abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205726337
Beste allemaal,

Ik heb een vraag over het geluid afspelen op mijn Philips FA890 versterker. Ik heb mijn woonkamer anders ingericht en nu staat mijn computer te ver weg van mijn versterker. Nu kan ik natuurlijk een hele lange kabel door mijn kamer heen leggen, maar dat wil ik niet. Ik zou graag een oplossing willen om draadloos of via bluetooth mijn geluid te kunnen doorsturen naar mijn versterker, zodat het geluid uit mijn grote speakers komt. Is dit mogelijk en wat heb ik hier precies voor nodig? Graag zou ik wat tips willen.
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:47:20 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_205726531
De versterker is oud en heeft verder geen draadloze features. Ik zou toch voor de kabel gaan.
pi_205726555
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De versterker is oud en heeft verder geen draadloze features. Ik zou toch voor de kabel gaan.
Bestaat hier voor ook niet iets van een converter? Ook al word het geluid wat minder.
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:51:50 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_205726595
Dan kom je op zoiets uit.

https://www.amazon.nl/Blu(...)ysteem/dp/B09MCVXX9V

Maar dat doet de geluidskwaliteit ongetwijfeld geen goed. Dan kan je net zo goed een Bluetooth speaker nemen en afscheid nemen van je versterker.
pi_205726648
Er zijn vast wel adapters die het analoge signaal kunnen omzetten naar digitaal, maar nadeel daarvan is dat de kwaliteit achteruitgaat (al zou het nog 'OK' moeten zijn).

Edit: Wat OpaBakkebaard heeft gezegd.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2022 21:58:02 ]
pi_205726678
Tijd om oude meuk te vervangen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205726732
Gewoon een bluetooth audio module aan de input van je versterker koppelen. Als je PC dan ook bluetooth heeft, kun je daarmee verbinden en je audio via dat apparaat afspelen. Heel ingewikkeld hoeft het echt niet te zijn.

En dat kan al met een bluetooth audio interface van een paar euro van AliExpress.
Don't let my username fool you...
pi_205727148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:01 schreef Metalfreak het volgende:
Gewoon een bluetooth audio module aan de input van je versterker koppelen. Als je PC dan ook bluetooth heeft, kun je daarmee verbinden en je audio via dat apparaat afspelen. Heel ingewikkeld hoeft het echt niet te zijn.

En dat kan al met een bluetooth audio interface van een paar euro van AliExpress.
Bluetooth is niet stabiel
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205727400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:01 schreef Metalfreak het volgende:

Ik snap dat het misschien wat kwaliteit verlies geeft, maar zou dit op z'n minst werken?
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_24.25.ProductTitle
pi_205727430
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:09 schreef BigSign het volgende:

[..]
Ik snap dat het misschien wat kwaliteit verlies geeft, maar zou dit op z'n minst werken?
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_24.25.ProductTitle
Ja, met nog een verloopkabeltje er bij om van de koptelefoonplug 2x rca te maken zodat ie aan de line-in van de oude Philps versterker kan. (en je PC moet uiteraard een bluetooth zender hebben)

EDIT: Zo'n ding vreet wel batterijen!
edit2: opladen batt en gebruik tegelijkertijd is mogelijk

[ Bericht 2% gewijzigd door Het_Bokje op 23-08-2022 23:22:27 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205728983
Je kunt een DAC (Digital to Analog Converter) met Bluetooth module proberen. Deze zijn beschikbaar in allerlei prijsklassen en kun je op een analoge versterker aansluiten, de meeste beschikken nog wel over een tulp uitgang.

https://www.amazon.nl/PRO(...)er-DAC/dp/B07W5Y64KB

https://www.foxilon.com/product/d42/

Digitale audio is in vergelijk met analoog altijd gecomprimeerd en heeft een blok curve wat ten koste gaat van de kwaliteit. Analoog is sinus curve en heeft meer diepte tonen kappen niet vlak af. Hoe zwaarder gecomprimeerd hoe groter de blokken hoe vlakker de tonen. De DAC is ontwikkeld om dit weer een beetje te pimpen naar analoge kwaliteit.

Afhankelijk van de bron zal Bluetooth data transfer altijd zwaarder gecomprimeerd zijn dan bekabelde data transfer. Dus zit je thuis wat MP3 te luisteren dan heb je nog kans dat de DAC het zelfs iets verbeterd. Heb je alles op Lossless/Hi Res files zou je via bluetooth streaming iets kunnen inleveren.

Is maar wat je hoort, horen wil en of hoe verwend je bent... Ga je voor gezellige muzak op de achtergrond of ga je er echt voor zitten om te genieten van de mooie sound?

[ Bericht 14% gewijzigd door Watuntrik op 24-08-2022 09:57:58 ]
pi_205729222
Ik heb zelf deze, doet het op zich prima:

https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9200000030725240/
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:30:40 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_205758175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:34 schreef Chinless het volgende:

[..]
Bluetooth is niet stabiel
Ah, dus al die vele Bluetooth speakers en oortjes worden alleen maar verkocht om mensen te irriteren? :D
Don't let my username fool you...
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:40:33 #14
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_205761359
Ik zou gewoon een klein laptopje naast de versterker zetten, evt met een usb stick voor de muziek bestanden.
pi_205761903
je pc moet de bluetooth versturen, en je versterker moet het ontvangen. dus moet je daar stekkertjes voor zoeken, die kosten niet veel op bol of zulke sites.
ik heb voor mn pc zo'n usb dingetje, super klein, die verstuurd (voor koptelefoon, maar kan naar wat dan ook) en een ontvangertje met grote jack die ik ooit eens voor een ipad heb gebruikt waarvan de koptelefoon ingang verstopt zat.

maar waarom niet gewoon een kabel?
pi_205764368
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zou je best draadloos kunnen maken, probleem is je verliest kwaliteit. Das niet ideaal, me dunkt.

Maar goed, als dat echt moet..zou ik er een RPI tussen zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')