abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205776228
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:01 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Nee ben alleenstaand maar dat gaat werkgevers niks aan. Toch lopen ze altijd heel erg door te vragen.
Dat is misschien dus juist omdat je intelligent over komt en ze dit misschien niet goed kunnen plaatsen met je CV. Ik vind je hier ook intelligent over komen. Je staat open voor feedback. Misschien moet je in je gesprekken juist aangeven dat je voor nu niet te hard van de stapel wil lopen. Je kan nog 40 jaar werken. Die "smoes" heb ik ook zo vaak gebruikt, ik zat niet lekker in m'n vel toen ik de arbeidsmarkt op ging.

Wel iets om zelf over na te denken. Je hebt gelijk dat je dit niet hoeft te delen met werkgevers, maar zou je niet juist een niet lullen maar poetsen baantje moeten aannemen totdat je bent afgestudeerd of je kinderen oud genoeg zijn? Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je kinderen, die hebben er geen baat bij als het je te veel wordt.
pi_205776477
Overigens, als ik er zo over nadenk denk ik dat je het meeste baat hebt bij tips over hoe om te gaan met overkwalificatie, een potentiële afwijsreden op een niet lullen maar poetsen baan. Dit kan het beste door enthousiasme voor de functie te laten blijken en een toekomstvisie te hebben. Geloof er ook zelf in dat je het voor je toekomst doet, dan ga je het vanzelf uitstralen.

Ik spreek uit ervaring. Overkwalificatie was een van m'n eerste uitdagingen op de arbeidsmarkt.
pi_205776518
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:43 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ok.

Hoe zit dat dan met de extra’s?
Bijzondere bijstand minstens ¤500 per jaar
Individuele inkomenstoeslag ¤1100 per jaar
Energietoeslag ¤900 euro per jaar
Kleedgeld ¤500 euro per jaar
Kwijtscheldingen belastingen circa -¤600 per jaar.
50% korting op vele activiteiten en pretparken.
Kinderen mogen gratis naar zwemles en sportclubs.
Korting op een all inclusive zorgverzekering.
Medische rekeningen declareren bij de gemeente.

Toen ik zwanger was kreeg in van de gemeente geld om een babykamer in te richten. Als ik werkte had ik het allemaal zelf moeten oplossen.
Ik heb de extra's niet meegeteld.
Als jij denkt dat een uitkeringsaanvraag naar vooruitgang leidt in je persoonlijke- en financiële omstandigheid, laat mijn berekening je dan vooral niet stoppen. Het was enkel bedoeld als indicatie.
Google is your friend, abuse your friends
pi_205776587
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar wel tegen hetzelfde salaris zeker?
Nee, mag een stuk lager heb weinig kosten.
  zondag 28 augustus 2022 @ 17:08:11 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205777318
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Een vage pasfoto gestuurd. Uiterlijk moet er niet toe doen.

Soms maken ze opmerking als “ooh je werkt overal niet langer dan een jaar”. Dus het kan averechts werken.

Alle banen die ik heb gehad zijn voornamelijk bijbaantjes geweest.
Geen enkele werkgever zit op een borderliner te wachten natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205778408
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Poah harde opmerking, vanwaar?
Vakman pur sang
pi_205778692
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:43 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ok.

Hoe zit dat dan met de extra’s?
Bijzondere bijstand minstens ¤500 per jaar
Individuele inkomenstoeslag ¤1100 per jaar
Energietoeslag ¤900 euro per jaar
Kleedgeld ¤500 euro per jaar
Kwijtscheldingen belastingen circa -¤600 per jaar.
50% korting op vele activiteiten en pretparken.
Kinderen mogen gratis naar zwemles en sportclubs.
Korting op een all inclusive zorgverzekering.
Medische rekeningen declareren bij de gemeente.

Toen ik zwanger was kreeg in van de gemeente geld om een babykamer in te richten. Als ik werkte had ik het allemaal zelf moeten oplossen.
Hier stopt ieder weldenkend mens met serieus reageren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205778703
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 18:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Poah harde opmerking, vanwaar?
Pohi.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205778712
quote:
CV compleet wissen?
Ik zou je leven wissen.
pi_205779717
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:07 schreef baskick het volgende:

[..]
Hier stopt ieder weldenkend mens met serieus reageren.
Hier stopt ts met weldenken.
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:26:25 #86
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205780304
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:12 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dat is misschien dus juist omdat je intelligent over komt en ze dit misschien niet goed kunnen plaatsen met je CV. Ik vind je hier ook intelligent over komen. Je staat open voor feedback. Misschien moet je in je gesprekken juist aangeven dat je voor nu niet te hard van de stapel wil lopen. Je kan nog 40 jaar werken. Die "smoes" heb ik ook zo vaak gebruikt, ik zat niet lekker in m'n vel toen ik de arbeidsmarkt op ging.

Wel iets om zelf over na te denken. Je hebt gelijk dat je dit niet hoeft te delen met werkgevers, maar zou je niet juist een niet lullen maar poetsen baantje moeten aannemen totdat je bent afgestudeerd of je kinderen oud genoeg zijn? Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je kinderen, die hebben er geen baat bij als het je te veel wordt.
Dit is inderdaad zo. De meeste mensen van mijn leeftijd hebben niet de levenservaring die ik heb opgedaan. Ik vind het niet erg om een simpele baan te nemen maar als ik 24 uur in de week werk en circa 10 euro per uur verdien kom je ongeveer uit op 960 euro per 4 weken. Terwijl een bijstands uitkering 1040 per maand is. Daarom loont het pas om te werken als ik 200/300 meer krijg per maand.

Raar maar waar.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:27:19 #87
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205780314
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Daarom leek mij de albertheijn als enige werkgever opgeven een prima idee.
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:30:40 #88
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205780352
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik heb de extra's niet meegeteld.
Als jij denkt dat een uitkeringsaanvraag naar vooruitgang leidt in je persoonlijke- en financiële omstandigheid, laat mijn berekening je dan vooral niet stoppen. Het was enkel bedoeld als indicatie.
Voorruitgang niet. Uit werk haal je natuurlijk een sociaal netwerk, eventueel doorgroeimogelijkheden en voldoening. In de bijstand blijf je stilstaan.

Het is alleen om aan te geven dat vele mensen zoals ik denken en daarom liever een bijstandsuitkering hebben. Als je fulltime werkt ben je inderdaad beter af dan een uitkering. Maar voor mij is 20-24 u per week werken de max.
pi_205780411
Beste, ik studeer social work en in de uurtje die ik over heb, wil ik graag een beetje komen bijklussen als makelaar.

Ik vind het niet gek dat de keuze dan niet op jou valt. Denk niet dat dit is wat een gemiddeld makelaarskantoor zoekt. Zelfs in deze tijd zal er altijd wel iemand solliciteren met een beter passend profiel.
pi_205780600
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:26 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dit is inderdaad zo. De meeste mensen van mijn leeftijd hebben niet de levenservaring die ik heb opgedaan. Ik vind het niet erg om een simpele baan te nemen maar als ik 24 uur in de week werk en circa 10 euro per uur verdien kom je ongeveer uit op 960 euro per 4 weken. Terwijl een bijstands uitkering 1040 per maand is. Daarom loont het pas om te werken als ik 200/300 meer krijg per maand.

Raar maar waar.
Als je zo weinig werkt moet je ook niet veel salaris verwachten. Ga gewoon meer werken. Zelfs met kinderen zou je zo'n 30 uur per week kunnen werken. En eventuele kinderopvang toeslag kun je gewoon van de overheid krijgen als je niet te veel verdiend. Zelfs naast je studie zou dit mogelijk moeten zijn.

Of zijn er andere redenen dat je niet zoveel kan werken?

Tevens kan je altijd nog aanvullende bijstand krijgen om je aan te vullen. En mogelijk mag je een gedeelte van je werk als extraatje houden (in mijn gemeente zou dat 20 procent zijn dat niet van een uitkering wordt afgetrokken)
pi_205780782
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:30 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Voorruitgang niet. Uit werk haal je natuurlijk een sociaal netwerk, eventueel doorgroeimogelijkheden en voldoening. In de bijstand blijf je stilstaan.

Het is alleen om aan te geven dat vele mensen zoals ik denken en daarom liever een bijstandsuitkering hebben. Als je fulltime werkt ben je inderdaad beter af dan een uitkering. Maar voor mij is 20-24 u per week werken de max.
Hoezo krijg je bijstand als he nog studeert?
Vakman pur sang
  zondag 28 augustus 2022 @ 23:46:40 #92
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205780928
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:52 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Als je zo weinig werkt moet je ook niet veel salaris verwachten. Ga gewoon meer werken. Zelfs met kinderen zou je zo'n 30 uur per week kunnen werken. En eventuele kinderopvang toeslag kun je gewoon van de overheid krijgen als je niet te veel verdiend. Zelfs naast je studie zou dit mogelijk moeten zijn.

Of zijn er andere redenen dat je niet zoveel kan werken?

Tevens kan je altijd nog aanvullende bijstand krijgen om je aan te vullen. En mogelijk mag je een gedeelte van je werk als extraatje houden (in mijn gemeente zou dat 20 procent zijn dat niet van een uitkering wordt afgetrokken)
Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.

Dus werken heeft eigenlijk mijn minste prioriteit gezien het technisch niet mogelijk is om in het weekend of in de avond te werken. Tevens loop ik ook vanaf februari weer vier dagen stage.

Daarom moet ik de uren die ik wél kan werken wel wat verdienen anders heeft het geen zin.
  zondag 28 augustus 2022 @ 23:48:08 #93
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205780931
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo krijg je bijstand als he nog studeert?
Op bijstand heb je geen recht als student. Elke andere willekeurige uitkering dan weer wel.
pi_205781186
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:46 schreef britneycheers het volgende:

Ik volg een voltijd studie dus dat komt neer op 40 uur in de week die gereserveerd zijn voor studie. Daarnaast heb ik twee kinderen die ik alleen opvoed. Kinderopvang heb ik al maar dat geldt niet voor de avonduren.

Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:48 schreef britneycheers het volgende:
Op bijstand heb je geen recht als student. Elke andere willekeurige uitkering dan weer wel.
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.
pi_205781218
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 01:03 schreef Queller het volgende:

[..]
Hoe voorzie je nu in je onderhoud dan?
[..]
Dat is dan nieuw; volgens mij had je ook geen recht op WW als je voltijds studeert. Je bent dan namelijk niet beschikbaar voor werk.
Volgens mij was een uitzondering - als je werkt en studeert en je raakt je bijbaan kwijt kon je WW krijgen voor de uren van je bijbaan, maar je moest goed kunnen aantonen dat je beide tegelijk deed.

Maar OT, ik denk niet dat TS hoge eisen kan stellen voor de banen waarvoor zij solliciteert - ze heeft een erg lange eisenpakket. Daarnaast handelt ze niet zo slim (foto van een 16 jarige sturen bij een CV van iemand van 26). Een leeg CV inleveren is alweer zo'n raar hersenkronkel.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_205781495
Je studeert social work en je kan geen baan vinden? Hoeveelste jaar zit je in? Wat is je de droombaan?

Banen liggen nog net niet voor het oprapen in bepaalde sectoren van het social work werkveld, maar het scheelt niet veel. Men is blij met elke sollicitant.
pi_205782094
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 07:32 schreef Irri-tante het volgende:
Je studeert social work en je kan geen baan vinden? Hoeveelste jaar zit je in? Wat is je de droombaan?

Banen liggen nog net niet voor het oprapen in bepaalde sectoren van het social work werkveld, maar het scheelt niet veel. Men is blij met elke sollicitant.
Ja, maar TS wil eigenlijk een bijbaan in de juiste uren omdat ze voor haar kinderen moet zorgen. In de praktijk gaat elke andere sollicitant voor op haar want minder eisen en minder baggage. Kan me voorstellen dat ze ook in het social work werkveld liever iemand voor minstens 4/5 willen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_205782190
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:46 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Dus werken heeft eigenlijk mijn minste prioriteit gezien het technisch niet mogelijk is om in het weekend of in de avond te werken. Tevens loop ik ook vanaf februari weer vier dagen stage.

Daarom moet ik de uren die ik wél kan werken wel wat verdienen anders heeft het geen zin.
Dus je zit je hier te verantwoorden dat je steunt trekt en je wil helemaal geen baan?
Vakman pur sang
  maandag 29 augustus 2022 @ 10:46:56 #99
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205782579
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:34 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Mijn werkcoach zei tegen mij dat ze de baan op Schiphol ook te min vond voor mij. Ze zei tegen mij dat ik slimmer dan dat ben.

Kennelijk ben ik niet de enige die vind dat ik beter kan.
Geweldig advies van de coach ik hoor nooit iets anders maar vervolgens komt er niet veel beter werk uit. Ga eens werken aan je skills en meer inzet ik proef een beetje dat ze de baan van je leven bij je thuisbrengen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 10:50:24 #100
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205782601
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:53 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik vertel nooit dat ik kinderen heb dan vragen ze meteen “heb je wel oppas” :').
Hier gaat het al fout want als ik daar achter kom in de proeftijd vlieg je er uit bij mij, sorry wil wel meedenken met iemand maar als je dingen verzwijgt en later met problemen op de proppen komt ja dan…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')