Ik heb wel een nieuwe baan gevonden, maar ik zoek toch iets met hetzelfde salaris zonder onregelmatig te hoeven werken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:58 schreef Waldorf22 het volgende:
Ik denk dat als het je in deze tijden niet lukt een baan te vinden je het beter helemaal kunt opgeven.
Was er iets raars op die foto zoals een tattoo in je gezicht of hals?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:56 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb veel ervaring opgedaan in de horeca, luchtvaart en overheid. Toch krijg ik voor de meest simpele baantjes een afwijzing.
Vorig jaar vroeg een bedrijf mij een foto op te sturen van mijzelf en vijf minuten daarna kreeg ik een afwijzing.
Nee gewoon een pasfoto.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:00 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Was er iets raars op die foto zoals een tattoo in je gezicht of hals?
Als jij ervaring hebt als kofferduwer en je solliciteert als management assistente is een afwijzing ook logisch
wat vind jij een simpel baantje?
Ik heb een mbo diploma en ik studeer dit jaar af voor mijn hbo bachelor. Ik zit er aan te denken dan maar nog door te studeren, aangezien passend werk vinden niet luktquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:08 schreef Het_Bokje het volgende:
Wat zijn je papieren kwalificaties dan om meer dan een simpel baantje te kunnen doen?
Dat is de eerste schifting die HR maakt. Geen HBO +10 jaar werkervaring in de branche? Jammer joh.
Precies ik heb geen zin in een hele verantwoordelijke baan maar het salaris moet wel passend zijn. Voor 11 euro per uur kan ik net zo goed de bijstand in.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik ervaar hetzelfde en heb een berg ervaring maar wil het de laatste etappe iets rustiger aandoen zonder al teveel verantwoordelijk meer. Niks nada Noppes.
Respectquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:28 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb een mbo diploma en ik studeer dit jaar af voor mijn hbo bachelor. Ik zit er aan te denken dan maar nog door te studeren, aangezien passend werk vinden niet lukt
Ja maar jij begint net, ik ben over 11 jaar klaar waarom denk je dat de situatie over een paar jaar beter zou zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:29 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Precies ik heb geen zin in een hele verantwoordelijke baan maar het salaris moet wel passend zijn. Voor 11 euro per uur kan ik net zo goed de bijstand in.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:29 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Precies ik heb geen zin in een hele verantwoordelijke baan maar het salaris moet wel passend zijn. Voor 11 euro per uur kan ik net zo goed de bijstand in.
Dat klopt wel redelijk hoorquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef Treinhoer het volgende:
Als je denkt 11 euro per uur te vangen als caissière bij de Appie, dan heb je het niet helemaal begrepen
11 euro en nog wat cent is het minimum loonquote:
maar wel tegen hetzelfde salaris zeker?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik ervaar hetzelfde en heb een berg ervaring maar wil het de laatste etappe iets rustiger aandoen zonder al teveel verantwoordelijk meer. Niks nada Noppes.
Nee, 10,14 is het wettelijk minimumloon bij een 40-urige werkweek. Maar een caissière begint, mist geen jeugdloon tussen de 11 en 12 euro.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
11 euro en nog wat cent is het minimum loon
bruto
De meeste mensen hebben op deze leeftijd al een succesvolle functie lijkt het. Misschien met een diploma fiscaal recht, maak ik meer kans op de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:35 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ja maar jij begint net, ik ben over 11 jaar klaar waarom denk je dat de situatie over een paar jaar beter zou zijn?
ik zou gewoon eens in het echte leven om mij heen kijken en niks geloven wat iemand op internet schrijft.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:22 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben op deze leeftijd al een succesvolle functie lijkt het. Misschien met een diploma fiscaal recht, maak ik meer kans op de arbeidsmarkt.
Ik had een foto van 10 jaar terug opgestuurdquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:41 schreef Molo het volgende:
Benieuwd naar die foto en hoe je je CV hebt opgesteld
Als ik op tv kijk lijkt iedereen een succesvol management functie of eigen bedrijf te hebben ( zonder een studie te hebben gedaan).quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou gewoon eens in het echte leven om mij heen kijken en niks geloven wat iemand op internet schrijft.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:56 schreef britneycheers het volgende:
Vorig jaar vroeg een bedrijf mij een foto op te sturen van mijzelf en vijf minuten daarna kreeg ik een afwijzing.
ja dat zie ik ook om mij heen. In iedere film en serie heeft iedereen gestudeerd en is rijk en gaan ze iedere avond naar het cafe.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:27 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Als ik op tv kijk lijkt iedereen een succesvol management functie of eigen bedrijf te hebben ( zonder een studie te hebben gedaan).
Niet gewoon de hele ochtend in Central Perk rondhangen om 's avonds weer te verzamelen in Central Perkquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja dat zie ik ook om mij heen. In iedere film en serie heeft iedereen gestudeerd en is rijk en gaan ze iedere avond naar het cafe.
precies en dan elke avond bier zuipen, vrouwtjes oppikken? Dit kan zelfs als je praat als een dolfijn volgens how I met your motherquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:35 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Niet gewoon de hele ochtend in Central Perk rondhangen om 's avonds weer te verzamelen in Central Perk
Precies. En vrouwtjes snel weer dumpen, omdat je te skeer bent voor een ontbijt voor 2 personen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies en dan elke avond bier zuipen, vrouwtjes oppikken?
ja en dan die avond weer naar hetzelfde cafe voor de volgende. Je komt die vorige namelijk toch nooit meer tegen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:45 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Precies. En vrouwtjes snel weer dumpen, omdat je te skeer bent voor een ontbijt voor 2 personen.
Je wilt geen verantwoordelijkheid maar wel het salaris wat bij bij een hele verantwoordelijke baan past?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:29 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Gauw die tv uitzetten!!!quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:27 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Als ik op tv kijk lijkt iedereen een succesvol management functie of eigen bedrijf te hebben ( zonder een studie te hebben gedaan).
Telt werkervaring tegenwoordig niet meer mee? 16 euro moet toch redelijk zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je wilt geen verantwoordelijkheid maar wel het salaris wat bij bij een hele verantwoordelijke baan past?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:59 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Telt werkervaring tegenwoordig niet meer mee? 16 euro moet toch redelijk zijn?
Is toch geheel afhankelijk van de functie en relevante werkervaring.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:59 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Telt werkervaring tegenwoordig niet meer mee? 16 euro moet toch redelijk zijn?
Daar komt het op neer.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Huh? Je bent 26 en stuurt een foto op van toen je 16 was?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:26 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik had een foto van 10 jaar terug opgestuurd. Ik vond het al een vreemde vraag.
Bij ons in de Appie bieden ze bijna 15 euro per uur aan voor 21+ medewerkers. Of ze die aannemen over een 15 jarige is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef Treinhoer het volgende:
Als je denkt 11 euro per uur te vangen als caissière bij de Appie, dan heb je het niet helemaal begrepen
Een vage pasfoto gestuurd. Uiterlijk moet er niet toe doen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Je bent 26 en stuurt een foto op van toen je
Aantonen dat je nooit te beroerd bent geweest om te werken, is altijd goed. Daar zal het niet aan liggen.
15 euro inclusief vakantiegeld en toeslag….quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Bij ons in de Appie bieden ze bijna 15 euro per uur aan voor 21+ medewerkers. Of ze die aannemen over een 15 jarige is een ander verhaal natuurlijk.
Kijk, je wordt betaald naar de verantwoordelijkheden die een functie met zich mee brengt. Je kunt simpelweg niet verwachten dat je geen verantwoordelijkheden hebt, maar wel betaald wordt als iemand die verantwoordelijkheden heeft.quote:
Natuurlijk is het een bruto salaris ja. Maar wat voor een toeslag bedoel je? Ze werken echt niet in de nacht ofzo.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:06 schreef britneycheers het volgende:
[..]
15 euro inclusief vakantiegeld en toeslag….
Dan nog stuur je geen foto van een tiener. Ze zoeken een volwassen persoon.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Een vage pasfoto gestuurd. Uiterlijk moet er niet toe doen.
Soms maken ze opmerking als “ooh je werkt overal niet langer dan een jaar”. Dus het kan averechts werken.
Alle banen die ik heb gehad zijn voornamelijk bijbaantjes geweest.
Je moet natuurlijk wel de pluspunten daarvan benoemen. Je hebt veel verschillende werkkringen gezien en kan daardoor goed inspelen op verschillende situaties.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Soms maken ze opmerking als “ooh je werkt overal niet langer dan een jaar”. Dus het kan averechts werken.
Ik denk het afgelopen half jaar wel minstens 10 keer. Van hostess tot makelaar en van woonbegeleider tot receptionist. Uiteindelijk aangenomen op Schiphol als grondstewardess maar dat is toch de meest simpele baan ooit. Een kassajuf heeft zelf meer dingen te doen. Nu ben ik weer aangenomen als hostess voor 18 euro bruto per uur exclusief vakantiegeld. Het nadeel is dat ik wel in de avond minsten 1 dag in de week moet werken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef Daboman het volgende:
Kun je eens wat meer statistieken geven? Hoeveel vacatures heb je op gereageerd? Bij hoeveel uitzendbureaus sta je ingeschreven? Krijg je uberhaupt geen reactie of nog wel een afwijzing? Hoe vaak bel je je sollicitaties achterna? Hoeveel tijd laat je daar overheen gaan? Op basis van wat je hier schrijft zie ik zo snel niets vreemds namelijk.
Je CV wissen zou ik niet doen, misschien moet je hem iets herschrijven. Foto is overigens niet zo gebruikelijk, niet waar ik solliciteer in ieder geval, misschien is dat bij jou anders.
Voor the record, zelf solliciteer ik regelmatig en ik moet zeker 15 tot 30 procedures starten voordat ik succes heb en over het algemeen ben ik zeker wel 3 maanden aan het solliciteren. En dan lig ik nog wel redelijk lekker in de markt.
Dit zijn bijna allemaal banen waar het uiterlijk er wel toe doet, in de zin van 'er verzorgd uitzien'.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:15 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik denk het afgelopen half jaar wel minstens 10 keer. Van hostess tot makelaar en van woonbegeleider tot receptionist. Uiteindelijk aangenomen op Schiphol als grondstewardess maar dat is toch de meest simpele baan ooit. Een kassajuf heeft zelf meer dingen te doen. Nu ben ik weer aangenomen als hostess voor 18 euro bruto per uur exclusief vakantiegeld. Het nadeel is dat ik wel in de avond minsten 1 dag in de week moet werken.
Daarom zoek ik iets Wat ik vooral overdag kan doen.
Tja, misschien zijn je eisen wel veel te hoog dan. Wat is er mis met 1 avond per week werken. En 10 sollicitaties in een halfjaar is niks. Wanneer ik geen baan heb stuur ik er 10 op een dag/paar dagen uit.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:15 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik denk het afgelopen half jaar wel minstens 10 keer. Van hostess tot makelaar en van woonbegeleider tot receptionist. Uiteindelijk aangenomen op Schiphol als grondstewardess maar dat is toch de meest simpele baan ooit. Een kassajuf heeft zelf meer dingen te doen. Nu ben ik weer aangenomen als hostess voor 18 euro bruto per uur exclusief vakantiegeld. Het nadeel is dat ik wel in de avond minsten 1 dag in de week moet werken.
Dat is eigenlijk te weinig om goede conclusies te trekken over je manier van solliciteren. Als je zo breed zoekt vind ik het eerder weinig. Wat is je motivatie om te werken? Vind je het bijv leuk om met mensen te werken? Kun je dat goed overbrengen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:15 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Participatiewet alleenstaande / gemiddeld aantal weken per maand / aantal uren per gemiddelde werkweek van 38 uren:quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:29 schreef britneycheers het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:21 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Participatiewet alleenstaande / gemiddeld aantal weken per maand / aantal uren per gemiddelde werkweek van 38 uren:
1047,33 / 4,35 = 240,63 / 38 = 6,33 euro per uur
Eenmalige uitkering vakantiegeld per maand: 55,09 / 4,35 = 12,66 / 38 = 0,33 euro
Samengestelde berekening Participatiewet per uur uitgaande van 38-urige werkweek + vakantiegeld per uur uitgaande van 38-urige werkweek = 6,66 euro per uur
Daar bovenop komen nog de huurtoeslag en zorgtoeslag per maand.
Zorgtoeslag is ¤111 per maand en huurtoeslag verschilt per situatie. Gemiddelde huurtoeslag is ¤173 bij een gemiddelde huur per maand ¤421.
Zorgtoeslag + huurtoeslag / aantal weken per maand / aantal uren per gemiddelde werkweek van 38 uren:
111+173 = 284 / 4,35 = 65,29 / 38 = 1,72 euro
Samengestelde berekening Participatiewet per uur uitgaande van 38-urige werkweek + vakantiegeld per uur uitgaande van 38-urige werkweek + zorgtoeslag + gemiddelde huurtoeslag uitgaande van een huurprijs van ¤421 per maand = 8,38 euro per uur
8,38 / 11 = 0,76181818181818181818181818181818 x 100 = 76,18
100 - 76,18 =
Je loopt 23,82% van je huidige inkomsten mis als je nu de bijstand in gaat, ook wel de Participatiewet genoemd.
Mijn werkcoach zei tegen mij dat ze de baan op Schiphol ook te min vond voor mij. Ze zei tegen mij dat ik slimmer dan dat ben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:18 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Tja, misschien zijn je eisen wel veel te hoog dan. Wat is er mis met 1 avond per week werken. En 10 sollicitaties in een halfjaar is niks. Wanneer ik geen baan heb stuur ik er 10 op een dag/paar dagen uit.
18 euro exclusief vakantie geld is een prima salaris voor een ongeschoold iemand met weinig relevante ervaring. Die geen baan kan vast houden voor meer dan een jaar.
Ik studeer social work en wil daar graag ervaring opdoen. Alleen krijg ik die kans niet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:19 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk te weinig om goede conclusies te trekken over je manier van solliciteren. Als je zo breed zoekt vind ik het eerder weinig. Wat is je motivatie om te werken? Vind je het bijv leuk om met mensen te werken? Kun je dat goed overbrengen?
Dat lijkt me geen makkelijke markt. Maar heb je ook al gekeken bij UWV? De gemeente? Misschien zijn er al banen waar je nog niet voor afgestudeerd hoeft te zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:35 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik studeer social work en wil daar graag ervaring opdoen. Alleen krijg ik die kans niet.
Ok.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:21 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Participatiewet alleenstaande / gemiddeld aantal weken per maand / aantal uren per gemiddelde werkweek van 38 uren:
1047,33 / 4,35 = 240,63 / 38 = 6,33 euro per uur
Eenmalige uitkering vakantiegeld per maand: 55,09 / 4,35 = 12,66 / 38 = 0,33 euro
Samengestelde berekening Participatiewet per uur uitgaande van 38-urige werkweek + vakantiegeld per uur uitgaande van 38-urige werkweek = 6,66 euro per uur
Daar bovenop komen nog de huurtoeslag en zorgtoeslag per maand.
Zorgtoeslag is ¤111 per maand en huurtoeslag verschilt per situatie. Gemiddelde huurtoeslag is ¤173 bij een gemiddelde huur per maand ¤421.
Zorgtoeslag + huurtoeslag / aantal weken per maand / aantal uren per gemiddelde werkweek van 38 uren:
111+173 = 284 / 4,35 = 65,29 / 38 = 1,72 euro
Samengestelde berekening Participatiewet per uur uitgaande van 38-urige werkweek + vakantiegeld per uur uitgaande van 38-urige werkweek + zorgtoeslag + gemiddelde huurtoeslag uitgaande van een huurprijs van ¤421 per maand = 8,38 euro per uur
8,38 / 11 = 0,76181818181818181818181818181818 x 100 = 76,18
100 - 76,18 =
Je loopt 23,82% van je huidige inkomsten mis als je nu de bijstand in gaat, ook wel de Participatiewet genoemd.
Ik vind dat je niet moet kijken naar wat je beter kunt maar naar wat je ten opzichte van je oude baan meer verdient.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:34 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Mijn werkcoach zei tegen mij dat ze de baan op Schiphol ook te min vond voor mij. Ze zei tegen mij dat ik slimmer dan dat ben.
Kennelijk ben ik niet de enige die vind dat ik beter kan.
Behoud je huidige baan en zoek kansen als vrijwilliger in je sector naar keuze voor een aantal uur per week, vergroot je netwerk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:35 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik studeer social work en wil daar graag ervaring opdoen. Alleen krijg ik die kans niet.
Waarom heb je een werkcoach?quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:34 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Mijn werkcoach zei tegen mij dat ze de baan op Schiphol ook te min vond voor mij. Ze zei tegen mij dat ik slimmer dan dat ben.
Bij het UWV zoeken ze wel veel mensen maar dan vaak voor fulltime. Ik zoek nu juist een baan wat ik kan combineren met mijn studie en twee kinderen onder de vier jaar.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:41 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen makkelijke markt. Maar heb je ook al gekeken bij UWV? De gemeente? Misschien zijn er al banen waar je nog niet voor afgestudeerd hoeft te zijn.
Ik denk inderdaad ook dat je beter kunt. Maar je moet wel je schouders eronder zetten.
Ja de meeste studenten vinden werk door hun stageplaats. Ik had een stageplek alleen op papierquote:Op zondag 28 augustus 2022 15:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet moet kijken naar wat je beter kunt maar naar wat je ten opzichte van je oude baan meer verdient.
Puntje bij paaltje krijg je motivatie door je beloning voor het werk dat je uitvoert, dus je salaris.
[..]
Behoud je huidige baan en zoek kansen als vrijwilliger in je sector naar keuze voor een aantal uur per week, vergroot je netwerk.
Voer gesprekken met mensen en zet 100% van die tijd in als ze woorden uitspreken als 'daar hebben ze nog mensen nodig'. Via via kom je dan aan een plek.
De ingestorte arbeidsmarkt door een tekort aan personeel zet bedrijven ook niet aan om dure advertenties te plaatsen voor personeel dat toch niet komt solliciteren, derhalve moet je het zoeken in andere vormen van communicatie dat leidt tot een nieuwe werkplek (in de sociale sector).
Dat is wel een lastige situatie inderdaad, 3 keer verantwoordelijkheid, sommige mensen gaan al de mist in als ze 2 van deze 3 hebben. Wil je dan niet teveel? I mean, je hebt dan toch een duidelijk toekomstplan? Je wil gewoon werken, onder de mensen zijn totdat je kinderen oud genoeg zijn of totdat je bent afgestudeerd. Kan een prima reactie zijn als ze in gesprekken zeggen dat je "overal maar een jaar hebt gewerkt". Maar dan moeten je carriere ambities wel even de koelkast in.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:45 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Bij het UWV zoeken ze wel veel mensen maar dan vaak voor fulltime. Ik zoek nu juist een baan wat ik kan combineren met mijn studie en twee kinderen onder de vier jaar.
Ik vertel nooit dat ik kinderen heb dan vragen ze meteen “heb je wel oppas”quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:51 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is wel een lastige situatie inderdaad, 3 keer verantwoordelijkheid, sommige mensen gaan al de mist in als ze 2 van deze 3 hebben. Wil je dan niet teveel? I mean, je hebt dan toch een duidelijk toekomstplan? Je wil gewoon werken, onder de mensen zijn totdat je kinderen oud genoeg zijn of totdat je bent afgestudeerd. Kan een prima reactie zijn als ze in gesprekken zeggen dat je "overal maar een jaar hebt gewerkt". Maar dan moeten je carriere ambities wel even de koelkast in.
- Bijzondere bijstand krijg je alleen maar in enkele gevallen. Hier zijn ze steeds strenger in geworden. En hangt ook per gemeente af. Je kan echt niet elk jaar 500 euro vangen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:43 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ok.
Hoe zit dat dan met de extra’s?
Bijzondere bijstand minstens ¤500 per jaar
Individuele inkomenstoeslag ¤1100 per jaar
Energietoeslag ¤900 euro per jaar
Kleedgeld ¤500 euro per jaar
Kwijtscheldingen belastingen circa -¤600 per jaar.
50% korting op vele activiteiten en pretparken.
Kinderen mogen gratis naar zwemles en sportclubs.
Korting op een all inclusive zorgverzekering.
Medische rekeningen declareren bij de gemeente.
Toen ik zwanger was kreeg in van de gemeente geld om een babykamer in te richten. Als ik werkte had ik het allemaal zelf moeten oplossen.
Ik moet op dit moment dealen met een collega die binnenkort op zwangerschapsverlof gaat, dat gaat inderdaad een behoorlijke trein worden die op me af komt. Maar vrouwen worden zwanger. Fact of life. Als jij oppas kan regelen wat is dan het probleem? Of misschien heb je een man die kan oppassen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:53 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik vertel nooit dat ik kinderen heb dan vragen ze meteen “heb je wel oppas”.
Wat voor een uitkering. Voor een WW uitkering heb je een bepaalde tijd om gelijkwaardig werk te zoeken. Wanneer die tijd verstreken is mag je niet meer kieskeurig zijn. Voor een bijstand uitkering moet je op alles solliciteren wat je aan een baan kan helpen. Of dat nu onder je niveau is of niet.quote:
https://ooievaarspas.nl/o(...)ooievaarsregelingen/quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:54 schreef Delenlill het volgende:
[..]
- Bijzondere bijstand krijg je alleen maar in enkele gevallen. Hier zijn ze steeds strenger in geworden. En hangt ook per gemeente af. Je kan echt niet elk jaar 500 euro vangen.
- individuele inkomens toeslag: Moet je een aantal jaar een erg laag inkomen voor gehad hebben. Volgens mij iets van 5 jaar onder minimum loon. En dat is in mijn gemeente 500 euro per jaar.
- Energie toeslag is 800 euro en was eenmalig. Voor iedereen met minder dan 120 procent van het minimum loon.
- Kleedgeld? Nooit van gehoord dat je dat krijgt als je een uitkering hebt.
- kwijtscheldingen belastingen zijn voor een alleenstaande iets van 300 euro. En dan mag je geen vermogen hebben en/of spaargeld.
- medische rekeningen declareren bij de gemeente? Dat kan alleen in hele uitzonderlijke gevallen. En hier kan je dan bijzondere bijstand voor krijgen. Maar dat zijn hele uitzonderlijke gevallen.
- korting op activiteiten/gratis sportles/zwemles voor kinderen: Ja, dat is zodat kinderen niet het dupe worden van de financiele situatie van de ouders. En gewoon leuke dingen kunnen doen.
- Korting op zorgverzekering is gewoon een collectieve zorgverzekering van de gemeente. Of een kleine korting.
Dus grotendeels onzin wat je zit te verkondigen. En er zijn grote verschillen hierin per gemeente. Dus misschien dat je net in de beste gemeente van Nederland woont wat betreft gratis dingen.
En mooi toch dat ze je hielpen met het inrichten van je baby kamer. Waarom gebruik je dat nu tegen hun?
Nee ben alleenstaand maar dat gaat werkgevers niks aan. Toch lopen ze altijd heel erg door te vragen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:55 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik moet op dit moment dealen met een collega die binnenkort op zwangerschapsverlof gaat, dat gaat inderdaad een behoorlijke trein worden die op me af komt. Maar vrouwen worden zwanger. Fact of life. Als jij oppas kan regelen wat is dan het probleem? Of misschien heb je een man die kan oppassen?
Ww uitkering. Maar werk nu voor een werkgever.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:56 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wat voor een uitkering. Voor een WW uitkering heb je een bepaalde tijd om gelijkwaardig werk te zoeken. Wanneer die tijd verstreken is mag je niet meer kieskeurig zijn. Voor een bijstand uitkering moet je op alles solliciteren wat je aan een baan kan helpen. Of dat nu onder je niveau is of niet.
Bijna alles van de Ooievaars pas is voor kinderen zie ik. Zoals ik al zei de meeste gemeenten hebben regelingen voor arme gezinnen. Zodat kinderen niet het dupe worden van de financiële situatie van de ouders.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
https://ooievaarspas.nl/o(...)ooievaarsregelingen/
Iedereen in de bijstand in gemeente den haag heeft recht op ooievaarspas. Toch een hoop leuke extra’s.
Dat is misschien dus juist omdat je intelligent over komt en ze dit misschien niet goed kunnen plaatsen met je CV. Ik vind je hier ook intelligent over komen. Je staat open voor feedback. Misschien moet je in je gesprekken juist aangeven dat je voor nu niet te hard van de stapel wil lopen. Je kan nog 40 jaar werken. Die "smoes" heb ik ook zo vaak gebruikt, ik zat niet lekker in m'n vel toen ik de arbeidsmarkt op ging.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:01 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee ben alleenstaand maar dat gaat werkgevers niks aan. Toch lopen ze altijd heel erg door te vragen.
Ik heb de extra's niet meegeteld.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:43 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ok.
Toen ik zwanger was kreeg in van de gemeente geld om een babykamer in te richten. Als ik werkte had ik het allemaal zelf moeten oplossen.
Nee, mag een stuk lager heb weinig kosten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar wel tegen hetzelfde salaris zeker?
Geen enkele werkgever zit op een borderliner te wachten natuurlijkquote:Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Poah harde opmerking, vanwaar?quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen enkele werkgever zit op een borderliner te wachten natuurlijk
Hier stopt ieder weldenkend mens met serieus reageren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:43 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ok.
Ik zou je leven wissen.quote:CV compleet wissen?
Hier stopt ts met weldenken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Hier stopt ieder weldenkend mens met serieus reageren.
Dit is inderdaad zo. De meeste mensen van mijn leeftijd hebben niet de levenservaring die ik heb opgedaan. Ik vind het niet erg om een simpele baan te nemen maar als ik 24 uur in de week werk en circa 10 euro per uur verdien kom je ongeveer uit op 960 euro per 4 weken. Terwijl een bijstands uitkering 1040 per maand is. Daarom loont het pas om te werken als ik 200/300 meer krijg per maand.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:12 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is misschien dus juist omdat je intelligent over komt en ze dit misschien niet goed kunnen plaatsen met je CV. Ik vind je hier ook intelligent over komen. Je staat open voor feedback. Misschien moet je in je gesprekken juist aangeven dat je voor nu niet te hard van de stapel wil lopen. Je kan nog 40 jaar werken. Die "smoes" heb ik ook zo vaak gebruikt, ik zat niet lekker in m'n vel toen ik de arbeidsmarkt op ging.
Wel iets om zelf over na te denken. Je hebt gelijk dat je dit niet hoeft te delen met werkgevers, maar zou je niet juist een niet lullen maar poetsen baantje moeten aannemen totdat je bent afgestudeerd of je kinderen oud genoeg zijn? Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je kinderen, die hebben er geen baat bij als het je te veel wordt.
Daarom leek mij de albertheijn als enige werkgever opgeven een prima idee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen enkele werkgever zit op een borderliner te wachten natuurlijk
Voorruitgang niet. Uit werk haal je natuurlijk een sociaal netwerk, eventueel doorgroeimogelijkheden en voldoening. In de bijstand blijf je stilstaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:27 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb de extra's niet meegeteld.
Als jij denkt dat een uitkeringsaanvraag naar vooruitgang leidt in je persoonlijke- en financiële omstandigheid, laat mijn berekening je dan vooral niet stoppen. Het was enkel bedoeld als indicatie.
Als je zo weinig werkt moet je ook niet veel salaris verwachten. Ga gewoon meer werken. Zelfs met kinderen zou je zo'n 30 uur per week kunnen werken. En eventuele kinderopvang toeslag kun je gewoon van de overheid krijgen als je niet te veel verdiend. Zelfs naast je studie zou dit mogelijk moeten zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:26 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zo. De meeste mensen van mijn leeftijd hebben niet de levenservaring die ik heb opgedaan. Ik vind het niet erg om een simpele baan te nemen maar als ik 24 uur in de week werk en circa 10 euro per uur verdien kom je ongeveer uit op 960 euro per 4 weken. Terwijl een bijstands uitkering 1040 per maand is. Daarom loont het pas om te werken als ik 200/300 meer krijg per maand.
Raar maar waar.
Hoezo krijg je bijstand als he nog studeert?quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:30 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Voorruitgang niet. Uit werk haal je natuurlijk een sociaal netwerk, eventueel doorgroeimogelijkheden en voldoening. In de bijstand blijf je stilstaan.
Het is alleen om aan te geven dat vele mensen zoals ik denken en daarom liever een bijstandsuitkering hebben. Als je fulltime werkt ben je inderdaad beter af dan een uitkering. Maar voor mij is 20-24 u per week werken de max.
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Als je zo weinig werkt moet je ook niet veel salaris verwachten. Ga gewoon meer werken. Zelfs met kinderen zou je zo'n 30 uur per week kunnen werken. En eventuele kinderopvang toeslag kun je gewoon van de overheid krijgen als je niet te veel verdiend. Zelfs naast je studie zou dit mogelijk moeten zijn.
Of zijn er andere redenen dat je niet zoveel kan werken?
Tevens kan je altijd nog aanvullende bijstand krijgen om je aan te vullen. En mogelijk mag je een gedeelte van je werk als extraatje houden (in mijn gemeente zou dat 20 procent zijn dat niet van een uitkering wordt afgetrokken)
Op bijstand heb je geen recht als student. Elke andere willekeurige uitkering dan weer wel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo krijg je bijstand als he nog studeert?
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:46 schreef britneycheers het volgende:
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:48 schreef britneycheers het volgende:
Op bijstand heb je geen recht als student. Elke andere willekeurige uitkering dan weer wel.
Volgens mij was een uitzondering - als je werkt en studeert en je raakt je bijbaan kwijt kon je WW krijgen voor de uren van je bijbaan, maar je moest goed kunnen aantonen dat je beide tegelijk deed.quote:Op maandag 29 augustus 2022 01:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?
[..]
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.
Ja, maar TS wil eigenlijk een bijbaan in de juiste uren omdat ze voor haar kinderen moet zorgen. In de praktijk gaat elke andere sollicitant voor op haar want minder eisen en minder baggage. Kan me voorstellen dat ze ook in het social work werkveld liever iemand voor minstens 4/5 willen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 07:32 schreef Irri-tante het volgende:
Je studeert social work en je kan geen baan vinden? Hoeveelste jaar zit je in? Wat is je de droombaan?
Banen liggen nog net niet voor het oprapen in bepaalde sectoren van het social work werkveld, maar het scheelt niet veel. Men is blij met elke sollicitant.
Dus je zit je hier te verantwoorden dat je steunt trekt en je wil helemaal geen baan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:46 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.
Dus werken heeft eigenlijk mijn minste prioriteit gezien het technisch niet mogelijk is om in het weekend of in de avond te werken. Tevens loop ik ook vanaf februari weer vier dagen stage.
Daarom moet ik de uren die ik wél kan werken wel wat verdienen anders heeft het geen zin.
Geweldig advies van de coach ik hoor nooit iets anders maar vervolgens komt er niet veel beter werk uit. Ga eens werken aan je skills en meer inzet ik proef een beetje dat ze de baan van je leven bij je thuisbrengen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:34 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout want als ik daar achter kom in de proeftijd vlieg je er uit bij mij, sorry wil wel meedenken met iemand maar als je dingen verzwijgt en later met problemen op de proppen komt ja dan…quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:53 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik vertel nooit dat ik kinderen heb dan vragen ze meteen “heb je wel oppas”.
Werkgevers mogen niet naar je prive situatie vragen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:50 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Hier gaat het al fout want als ik daar achter kom in de proeftijd vlieg je er uit bij mij, sorry wil wel meedenken met iemand maar als je dingen verzwijgt en later met problemen op de proppen komt ja dan…
Ik werk nu op Schiphol.quote:Op maandag 29 augustus 2022 01:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?
[..]
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.
Het spreekt mij wel aan om lucht stewardess te worden of fiscus. Zit daarom erg te twijfelen naar de universiteit te gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2022 07:32 schreef Irri-tante het volgende:
Je studeert social work en je kan geen baan vinden? Hoeveelste jaar zit je in? Wat is je de droombaan?
Banen liggen nog net niet voor het oprapen in bepaalde sectoren van het social work werkveld, maar het scheelt niet veel. Men is blij met elke sollicitant.
CV inleveren met alleen 1 of 2 banen erop leek mij ook fijn omdat je dan opnieuw begint. Baantjes als macdonalds en een restaurant kunnen dan wel weg.quote:Op maandag 29 augustus 2022 01:16 schreef miro86 het volgende:
[..]
Volgens mij was een uitzondering - als je werkt en studeert en je raakt je bijbaan kwijt kon je WW krijgen voor de uren van je bijbaan, maar je moest goed kunnen aantonen dat je beide tegelijk deed.
Maar OT, ik denk niet dat TS hoge eisen kan stellen voor de banen waarvoor zij solliciteert - ze heeft een erg lange eisenpakket. Daarnaast handelt ze niet zo slim (foto van een 16 jarige sturen bij een CV van iemand van 26). Een leeg CV inleveren is alweer zo'n raar hersenkronkel.
Ik vind het knap en ziek tegelijkertijd hoe je het volhoudt, maar geniet tegelijkertijd ook wel van hoe je dit soort posts weet te componerenquote:Op maandag 29 augustus 2022 12:38 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het spreekt mij wel aan om lucht stewardess te worden of fiscus. Zit daarom erg te twijfelen naar de universiteit te gaan.
Daarnaast is het hbo zo makkelijkdat ik eigenlijk weinig geleerd heb.
Enigste waar ik tegenaan loop is de Nederlandse taal. Op de universiteit moet je een instap toets 4f maken.
Je wilt fiscus worden? Ja dat wil ik ook wel, stroomt het geld dagelijks met bakken binnenquote:Op maandag 29 augustus 2022 12:38 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het spreekt mij wel aan om lucht stewardess te worden of fiscus. Zit daarom erg te twijfelen naar de universiteit te gaan.
Daarnaast is het hbo zo makkelijkdat ik eigenlijk weinig geleerd heb.
Enigste waar ik tegenaan loop is de Nederlandse taal. Op de universiteit moet je een instap toets 4f maken.
Moet je goed kunnen rekenen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |