alleen over katten) voor waar aan!

Ik kan je gerust stellen het egeltje leeft nog steeds (en een van mijn katers) had een ontstoken neus.
pi_206118124
Had er laatst bijna 1 platgereden, stak ineens over net na de bocht dus kon alleen maar proberen om er recht overheen te gaan zodat ik hem niet raakte met mijn band.

Was gelukt want geen platte egel te bekennen toen ik een paar uur later terugkwam _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator woensdag 28 september 2022 @ 17:28:50 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_206131400
Ik gooi hier een slotje op,
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 02:20 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Er zullen altijd wel mensen die nog meer weten dan mij over egels.

Maar ik heb inmiddels wel 40 jaar ervaring met egels.

Natuurlijk had ik jou dat wel willen vertellen met 2 A- 4 tjes aan tekst die jij sowieo zou weigeren te lezen.
Ja natuurlijk en ik zou het nog begrijpen. Bijna niemand heeft het voor de dieren over om 10 minuten of 12 minuten lang te lezen over iemand's overwegingen om een egel toch maar in eigen tuin los te laten met hulp middelen.

Nee alles dat meer dan 5 minuten kost om te lezen... is het niet waard, toch?
Snap ik, maar of ik mijn ervaringen nu in korte tekst, of langere tekst plaats... jij leest het sowieso niet geheel.
Geen ik te weinig uitleg, dan ben ik verdacht... geef ik te veel uitleg, dan ben je niet langer geïnteresseerd.

En toch denk jij de ervaring te hebben om iemand die uit ervaring veel weet van egels... die al bijna 30 jaar ervaring heeft met egels te laten overwinteren. En zelfs nog vaak iets eerder.. Ja dat begint vaak aanvang herfst.. en dit jaar en soms ook nog eerder... dan de meeste jaren, maar ook in de jaren '80 heb ik al egels opgevangen in de duitn van mijn ouders.
Nee zij (of hij) had geen jongen gebaard, maar het wel altijd overleeft.
En ja ik mijn ouders hadden encyclopedieën betreft dieren en hun voeding!
Ja had ik dat er moeten bij zeggen? Dan had je die tekst sowieso niet gelezen!

En waarschijnlijk had je hiervoor nooit aan de egels gedacht ! En neem je de woorden van een persoon voor waar aan, die waarschijnlijk het nog over egels had gehad... (maar alleen over katten) voor waar aan!

Ik kan je gerust stellen het egeltje leeft nog steeds (en een van mijn katers) had een ontstoken neus.
Fijn dat het met het egeltje goed gaat, ik hoop van harte dat dat zo blijft.

En daarmee ga ik heel spijtig ook een slotje gooien op dit topic, wel een laatste tip.. probeer eens wat minder op de persoon te spelen in je reacties dan leven je topics die vaak echt wel potentie hebben een stuk langer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')