abonnement Unibet Coolblue
pi_205944988
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat maatregelen geïnitieerd worden door ongekozen zelfverklaarde wetenschappers die het eigenlijk ook helemaal niet weten, bijvoorbeeld eind november toen wij als enige in heel de wereld dichtingen omdat omicron alles en je moeder zou besmetten.
Of we in juni 2021 als enige in heel de wereld alles open gooiden voor gevaccineerden omdat dansen met Janssen ervoor zou zorgen dat je niemand kon besmetten.

Overigens is het wel waar dat omikron alles en jouw moeder besmet heeft.

Dit was in de VS: https://www.nytimes.com/l(...)vid-testing-vaccines
quote:
As cases soared over the past few weeks to an average of over 737,000 per day, far higher than last winter's peak, public health officials have argued that caseloads were of limited significance because Omicron is less virulent than Delta and other variants, and that vaccines, and especially boosters, offered protection against severe illness.

But the surge's sheer volume has overwhelmed hospitals across the country. And outside cities like New York, where Omicron hit early and has pushed hospitals to the brink, it is unlikely to have peaked.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_205945003
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej zijn hier nog coronalijers???
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205945047
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Of we in juni 2021 als enige in heel de wereld alles open gooiden voor gevaccineerden omdat dansen met Janssen ervoor zou zorgen dat je niemand kon besmetten.

Overigens is het wel waar dat omikron alles en jouw moeder besmet heeft.

Dit was in de VS: https://www.nytimes.com/l(...)vid-testing-vaccines
[..]

Klopt hoor, je experts zitten er vrijwel continu naast.

Gewoon je leven leiden met corona als nieuwe mogelijkheid voor een griep. Mondkapjes, etc etc heeft totaal geen zin. Die gekke chineesjes zitten er nog steeds mee :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205945222
:X
Ik heb een Chinese student, die binnenkort terug naar China moet. Afgezien dat het erg lastig blijkt een vlucht te vinden, zijn de regels nogal strikt.
Om toegelaten te worden op een vlucht moet hij 2 PCR testen doen in de 48 uur voor vertrek. Er moet minstens 24 uur tussen de testen zitten, en de laatste moet max 24 uur voor vertrek zijn. Ook moeten de samples afgenomen worden door verschillende instituten en getest worden met verschillende reagents :?
  maandag 12 september 2022 @ 11:16:27 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205945508
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
:X
Ik heb een Chinese student, die binnenkort terug naar China moet. Afgezien dat het erg lastig blijkt een vlucht te vinden, zijn de regels nogal strikt.
Om toegelaten te worden op een vlucht moet hij 2 PCR testen doen in de 48 uur voor vertrek. Er moet minstens 24 uur tussen de testen zitten, en de laatste moet max 24 uur voor vertrek zijn. Ook moeten de samples afgenomen worden door verschillende instituten en getest worden met verschillende reagents :?
China is gewoon helemaal de weg kwijt, maar dat wisten we al een tijdje.
pi_205945717
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
Klopt hoor, je experts zitten er vrijwel continu naast.

Gewoon je leven leiden met corona als nieuwe mogelijkheid voor een griep. Mondkapjes, etc etc heeft totaal geen zin.
Gelijk heb je. Vanaf nu gaan we weer normaal doen. En mochten ooit de ziekenhuizen weer vollopen om welke reden dan ook, dan heb je gewoon pech met je gebroken been, of je hartproblemen, of je orgaantransplantatie, of je te laat gediagnosticeerde borstkanker.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_205945993
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Gelijk heb je. Vanaf nu gaan we weer normaal doen. En mochten ooit de ziekenhuizen weer vollopen om welke reden dan ook, dan heb je gewoon pech met je gebroken been, of je hartproblemen, of je orgaantransplantatie, of je te laat gediagnosticeerde borstkanker.
Kwetsbaren kunnen zichzelf beschermen, en de grotere risico factoren van COVID (overgewicht) wordt door die dikkers ook niet aangepakt. Maar he, laten we voor hen lekker een mondkapje dragen.

Niks mis met wat sociaal Darwinisme.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946235
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat maatregelen geïnitieerd worden door ongekozen zelfverklaarde wetenschappers die het eigenlijk ook helemaal niet weten, bijvoorbeeld eind november toen wij als enige in heel de wereld dichtingen omdat omicron alles en je moeder zou besmetten.
Het was trouwens pas vanaf 19 december en niet eind november. Scheelt "maar" 3 weken.

Maar omdat wij ook in december nog in een code zwart zaten?
De zorg niet een mogelijke extra piek aan kon?
We vrij laat waren met boosteren?
Er heel weinig bekend was van omicron, en dit grote risico's met zich mee kon brengen.

De wetenschappers die daar verstand en kennis van hadden, begrepen dit namelijk wel.

Sorry, maar als jij begint "zelfverklaarde wetenschappers" maar dit soort belangrijke punten vergeet of fout neemt, dan kan ik je post niet heel erg serieus nemen. Je vergeet juist alle belangrijke punten te noemen, waarom die "zelfverklaarde wetenschappers" de beslissing namen.
  maandag 12 september 2022 @ 12:25:53 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205946257
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:24 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het was trouwens pas vanaf 19 december en niet eind november. Scheelt "maar" 3 weken.

Maar omdat wij ook in december nog in een code zwart zaten?
De zorg niet een mogelijke extra piek aan kon?
We vrij laat waren met boosteren?
Er heel weinig bekend was van omicron, en dit grote risico's met zich mee kon brengen.

De wetenschappers die daar verstand en kennis van hadden, begrepen dit namelijk wel.

Sorry, maar als jij begint "zelfverklaarde wetenschappers" maar dit soort belangrijke punten vergeet of fout neemt, dan kan ik je post niet heel erg serieus nemen. Je vergeet juist alle belangrijke punten te noemen, waarom die "zelfverklaarde wetenschappers" de beslissing namen.
We hebben in december 2021 helemaal niet in Code Zwart gezeten. Verder was er al een heleboel bekend over het verloop van Omikron in andere landen, maar daar hebben we in Nederland niks mee gedaan.
pi_205946274
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 11:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kwetsbaren kunnen zichzelf beschermen, en de grotere risico factoren van COVID (overgewicht) wordt door die dikkers ook niet aangepakt. Maar he, laten we voor hen lekker een mondkapje dragen.

Niks mis met wat sociaal Darwinisme.
Dus de Kwetsbaren moeten zich maar afschermen en zich opofferen voor de rest? Beetje IKKE IKKE IKKE?

Maar dan heb je het al snel trouwens over 1/3 van Nederland, long/hart/kanker >60+. Oja... En iedereen die met die risico groepen werkt, zoals in de zorg.

Die moeten zich allemaal afzonderen?

Afzonderen is een utopie, daar waren de "zelfverklaarde wetenschappers" al een tijdje geleden achter.
pi_205946292
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:24 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het was trouwens pas vanaf 19 december en niet eind november. Scheelt "maar" 3 weken.

Maar omdat wij ook in december nog in een code zwart zaten?
De zorg niet een mogelijke extra piek aan kon?
We vrij laat waren met boosteren?
Er heel weinig bekend was van omicron, en dit grote risico's met zich mee kon brengen.

De wetenschappers die daar verstand en kennis van hadden, begrepen dit namelijk wel.

Sorry, maar als jij begint "zelfverklaarde wetenschappers" maar dit soort belangrijke punten vergeet of fout neemt, dan kan ik je post niet heel erg serieus nemen. Je vergeet juist alle belangrijke punten te noemen, waarom die "zelfverklaarde wetenschappers" de beslissing namen.
Het is een feit dat wat door de zelfverklaarde wetenschappers hier beweerd werd, niet strookte met hoe er elders op de wereld daarop geacteerd werd. Ik kan niet anders concluderen, dan dat deze wetenschappers vaktechnisch en op kennis en inhoud tekortkomen waarmee zij de samenleving te kort doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946295
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dus de Kwetsbaren moeten zich maar afschermen en zich opofferen voor de rest? Beetje IKKE IKKE IKKE?

Maar dan heb je het al snel trouwens over 1/3 van Nederland, long/hart/kanker >60+. Oja... En iedereen die met die risico groepen werkt, zoals in de zorg.

Die moeten zich allemaal afzonderen?

Afzonderen is een utopie, daar waren de "zelfverklaarde wetenschappers" al een tijdje geleden achter.
We moeten door.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946302
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dus de Kwetsbaren moeten zich maar afschermen en zich opofferen voor de rest? Beetje IKKE IKKE IKKE?

Maar dan heb je het al snel trouwens over 1/3 van Nederland, long/hart/kanker >60+. Oja... En iedereen die met die risico groepen werkt, zoals in de zorg.

Die moeten zich allemaal afzonderen?

Afzonderen is een utopie, daar waren de "zelfverklaarde wetenschappers" al een tijdje geleden achter.
Zo was het vóór corona toch ook? Kwetsbaren moesten altijd al zelf extra goed opletten en zichzelf beschermen. Het is niet ideaal maar het alternatief is dat de ruime meerderheid gebukt moet gaan onder de zwakke minderheid... dat kan tijdelijk even maar niet permanent natuurlijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205946319
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We hebben in december 2021 helemaal niet in Code Zwart gezeten.
je hebt gelijk, begin december zaten we 2D, dat is de fase voor code zwart. We hebben code zwart ook niet gehad. Maar we zaten dus nog weldegen in

quote:
Verder was er al een heleboel bekend over het verloop van Omikron in andere landen, maar daar hebben we in Nederland niks mee gedaan.
Klopt omdat onze "zelfverklaarde wetenschappers" begrepen dat de cijfers die er waren heel erg onbetrouwbaar waren. Je bent aan het cherry pikken. Want cijfers uit de UK en Denemarken, kwamen hele andere cijfers naarvoren.
De cijfers die ook bekend waren, kwamen uit Africa, en daar is de gemiddelde leeftijd een stuk jonger.

Gelukkig, begrepen onze "zelfverklaarde wetenschappers" wel waar we mee te maken hadden. Ze deden gelukkig niet aan cherry picking met hele grote risico tot gevolg.


quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een feit dat wat door de zelfverklaarde wetenschappers hier beweerd werd, niet strookte met hoe er elders op de wereld daarop geacteerd werd. Ik kan niet anders concluderen, dan dat deze wetenschappers vaktechnisch en op kennis en inhoud tekortkomen waarmee zij de samenleving te kort doen.
Je bedoelt als je gaat cherry picking van data, met een hele groot risico op heel veel sterfte en een compleet overbelaste zorg?
pi_205946330
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 12:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We moeten door.
we moeten de beste keuze maken voor iedereen. Dus beslissingen nemen op basis van feiten en alle factoren meenemen hierin. Grote groepen afzonderen lijkt me hierin niet de beste beslissing, veel maatregelen ook niet trouwens
pi_205946386
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 12:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We moeten door.
Ofwel IKKE IKKE IKKE?

Die 7500 mogelijke IC bedden, ach... => Dorhout....
Iedereen die in de ziekhuizen zuurstof nodig had. Af... Helaas, er is geen plek voor u meer. Onze "zelfverklaarde wetenschappers", waren selectief en hebben verkeerd gegokt. Probeert u vooral rustig en goed in te ademen.

We danken U voor opoffering, maar wij willen graag weer verder gaan met doorleven.

En 10k-15k doden...... Omdat we verkeerd gegokt hadden.

Nee, de beslissingen die toen genomen waren, waren met de informatie van toen, de juiste beslissingen.
pi_205946390
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:31 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
je hebt gelijk, begin december zaten we 2D, dat is de fase voor code zwart. We hebben code zwart ook niet gehad. Maar we zaten dus nog weldegen in
[..]
Klopt omdat onze "zelfverklaarde wetenschappers" begrepen dat de cijfers die er waren heel erg onbetrouwbaar waren. Je bent aan het cherry pikken. Want cijfers uit de UK en Denemarken, kwamen hele andere cijfers naarvoren.
De cijfers die ook bekend waren, kwamen uit Africa, en daar is de gemiddelde leeftijd een stuk jonger.

Gelukkig, begrepen onze "zelfverklaarde wetenschappers" wel waar we mee te maken hadden. Ze deden gelukkig niet aan cherry picking met hele grote risico tot gevolg.
[..]
Je bedoelt als je gaat cherry picking van data, met een hele groot risico op heel veel sterfte en een compleet overbelaste zorg?
Ga eens op wat ik schrijf: ik stel dat vast deze wetenschappers vaktechnisch falen omdat hun conclusies totaal niet strookten met conclusies die wetenschappers elders over de wereld trokken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946405
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:36 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ofwel IKKE IKKE IKKE?

Die 7500 mogelijke IC bedden, ach... => Dorhout....
Iedereen die in de ziekhuizen zuurstof nodig had. Af... Helaas, er is geen plek voor u meer. Onze "zelfverklaarde wetenschappers", waren selectief en hebben verkeerd gegokt. Probeert u vooral rustig en goed in te ademen.

We danken U voor opoffering, maar wij willen graag weer verder gaan met doorleven.

En 10k-15k doden...... Omdat we verkeerd gegokt hadden.

Nee, de beslissingen die toen genomen waren, waren met de informatie van toen, de juiste beslissingen.
Ik twijfel aan de juistheid van de beslissingen, maar ben er ok mee dat nu alles weer open is zonder enige restrictie. Mensen die denken dat ze kwetsbaar zijn blijven maar thuis of nemen voorzorgsmaatregelen. Daarbij wil ik nog aanvullen (eigen waarneming N= 10 ofzo) dat mij opvalt dat die mensen in scootmobielen (roken, te dik, ongezond) er niet één mondkapjes dragen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946422
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ga eens op wat ik schrijf: ik stel dat vast deze wetenschappers vaktechnisch falen omdat hun conclusies totaal niet strookten met conclusies die wetenschappers elders over de wereld trokken.
geen enkel land is toch echt te vergelijken? En ik heb ze destijds vaker horen zeggen dat omikron minder ziekmakend was, maar wel besmettelijker. Dat waren ook gewoon de feiten. Daarnaast gaven ze ook aan dat de resultaten vanuit denemarken en uk hiopgevend waren maar nog wel moesten worden gereflecteerd op NL. Juist doordat elk land anders is.
pi_205946425
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zo was het vóór corona toch ook? Kwetsbaren moesten altijd al zelf extra goed opletten en zichzelf beschermen. Het is niet ideaal maar het alternatief is dat de ruime meerderheid gebukt moet gaan onder de zwakke minderheid... dat kan tijdelijk even maar niet permanent natuurlijk.
Klopt, daarom kunnen we nu ook weer alles normaal doen, of bijna normaal.

We hadden achteraf wel veel sneller alles weer kunnen vrijgeven, zou mijn mening zijn. Maar met de informatie van toen, konden we die beslissing niet nemen. Dat was een veel te groot risico.

Al ik omicron ook best dodelijk als je er goed naar kijkt, icm met de versoepelingen. Ondanks dat hij minder ziekmakend is, is hij best dodelijk. Je zou bijna denken, dat de maatregelen toch enig nut gehad hebben O-)
pi_205946473
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:39 schreef Malavita het volgende:

[..]
geen enkel land is toch echt te vergelijken? En ik heb ze destijds vaker horen zeggen dat omikron minder ziekmakend was, maar wel besmettelijker. Dat waren ook gewoon de feiten. Daarnaast gaven ze ook aan dat de resultaten vanuit denemarken en uk hiopgevend waren maar nog wel moesten worden gereflecteerd op NL. Juist doordat elk land anders is.
Dat een land anders is maakt de ziekte niet anders.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946487
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:40 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Klopt, daarom kunnen we nu ook weer alles normaal doen, of bijna normaal.

We hadden achteraf wel veel sneller alles weer kunnen vrijgeven, zou mijn mening zijn. Maar met de informatie van toen, konden we die beslissing niet nemen. Dat was een veel te groot risico.

Al ik omicron ook best dodelijk als je er goed naar kijkt, icm met de versoepelingen. Ondanks dat hij minder ziekmakend is, is hij best dodelijk. Je zou bijna denken, dat de maatregelen toch enig nut gehad hebben O-)
Had ook eerder gekund, dan had je eerder de doden gehad, maar cumulatief had het niet zoveel gedaan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946566
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ga eens op wat ik schrijf: ik stel dat vast deze wetenschappers vaktechnisch falen omdat hun conclusies totaal niet strookten met conclusies die wetenschappers elders over de wereld trokken.
Je bedoelt als je negeert dat wij al weken tegen een bijna code zwart aanzaten?
Wij niet de bandbreedte hadden om het risico op te vangen?
Wij in verhouding minder IC bedden hebben dan omliggende landen?
Ze zorg al redelijk uitgeput was, na maanden zeer zware zorg belasting?
Dat we laat waren met boosteren?

Ik denk dat ze vaktechnisch heel goed op de hoogte waren van alle informatie die je nodig hebt voor dit soort beslissingen.
Niemand had betrouwbare informatie, want de cijfers vanuit Africa waren niet 1 op 1 met Europa te vergelijken.

Andere landen zaten ook te wachten op meer informatie, maar stonden er veel beter voor en konden risico's nemen.
pi_205946646
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je bedoelt als je negeert dat wij al weken tegen een bijna code zwart aanzaten?
Wij niet de bandbreedte hadden om het risico op te vangen?
Wij in verhouding minder IC bedden hebben dan omliggende landen?
Ze zorg al redelijk uitgeput was, na maanden zeer zware zorg belasting?
Dat we laat waren met boosteren?

Ik denk dat ze vaktechnisch heel goed op de hoogte waren van alle informatie die je nodig hebt voor dit soort beslissingen.
Niemand had betrouwbare informatie, want de cijfers vanuit Africa waren niet 1 op 1 met Europa te vergelijken.

Andere landen zaten ook te wachten op meer informatie, maar stonden er veel beter voor en konden risico's nemen.
Wat je nu schrijft klopt wel: de zorg was niet op orde en de capaciteit liet te wensen over, na 1,5 jaar corona ! Het probleem is dat er altijd risico's zijn en onbekende variabelen, daarnaast was en is er geen wil om de capaciteit te verhogen. Ja dan neem je de beslissingen omdat je niet wil beslissen om de samenleving maar permanent op slot te gooien.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205946737
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je nu schrijft klopt wel: de zorg was niet op orde en de capaciteit liet te wensen over, na 1,5 jaar corona ! Het probleem is dat er altijd risico's zijn en onbekende variabelen, daarnaast was en is er geen wil om de capaciteit te verhogen. Ja dan neem je de beslissingen omdat je niet wil beslissen om de samenleving maar permanent op slot te gooien.
De wil was er wel, maar je trek niet zomaar een blik (IC) verpleegkundige open in een vakgebied waar we al jaren een tekort aan personeel hebben. Dat los je niet "even" op. Daarnaast was het zorg personeel ook gewoon moe, omdat vele van ons gewoon zich niet aan de maatregelen hielden omdat we het zat waren.

Onbekende variabelen kunnen wel 10k-15k mensen levens kosten als je het verkeerd hebt. Ik noem dat geen verantwoordelijk risico. We zijn geen 3de wereld land.

Je bent wel heel erg selectief, all belangrijke punten die bij dit soort beslissingen neemt, negeer je of stap je even overheen. Zo bestuur je alleen geen land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')