Ik las dat je dan in ieder geval zo'n 3 maanden van huis bent.
Dit is eigenlijk de enige reden dat ik nog erg twijfel, want ik ben me meteen gaan afvragen: 'Hoe doe je dat met rekeningen en dergelijke dan?'
Die 3 maanden dat ik m'n vriendin en vrienden niet zie neem ik dan wel op de koop toe, maar ik wil toch graag wat ervaringen van anderen horen voor ik er aan begin.....
quote:Ik zou zoveel mogelijk rekening via automatische incasso laten lopen en verder een familie-lid machtigen tot het doen van betalingen van jouw rekening.
Op donderdag 6 februari 2003 15:16 schreef TdaClown het volgende:
Ik wil graag reageren op een vacature die ik zag voor horecawerk op een cruiseschip.
Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben?Ik las dat je dan in ieder geval zo'n 3 maanden van huis bent.
Dit is eigenlijk de enige reden dat ik nog erg twijfel, want ik ben me meteen gaan afvragen: 'Hoe doe je dat met rekeningen en dergelijke dan?'Die 3 maanden dat ik m'n vriendin en vrienden niet zie neem ik dan wel op de koop toe, maar ik wil toch graag wat ervaringen van anderen horen voor ik er aan begin.....
quote:mijn vraag:
Op donderdag 6 februari 2003 15:16 schreef TdaClown het volgende:
Ik wil graag reageren op een vacature die ik zag voor horecawerk op een cruiseschip.
Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben?Ik las dat je dan in ieder geval zo'n 3 maanden van huis bent.
Dit is eigenlijk de enige reden dat ik nog erg twijfel, want ik ben me meteen gaan afvragen: 'Hoe doe je dat met rekeningen en dergelijke dan?'Die 3 maanden dat ik m'n vriendin en vrienden niet zie neem ik dan wel op de koop toe, maar ik wil toch graag wat ervaringen van anderen horen voor ik er aan begin.....
Iemand vertelde dat ik ook zoiets moest gaan doen en dat het ontzettend goed betaald! Weet iemand hoe je aan zo'n baan komt en wat het salaris ongeveer is?
quote:Komende tijd verplichtingen?? Anders meld je je aan,.. Kijken of andere fokkers mee willen.
Op donderdag 6 februari 2003 15:37 schreef flat_erik het volgende:
Goed onderwerp~!Iemand vertelde dat ik ook zoiets moest gaan doen en dat het ontzettend goed betaald! Weet iemand hoe je aan zo'n baan komt en wat het salaris ongeveer is?
quote:Presieze salaris weet ik niet, maar het betaald inderdaad wel erg goed (wat ik begrepen heb tenminste). Je hebt namelijk nauwelijks kosten, omdat je grotendeels aan het werk bent op het schip.
Op donderdag 6 februari 2003 15:37 schreef flat_erik het volgende:
Goed onderwerp~!Iemand vertelde dat ik ook zoiets moest gaan doen en dat het ontzettend goed betaald! Weet iemand hoe je aan zo'n baan komt en wat het salaris ongeveer is?
M'n contract bij huidige werkgever loopt in maart af, maar dat is geen probleem, want ik heb het aantal uren dat ik moet maken al gewerkt, dus kan er zo onderuit.
Maar niemand nog met ervaring op dit gebied ?
Zou wel prettig zijn om te weten hoe zwaar het is, hoe lang je precies weg bent, hoelang je tussen de reizen thuis bent .....
quote:Waarschijnlijk krijg je een extra toeslag voor de tijd dat je vaart. En die kan flink oplopen
Op donderdag 6 februari 2003 15:35 schreef Peewee het volgende:[..]
mijn vraag:
Hoe zit het met de salariėring? Want je bent in princiepe altijd op je werk of oproepbaar, want je kunt er niet vanaf. Betaald het goed?
Bij deze firma was je verplicht om eerst naar een seminar te komen.
Om deze seminar bij te wonen moest je wel eerst 75 euro betalen, je kreeg dan een boek en een certificaat. Dus wij hebben er (helaas) vanaf gezien, want het klinkt inderdaad geweldig!!
quote:Ik ben in eind maart klaar met mijn school dus ik heb dan ongeveer 5 maanden vakantie! Nou kan ik hier wel 40 uur per week gaan werken waar ik natuurlijk ook redelijk mee verdien maar ik gah er liever ff een tijd tussen uit!
Op donderdag 6 februari 2003 15:40 schreef Peewee het volgende:[..]
Komende tijd verplichtingen?? Anders meld je je aan,.. Kijken of andere fokkers mee willen.
FOK! Cruisemeeting
Het lijkt mij opzich wel wat! Het is hard werken, dat klopt maar als je ergens in een mooi land zit lijkt het me prachting en het staat natuurlijk erg goed op je CV
Heeft iemand er mischien een website over of ergens meer informatie!?
Als er meer fokkers zijn die ook geinterreseerd zijn kunnen we mischien wel zoiets regelen met een leuk groepje van een stuk of 3,4 man
En dan vanaf de boot met onze laptop + sataliet verbinding onze belevenissen bij houden op fok!
Welke cruisline wilde je gaan werken? Verschilt ook erg natuurlijk heh de verschillende cruiselines.
quote:Da's niet zo'n probleem voor mij .... heb nu ook een redelijk vaag levensritme
Op donderdag 6 februari 2003 17:42 schreef Scooter1 het volgende:
Ik heb zelf geen ervaring met werken op en cruiseship, maar een vriend wel. Je bent in princiepe de hele tijd aan het werk of oproepbaar. En dus ook s'nachts
quote:Been there, done that, cleaned the shit up and moved to Arnhem
Zijn advies, ga in de bar werken want dan heb je vaste uren en als je het voorelkaar krijgs zorg dan dat je je eigen bar hebt. Dan Ben je zelf verantwoordelijk voor de rommel die voor jezelf de volgende dag achterlaat.
quote:Enig idee waar ik kan vinden wanneer en waar zo'n avond gehouden wordt ?
Natuurlijk krijg je ook vrij om ff aan land te gaan enz. Ga naar z'n informatie avond hartstikke leuk. En dan kan je vast iemand spreken die er meer van weet.
[afbeelding]
quote:Ehm z'n zee-
Op donderdag 6 februari 2003 17:47 schreef TdaClown het volgende:Enig idee waar ik kan vinden wanneer en waar zo'n avond gehouden wordt ?
quote:Misschien kan Solane je verder helpen?
Op donderdag 6 februari 2003 15:49 schreef Solane het volgende:
Ik heb ook informatie aangevraagd over werken op een cruiseschip.Bij deze firma was je verplicht om eerst naar een seminar te komen.
Om deze seminar bij te wonen moest je wel eerst 75 euro betalen, je kreeg dan een boek en een certificaat. Dus wij hebben er (helaas) vanaf gezien, want het klinkt inderdaad geweldig!!
quote:Heb 2 opties, 1 heb ik nog totaal geen idee van (hoop Caraibisch gebied
Op donderdag 6 februari 2003 17:46 schreef ChRoNiC het volgende:Welke cruisline wilde je gaan werken? Verschilt ook erg natuurlijk heh de verschillende cruiselines.
Dat Rijnschip lijkt me eigenlijk wel leuk om eens te ervaren hoe het is. Je bent dan ook minder lang weg van huis (geloof normaal ca. 6 tot 8 weken, kan oplopen tot 3 maanden).
Een 'echt' cruiseschip zounatuurlijk helemaal top zijn, maar goed, zit hier nu af te wegen of het die tijd van huis waard is (vriendin zit hier ook nog dan) en ben wat dat betreft nogal een sociaal beest, en het is nog maar afwachten altijd wat voor collega's je meekrijgt op zo'n lange reis
*op cruiseschepen heeft gewerkt als danser*quote:Op zondag 21 september 2003 16:02 schreef Georges het volgende:
Ik zit er ook al een tijd aan te denken, maar dan meer in het entertainment team op een schip. Lijkt me lastig sowieso om er tussen te komen aangezien veel mensen dat wel willen.
Iemand ervaringen, ideeen?
Southhampton?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:18 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Een aantal bedrijven geven idd informatie avonden, is zonde van je tijd en geld aangezien je er zelf ook achter kan komen.
Het grootste probleem is meestal dat als je op een cruise schip werkt je hele lang dagen maakt en weinig tijd voor jezelf hebt. In sommige gevallen moet je ook je ticket naar de boot kopen (bv USA) aangezien ze niet allemaal in NL aankomen/aanvaren.
Je kan er leuk verdienen, hou alleen rekening met belastingen (zeker als je langere tijd weg bent uit NL, je verzekeringen ed. Dat kan aarig oplopen, voordeel is dat je relatief weinig uitgeeft want je werkt het merendeel van de tijd dus uitgaven gaat niet zo hard.
Geld is eggegooid geld, boek is een kopie van de internet pagina's en een certificaat: daar staat alleen op dat je met succes die avond hebt gevolgd. Dus het verhaal aanhoren wat iedereen al weet en heel misschien dat je een 'lesje' barman/vrouw hebt gedaan. Maw, je gooit 4 drankjes in een glas en meer doe je niet, niet iets waarmee je indruk maakt op een toekomstige werkgever.quote:Op donderdag 6 februari 2003 15:49 schreef Solane het volgende:
Om deze seminar bij te wonen moest je wel eerst 75 euro betalen, je kreeg dan een boek en een certificaat.
Op die manier,quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:28 schreef skiczukie het volgende:
Uh, i.p.v. Amerika.
Niet op professionele basis. Heb in wat bands gezongen en ik denk dat ik ook wel geschikt ben voor spelletjesleider oid.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:38 schreef Twaalfje het volgende:
[..]
*op cruiseschepen heeft gewerkt als danser*
Wat voor entertainment doe je?
Die laatste reacties zijn duidelijk van mensen die zelf nog niet eens op een cruiseschip geweest zijn. Aan boord heerst een hierarchie: crew - staff - officers.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:39 schreef Georges het volgende:
[..]
Niet op professionele basis. Heb in wat bands gezongen en ik denk dat ik ook wel geschikt ben voor spelletjesleider oid.
Ik heb alleen nu die ambitie niet meer. Had er toch een wat te romantisch beeld van, werken op een cruiseschip.
LET OP: Werken op een cruiseschip betekent echt werkenquote:Op donderdag 6 februari 2003 15:52 schreef jappiecom het volgende:
Meestal zijn er 1 sound/AV- technicus en 1 lichttechnicus. Die zijn samen verantwoordelijk voor licht/geluid/trekkenwand van de shows in het theater en het onderhouden van de technische faciliteiten over het hele schip (overige lounges, bioscoop, opzetten van de geluids/lichtinstalaties voor evenementen). Inspeciėnten zijn er meestal niet, schoonmakers/timmermannen verdienen wat bij als stagehand (changementen etc. tijdens de show) en doen ook de volgspots. Er is wel een stagemanager maar dat is dan niet z'n enige functie.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:53 schreef SpotterNL het volgende:
Twaalfje, ik neem aan dat ze aan boord ook entertainment technici hebben. Weet jij een beetje hoe het werk voor hun ligt? lijkt me opzich wel een aardig iets voor een aantal maanden.
Als je staff of officier bent valt het wel mee.quote:Op zondag 9 januari 2005 05:28 schreef dnzl het volgende:
[..]
LET OP: Werken op een cruiseschip betekent echt werken
quote:Op zondag 9 januari 2005 12:08 schreef MiestOr het volgende:
en volgens mij moet je rekening houden of je een Amerikaans contract krijgt of een nederlandse
(nederlandse is veeeeeeeeeeeeeeel beter)
iemand wat meer info daarover??
(ken iemand die sous-chef op een cruiseschip is)
maar die is er nu niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |