Ik ben het met je eens hoor. Al blijf je natuurlijk wel een grote groep houden zonder nuance, die enige commentaar al bestempeld als boze witte man. En dat is onsmakelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2022 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Genoeg mensen die hier toch gewoon hun mening geven met wat aspecten die wel en niet zo goed vinden ?
Nuance is alles. Niemand die alles fantastisch vind of alles helemaal kut is echt geloofwaardig.
Jij bent ook wel genuanceerder natuurlijk. Die eigenschap heeft helaas niet iedereen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind iemand enkel een ‘boze witte man’ als ze iets bij voorbaat al helemaal afkraken zonder de film of serie eerst even af te wachten. Of als ze een serie wel kijken, maar enkel hun vooraf geproduceerde mening aan het bevestigen zijn; zien wat ze willen zien. Vallen over elk personage die LGBTQ is. Of POC. Of een krachtig vrouwelijk karakter. Gelukkig lees ik de laatste dagen wat meer nuance over deze serie. En kan best dat de serie niks is voor sommigen; helemaal prima.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. Al blijf je natuurlijk wel een grote groep houden zonder nuance, die enige commentaar al bestempeld als boze witte man. En dat is onsmakelijk.
Maar vanaf het begin werden dat soort dingen al geroepen hoor. En dan begint mijn enthousiasme voor zo'n serie helemaal af te brokkelen.
Denk dat dit het wel goed samenvat.quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind iemand enkel een ‘boze witte man’ als ze iets bij voorbaat al helemaal afkraken zonder de film of serie eerst even af te wachten. Of als ze een serie wel kijken, maar enkel hun vooraf geproduceerde mening aan het bevestigen zijn; zien wat ze willen zien. Vallen over elk personage die LGBTQ is. Of POC. Of een krachtig vrouwelijk karakter. Gelukkig lees ik de laatste dagen wat meer nuance over deze serie. En kan best dat de serie niks is voor sommigen; helemaal prima.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Denk dat dit het wel goed samenvat.
Aan beide kanten van het spectrum heb je extremen. Maar sommige YouTubers lijken al maanden bezig met een soort strijd. Laat ik eens van 1 YouTuber zien Nerdrotic
Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor.
Wat voor kanalen volg jij allemaal dat je dit soort videos voorbij ziet komenquote:Op vrijdag 2 september 2022 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Aan beide kanten van het spectrum heb je extremen. Maar sommige YouTubers lijken al maanden bezig met een soort strijd. Laat ik eens van 1 YouTuber zien Nerdrotic
Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor.
Ik volg een aantal Tolkien/Fantasy kanalen en kijk video's daarvan, maar dan krijg je ook dit soort suggesties. Zo iemand als dit heeft ook 500k volgers gewoon. Er zijn meerdere van dit soort kanalen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat voor kanalen volg jij allemaal dat je dit soort videos voorbij ziet komen
Zo sta ik er ook wel een beetje in. Het verhaal moet wel vragen om bepaalde karakters, soms komt het wel heel erg over alsof karakters enkel worden toegevoegd aan een serie om een vinkje te kunnen zetten. Ik kijk zelf altijd uit naar gay personages in series, want daar kan ik me in herkennen, maar ik wil dan wel dat zo’n personage ook echt onderdeel is van het verhaal en dat zijn of haar verhaallijn niet enkel draait om het gay zijn. Gelukkig gebeurd dat wel heel vaak.quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij bent ook wel genuanceerder natuurlijk. Die eigenschap heeft helaas niet iedereen.
Ligt er m.n. aan hoe iets gepresenteerd wordt vind ik. Een krachtig vrouwelijk karakter is iets wat totaal niet vreemd is voor me, ben opgegroeid met o.a. de games van Tomb Raider en zo wel meer. Ook sterke vrouwen in films en series zijn meer dan prima en niet 'bijzonder', gelukkig. Tegenwoordig heb je wel bepaalde games, films en series die helemaal de hemel in worden geprezen omdat ze sterke vrouwelijke karakters bevatten, alsof dat nooit eerder is voorgekomen.Van mij mogen ze, maar opvallend.
Zelfde als met de LGB+. Deze mensen mogen ook schitteren in de hoofdrol, maar geef die mensen ook karakter mee in plaats van dat ze alleen homo zijn. Dat verdienen ze ook. Gelukkig zie je dat ook heel veel, maar sommige films en series lijken het alleen te doen om te laten zien dat ze ook echt wel woke zijn. Dan draait een karakter om niets anders en dat is jammer.
Die herkenbaarheid heb ik dan weer niet, toch is het mooi om te zien dat je een tof (of juist een niet-tof) karakter hebt die homo is. Waarbij het niet gaat om de seksualiteit en de bingokaart, maar gewoon dat die persoon dat is. In American Gods heb je Salim en de djin, beide gay. Dat voegde wel wat toe aan de serie. In 13 reasons why vond ik het niet veel toevoegen bij die Tony. Nja zo blijf je bezigquote:Op vrijdag 2 september 2022 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook wel een beetje in. Het verhaal moet wel vragen om bepaalde karakters, soms komt het wel heel erg over alsof karakters enkel worden toegevoegd aan een serie om een vinkje te kunnen zetten. Ik kijk zelf altijd uit naar gay personages in series, want daar kan ik me in herkennen, maar ik wil dan wel dat zo’n personage ook echt onderdeel is van het verhaal en dat zijn of haar verhaallijn niet enkel draait om het gay zijn. Gelukkig gebeurd dat wel heel vaak.
Episodes gaan we zo kijken bij het eten, dan kan ik m’n eigen oordeel vellen.
Waarom? Omdat youtube videos zijn inkomen is waarschijnlijk. Is puur geld verdienen. Kan zelfs best zijn dat ie het prima te kijken vind, maar daar verdient ie geen geld mee.quote:Op vrijdag 2 september 2022 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor. Waarom al van te voren zo negatief beeld schetsen? Waarom kan er geen enkele nuance mogelijk zijn?
Qua aantal niet blanken?quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Nee ik voel 'm ook totaal nog niet, morgen even opnieuw denk ik. Of nog later. Het heeft niet echt die magie ofzo van Tolkien wat hij als enige ontzettend goed kon.quote:Op vrijdag 2 september 2022 22:09 schreef wolfrolf het volgende:
Ik lees het topic natuurlijk even niet i.v.m. spoilers. Heb het na een kwartier uitgezet en heb mijn rewatach van PJ's lotr trilogie voortgezet.
Ik voel deze nog ff niet. over een tijdje in de herkansing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Beleriandquote:Op vrijdag 2 september 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
Gebruiken ze in de intro van ep 1 de map van middle earth na de val van bereriand... En dat in de first age.
Eerst kritiekpuntje al. Hoe dom kun je zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |