Hoezo krijg je bijstand als he nog studeert?quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:30 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Voorruitgang niet. Uit werk haal je natuurlijk een sociaal netwerk, eventueel doorgroeimogelijkheden en voldoening. In de bijstand blijf je stilstaan.
Het is alleen om aan te geven dat vele mensen zoals ik denken en daarom liever een bijstandsuitkering hebben. Als je fulltime werkt ben je inderdaad beter af dan een uitkering. Maar voor mij is 20-24 u per week werken de max.
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Als je zo weinig werkt moet je ook niet veel salaris verwachten. Ga gewoon meer werken. Zelfs met kinderen zou je zo'n 30 uur per week kunnen werken. En eventuele kinderopvang toeslag kun je gewoon van de overheid krijgen als je niet te veel verdiend. Zelfs naast je studie zou dit mogelijk moeten zijn.
Of zijn er andere redenen dat je niet zoveel kan werken?
Tevens kan je altijd nog aanvullende bijstand krijgen om je aan te vullen. En mogelijk mag je een gedeelte van je werk als extraatje houden (in mijn gemeente zou dat 20 procent zijn dat niet van een uitkering wordt afgetrokken)
Op bijstand heb je geen recht als student. Elke andere willekeurige uitkering dan weer wel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo krijg je bijstand als he nog studeert?
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:46 schreef britneycheers het volgende:
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:48 schreef britneycheers het volgende:
Op bijstand heb je geen recht als student. Elke andere willekeurige uitkering dan weer wel.
Volgens mij was een uitzondering - als je werkt en studeert en je raakt je bijbaan kwijt kon je WW krijgen voor de uren van je bijbaan, maar je moest goed kunnen aantonen dat je beide tegelijk deed.quote:Op maandag 29 augustus 2022 01:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?
[..]
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.
Ja, maar TS wil eigenlijk een bijbaan in de juiste uren omdat ze voor haar kinderen moet zorgen. In de praktijk gaat elke andere sollicitant voor op haar want minder eisen en minder baggage. Kan me voorstellen dat ze ook in het social work werkveld liever iemand voor minstens 4/5 willen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 07:32 schreef Irri-tante het volgende:
Je studeert social work en je kan geen baan vinden? Hoeveelste jaar zit je in? Wat is je de droombaan?
Banen liggen nog net niet voor het oprapen in bepaalde sectoren van het social work werkveld, maar het scheelt niet veel. Men is blij met elke sollicitant.
Dus je zit je hier te verantwoorden dat je steunt trekt en je wil helemaal geen baan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:46 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.
Dus werken heeft eigenlijk mijn minste prioriteit gezien het technisch niet mogelijk is om in het weekend of in de avond te werken. Tevens loop ik ook vanaf februari weer vier dagen stage.
Daarom moet ik de uren die ik wél kan werken wel wat verdienen anders heeft het geen zin.
Geweldig advies van de coach ik hoor nooit iets anders maar vervolgens komt er niet veel beter werk uit. Ga eens werken aan je skills en meer inzet ik proef een beetje dat ze de baan van je leven bij je thuisbrengen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:34 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Mijn werkcoach zei tegen mij dat ze de baan op Schiphol ook te min vond voor mij. Ze zei tegen mij dat ik slimmer dan dat ben.
Kennelijk ben ik niet de enige die vind dat ik beter kan.
Hier gaat het al fout want als ik daar achter kom in de proeftijd vlieg je er uit bij mij, sorry wil wel meedenken met iemand maar als je dingen verzwijgt en later met problemen op de proppen komt ja dan…quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:53 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik vertel nooit dat ik kinderen heb dan vragen ze meteen “heb je wel oppas”.
Werkgevers mogen niet naar je prive situatie vragen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:50 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout want als ik daar achter kom in de proeftijd vlieg je er uit bij mij, sorry wil wel meedenken met iemand maar als je dingen verzwijgt en later met problemen op de proppen komt ja dan…
Ik werk nu op Schiphol.quote:Op maandag 29 augustus 2022 01:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?
[..]
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.
Het spreekt mij wel aan om lucht stewardess te worden of fiscus. Zit daarom erg te twijfelen naar de universiteit te gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2022 07:32 schreef Irri-tante het volgende:
Je studeert social work en je kan geen baan vinden? Hoeveelste jaar zit je in? Wat is je de droombaan?
Banen liggen nog net niet voor het oprapen in bepaalde sectoren van het social work werkveld, maar het scheelt niet veel. Men is blij met elke sollicitant.
CV inleveren met alleen 1 of 2 banen erop leek mij ook fijn omdat je dan opnieuw begint. Baantjes als macdonalds en een restaurant kunnen dan wel weg.quote:Op maandag 29 augustus 2022 01:16 schreef miro86 het volgende:
[..]
Volgens mij was een uitzondering - als je werkt en studeert en je raakt je bijbaan kwijt kon je WW krijgen voor de uren van je bijbaan, maar je moest goed kunnen aantonen dat je beide tegelijk deed.
Maar OT, ik denk niet dat TS hoge eisen kan stellen voor de banen waarvoor zij solliciteert - ze heeft een erg lange eisenpakket. Daarnaast handelt ze niet zo slim (foto van een 16 jarige sturen bij een CV van iemand van 26). Een leeg CV inleveren is alweer zo'n raar hersenkronkel.
Ik vind het knap en ziek tegelijkertijd hoe je het volhoudt, maar geniet tegelijkertijd ook wel van hoe je dit soort posts weet te componerenquote:Op maandag 29 augustus 2022 12:38 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het spreekt mij wel aan om lucht stewardess te worden of fiscus. Zit daarom erg te twijfelen naar de universiteit te gaan.
Daarnaast is het hbo zo makkelijkdat ik eigenlijk weinig geleerd heb.
Enigste waar ik tegenaan loop is de Nederlandse taal. Op de universiteit moet je een instap toets 4f maken.
Je wilt fiscus worden? Ja dat wil ik ook wel, stroomt het geld dagelijks met bakken binnenquote:Op maandag 29 augustus 2022 12:38 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het spreekt mij wel aan om lucht stewardess te worden of fiscus. Zit daarom erg te twijfelen naar de universiteit te gaan.
Daarnaast is het hbo zo makkelijkdat ik eigenlijk weinig geleerd heb.
Enigste waar ik tegenaan loop is de Nederlandse taal. Op de universiteit moet je een instap toets 4f maken.
Moet je goed kunnen rekenen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |