abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205822202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 15:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Genoeg mensen die hier toch gewoon hun mening geven met wat aspecten die wel en niet zo goed vinden ?
Nuance is alles. Niemand die alles fantastisch vind of alles helemaal kut is echt geloofwaardig.
Ik ben het met je eens hoor. Al blijf je natuurlijk wel een grote groep houden zonder nuance, die enige commentaar al bestempeld als boze witte man. En dat is onsmakelijk.

Maar vanaf het begin werden dat soort dingen al geroepen hoor. En dan begint mijn enthousiasme voor zo'n serie helemaal af te brokkelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205822252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind iemand enkel een ‘boze witte man’ als ze iets bij voorbaat al helemaal afkraken zonder de film of serie eerst even af te wachten. Of als ze een serie wel kijken, maar enkel hun vooraf geproduceerde mening aan het bevestigen zijn; zien wat ze willen zien. Vallen over elk personage die LGBTQ is. Of POC. Of een krachtig vrouwelijk karakter. Gelukkig lees ik de laatste dagen wat meer nuance over deze serie. En kan best dat de serie niks is voor sommigen; helemaal prima.
Jij bent ook wel genuanceerder natuurlijk. Die eigenschap heeft helaas niet iedereen.

Ligt er m.n. aan hoe iets gepresenteerd wordt vind ik. Een krachtig vrouwelijk karakter is iets wat totaal niet vreemd is voor me, ben opgegroeid met o.a. de games van Tomb Raider en zo wel meer. Ook sterke vrouwen in films en series zijn meer dan prima en niet 'bijzonder', gelukkig. Tegenwoordig heb je wel bepaalde games, films en series die helemaal de hemel in worden geprezen omdat ze sterke vrouwelijke karakters bevatten, alsof dat nooit eerder is voorgekomen. :D Van mij mogen ze, maar opvallend.

Zelfde als met de LGB+. Deze mensen mogen ook schitteren in de hoofdrol, maar geef die mensen ook karakter mee in plaats van dat ze alleen homo zijn. Dat verdienen ze ook. Gelukkig zie je dat ook heel veel, maar sommige films en series lijken het alleen te doen om te laten zien dat ze ook echt wel woke zijn. Dan draait een karakter om niets anders en dat is jammer.

De serie van LOTR ga ik wellicht kijken als deze helemaal uit is. Dan verwacht ik ook wel een genuanceerder beeld op IMDB te kunnen zien en als het dan niet overwegend negatief is dan geef ik het een kans. Als ik dan de reacties lees dat het acteerwerk slecht is dan verwacht ik echter geen hoogstandje, helaas.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 2 september 2022 @ 16:51:21 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205822262
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor. Al blijf je natuurlijk wel een grote groep houden zonder nuance, die enige commentaar al bestempeld als boze witte man. En dat is onsmakelijk.

Maar vanaf het begin werden dat soort dingen al geroepen hoor. En dan begint mijn enthousiasme voor zo'n serie helemaal af te brokkelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind iemand enkel een ‘boze witte man’ als ze iets bij voorbaat al helemaal afkraken zonder de film of serie eerst even af te wachten. Of als ze een serie wel kijken, maar enkel hun vooraf geproduceerde mening aan het bevestigen zijn; zien wat ze willen zien. Vallen over elk personage die LGBTQ is. Of POC. Of een krachtig vrouwelijk karakter. Gelukkig lees ik de laatste dagen wat meer nuance over deze serie. En kan best dat de serie niks is voor sommigen; helemaal prima.
Denk dat dit het wel goed samenvat.

Aan beide kanten van het spectrum heb je extremen. Maar sommige YouTubers lijken al maanden bezig met een soort strijd. Laat ik eens van 1 YouTuber zien Nerdrotic

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor. Waarom al van te voren zo negatief beeld schetsen? Waarom kan er geen enkele nuance mogelijk zijn?

Anti-woke warriors en woke warriors zijn allebei vermoeiend.
pi_205822273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]

Aan beide kanten van het spectrum heb je extremen. Maar sommige YouTubers lijken al maanden bezig met een soort strijd. Laat ik eens van 1 YouTuber zien Nerdrotic

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor.
_O- Dan ben je ook wel een obsessieve nietsnut.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 september 2022 @ 16:52:40 #105
364681 over_hedge
pi_205822276
quote:

[..]
[..]

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor.
Wat voor kanalen volg jij allemaal dat je dit soort videos voorbij ziet komen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 2 september 2022 @ 16:54:20 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205822296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat voor kanalen volg jij allemaal dat je dit soort videos voorbij ziet komen :P
Ik volg een aantal Tolkien/Fantasy kanalen en kijk video's daarvan, maar dan krijg je ook dit soort suggesties. Zo iemand als dit heeft ook 500k volgers gewoon. Er zijn meerdere van dit soort kanalen.
pi_205822379
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Jij bent ook wel genuanceerder natuurlijk. Die eigenschap heeft helaas niet iedereen.

Ligt er m.n. aan hoe iets gepresenteerd wordt vind ik. Een krachtig vrouwelijk karakter is iets wat totaal niet vreemd is voor me, ben opgegroeid met o.a. de games van Tomb Raider en zo wel meer. Ook sterke vrouwen in films en series zijn meer dan prima en niet 'bijzonder', gelukkig. Tegenwoordig heb je wel bepaalde games, films en series die helemaal de hemel in worden geprezen omdat ze sterke vrouwelijke karakters bevatten, alsof dat nooit eerder is voorgekomen. :D Van mij mogen ze, maar opvallend.

Zelfde als met de LGB+. Deze mensen mogen ook schitteren in de hoofdrol, maar geef die mensen ook karakter mee in plaats van dat ze alleen homo zijn. Dat verdienen ze ook. Gelukkig zie je dat ook heel veel, maar sommige films en series lijken het alleen te doen om te laten zien dat ze ook echt wel woke zijn. Dan draait een karakter om niets anders en dat is jammer.

Zo sta ik er ook wel een beetje in. Het verhaal moet wel vragen om bepaalde karakters, soms komt het wel heel erg over alsof karakters enkel worden toegevoegd aan een serie om een vinkje te kunnen zetten. Ik kijk zelf altijd uit naar gay personages in series, want daar kan ik me in herkennen, maar ik wil dan wel dat zo’n personage ook echt onderdeel is van het verhaal en dat zijn of haar verhaallijn niet enkel draait om het gay zijn. Gelukkig gebeurd dat wel heel vaak.

Episodes gaan we zo kijken bij het eten, dan kan ik m’n eigen oordeel vellen.
pi_205822446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zo sta ik er ook wel een beetje in. Het verhaal moet wel vragen om bepaalde karakters, soms komt het wel heel erg over alsof karakters enkel worden toegevoegd aan een serie om een vinkje te kunnen zetten. Ik kijk zelf altijd uit naar gay personages in series, want daar kan ik me in herkennen, maar ik wil dan wel dat zo’n personage ook echt onderdeel is van het verhaal en dat zijn of haar verhaallijn niet enkel draait om het gay zijn. Gelukkig gebeurd dat wel heel vaak.

Episodes gaan we zo kijken bij het eten, dan kan ik m’n eigen oordeel vellen.
Die herkenbaarheid heb ik dan weer niet, toch is het mooi om te zien dat je een tof (of juist een niet-tof) karakter hebt die homo is. Waarbij het niet gaat om de seksualiteit en de bingokaart, maar gewoon dat die persoon dat is. In American Gods heb je Salim en de djin, beide gay. Dat voegde wel wat toe aan de serie. In 13 reasons why vond ik het niet veel toevoegen bij die Tony. Nja zo blijf je bezig :D

Veel plezier met kijken, ben benieuwd!
  FOK!fotograaf vrijdag 2 september 2022 @ 19:33:24 #109
364681 over_hedge
pi_205823573
Trouwens wel hele grote plus dat het 21:9 ondersteund *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:02:54 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205824417
quote:

[..]
[..]

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor. Waarom al van te voren zo negatief beeld schetsen? Waarom kan er geen enkele nuance mogelijk zijn?

Waarom? Omdat youtube videos zijn inkomen is waarschijnlijk. Is puur geld verdienen. Kan zelfs best zijn dat ie het prima te kijken vind, maar daar verdient ie geen geld mee.

Net de eerste 2 eps gezien en vond het leuk! Die hard fans vinden het minder volgens mij, maar who cares.

"The people who had Star Wars the most are Star Wars fans" geldt ook wel voor LOTR volgens mij :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:04:11 #111
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_205824426
Prima vermaakt met aflevering 1.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 21:14:48 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205824543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:04 schreef Scrummie het volgende:
Prima vermaakt met aflevering 1.
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_205824550
Gebruiken ze in de intro van ep 1 de map van middle earth na de val van bereriand... En dat in de first age.

Eerst kritiekpuntje al. Hoe dom kun je zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:25:05 #114
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_205824624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Qua aantal niet blanken?

Het viel wel op in elk geval, elke kennismaking met nieuwe karakters/volken zat er wel een donkere in.

Ik vind het alleen jammer dat iedereen zo lelijk is.
pi_205824899
Morgen maar eens een Prime-abonnement afsluiten en beginnen.
Incelfrikandel
pi_205825162
Ik lees het topic natuurlijk even niet i.v.m. spoilers. Heb het na een kwartier uitgezet en heb mijn rewatach van PJ's lotr trilogie voortgezet.

Ik voel deze nog ff niet. over een tijdje in de herkansing.
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 september 2022 @ 22:11:09 #117
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205825181
ach, aflevering 1 en 2 gingen wel. Maar absoluut niet het meesterwerk wat sommigen er van maken.

en qua special effects... hit and miss. Soms goed, maar soms ook heel slecht (dat forced perspective tussen dat harfoot-tutje en die maiar (of wizard, whatever) bijvoorbeeld). En die scene op zee wanneer Galadriel vertrekt, dat leek ook nergens op.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_205825262
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:09 schreef wolfrolf het volgende:
Ik lees het topic natuurlijk even niet i.v.m. spoilers. Heb het na een kwartier uitgezet en heb mijn rewatach van PJ's lotr trilogie voortgezet.

Ik voel deze nog ff niet. over een tijdje in de herkansing.
Nee ik voel 'm ook totaal nog niet, morgen even opnieuw denk ik. Of nog later. Het heeft niet echt die magie ofzo van Tolkien wat hij als enige ontzettend goed kon.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205825286
Peter Jackson heeft de lat ook wel erg hoog gelegd.
Incelfrikandel
pi_205825562
Net ep 2 gezien en wat in me opkomt is “hoog teen drama fantasy gehalte”.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205825690
Zojuist de eerste twee afleveringen gekeken. Groot fan van Tolkien en zijn boeken, groot fan van de Lotr films en iets minder groot fan van The Hobbit films. Maar vooral een groot Fantasy liefhebber.

Ik heb genoten van de eerste afleveringen. Ja, sommige dingen komen niet overeen met het werk van Tolkien al wordt dat door zogenaamde 'echte fans' ook wel groter gemaakt dan het is. Het is hier en daar een wat vrije interpretatie van zijn werk, maar laten we eerlijk zijn: het meeste is gebaseerd op The Silmarillion en dat is nauwelijks een samenhangend werk te noemen. Dwergenvrouwen moeten baarden hebben en neger-halflingen, dat kan echt niet!!! Ik snap de verbetenheid van de diehard fans, ik vind dit soort zaken toch echt minder relevant.

De serie is goed gemaakt, duidelijk veel budget en daarmee knalt het WoT echt volledig weg. Ook The Witcher is qua scenery en CGI echt beduidend minder. Je hebt eigenlijk niet echt het idee dat je naar een serie zit te kijken, de meeste effects en sets zijn echt van Hollywood filmniveau. Daarmee ademt de serie ook echt als een echte prequel op de LotR films.

Wat me daarin wel stoort is dat Elrond en Galadriel matig gecast zijn. No way dat deze mensen uitgroeien tot de Elrond en Galadriel uit de films. Als acteurs vind ik ze niet slecht, maar had dan in elk geval acteurs gezocht die qua lichaamseigenschappen en gezicht in elk geval geloofwaardig zijn. Maar goed, het is misschien niet als echte prequel bedoeld maar meer als een herstart?

Verder hoop ik dat het vervolg op dit niveau blijft. Als fantasy-serie staat hij vooralsnog in mijn top 5.

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 02-09-2022 23:21:12 ]
pi_205825754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
Gebruiken ze in de intro van ep 1 de map van middle earth na de val van bereriand... En dat in de first age.

Eerst kritiekpuntje al. Hoe dom kun je zijn.
*Beleriand
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 23:22:03 #123
35723 crew  GGMM
pi_205825845
Ik noem het vanaf nu Berenland.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205825889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:22 schreef GGMM het volgende:
Ik noem het vanaf nu Berenland.
Beorngod
  vrijdag 2 september 2022 @ 23:34:54 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205825985
Ik vond het twee prima eerste afleveringen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')