abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 16:47:19 #201
388664 crew  Dotteke
pi_209760021
Een beetje een saaie dag in de loods, Jasper zei het net al, "Vandaag en gisteren is wel het toppunt van saaiheid
8 man zitten de hele dag te klaverjassen een ander staat onder de douche en een ander staat met zijn bek aan de mondharmonica"

Zoé zat een beetje te klagen, ze heeft het moeilijk momenteel.Thuis wordt ze een soort van vermaakt, ze heeft haar ouders haar hondje of haar opa of oma.

“Hoe kan jij hele dagen niets doen en toch druk zijn”, vraagt ze aan Jasper.

Ze voelt zich een soort van Jeffrey die ook de hele dag in bed lag te staren.
Als ze het spel verliest vindt ze het ook niet erg, dan heeft ze het een soort van zelf bepaald.

Ze hebben ook tegen haar gezegd dat ze zich niet zo druk moet maken, want ze is nog lang niet in de picture.

En dan gaat de zoemer, iets waar ze de hele dag al op zitten te wachten.
Iedereen verzamelen in de slaapkamer.
Vanmiddag was er nog een kleine discussie tussen Erik en Moraima

Gesprek Erik met Moraima - 4 juli 2023.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpje van DGK_Tegengas

Het is stil op de slaapkamers, iedereen ligt een beetje in bed af te wachten op wat komen gaat. Waar het normaal best gezellig is als ze moeten wachten, is het nu stil, heel stil. Het enige wat je hoort is het flossen van de tanden wat Moriama al liggend in bed doet.
Wordt vervolgd hieronder

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 04-07-2023 17:28:25 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 17:28:08 #202
388664 crew  Dotteke
pi_209760401
En dan is het weer zo ver, de deelnemers mogen zich verzamelen voor het spelscherm. Sommige rennen nog eerst even snel naar de toilet, Bern was al op weg daarnaar toe toen de stem door de loods galmde dat ze zich allemaal op hun slaapkamer moesten verzamelen.

Als de stem zegt dat ze zich voor het spelscherm moeten verzamelen zien we alleen stippen als ze de loods in lopen.

Cap 5thencounter

De beveiliging zegt dat ze allemaal naar het scherm moeten kijken.

Beste deelnemers,
Jullie zijn jezelf vast wel eens tegengekomen het afgelopen jaar. En daarbij hebben jullie jezelf waarschijnlijk nog beter leren kennen.
Maar dat kunnen jullie nu voor even loslaten.

Want het komt vandaag aan op jullie inleving vermogen
Jullie gaan wie of wat ben ik spelen.

Er verschijnt op het scherm een bekend persoon of een voorwerp, jullie mogen niet naar het scherm kijken.

Jullie mogen vervolgens één voor één een gesloten vraag stellen om erachter te komen wie of wat er op het scherm staat
Per goed geraden persoon of voorwerk kunnen jullie ¤50, euro verdienen.
Eerste vraag kost geen geld maar na de tweede vraag zakt het bedrag telkens met ¤5,00.

Het is dus van belang dat jullie met zo min mogelijk vragen het juiste antwoord geven.
Elk deelnemer mag na iedere vraag een gokje wagen, maar jullie mogen tijdens de opdracht niet overleggen.

Bij de achtste deelnemer krijgen ze een hint cadeau.
Er zijn zoveel personen of voorwerpen te raden als er deelnemers zijn.

Edit
Ze hebben ¤265 met deze opdracht gewonnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 04-07-2023 18:56:27 ]
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 14:48:47 #203
388664 crew  Dotteke
pi_209785117
Beste deelnemers,

Hopelijk loopt deze opdracht gesmeerd want jullie moeten vandaag keihard gaan werken.
Voor ik de opdracht vertel moeten jullie eerst de groep gaan spitsen. 3 groepen van 4 deelnemers en een duo wat niet mee doet met het spel.

Babette geeft gelijk aan niet meer te willen doen en ook Moraima doet niet mee.

De drie groepen:

• Erik, Wendy, Bern en Sacha.
• Eunice, Zoë, Marciano en Isaac.
• Rupert, Imadiddin, Jasper een Mirthe.

Moraima krijgt een laatste waarschuwing anders krijgt ze een gele kaart.

Er zijn 4 olievaten, drie planken en een stuk touw. Elke groep van 4 deelnemers moeten zichzelf achter te lijn aan de ene kant over lijn aan de andere kant zien te brengen.

Dit mogen jullie op geheel eigen manier doen maar? Tussen de lijnen mogen de deelnemers en de planken de grond niet raken, dan moet je terug naar het begin.
Als de deelnemers van groep 1 de overkant gehaald hebben dan moet het eerder gekozen duo snel de vaten en de planken weer achter de lijn klaar zetten zodat groep 2 weer naar de overkant kan gaan en daarna is groep 3 aan de beurt.

De groepen die nog niet gespeeld hebben dragen een blinddoek.
Jullie mogen zelf bepalen wie groep 1, 2, en 3 is
Als de groep eenmaal begonnen is dan mag je pas wisselen als deze groep de overkant bereikt heeft, dus niet halverwege wisselen.

Ze krijgen 30 minuten de tijd om zoveel mogelijk groepen de overkant te laten halen.
Elke groep die binnen de tijd de overkant haalt verdiend ¤100, 00 voor de huishoud-pot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cap 5thencounter

Ze hebben met deze opdracht ¤300.00 verdiend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 26-07-2023 14:46:49 ]
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 15:45:59 #204
388664 crew  Dotteke
pi_209797968
Er is een pakketje binnen gekomen. 7 theorie boeken voor het autorijden.
Het is nu weer gokken en gissen wanneer wat kan komen onder de deelnemers.
Zoë denkt een verdienopdracht of een eliminatie.
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 15:47:51 #205
388664 crew  Dotteke
pi_209797991
Bern vraagt of ze nu wel met zijn allen mogen lezen.
Isaac heeft het nagevraagd en het mag.
Mooi zegt Bern lachend anders hadden we het zo weer in kunnen leveren.
Zoë is toch wel blij, ze denkt dat het voor haar makkelijk is omdat ze het vorig jaar gehaald heeft.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 14:55:11 #206
388664 crew  Dotteke
pi_209840059
Het is weer zover, het alarm is gegaan.
Ze moeten de rolgordijnen sluiten van de slaapkamers, zegt de stem.

De deelnemers zaten net te eten dus het eten wordt meegenomen naar de slaapkamers.
Als de deelnemers zich weer voor het spelscherm moeten verzamelen zien we stippen op de grond.
De meeste moeten snel nog even plassen. Babette snapt dat niet, er zijn mensen die in plantenbakken buiten plassen of in de badkamer omdat het snel moet. Ze vindt dat vies want even later gaat er weer iemand in om te douchen.

Beste deelnemers,
Als winnaar van een jaar van je leven kun je je bijna iedere auto veroorloven die je je maar kan wensen.
Maar zijn jullie er klaar voor om weer veilig de weg op te gaan.

De afgelopen dagen hebben jullie met het theorieboek dat jullie ontvangen hebben je geheugen weer op kunnen frissen.

Vandaag gaan we zien of jullie gevaar herkennen, de verkeersregels weten, en inzicht hebben in het verkeer. Want jullie gaan een eliminatie opdracht spelen.

Welke deelnemer slaagt voor het rijbewijs
Het examen bestaat uit 25 vragen en drie onderdelen
10 multiple choice gevaar herkenning. Er moeten minimaal 6 antwoorden goed zijn en krijg je 8 seconde de tijd om antwoord te geven.

Vervolgens krijg je 5 multiple choice kennis vragen hierbij moet je minimaal 4 antwoorden goed hebben.
En tenslotte krijg je 10 multiple choice inzichtvragen hier moet je minimaal 9 antwoorden goed hebben.

Voor de kennis en inzichtvragen heb je in totaal 10 minuten de tijd om de 15 vragen te antwoorden.
Slaag jij voor dit theorie-examen dan ben je verzekerd van een plek in het programma.
De geselecteerde deelnemer krijgt zo nog 1 uur om te studeren

Ze moeten nu direct stemmen wie moet spelen, er mag niet meer gesproken worden anders een gele kaart en
¤10.000 boete.

Wendy hoeft niet te mee te doen zij heeft een eliminatie vrijstelling gewonnen.
Beste deelnemers het is nu tijd om te stemmen
In willekeurig volgorde plaats nemen op de stip

Eunice is geselecteerd voor deze opdracht.
Zij krijgt een uur om te studeren.

Uitslag van de stemming
Eunice 5
Moraima 4
Erik 3
Rupert 1
Zoë 1

Cap van Spapaars
Eunice heeft het niet gehaald en moet over een uur de loods verlaten.

Eunice verlaat de loods.

cap van Hoempah

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2023 17:38:34 ]
  Moderator dinsdag 11 juli 2023 @ 13:53:21 #207
388664 crew  Dotteke
pi_209851847
De deelnemers wilde net gaan eten tegen de klok van 13.00 uur toen het alarm ging.
Ze hadden soep dus namen ze de soepkommen mee de slaapkamers op.

Jaspers neemt de hele soeppan mee. En de andere kamer neemt de schaal met broodjes besmeert met iets wat op een tomaten prutje lijkt mee de slaapkamer op.

Tijdens het wachten heerst er een stilte in de slaapkamer, ze nemen van de gelegenheid gebruik om even te gaan liggen. Soms hoor je iemand snurken.

Als ze zich weer voor het spelscherm moete verzamelen zien we een soort trap met op iedere tree een vangnet midden op de plank
SPOILER
Beste deelnemers,

Jullie moeten vandaag de huishoud-pot vol zien te stuiteren.
Jullie moeten een bal via de ronde stip in de gaten zien te krijgen waarmee je ¤10, ¤25 of ¤50 kan verdienen.
SPOILER
caps spapaars
Hiervoor krijgen jullie elk drie pogingen, als een bal raak is (in het vangnet zit) kun jezelf beslissen of je nog een keer gooit. Maar daarbij loop je wel het risico het reeds door jou verdiende bedrag kwijt te raken. Want gooi je mis of lager dan telt de laatste worp.

De bal moet een keer op de grond stuiteren en dan in het net.
Ze hebben een uur de tijd om te oefenen.
Edit:
Ze hebben met deze opdracht ¤30,00 verdiend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 26-07-2023 14:47:28 ]
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 11:10:31 #208
388664 crew  Dotteke
pi_209862115
Het is bijna 11 uur als de zoemer gaat in de loods, ze mogen weer allemaal naar hun slaapkamer wachtend op wat komen gaat.
Er was vanmorgen een korte woordenwisseling tussen Babette en Zoë.

Babette is het dagelijkse negatieve gedoe van Zoë een beetje zat en wil het niet steeds aanhoren. Zoë zegt regelmatig dat ze gaat dansen op het graf van iemand die de loods moet verlaten. Babette is het zat dat ze dat iedere dag aan moet horen en Zoë zegt dat zij ook vaak dingen aan moet horen. Zoë geeft aan overal schijt een te hebben.

Ze schreeuwen tegen elkaar en ineens dringt het tot Babette door dat iedereen het kan horen en ervan genieten dus gaan ze verder op een zachter toon.

Babette is er ook achter gekomen dat Isaak op haar wil stemmen, dit heeft ze van twee mensen gehoord. Ze weet nog niet wat ze er mee moet/gaan doen. Moet ze met hem gaan praten of moet ze het laten rusten. De komende uren/dagen gaan wij er vast achter komen wat ze er mee gedaan heeft.

En net zoals gisteren wachten ze in stilte af wat er zo gaat komen, een eliminatie, een verdien opdracht of een vrijstelling?

SPOILER
Caps Spapaars

Binnen een half uur moeten deelnemers zich weer verzamelen voor het speelscherm.
We zien wat zuilen, hout en hooi in de loods liggen als ze binnenlopen.
Zoals gewoonlijk moeten er gelijk een paar naar het toilet.

Vandaag kan iemand weer een vrijstelling winnen. Mocht de manager willen dan telt de vrijstelling voor de volgende maand.

Vrijstellingsopdracht:

Het komt aan op inschattingsvermogen zegt de stem.
Voor hun staat1 blok ijs van 25x25x50, 1 baal stro, 2 zakken haardhout, lucifers, vuurschaal en een föhn.

Ze moeten raden wat het totaalgewicht van al deze producten samen is ze mogen het optillen om te voelen.
Ze hebben 15 minuten om het op een klickbord wat iedereen krijgt te schrijven.

De tijd zit er op Zoë heeft veel informatie bij de andere weggehaald. Er is niet ingegrepen dus overleggen mocht.
Erik 49.365
Mirthe 59.320
Sasha 27.510
Bern 24.300
Rupert 33.496
Imdadiddin 35.791
Jasper 27.222

Vanaf hier is het moeilijk te verstaan
Wendy 30.026
Zoë 26.170
Marciano 59.000
Moraima 22.563
Moraima 22.750
Babbete 36.955

Erik zat er het dichtste bij en heeft vrijstelling bij de eerstvolgende eliminatie

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 26-07-2023 14:48:35 ]
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 16:38:25 #209
388664 crew  Dotteke
pi_209880017
Het alarm is weer gegaan en de deelnemers hebben bijna een uur in de slaapkamer gezeten
Als de loods weer binnen zien ze buiten een houten muur, hoger dan de vorige keer volgens Babette.

Wij als streamers zien nog niets.

Babette gaat snel nog even magnesium halen want Moraima heeft kramp, en zelf geeft ze aan dit niet te kunnen met haar zere pols.
SPOILER
Cap van Spapaars
Beste deelnemers,

Om vandaag geld te verdienen voor de huishoud pot hoeven jullie simpelweg alleen maar waterballonnen te vangen.

Het enig probleem is dat je de ballonnen niet aan ziet komen en je mag ze niet met je handen op mag vangen.
De werpers staan namelijk aan de ene kant van de muur en de vanger aan de andere kant van de muur.

De werpers moeten de ballonnen van achter de lijn over de muur gooien, de vangers moeten vervolgens met de trechter die met een jerrycan verbonden is opvangen. In de trechter zitten naalden die de ballon kapot prikken.

Je mag geen aanwijzingen geven waar je gooit of staat om te vangen, je mag wel zeggen wanner je gooit.
Jullie moeten zoveel ballonnen zien te vangen want iedere hele liter water levert ¤15 voor de huishoud pot.

Julie krijgen 3 minuten de tijd om te gooien.
Ze hebben met deze opdracht ¤547,00 gewonnen

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 26-07-2023 14:48:47 ]
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 12:48:51 #210
388664 crew  Dotteke
pi_209927981
Het is 11.32 uur als het alarm door de loods klinkt, iedereen verzamelen in de slaapkamer.

Zoë heeft vanmorgen haar 24 uur aangevraagd, ze vindt het niet meer leuk in de loods. Ze is alleen en heeft niemand maar zo zegt ze tegen Imadiddin. Deze probeert haar nog een beetje te overtuigen om goed na te denken om zo vlak voor de finale eruit te stappen. Maar Zoë zegt dat ze er goed over nagedacht heeft en naar huis wil.

Gisteren zijn er spullen binnen gekomen om te oefenen met hoogspringen over een stok. Een dik matras en palen om een stok op te leggen, ze kunnen de stok steeds hoger plaatsen.

Of het een verdien of een eliminatie opdracht gaat worden gaan we zo horen.

Na een half uurtje mogen de deelnemers zich weer verzamelen in de loods. De springstok staat op 1meter 30 zien ze.
Het merendeel moet nog even snel naar de WC en Imadiddin fluistert iets met Moraima, slecht te verstaan.
Babette en Wendy geven elkaar een knuffel? Haal je dit vraagt Babette aan Wendy, die nee schud.
Babette is bang, ze heeft een zeer stuitje en kan niet goed springen zegt ze.
Er zijn geen stippen op de vloer. Het enige wat veranderd is zijn de streepjes op de palen, deze zijn verwijderd en er zijn 3 anderen op geplakt. En het viel Wendy op dat de regie de grote bruine kast opgeruimd heeft

Beste deelnemers,
Het komt vandaag aan op jullie atletische kwaliteiten. Want om geld te verdienen voor de huishoud-pot gaan jullie hoogspringen.

Het is hierbij de bedoeling dat jullie over de tussen de tweestaanders bevestigde lat springen.
Elke deelnemer heeft straks recht op drie pogingen. Als dit gelukt dan kan je een ronde verdergaan waarbij de lat 5 cm hoger wordt gelegd. Hier krijg je wederom 3 pogingen. In totaal zijn er drie hoogtes te behalen.

Een poging wordt als mislukt beschouwd als de lat door toedoen van de deelnemer tijden of na de sprong niet op de steunen blijft liggen. De deelnemer mag ook de grond voorbij de lat of de mat niet raken voor dat hij de lat is gepasseerd.

Jullie oefentijd zit er op jullie krijgen nu ieder drie pogingen om over de lat te springen. Lukt dat dan
¤ 10.00 voor de huishoud-pot Daarna kan je nog een ronde verder gaan waarbij de lat nog 5 cm hoger wordt gelegd Lukt jou dit in drie pogingen ook dat wordt de pot verdubbeld lukt dat niet dan wordt het door jou tot dan verdiende bedrag gehalveerd.

Slaag jij ook in de tweede ronde dan kan je door nog naar de laatste derde ronde waarbij wederom je bedrag verdubbeld of gehalveerd kan worden.

Alle deelnemers moeten een poging wagen heel veel succes.
SPOILER
Gifje Engine
Edit:
Met deze opdracht hebben ze ¤250. verdiend

[ Bericht 30% gewijzigd door Dotteke op 26-07-2023 14:49:00 ]
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 12:16:35 #211
388664 crew  Dotteke
pi_209940263
Zoë heeft vandaag een jaar van je leven vrijwillig verlaten

Al snikkend begint Zoë aan haar afscheidspeech
Zoë is blij dat ze mag gaan, iedereen dacht bij binnen komst daar komt ze aan barbiepopje, binnen gekomen met vals spelen.

Ze is blij met de dingen die ze geleerd heeft,
Ze heeft geleerd om rustig te communiceren.

Ook heeft ze geleerd dat een vooroordeel niet altijd goed is.
" Want dat deden mensen ook altijd over mij en ik heb laten zien dat dat niet altijd waar is".

Blij dat mensen ook haar goede kanten hebben gezien.

Ze heeft leuke en gekke dingen meegemaakt.
Babette en Isaac jullie hebben verblijf hier heel veel voor mij verlicht.

Ik ga jullie missen ik ga jullie allemaal missen jullie zitten allemaal in mijn hoofd.
Het spel kan ze niets over zeggen, jullie lullen allemaal dat is een uitspraak van mij.
IK hou van jullie allemaal en jullie zitten allemaal in mijn hart.
Maar dit is niet mijn spel ik hou iet van spelletje en ik hou ook niet van wachten

Dit was haar beste keus, ze was niet gelukkig. Een Barbiepop hoort niet thuis in de loods maar in de winkel.
Veel succes allemaal. Ik zal er staan als de winnaar bekend wordt gemaakt, en dat ze vanavond op de verjaardag van Sasha allemaal aan haar denken dat ze een maand niet gedronken heeft, want opeens was ze er op tegen.

Ze gaat iedereen volgen en luisteren wat iedereen heeft gezegd.
"Mogen de beste winnen", besluit ze haar speech.

:muziek: Ga met mij mee naar de overkant :muziek: klinkt er door de loods.
Dan volgt het knuffelen, het huilen en de mooie woorden.

Ook Babette ligt huilend bij Zoë in de armen!
Dan is het zover en gaat ze nadat ze nog een laatste blik in de spiegel heeft geworpen om te kijken of haar wimpers nog goed zitten.

"Ice winnen hé" waren haar laatste woorden voor ze de poort uit liep.

:muziek:Ik ga jou vertellen dat het over is, :muziek: klinkt er als ze naar de poort loopt

Het vertrek van Zoë
https://streamable.com/qps9gp
Video van Spapaars

[ Bericht 41% gewijzigd door Dotteke op 18-07-2023 12:49:16 ]
  Moderator woensdag 19 juli 2023 @ 13:33:40 #212
388664 crew  Dotteke
pi_209955126
Vandaag hebben ze de challenge om zoveel mogelijk waterballonnen, hangend op je kop aan het klimrek buiten onder een oksel te laten knappen.
Mirthe begint als eerste en heeft de challenge gelijk al gewonnen
SPOILER
Ze verdienen hier mee een party-bon ter waarde van ¤500.
SPOILER
Gifjes van Engine

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 26-07-2023 14:49:16 ]
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 17:33:43 #213
388664 crew  Dotteke
pi_209970962
Het is bijna 17.00 uur als de zoemer gaat.
"Mama komt eraan, eliminatie., mamma komt eraan", roept Moraima

Volgens haar kan het geen opdracht zijn, dat kan niet zegt ze. Imadiddin denkt dat het misschien wel een hele lange opdracht gaat worden.

Babette zegt, “Het zou wat zijn als we nu een opdracht krijgen met familie, iets wat Zoë zo graag wilde. Ze denkt dat Zoë 20 uur per dag zit te streamen nu.

Zoals gewoonlijk maken de meeste van deze gelegenheid gebruik om even hun ogen dicht te doen.
Na een half uurtje gaat de zoemer, Nog niet eens een uurtje zegt Rupert die lag te slapen. Ze moeten natuurlijk allemaal nog even naar het toilet zoals gewoonlijk.

We zien alleen stippen op de grond, verder is er niets te zien.

Beste Deelnemers,

Jullie zijn al op vele fronten getest het afgelopen jaar.
Maar vandaag komen we erachter hoe het staat met jullie kennis van de Nederlandse taal.

Jullie gaan woorden spellen en elk juist gespeld woord levert geld voor de huishoud-post.
Jullie krijgen zo ieder een woord te horen en moeten binnen 20 seconden de letters is in de juiste volgorde en zonder correcties uitspreken.

Elk juist gespeld woord levert ¤10 op voor de huishoud-pot

Cap 5thencounter

Er konden 50 woorden geraden worden maar het ging heel slecht.
Ze hebben maar ¤30 of ¤40 gewonnen. We mochten weer niet zien hoeveel er verdiend was.
Imadiddin zegt op het eind dat ze met het gewonnen bedrag een woordenboek gaan aanschaffen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 20-07-2023 17:51:29 ]
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 14:32:02 #214
388664 crew  Dotteke
pi_210008410
De deelnemers organiseren zelf een spel en noemen het
De Inburgeringcursus:

Als jullie terug gaan naar de bewoonde wereld dan ga je ook weer boodschappen doen. Ze moeten laten zien dat ze dat karretje veilig kunnen besturen, zegt Isaac als Imadiddin met een winkelwagentje naar binnen komt lopen in de loods.

De prijzen zijn:
3de prijs 2,50 boodschappen te goed
2de prijs¤ 5, 00
1ste prijs ¤7,50

De opdrachten zijn:

1. Prik je lek iemand gaat in de kar zitten iemand gaat rennen achter het winkelwagentje. De persoon die in het winkelwagentje zit krijgt een helm met een naald en moet ballonnen kapot prikken. Degene die het winkelwagentje bestuurt is bij alle drie de opdracht geblinddoekt.

2. 3 minuten gratis winkelen, een weer in het winkelwagentje een stuurt achter het winkelwagentje die in de kar moet zoveel mogelijk boodschappen in het karretje doen.

Daarna mogen ze voor extra bonus punten raden wat het totaal bedrag van de boodschappen is.
3. Derde ronde met pijl en boog in de kar drie pijlen tussen de palen te schieten. Twee persoon duwt weer geblinddoekt het winkelwagentje

De eerste zijn Moraima en Mirthe

Cap van Spapaars
Edit:
De uitslag
Er zijn geen 1ste en 2de prijzen uitgekeerd, maar iedereen krijgt een derde prijs.

1ste prijs ¤7,50 is vervallen.
2de prijs ¤5,00 is vervallen.
3de prijs ¤2,50 i iedereen heeft een de derde prijs gewonnen.
Alle prijzenbedragen zijn vrij te besteden bij de jumbo mits er genoeg geld in de huishoud-pot zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 23-07-2023 17:05:05 ]
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 11:13:16 #215
388664 crew  Dotteke
pi_210020493
Maandagmorgen 24 juli. De bewoners zijn nog aan het wakker worden als de zoemer gaat.
Jasper was volop aan het trainen met Isaak.

Het merendeel gaat weer in zijn of haar bed liggen en Wendy is haar haren aan het krullen.
Marciano ligt klaar met zijn rode zakdoekje, hij denkt aan een eliminatie want wit draagt hij bij een verdien opdracht.

Mirthe moet zich nog omkleden en Babette houdt er een doek voor.
Gifje Spapaars

Daarna moest haar broekje nog en Babette kijkt gewoon mee over het doek. “Strakke buik”, zegt ze tegen Mirthe.
Het wachten duurt deze keer niet zo lang. Na een half uurtje mogen ze zich weer verzamelen voor het spelscherm.
Een herkansing van spellen zegt Bern als hij de loods weer binnenloopt.
Sasha denkt dat het een eliminatie is, Bern denkt een verdienopdracht. Er liggen nog 4 broden zegt ze in het kastje.

Beste deelnemers,
Deze opdracht vergt een voorbereiding en een lange adem.
Jullie gaan deze opdracht dan ook niet vandaag maar morgen uitvoeren.

Lukt het jullie om op een loopband van 42 km en 1.95 af te leggen in een tijdslimiet van 6 uur, De tijd is gelijk aan de limiet die geld van de Amsterdammarathon
Er zijn twee loopbanden en jullie mogen zelf bepalen welke 2 deelnemers deze uitdaging morgen aangaan.
Jullie mogen tussentijds van de loopband afstappen, maar dat mag pas als de band gepauzeerd is.
Elke deelnemer die het lukt om deze marathonafstand af te leggen binnen de tijd verdiend ¤250,00 voor de huishoud-pot.
Zo dadelijk worden de loopbanden gebracht en krijgen jullie van de scheidsrechter een voedingspakket om zich voor te bereiden voor de opdracht.

Morgenochtend om 10 uur start de opdracht.

De twee die de opdracht vaan uitvoeren zijn Jasper en Isaac.
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 12:36:22 #216
388664 crew  Dotteke
pi_210021646
De bewoners moeten zich weer verzamelen voor het speelscherm.

Er komt weer een manager verkiezing aan. Kandidaten kunnen zich aanmelden bij Imadiddin en moeten 5 mensen achter zich hebben staan. Ook moeten ze een kreet aanleveren voor op de verkiezingsposter.

Meld niemand zich aan dan zullen de ex-managers een nieuwe manager kiezen.

Er is echter een verschil zegt de stem. De manager zal deze maand niet vrijgesteld zijn van eliminatie.

Edit

Mocht de manager geëlimineerd worden vinden er direct nieuwe verkiezingen plaats. De deelnemers die nog geen manager zijn geweest zijn dan verkiesbaar. De oude managers moeten stemmen wie dan de nieuwe manager wordt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 24-07-2023 13:37:55 ]
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 14:41:17 #217
388664 crew  Dotteke
pi_210045348
Er is een brief binnen gekomen
Imadiddin leest hem voor.

Beste deelnemers.

De gigantische prijzenpot van bijna ¤850.000 is binnen handbereik. Jullie zitten In de laatste maand van Een Jaar Van Je Leven. Er is op tijd moment een kans van 1 op 12 dat jij met dat enorme bedrag naar huis gaat.

Nu de finale in zicht is kunnen jullie misschien alweer dromen dat jullie je familie en vrienden weer in jullie armen kunnen sluiten. En dat is sneller dan jullie denken want familie en vrienden mogen bij de finale aanwezig zijn.

Elke deelnemer moet daarom een lijst van 20 familie leden en vrienden aanleveren die jullie als steun bij je willen hebben als jezelf in de finale staan.

Wij ontvangen graag deze lijst voor 20.00 uur vanavond. Wij kunnen uiteraard niet garanderen dat iedereen die op de lijst staat ook aanwezig kan zijn. Daarbij moet iedereen 13 jaar of ouder zijn, met uitzondering van eigen kinderen.

Heel veel succes!
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 10:25:55 #218
388664 crew  Dotteke
pi_210054515
Het alarm is gegaan de deelnemers hebben meer dan een uur op hun kamer zitten wachten.

Als ze terug mogen de loods in zien we stippen en twee apparaten staan, wat daar van de bedoeling is gaan we zo horen.
Cap van5thencounter
Beste deelnemers,

Het komt vandaag aan op jullie evenwicht, laat je niet uit balans brengen.
Want gaan zo een eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht wordt niet door 1 maar door 2 deelnemers uitgevoerd. Welke deelnemer blijft het langst in balans en is daarmee verzekerd van een plek in het programma.

De geselecteerde deelnemers moeten plaats nemen op de houten stellage. Je moet met je voeten buiten het rode gebied gaan staan. En je mag met je handen het uiteinde van de touwen vasthouden. Deze mogen het lichaam niet raken.

Door in evenwicht te blijven zorg je dat vaas niet valt. Maar de deelnemer wiens vaas het eerste de grond raakt moet vandaag Een Jaar Van Je Leven Verlaten.

Over 15 minuten moeten ze een keuze maken wie deze eliminatie opdracht uit moet voeren. Ze moeten stemmen op 1 deelnemer.

Het zijn Moraima en Wendy die het spel gaan spelen.

Moraima heeft het spel verloren en moet over een uur de loods verlaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 27-07-2023 11:10:51 ]
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 14:21:56 #219
388664 crew  Dotteke
pi_210069590
Rond de klok van 13.30 gaat het alarm in de loods. Dit keer hoeven ze niet zo lang te wachten en mogen ze zich weer na een half uur voor het speelscherm verzamelen.
Beste deelnemers,

Het wordt stil in de loods Jullie zijn niet alleen met steeds minder deelnemers maar de komende 24 uur geen geluid uit je mond komen, alleen dan verdienen jullie geld voor de huishoud-pot.
(O wat erg, zegt Babette)

Jullie mogen wel uitbeelden om dingen aan andere deelnemers duidelijk te maken. Maar jullie mogen geen gebruik maken van gebarentaal, niet van pen en papier, en niet van de computer om berichten uit te wisselen. Muziek is de komende 24 uur ook verboden.

Jullie mogen pas na 22 uur vanavond naar bed, iedereen moet in ieder zijn of haar eigen bed en in bed een zender dragen.

Maar elkaar niet aan het lachen, want er mag niet hardop lachen. Opzettelijk geluid maken is niet toegestaan.
Alleen onontkoombaar hoesten, niezen, snurken of een Steun en kreun bij het sporten mag.

Als jullie dit halen verdienen jullie ¤250,00 voor de huishoud-pot
Up-Date
17.10 uur, de opdracht om 24 uur hun mond dicht te houden is mislukt
Imadiddin heeft ongemerkt toen hij bij de computer zat iets gezegd. Hij is zich er niet echt bewust van.
Het is gebeurd tijdens het lezen van een mail, Hij schijnt oke te hebben gezegd toen hij aan het lezen was. Hij weet het zelf niet maar hij heeft er een mail over gekregen.
Hij bied zijn excuus aan aan de groep

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 28-07-2023 17:23:58 ]
  Moderator zaterdag 29 juli 2023 @ 13:26:17 #220
388664 crew  Dotteke
pi_210080490
"Bericht voor de manager:, roept Sasha
Imadiddin gaat snel naar kantoor om te kijken wat er is.

Er staat dus iets buiten de poort, als ze gaan kijken zien ze iets wat opgeblazen moet worden. Ze kunnen lezen dat er “ Snel naar de bel ‘ op staat er is ook een brief bij die Imadiddin voorleest.

Zoals je zien hebben we dit binnen kregen zegt hij eerst.

Gifje Engine

Beste deelnemers,

Jullie kunnen glijdend de laatste maand in.

De baan mag alleen buiten gebruikt worden en moet vanavond voor 19.00 weer achter de poort gelegd worden.

Veel plezier

En hier moeten de deelnemers het mee doen.

Gifje Engine

Gifje Spapaars
Filmpje van Spapaars
https://streamable.com/g96o3v

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 29-07-2023 13:49:48 ]
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 15:28:01 #221
388664 crew  Dotteke
pi_210107348
Maandagmiddag een beetje een troosteloze dag, regen en de deelnemers blijven binnen.

Jasper is de boel een beetje aan het opruimen en heeft veel last van zijn knie. Er wordt gekaart en gesport vanmorgen. Ze hebben net gegeten als het alarm gaat. Allemaal verzamelen in de slaapkamer.

Redelijk snel mogen ze zich weer voor het spelscherm verzamelen, er is zo niets te zien in de loods als ze weer naar binnen lopen.

Beste deelnemers,
Wie wordt de klokkenluider van de loods?

Jullie hebben al kunnen oefenen op een buikschuifbaan hopelijk is dat soepel verlopen, want vandaag kunnen jullie hier geld mee verdienen.

Jullie krijgen zo dadelijk ieder één poging om het einde van de buikschuifbaan te halen, en al schuivende de klok te luiden, alleen dan verdien je geld voor de huishoud-pot.

Elke deelnemer die hier in slaagt verdiend ¤20,00 voor de huishoud-pot.

gifje van Spapaars, Sasha die een poging doet en het niet haalt.

• Imadiddin mag als eerste en haalt het niet.
• Sasha haalt het ook niet.
• Rupert haalt het wel en verdiend hier mee de eerste ¤20,00
• Wendy haalt het ook niet.
• Bern is de volgende die het haalt.
• Erik laat zich ook van de beste kant zien en trekt ook aan de. bel
• Mirthe verdiend ook ¤20 voor de pot.
Gifje Spapaars

• Babette haalt het ook niet.
• Marciano haalt hem ook
• Jasper is de volgende die een poging mag wagen en hij haalt het niet.
• Isaak is daarna aan de beurt en weet ook de klok aan het luiden te krijgen.
In totaal hebben ze ¤120,00 verdiend met deze opdracht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 31-07-2023 16:00:03 ]
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:54:24 #222
388664 crew  Dotteke
pi_210117199
Er komt een brief binnen die Imadiddin voorleest,
Vanmiddag om 17.00 uur moeten alle deelnemers klaar staan voor het beeldscherm in de loods voor een belangrijk bericht.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:25:06 #223
388664 crew  Dotteke
pi_210118125
Rond de klok van 13.05 worden de deelnemers verzocht zich te verzamelen bij het spelscherm.

Beste deelnemers,
Na deze opdracht heeft een deelnemer een vrijstelling in handen voor de eerstvolgende eliminatie opdracht, want jullie gaan een individuele verdien opdracht spelen.

Mocht de manager winnen dan is deze vrijstelling geldig voor de eerstvolgende eliminatie na de huidige manager-periode

Jullie hebben de afgelopen dagen een aantal Nederlandse iconische gebouwen in elkaar gepuzzeld.
Maar het komt nu aan op gebouwen die bekend zijn in de hele wereld.
Het komt ook dit keer weer aan op jullie inschattings vermogen.

• Empire state building in New York
• Boerkaliba in Dubai
• Big Ben in Londen
• Euromast in Rotterdam
• Toren Van Pisa

Wat is de hoogte van al deze bouwwerken bij elkaar opgeteld, het gaat hierbij om het hoogste punt.

Jullie krijgen allemaal een clipboard en moeten binnen 10 minuten inschatten wat de hoogte is het door jou berekende totaal telt als jouw antwoord.

Cap Spapaars
De deelnemers hebben de volgende hoogte doorgegeven

o Imadiddin -4321
o Rupert 4179
o Erik 1231
o Bern 1683
o Sasha 796
o Jasper 2180
o Mirthe 1605
o Wendy 1373,3
o Babette 1650
o Marciano 1081
o Isaak 1280
De hoogte van de gebouwen is
o Empire state building in New York =423,20
o Boerkaliba in Dubai =829,84
o Big Ben in Londen= 96
o Euromast in Rotterdam= 185
o Toren Van Pisa= 55,86
Mirthe heeft de vrijstelling voor de eerst volgende eliminatie gewonnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 01-08-2023 13:36:41 ]
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:31:08 #224
388664 crew  Dotteke
pi_210121026
Rond de klok van 17 uur verzamelen de deelnemers voor het spelscherm.
Eerder op de dag was er een brief gekomen waarin stond dat alles deelnemers zich daar moesten verzamelen om 17.00 uur.

Beste deelnemers,
De wereld heeft niet stil gestaan. Hierbij volgt een spoiler alert. Mocht je het niet willen weten mag je je terugtrekken in een andere ruimte.
De onderstaande punten hebben ze te horen gekregen.

• De coronaepidemie is voorbij maar het virus blijft wel onder ons.
• Aan de oorlog in Oekraïne is helaas de oorlog nog bezig
• Er is dit een verwoestende aardbeving geweest op de grens van Turkije-Syrië. Imandiddin schrikt van dit
bericht en Rupert troost hem.
• Nederland heeft flink moeten interen op de spaarpot door.
• Energieprijzen zijn flink gestegen er is met de regering een prijsplafond tot eind 2023 afgesproken
• Dalende huisprijzen
• Sinds 1 juli moet er extra betaald worden voor afval plastic.
• BBB bezig aan een opmars, de eerste zege is al binnen.
• Minder goed nieuws voor kabinet Rutte 4, het is gevallen, na 13 jaar als minister is Rutte uit de politiek
gestapt.
• Max Verstappen heeft zijn tweede wereldkampioenschap te pakken.
• Nederlands voetbal is geen kampioen geworden.
• Feyenoord is landskampioen geworden.
• Nederland heeft het songfestival niet gewonnen
• Bekende namen blijven betrokken bij grensoverschrijdend gedrag bij Mathijs van Nieuwkerk is hierdoor
opgestapt en Tom Egbert tijdelijk zijn werk stil gelegd.
• Andre Hazes is niet succes vol terug, na te zijn afgekickt van drank en drugs, Ook is hij terug bij Monique.
Zijn moeder mag door Yvonne Goldmeijer geen gecremeerde kroket meer genoemd worden
• Tina Turner overleden
• Donald Trump is weer verkiesbaar
• Prins Charles gekroond
• Koffietijd van de buis
• Silvia Meiss is weer gescheiden.
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 13:04:33 #225
388664 crew  Dotteke
pi_210131082
Vandaag is Babette gekozen door de oud-managers als manager van de maand augustus. Ze had 3 van de 5 stemmen de andere twee stemmen zijn naar Erik gegaan.

Het verschil met deze keer manager zijn is dat ze geen vrijstelling van eliminatie heeft zoals de andere managers wel hadden. Dit omdat het de finale maand is.

Mocht Babette in deze maand weggestemd worden dan zullen de oud-managers een keuze maken wie dat manager wordt
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 16:37:48 #226
184769 crew  Deisyy
pi_210134098
ALARM!

Even voor 15.00 uur gaat het alarm, de bewoners moeten, zoals altijd, verzamelen in hun slaapkamer. Eliminatie of verdienopdracht that's the question. Marciano verwacht dat het geen verdienopdracht is.

Na ruim een half uur mogen ze tevoorschijn komen, er staan stippen op de vloer en serviesgoed op een paal en Marciano heeft zijn rode bandana om.

Ze moeten ieder een toren bouwen van het serviesgoed, elk stuk moet gebruikt worden, hierbij komt het aan op balans, want ze hebben maar 1 hand ter beschikking. Met de andere hand moeten ze het evenwicht zien te bewaren van het plateau waarop de toren gebouwd moet worden.

Als het lukt om de toren binnen 90 seconden te bouwen en deze daarna 5 seconden gestapeld te houden, dan verdienen ze ¤ 25 voor de huishoudpot.

Erik mag beginnen, het lukt hem, dus verdient de eerste ¤ 25 voor de huishoudpot *O*

Rupert - gehaald *O*

Mirthe - fail -O-

Isaac - fail -O-

Jasper - gehaald *O*

Marciano - gehaald *O*

Imadiddin - fail -O-

Wendy - fail -O-

Bern - gehaald *O*

Sasha - gehaald *O*

Babette - gehaald, maar niet binnen de tijd -O-

Met deze opdracht hebben ze ¤ 150

Met dank aan @Spapaar voor de gifs
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:41:09 #227
388664 crew  Dotteke
pi_210155531
Gisteren hebben de deelnemers een leuke dag in de loods gehad. Spelletjes, cabaret door Bern en drank. Het was een dag die in het teken stond van de Middeleeuwen.

Er is door sommige ook het een en ander gedronken, bier, whisky, wijn, en wodka het was er allemaal. S' avonds een BBQ en muziek.

Maar voor nu is het feesten gedaan en zitten/liggen ze te wachten op de stem die zegt dat ze zich voor het beeldscherm moet verzamelen want de zoemer is net gegaan en de deelnemers liggen voor het grootste deel in bed. Zomaar eens kijken of het feesten/drinken van gisteren nog invloed heeft op wat ze moeten gaan doen.

Vandaag nog drie weken te gaan en dan is de laatste uitzending op tv te zien.
Hoe de finale er uitgaat zitten weten nog steeds niet en ook niet of de streams tot 25 augustus blijven of er misschien eerder mee stoppen.

Voor nu is het wachten of het een verdien of een eliminatie opdracht wordt.
Het is een eliminatie opdracht geworden zie onder dit bericht de opdracht

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 04-08-2023 12:23:54 ]
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:23:13 #228
388664 crew  Dotteke
pi_210156130
Na meer dan een uur wachten mogen de deelnemers zich eindelijk verzamelen voor het speelscherm.
Er staat een stellage in de loods met een soort matras ertussen. Ook zien we stippen op de grond.

Cap Spapaars
Beste deelnemers,

Vandaag gaan jullie op expeditie hierbij zal echter 1 deelnemer afvallen, want jullie gaan een eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht wordt door twee deelnemers uitgevoerd. Welke deelnemer lukt het om zoveel mogelijk tijd bij elkaar te spelen door aan een paal te hangen en zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

Jullie moeten dadelijk zo mogelijk lang mogelijk aan de paal te blijven hangen. Je moet de paal tussen je armen en je benen klemmen. En het is ook toegestaan om alleen aan je armen of benen te hangen.

Maar jullie kunnen bij deze opdracht extra tijd verdienen.

Want jullie krijgen zo dadelijk 10 open vragen. Na het stellen van de vraag is er 10 sec de tijd om op de knop te drukken en de vraag te beantwoorden.

De deelnemer die als eerste drukt en binnen de tijd het juiste antwoord geeft verdient één minuut bonus tijd. Geeft degene een fout antwoord, geen antwoord of een te laat antwoord dan gaat de bonustijd naar de tegenstander.

Jullie krijgen na de stemming nog een korte oefentijd.
Over 15 minuten moeten jullie een keuze maken wie deze eliminatieopdracht uit moet voeren.

Jullie stemmen op één deelnemer.

Beste Mirthe jij hebt de eliminatievrijstellingdopdracht gewonnen en je bent vrijgesteld voor deze opdracht.

Al voor dat er gestemd is zegt Babette dat zij hem gaat spelen met Sasha.
Nu gaan ze één voor één hun stem uitbrengen!

De stemmen zijn geteld, Sasha en Babette gaan deze eliminatie opdracht uitvoeren.
Ze hebben beide 3 vragen goed beantwoord.

Het is nu een kwestie wie van de twee het langste blijft hangen.

Babette heeft na een spannende strijd die 80 minuten duurde, de eliminatie ronde van Sasha verloren

Babette zal zo de loods moeten verlaten

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 04-08-2023 15:37:35 ]
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:39:04 #229
388664 crew  Dotteke
pi_210161243
Kort nadat Babette de loods heeft verlaten komt er een beveiliger met een brief bij Imadiddin en zegt dat hij de brief hard op moet voorlezen. In deze brief staat dat de oud managers een nieuwe manager moeten kiezen. De deelnemers die nog geen manager zijn geweest zijn kandidaat.

De oud managers hebben Sasha als nieuwe manager gekozen
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 12:07:51 #230
388664 crew  Dotteke
pi_210195820
Het alarm is gegaan, precies om 12 uur op de eerste maandag van de maand, zegt Jasper.
Dus zoals gewoonlijk na het alarm mogen ze zich allemaal weer verzamelen op hun slaapkamer.

De deelnemers waren vanmorgen allemaal al heel vroeg opgestaan omdat ze dachten vroeg een opdracht te hebben.

Van de week heeft Sasha in het regelementen boek gelezen dat er om de drie dagen een eliminatie zou zijn in de finale maand.

Maar er is ook geen geld meer het kan dus ook zo maar een verdienopdracht worden.

Wendy hoorde vanmorgen vroeg al kettingen en vermoede daardoor dat er iets ging gebeuren vandaag.

Wat gaat het worden, een eliminatie, een verdien of een vrijstelling-opdracht.
Verdien opdracht:
Lang hoeven ze niet op hun slaapkamer te zitten. Na 35 minuten moeten ze zich weer voor het speelscherm verzamelen.

Bij binnenkomst zien ze en paar plankjes en een stalen rek.

Beste deelnemers,

Het komt vandaag aan op jullie geduld en precissie.

Jullie moeten om de beurt alle plankjes van begin tot het eind op de balk zien te balanceren
Vervolgens moeten jullie over de plankjes een bal laten rollen. Maar pas op dat de bal er niet afvalt want uiteindelijk moet die binnen de tijd in de basket eindigen, alleen verdien je dan geld voor de huishoud-pot.

Als een bal valt moet je deze zelf weer pakken en als een plankje val mag je deze gewoon weer terug leggen zolang je maar binnen de tijd blijft.

Elke bal die binnen 3 minuten levert ¤30 op voor de huishoud-pot

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 07-08-2023 12:49:39 ]
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 13:35:37 #231
388664 crew  Dotteke
pi_210197315
Jasper mag al eerste en haalt de opdracht niet.
Wendy mag het als tweede proberen en ook zij haalt het niet.

De plankjes blijft goed liggen op de balk, maar zodra de bal er over rolt vallen de plankjes van de balk en valt de bal.
Erik heeft het gepresteerd om de bal een keer over alle plankjes te krijgen helaas schoot de bal over het net waar hij in moest vallen.

Rupert lukt het ook niet om een bal in de basket te krijgen.
Sasha haalde het ook niet, ze was wel heel dicht bij , de bal raakte het net maar ging er toch overheen.
Marciano heeft ook geen bal in de basket gekregen. Blijven er nog 4 over een vetpot gaat het niet worden meer voor de huishoud-pot.

Imadiddin lukte het ook bijna maar de bal schoot weer over het net, alle plankjes bleven liggen. Bij zijn volgende pogingen is het ook niet gelukt.

Bern heeft er een gehaald, hij ging het net in maar viel er door de gaten uit. Maar hij wordt goedgekeurd.

Gif van 5thencounter
Mirthe heeft het ook niet gehaald.
Isaac heeft hem ook niet gehaald.

De opbrengst van deze verdien opdracht is ¤30,00

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 07-08-2023 13:50:56 ]
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 14:27:28 #232
388664 crew  Dotteke
pi_210197937
Terwijl de groep weer bij elkaar is voor een stelling gaat voor een tweede keer vandaag het alarm.
De deelnemers moeten weer naar hun slaapkamer.

Sasha vertelde net dat ze een nieuw evenement mochten doen.

De film Slumdog Millionaire en dan in de middag het spelletje weekend miljonair spelen.
Mirthe wilde er nog een stelling ingooien voor een joggingpak maar zover kwamen ze niet omdat het alarm ging.

Wat gaat het worden? Weer een verdien opdracht omdat ze net maar ¤30 verdiend hebben en er bijna niets meer te eten is? Of komt er een vrijstelling of eliminatie opdracht aan.

Eliminatie opdracht
Beste deelnemers,

Iemand zal morgen de vlag het liefst halfstok willen hangen omdat zij of hij morgen de loods moet verlaten. Want jullie gaan morgen een eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht wordt niet door 1maar door 2 deelnemers uitgevoerd.
Welke deelnemer weet bij de gekozen vlaggen de meeste landen te noemen.

De geselecteerde deelnemers ontvangen zo dadelijk een boek met 195 vlaggen van erkende landen, en krijgen 24 uur de tijd om deze in hun hoofd te stampen.

Over 15 minuten moeten jullie een keuze maken wie deze eliminatie opdracht uit moet voeren.
Er gaat gestemd worden. Isaac neemt de tijd en moet er diep over nadenken.

Cap Hoempah

De eliminatie opdracht wordt morgen tussen Imadiddin en Jasper gespeeld

cap Spapaars
Iedere deelnemer krijgt 10 vlaggen te raden. Ze hebben 2 minuten bedenktijd per vlag(meende ik te verstaan)

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 07-08-2023 15:14:01 ]
  Moderator dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:06:20 #233
388664 crew  Dotteke
pi_210211648
En dan is het bijna zover, de beide heren hebben flink wat geoefend om de 195 vlaggen en bij behorende landen uit het hoofd te leren. Imadiddin werd bijgestaan door Rupert en Jasper door Sasha en Bern. Jasper heeft zelfs een lekkere massage ter ontspanning gekregen van Sasha.

Het ziet er naar uit dat beide heren niet voor elkaar onder doen, bij overhoring doen ze het allebei goed.
Nu is het afwachten hoe ze het onder spanning doen. Er is volgens de COS door de regie gezegd dat mochten allebei de geëlimineerde alles goed hebben beide mogen blijven.

Langzaam kruipt de tijd naar 15.15 uur.

cap Hoempah
Wie o wie zal straks de loods moeten verlaten, of redden ze het allebei.

De stem zegt dat de oefentijd voor bij is en dat iedereen naar hun slaapkamer moet. Jasper en Imadiddin mogen zich als ze willen zich even terug trekken boven.
Edit om 16.16 uur
De deelnemers zitten nu al meer dan een uur op hun slaapkamer te wachten op wat komen gaat.

Om 16.25 is het eindelijk zo ver en gaat de zoemer. Als de deelnemers de loods in lopen staan daar allemaal buizen. Vermoedelijk me de vlaggen er in.
Zoals altijd moet het merendeel eerste naar het toilet.

Willen jullie allemaal verzamelen in de loods en op de stippen gaan staan. De twee geselecteerde deelnemers op de twee stippen voor het spelscherm gaan staan, zegt de stem.

Zoals altijd duurt het nog even voor de stem uitlegt hoe het spel gespeeld gaat worden.

Voor jullie staan 195 kokers met daaronder 195 vlagen van erkende vlaggen van erkende landen
Om en om moet jullie 10x en koker kiezen, en binnen 20 seconde een land noemen waarvan jij denkt dat dit bij de vlag hoort.

De deelnemer die van de willekeurig gekozen vlaggen de meeste bij behorende landen goed weet te benoemen wint deze opdracht en is verzekerd van een plek in het programma.

Bij een gelijke stand krijgt elke deelnemer nog een beurt, tot één deelnemer een fout antwoord geeft, en de andere deelnemer een goed antwoord geeft.
Imadiddin mag beginnen.
Beide heren doen het goed, het is nu 17.21 en het wachten is op de regie die de beelden terug kijkt.
Jasper heeft een naam verkeerd uitgesproken en dat wordt nu terug gekeken.
Het ging over Djibouti. Jasper sprak het uit als Djibati.
Toen Jasper zei dat Imadiddin ook niet alles goed uitsprak zei deze dat hij niets fout had gezegd en zei tegen Jasper dat hij het respectloos voor het land vond het zo te noemen, het is Djibouti.
Imadiddin noemde Afganistan ,Afganstan
Als iedereen moet gaan staan krijgen wij een streamlock te zien.
Als de streamlock voor is zegt de stem,

"Beste Jasper jij hebt deze eliminatie opdracht niet gehaald en zal binnen 60 minuten de loods moeten verlaten".

Gifje van Spapaars

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 08-08-2023 19:03:52 ]
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 09:24:41 #234
388664 crew  Dotteke
pi_210221190
Het is 9 uur als het alarm gaat in de loods, ale deelnemers moeten zich weer verzamelen in hun slaapkamer.

Gisteren hebben de deelnemers voor het eerst een fragment mogen zien van de opnamen die gemaakt zijn van het eliminatie spel. Dit om te laten horen dat Jasper Djibouti verkeerd uitsprak. En daarom de loods moest verlaten. Of ze ook hebben laten horen dat Imadiddin een paar landen verkeerd uitsprak weet ik niet.
@realkijkers plaatste wat onder de spoiler staat in de COS met een filmpje er bij.
SPOILER
Ze zijn nog met 9 deelnemers en met de einddatum in zicht zullen er vermoedelijk nog wel een paar moeten vertrekken. Hoe het er uit gaat zien is zowel bij de deelnemers als bij de streamer niet bekend. Het enige wat we weten is dat volgens de programmering van de tv programma’s te zien is dat op 25 augustus de laatste uitzending van Een Jaar Van Je Leven te zien is.

Voor nu is het wachten op wat gaat komen, een eliminatie/vrijstelling of verdienopdracht.
Vermoedelijk het laatste want er is geen geld en bijna geen eten in de loods.

De zoemer dat ze zich weer voor het beeldscherm moeten verzamelen laat niet lang op zich wachten.
Na een half uurtje is het zover. Als ze de loods binnen lopen zien we blauwe zuilen met zilveren schalen.

Gifje van Spapaars
Beste deelnemers,

Met deze opdracht is weer een deelnemer vrijgesteld voor de eerstvolgende eliminatie opdracht.
Want jullie gaan een Individuele verdien opdracht spelen.

Het komt dit keer wederom aan op jullie inschattingsvermogen.
Voor jullie staat een appeltaart, sushi, een kaasplank, een assortiment chocolade en fruit.
Wat is het totaal aantal calorieën wat in deze gerechten zit?

Jullie krijgen allemaal een Clipboard en moeten binnen 10 minuten inschatten wat volgens jou het juiste antwoord is.

Het door jou berekende totaal telt als jouw antwoord
Jullie tijd gaat in zodra de zoemer gaat.

Cap van 5thencounter
Dit is het antwoord van de deelnemers
Imadiddin 7.777
Wendy 10.100
Isaak 7.830
Erik 8.750
Sasha 11.200
Bern 17.500
Mirthe 7.307
Marciano 6.660
Rupert 7.680

Bern heeft deze vrijstelling gewonnen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dotteke op 09-08-2023 10:03:21 ]
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 11:42:50 #235
388664 crew  Dotteke
pi_210222957
Om 11.40 uur gaat weer het alarm en moeten de deelnemers zich wederom naar hun slaapkamer.

Als na 30 minuten de zoemer weer gaat zien de deelnemers ronde tafeltjes met blauwe en rode kleden erop in de loods staan.

Cap Spapaars

Ze verzamelen zich zoals altijd voor het spelscherm.
Eliminatie opdracht:
Beste deelnemers,

Het afgelopen jaar zijn jullie met elkaar ware profs geworden in het spelen van kaartspelletjes als klaverjassen en poker. Een deelnemer zal vanavond thuis patience moeten spelen want jullie gaan een eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht niet door één maar door twee deelnemers uitgevoerd.
Welke deelnemer lukt het als eerste om drie kaartenhuizen bestaande uit 15 kaarten te bouwen.

Voor beide deelnemers staan 3 tafels klaar. Op elke tafel moet een kaartenhuis bestaande uit 15 kaarten gebouwd worden, dit zijn drie lagen.

Een kaartenhuis wordt goed gekeurd als deze in zijn geheel 10 seconde is blijven staan.
Bern is vrijgesteld voor deze opdracht.

Over 15 minuten moeten de deelnemers hun stem uitbrengen.

Wie de loods vandaag gaat verlaten vandaag?

Wendy krijgt te horen dat ze op haar willen gaan omdat ze trillende handen heeft.
Als dat zo is zegt ze wil ik tegen Isaac spelen, die heeft ook trillende handen.

Wendy gaat naar Isaac en zegt dat ze wel tegen hem wil spelen als ze gekozen wil.
Isaac zegt als je perse niet wil gaan we schakelen toch, laten we een rondje doen zegt hij.

"Ik wil niet dat jij eruit gaat. We hebben jou nooit als een target gezien", zegt hij. Wendy voelt zich een beetje tussen twee groepen in staan.
Isaac verteld dat hun (de groep van Sasha) haar uit willen spelen. Wendy is voor hun Zwitserland en dan is zij de pineut.

Hij wil dat Wendy zich weer bij hun voegt zodat ze weer een groep zijn. ( net vertelde hij aan zijn groepje dat het tijd voor Wendy was om te gaan)
Hij geeft aan dat ze het liefst met Wendy samen spelen.
Zij schijten nu en dadelijk ben jij de sjaak, zegt Isaac.

Isaac brengt verslag uit aan de andere heren van zijn groep.
"Zij gaat mee met ons. Niet tegen hun vertellen".

Erik en Imadiddin moeten deze eliminatie opdracht gaan spelen.
Het duurt nog steeds en het wil niet erg lukken. Bij Erik is het net gelukt om het eerste kaarthuisje neer te zetten.

Gifje van Hoempah

Imadiddin heeft deze opdracht verloren en moet zo de loods verlaten

Gif Spapaars

[ Bericht 49% gewijzigd door Dotteke op 09-08-2023 15:55:33 ]
pi_210235350
Tegen de klok van 11.14 uur gaat het alarm in de loods. De deelnemers moeten weer naar hun eigen slaapkamer.
De boodschappen waren net binnen, maar het klopte niet. Ook was er een zak met (diepvries) spruitjes open.

Volgens Bern was er net genoeg voor een dag binnen gekomen. Ze zeggen de rest zoals rijst, patat, frikandellen, patat, mayonaise allemaal niet is binnen gekomen, maar zeggen dat ze er achteraan gaan. Volgens hem gaan ze met de boodschappen die niet geleverd zijn iets doen. Hij vindt het vreemd dat de rest niet is geleverd is.

Beste deelnemers,
Wat zou jij doen als je eind deze maand die gigantische prijzenpot wint en veel van je dromen waar kunnen maken, Daar gaan we vandaag achter komen.

Jullie moeten om de beurten op de volgende zin afmaken "Ik win een jaar van je leven en ik koop", dan noem je iets tastbaars wat je eindelijk kan kopen en altijd al heb willen kopen of altijd al hebt willen doen. Jullie blijven zin om en om inclusief jullie dromen in juist volgorde herhalen en voegen er telkens iets nieuws aan toen.
Op het moment dat een van de deelnemer de verkeerde volgorde noemt, iets dubbel noemt of iets vergeet dan is de opdracht afgelopen.

Alles wat in de laatste goede beurt genoemd is levert ¤10 euro voor de huishoud-pot.

Sasha mag beginnen en zegt: ik win een jaar van je leven en ik koop een "boerderij". Dan is Isaac en die zegt: Ik win een jaar van je leven en ik koop een "sportschool". Hij vergeet echter om eerst de boerderij te noemen en dus is het spel al klaar. Ze hebben ¤10 verdiend

[ Bericht 23% gewijzigd door Dotteke op 10-08-2023 12:00:36 ]
  Moderator vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:02:33 #237
388664 crew  Dotteke
pi_210247510
Het alarm gaat nu regelmatig zo tegen het einde van het programma.
Vanmiddag rond de klok van 12.05 uur ging hij weer en moest de deelnemers zich in hun slaapkamer begeven. Zoals gewoonlijk maken er een paar gebruik van om even de ogen dicht te doen.

Na 45 minuten zegt de stem dat de deelnemers zich weer mogen verzamelen voor het speelscherm.
Als ze de loods in lopen zien we stippen en een toren opgebouwd uit blokken, Jenga.

Cap Spapaars

Beste deelnemers,
Voor jullie staat weer de inmiddels bekende toren van hout, één deelnemer wordt deze toren fataal.
Want jullie gaan een eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht wordt niet door één maar door twee deelnemers uitgevoerd.
De geselecteerde deelnemers moeten zo dadelijk één voor één een houtblok weghalen, maar dit mag niet van de bovenste laag.

Het houtblok leg je naast je neer. Per blok krijgen jullie maximaal 2 minuten de tijd. Dat lijkt in het begin veel maar uiteindelijk heb je deze tijd hard nodig. Na 2 minuten moet de toren losgelaten worden. Degene die de toren als laatste heeft aangeraakt voor deze valt verliest.

Jullie krijgen geen oefentijd.
Over 15 minuten moeten ze een keuze maken wie deze eliminatie opdracht uit moet voeren.

Er is wat afgekronkelt en gedaan in die 15 minuten.

Wendy staat eerst bij team Sasha en loopt dan naar team Isaac. Rupert zegt dat ze op haar willen gaan. Wendy is verbaasd, 'gaan jullie op mij" vraagt ze.

Het team van Isaac wilde de vorige eliminatie al op Wendy gaan, maar omdat zij toen aangaf tegen Isaac te willen spelen zijn ze toen voor Jasper gegaan.

Het is team Isaac die aangeven op haar te willen stemmen maar Wendy zegt dat dat andere groepje nu toch hun zin hebben.

Van de week vertelde Wendy nog een Isaac dat ze niet op Mirthe en Sasha wilde stemmen, maar als ze haar dat nu zeggen geeft ze aan wel op Mirthe te willen stemmen als het nodig is.

Rupert zelf wilde liever tegen Bern, maar Isaac vond het nu niet de juiste tijd, hij wil zelf tegen Bern spelen in de finale.

En zo luistert iedereen naar Isaac en blijft hij al die tijd buiten schot.

Dan gaat de zoemer en is het tijd om te gaan stemmen.

Rupert en Wendy gaan deze eliminatie opdracht spelen
Rupert heeft deze eliminatie opdracht verloren en moet zo de loods verlaten.

Cap Hoempah

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 11-08-2023 14:47:47 ]
  Moderator vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:30:53 #238
388664 crew  Dotteke
pi_210250441
Mirthe en Wendy hebben de rommel van Rupert opgeruimd, ze wilde net gaan sporten als wederom het alarm gaat. Op die slaapkamer staan nu nog twee bedden, een voor Wendy en een voor Bern. Maar Bern ligt meestal bij Sasha op de andere kamer.

Bern overlegt nog snel even hoe ze gaan stemmen mocht het een eliminatie zijn.
Erik en Mirthe stemmen dan op Marciano, en Bern, Sasha en Wendy op Isaac.

Wendy en Bern hebben het over het geld wat ze nog hebben Bern ¤ 400 en hij weet niet wat hij er mee moet en Wendy heeft nog ¤ 30.

Om 17.15 uur gaat de zoemer dat ze zich weer moeten verzamelen voor het spelscherm.
Er is niets te zien in de loods als ze weer naar binnen lopen.

Beste Deelnemers,

Jullie zitten al bijna een jaar afgesloten van de buitenwereld.
Jullie zijn inmiddels bijgepraat over de belangrijkste nieuwsberichten, maar jullie hebben je familie en vrienden al bijna een jaar niet gesproken.

Jullie hebben ook al meerdere keren uitgesproken dat jullie de muziek willen horen die afgelopen jaar is uitgebracht.

En dat gaat vandaag gebeuren met de hits van september 2022 tot augustus 2023.

Jullie gaan 24 uur lang een muzikale opdracht uitvoeren, waarbij de voetjes hopelijk niet van de vloer gaan. Want zodra er muziek uit de speakers klinkt verlies je en mag je helemaal niet bewegen tot het nummer is afgelopen.

Alleen de deelnemers die dit volhouden verdienen ¤40.00 voor de huishoud-pot.

Update om 19.30 uur
Sasha heeft door gekregen dat als de muziek start en mensen hebben iets in hun handen ze dat vast moeten houden zolang de muziek aan is. Alleen gewichten mogen ze laten vallen.

Het eerste nummer is inmiddels geweest en iedereen heeft het gehaald

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 11-08-2023 19:36:15 ]
  Moderator zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:48:26 #239
388664 crew  Dotteke
pi_210261641
Het spel bevriezen als je muziek hoort gaat goed. Marciano heeft zelfs zijn hand bijna verbrand omdat hij net tijdens het afwassen zijn hand onder de hete kraan had.

Zo'n uur van het einde gaat Eric de fout in, hij verloor zijn evenwicht en viel voorover op de bank.
Even later krijgt Sasha een mail dat Erik af is.

Weer even later komt er een bericht dat ook Isaac af is, hij heeft zijn handen op de koelkast gelegd een paar seconde na de start van het nummer. Isaac neemt het niet zo maar voor waar aan, hij wil de beelden terug zien. Sasha gaat gelijk mailen.

Als ze terug naar beneden komt zegt ze, "We maken to much money denk".

Gifjes Spapaars

Ook Mirthe is af bij het volgende nummer.
SPOILER: video met geluid
filmpje van Hoempah
Ze hebben in totaal dus 4x¤40 =¤160,00 verdiend.
We mogen het niet zien op het scherm, maar als ik reken zijn er van de 7deelnemers 3 afgevallen en blijven er nog 4 over ze zouden ¤40,00 per persoon als ze de opdracht zouden halen.

Wendy is met schoonheidsbehandeling bezig vandaag, de wenkbrauwen geverfd, de haren geverfd,

Momenteel heeft ze een schoonheidsmasker op..

Vanmiddag zei Wendy tegen Marciano dat ze deze week de deur uitgaat.
Wij toch allemaal antwoorden Marciano.
"Juist" ,zegt Wendy "daarom moet ik er toch mooi uit zien"

Erik en Mirthe hebben vanmiddag ook hun filoloodsgesprek voor morgen voorbereid. Ook bespraken het plan om de Isaac en Marciano tegen elkaar te zetten. Erik had ook een ander plan en deelt dat met Mirthe, Hij wil Sasha en Bern uit elkaar halen omdat deze samen sterk zijn drie stemmen hebben samen. Sasha heeft doordat ze Manager is bij een gelijke stand de laatste stem.

Mirthe moet er maar niet te veel over zeggen tegen anderen, zegt Erik. Want dan denken ze dat wij samenwerken en dat doen wij niet.

Marciano probeert Wendy te peilen wat zij gaat doen.
"Heb je nog steeds het gevoel dat je mijn niet kan vertrouwen", vraagt Marciano aan Wendy
Ze geeft volmondig toe hem niet te vertrouwen.
Volgens hem moet ze de mensen die ze vertrouwt niet vertrouwen maar ze moet de mensen die ze niet vertrouwt wel vertrouwen.

Wel verteld ze hem dat ze voor Babette (om haar te sparen) op mensen heeft gestemd waar ze eigenlijk niet op wilde stemmen. Marciano keek hier wel even verbaasd over omdat Babette natuurlijk altijd hele andere dingen vertelde over Wendy.

Wendy wil niet meer overleggen of nadenken want als het puntje bij het paaltje komt wordt er toch anders zegt ze. gestemd.
Na afloop van het gesprek wil hij een knuffel van haar.

Ook hebben ze vanmiddag een spel gespeeld ,vragen over wie of wat oud bewoners gedaan of gezegd hebben.

Ze gaan als het goed is vandaag ook nog oefenen voor de spruitjes challenge.
En vanavond gaan ze spruitjes eten.

En Erik vraagt zich af of ze alles nog op krijgen voor ze stoppen
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 12:34:50 #240
388664 crew  Dotteke
pi_210269666
Er is vanmiddag weer iets in de sluis gezet.

Een schans met er daarachter een rek met drie grote ronde gaten waaraan een net zit en 2 ballen.
De ringen waar het net omzit zijn de hoepels die ze een tijdje terug hebben gebruikt voor de hoepel opdracht. Mirthe herkende ze.

In de begeleidende brief staat dat ze op het spelscherm en de camera's moeten letten en dat de schans aan de constructie vastgepakt worden, niet aan de platen.

Ze weten niet goed wat de bedoeling is. Moet het rek tegen de schans aan, of moet het er van af. En zo ja hoever moet het er dan vanaf?

Moet je rollen, gooien of misschien wel voetballen?

Wordt het een verdien, vrijstelling of eliminatie/opdracht?

Vragen waar ze geen antwoord op weten maar ze vandaag of morgen vast gaan horen.

Cap van @xsaskiax

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 13-08-2023 14:53:30 ]
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 15:04:32 #241
388664 crew  Dotteke
pi_210271313
De Finale

Zoals we al weten is de laatste uitzending van Een Jaar Van Je Leven op 25 augustus 2023 op tv te zien.
Dit melden wij al eind juni JAA / Finale van EJVJL

Het enige nieuws wat we daar nu nog over kunnen brengen is dat in de TV gids te zien dat deze uitzending op 25 augustus 2 uur duurt.

Wat we echter nog steeds niet weten is of het een live uitzending is?
Met hoeveel deelnemers het gespeeld gaat worden?

En of we de streams t/m 25 augustus kunnen blijven zien?

We horen de bewoners af en toe wel iets zeggen, maar ook horen wij ze regelmatig zeggen dat ze het ook niet weten.

Zo hoorde we Marciano zeggen dat ze het komende weekend thuis zouden zijn?
Vertelde Sasha dat in het regelboek staat dat de finale tussen 2 personen gespeeld gaat worden.

Ook weten de bewoners nog niet of de finale in of buiten de loods is.

Familie en vrienden mogen er in ieder geval bij zijn. Een paar weken geleden mochten ze immers allemaal 20 personen opgeven wie ze er graag bij wilde hebben.
Dotteke in JAA / [Streamverslagen] Een Jaar Van Je Leven - deel #1
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 13:08:05 #242
388664 crew  Dotteke
pi_210280912
Om 12.34 uur vraagt de stem of de deelnemers zich voor het spelscherm willen verzamelen.
“Einddatum”, roepen wat deelnemers.

Beste deelnemers,

Na bijna geen jaar na contact met de buitenwereld ontvangen jullie eindelijk bericht van je familie en vrienden. Zij hebben namelijk een videoboodschap opgenomen.

De deelnemers huppelen van blijdschap met dit nieuws. Ze zijn door het dolle heen om na een bijna een jaar weer iets van familie en vrienden te mogen zien en horen.

Voor alle deelnemers zijn er filmpjes, helaas mogen we het niet zien maar wel horen.
Hier onder wat dingetjes die gezegd zijn.

Als eerste is Bern aan de beurt en die geniet echt van de berichten.
Bern succes pik, je bent mijn nummer 1, Heel veel succes wordt er gewenst.
"Weet je het nog, het zeepaardje? go with the flow, en paardenkracht. Nu wordt het tijd voor de paardenkracht, zegt naar wat ik vermoed zijn moeder.

Erik, krijgt ook te horen dat ze supertrots op hem zijn en wensen hem succes bij de rest van de finale.
En zo krijgt iedereen verschillende berichten te horen.

Isaac krijgt te horen dat zijn zoontje kan fietsen. En verder ook dat mensen trots op hem zijn en wensen hem succes.

Marciano krijgt te horen dat hij er een nichtje bij heeft, hij heeft het er even moeilijk mee. Ook zijn kinderen hebben wat tegen hem gezegd, Marciano vond het raar de zware stem van zijn zoon te horen, hij is nog het hoge stemmetje gewend. Ook veel succes en zet hem op. "Focus papa, nog even de laatste loodjes we duimen voor je en we missen je", zegt zijn zoon. "Papa je bent er bijna we geloven in je", zegt zijn andere zoon.

Mirthe Is blij, die staat te lachen, te huilen en te springen.
We zijn supertrots op jou, papa wil gauw weer een balletje met je slaan.
Veel succes, go for it and i love you
Ook allemaal trots en heel veel succes.

Gifje van Hoempah

Ook Sasha is dolblij met haar berichten, de tranen vloeien rijkelijk.
Iedereen is trots ze doet het goed en succes voor de finale. Er is ook een berichtje uit de kroeg, Vrolijke muziek klinkt.
Hey meisje succes, je hebt je doel gehaald. Je hebt het gered en nu afmaken die hap.
Zelfs ik moet er van huilen, zegt Bern.

Cap van Fritsie 1960

Wendy is ook helemaal in tranen als ze haar kinderen weer ziet. Mam hij doet het nog zegt haar zoon als hij de motor van haar auto laat horen.
Mama hoe nog ff vol je wint dit, zegt haar dochter.
Love you mama je kunt die echt halen, zegt haar zoon.
Verder is ook iedereen trots op haar, houden van haar en hopen dat ze wint.

Gifje Hoempah

Een van de sprekers in het filmpje zei, "tot in de loods", wat waarschijnlijk betekend dat de finale in de loods gaat afspelen zeggen de bewonen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Dotteke op 14-08-2023 13:33:43 ]
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 15:52:21 #243
388664 crew  Dotteke
pi_210282717
Nog maar net bekomen van de emotie van het zien en horen van de videoboodschappen van familie en vrienden gaat het alarm en moeten de deelnemers zich verzamelen op hun slaapkamer.

Het wachten op de zoemer dat ze zich moeten verzamelen voor het speelscherm duur meer dan een uur voor dat de stem zegt dat ze zich moeten verzamelen voor het speelscherm.
We zien de schans, en we zien er 3 nieuwe (de vorige waren kapotgegaan) netten in hangen, en er staat een mandje met een drie ballen.

Beste Deelnemers,
Jullie hebben er de afgelopen dagenlink op los getrapt en vandaag schopt een deelnemer zich een stap dichterbij een finale plaats. Want jullie geen een eliminatie opdracht uitvoeren
Deze opdracht wordt niet door één maar door twee deelnemers uitgevoerd.

Welke deelnemer lukt het in het minst aantal pogingen in elke basket 1 bal te schieten.
E is daarmee verzekerd van een plek in het programma.

De twee geselecteerde deelnemers krijgen Ieder 3 ballen, deze moeten van achter de lijn via de schans in de basket geschoten worden. In elke basket één eindigen. Schiet je mis dan moet je zelf de bal terug halen.

Bij gelijke stand krijgt elke deelnemer nog een beurt tot een deelnemer de bal raak schiet in een willekeurige basket en een ander mist.

Jullie krijgen geen oefentijd.

Over 15 munten moeten jullie een keuze maken wie deze opdracht gaat uitvoeren.

ALs Sasha langs Mariano en Isaak loopt zegt ze "Het wordt jullie twee tegen elkaar, sorry guys"

Filmpje van Hoempah

Isaac probeert nog om Mirthe om te praten. Ze zegt dat ze voor hun gekozen heeft en nog niet op Bern of Sasha kan. Isaac vindt het een stomme keus. Maar ik stem niet op jou zegt ze.

Stem je op hem dan stem je op mij zegt hij. Wie ook gaat winnen we gaan hierna slopen zegt hij. Een van ons blijft achter dat is een feit. Een van ons blijft achter zegt hij later ook tegen Marciano we gaan slopen.

Eén van ons blijft achter, herhaalt Isaac een paar keer op, het worden nog een paar lange dagen.
Laten we zorgen dat we beweging maken, slopen.

"Gele kaarten kunnen we pakken. Een van ons blijft achter" En dat alles op een bedreigend toontje

Filmpje Hoempah
"Ze hebben het goed gespeeld", zegt Marciano
[/quote]
Isaac is geëlimineerd en er is een gelijk stand, er moet opnieuw gekozen worden Marciano en Bern hebben beide 2 stemmen
Erik, Mirthe, Wendy en Sasha moeten nogmaals stemmen.
Ze mogen alleen kiezen tussen Bern of Marciano

Cap Hoempah
Na de tweede ronde stemmen is Marciano de volgende die het eliminatie spel moet gaan spelen.
Isaac en Marciano spelen tegen elkaar.
Wie gaat de eliminatie opdracht winnen?
Marciano heeft de eliminatie opdracht verloren en moet de loods verlaten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Dotteke op 14-08-2023 16:36:03 ]
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 17:11:03 #244
388664 crew  Dotteke
pi_210283879
Isaac is na het winnen niet blij, nu Marciano weg moet
“Nu gaan we werken, nu gaan we werken papa”, zegt hij tegen Marciano.
“Nu moet je gas geven”, zegt Marciano
"Niemand gaat die prijzen pot zo maar kunnen meenemen, niemand" tiert Isaac
“Nu moet je gas geven”, zegt Marciano.
NU gaan we focus, focus. Jullie hebben lang opgewacht toch dat ik moest spelen? Ik heb gespeeld zegt Isaac.
Hij loop naar buiten en raast daar nog even door.
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 17:32:37 #245
388664 crew  Dotteke
pi_210284098
En dan is het zover Mariciano heeft de loods verlaten.

Voor hij gaat geeft hij aan veel geleerd te hebben. HIj heeft ook leuke mensen ontmoet, waarvan hij er nog een paar zeker gaat zien, zegt hij.

Anders was ik vrijdag gegaan, maar dan als als winnaar, zegt hij? Nu hoopt hij dat Isaac wint.

Maak er een paar leuke dagen van zegt hij?

Weten ze toch meer of is het een gokje?

Cap Hoempha
  Moderator dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:09:50 #246
388664 crew  Dotteke
pi_210291832
12-05 uur het alarm gaat weer in de loods, en zoals we na een jaar wel weten moeten ze zich verzamelen in hun slaapkamer.
Wat gaat het worden, een verdien, vrijstelling of eliminatie?

Als ze na een half uur weer de loods in mogen zie ze een blauwe zuil met plankjes erop.

Beste deelnemers,
De langste woorden die die zijn opgenomen in de dikke van dalen zijn 35 letterwoorden.
Voorbeeld is 'hippopotomonstrosesquippedaliofobie wat ook toevallig ziekelijke angst voor lange woorden betekend.
Jullie krijgen zo dadelijk 40 letters hier mee moeten jullie in 15 minuten een zo lang mogelijk officieel woord gaan vormen.

Het langst woord wat jullie weten te leggen levert geld op voor de huishoud-pot.
Leggen jullie een woord van maximaal 10 letters dan verdienen jullie niets.
Leggen jullie een woord van maximaal 15 letters dan verdienen jullie ¤20.
Leggen jullie een woord van maximaal 20 levert jullie ¤40. op.
Een woord van maximaal 25 letters ¤60,00.
Een woord van 30 letters ¤80.
Leggen jullie een woord van meer dan 30 letters dan verdienen jullie ¤100.
Lukt het jullie om 35 letters neer te leggen dan levert jullie dit de letterwaarde extra op.

Het woord moet opgenomen zijn in de Dikke van Dalen deze ontvangen ze van de scheidsrechter en mogen ze drie keer inkijken. Ze mogen het boek alleen gebruiken om na te kijken of het woord klopt. Ze mogen niet op zoek naar woorden. "

Het eerste woord wat ze zeggen is
Stuisvogeleieren, wordt niet goed gekeurd

Persoonlijkheidstoornis

Ook afgekeurd

Dan voegen ze nog een s en krijgen dan Persoonlijkheidsstoornis
Deze werd goedgekeurd en levert ze ¤60 op.

Het langste woord wat ze met deze letters konden maken was
meervoudigepersoonlijheidsstoornis
Beelden van Spapaars

[ Bericht 43% gewijzigd door Dotteke op 15-08-2023 13:38:22 ]
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 10:04:29 #247
388664 crew  Dotteke
pi_210301519
Nog steeds is er niet bekend hoe/wanneer en met hoeveel de finale gespeeld gaat worden.
Vanmorgen op de stream hadden Sasha en Wendy het er over dat hij aanstaande vrijdag gespeeld gaat worden.
Ze zouden het mooi vinden als ze met drie dames in de finale zouden staan.

Als het echt zo is dat de laatste deelnemers vrijdag de finale al gaan spelen en het klopt wat Sasha steeds zegt dat het met 2 gespeeld gaat worden betekend het dat er deze week toch nog 4 uit moeten. Ze hebben het over dat er dan misschien wel twee tegelijk weg moeten.

Het blijft gissen van wat en hoe de finale er uitgaat zien.

Vanmiddag gaan ze nog een spruitjes challenge doen benieuwd wat ze er mee gaan winnen dit keer.
Sasha was met Mirthe in gesprek met over de eliminaties. Ze vinden dat Erik het hoog in zijn bol hebben en hebben.

Ook Wendy en Sasha hadden het over Erik en wel over zijn eetgewoontes, dat ze er niets van snappen
Het vele eten in de loods en dat hij dat thuis zo weinig. Ze vermoeden dat het komt omdat hij thuis veel snickers eet en cola drinkt

Sasha komt de slaapkamer op en verteld opgewonden aan Mirthe dat de septic tank nu wordt geleegd , normaal wordt deze altijd op vrijdag geleegd. (vreugdekreetjes tussen de dames) Gaat de finale dan toch vrijdag beginnen vragen ze zich af.?

Mirthe is helemaal door het dolle heen, dus toch vrijdag al? Zegt ze op zijn Mirthe’s.

Ze speculeren er nog even over hoe het kan gaan gebeuren.
De dames denken dat ze het met 5 man gaan spelen en dat het een soort van minigames wordt tussen de laatste vijf.

Mirthe blijft er over bezig ze kan er maar niet over uit dat het vrijdag al is, althans ze denkt dat het vrijdag al is de finale.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 10:41:15 #248
388664 crew  Dotteke
pi_210301913
Bern en Sasha denken dat ze vandaag weer een eliminatie moeten doen
En ze hopen ook dat ze horen hoe en wanneer de finale is.
Sasha kan niet meer van de spanning, ze kan er zelfs niet van eten.
"Het is geen leefbare situatie meer", zegt Bern.

Sasha dacht dat er er goed op ging, maar als ze naar de weegschaal kijkt ben ik toch niet zo stoer als ik dacht zegt ze. Ze gaat er goed op en ze gaat er niet goed op zegt ze.

Het ongewisse, wat als dit en wat als dat. zegt Bern

Eën ding is zeker", zegt Sasha.
"Wij winnen", vult Bern aan.

Voorde komende eliminatie spreken ze wat hand gebaren af samen.
Ook verteld Sasha dat ze het er met de meiden over gehad heeft dat ze het leuk zou vinden als ze met de drie meiden in de finale kan staan. Dat heeft ze bewust gezegd zegt ze tegen Bern.

Bern zegt dat Mirthe gelukkig alles niet door heeft en dat hij Sasha dat nog wel een keer verteld.
En dan gaat het alarm en moeten de deelnemers zich weer verzamelen in hun slaapkamer.

"Ja Mirthe misschien moet je wel alleen de spruitjes eten", zegt Erik als ze zitten te wachten op hun slaapkamer tot de zoemer gaat en ze terug naar de loods mogen.

Ze denken dat het een eliminatie wordt.

Sasha denkt dat ze na deze opdracht te horen krijgen dat de finale vrijdag is.
Erik denkt eerder dat het eerder zaterdag dan vrijdag zal zijn." Maar", zo zegt hij, "we zien het wel".

Wordt vervolgd in bericht hieronder.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 16-08-2023 12:13:19 ]
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 11:41:07 #249
388664 crew  Dotteke
pi_210302434
Het is weer zover, de deelnemers mogen zich weer verzamelen voor het speelscherm.
Ze zien stippen en gele en rode kegels op blauwe zuilen staan als ze de loods weer in mogen.

Beste deelnemers,

Wisten jullie dat frisbee is ontstaan door het gooien met cakeblikken door de Amerikaanse bakker William Frisbee.
Het is maar een weetje en het doet er eigenlijk niet toe.
Want het is veel belangijker dat jullie vandaag weer afscheid van iemand moeten nemen, want jullie gaan en eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht wordt weer door 2 deelnemers uitgevoerd.
Welke deelnemer lukt het om door zo min mogelijk worpen kegels met een frisbee van een zuil af te gooien.

De geselecteerde deelnemers krijgen een korte oefentijd.

Over 15 minuten moeten jullie een keuze maken wie deze eliminatie opdracht moet uitvoeren.
Jullie stemmen op een deelnemer.

In dat kwartier wordt er flink gesproken wie op wie gaat.

Eric meldt even bij Isaac dat hij op Wendy gaat.
Wendy en Mirthe overleggen dat Wendy op Erik gaat en Mirthe op Isaac.

We gaan het zien, de zoemer is weer gegaan en het stemmen gaat beginnen.

De stem zegt dat ze op volgorde op de stippen moeten gaan staan en één voor een op de deelnemer na keuze moeten stemmen.
Iedereen moet stil zijn want anders volgt een gele kaart en ¤10.000 boete.

Erik en Isaac zijn geselecteerd voor deze eliminatie opdracht.

Isaac moet lachen. "Erik jongen hey. je ziet het hey, je weet toch ik heb al gezegd ik moet 5 mensen wegspelen.
Ik heb mij ingesteld om ieder dag te spelen zegt Isaac, ik heb er nog een paar te gaan.
Isaac aan het oefenen

Gifje Sparpaars

12.25 uur, Het werpen is begonnen. Men moet in een keer de kegel er afgooien, mag niet eerst tegen de zuil of ergens anders tegen aan komen.

Tot nu toe hebben zowel Erik als Isaac er nog geen kegel afgegooid.
Isaac werpt naar de gele kegels met een rode frisbee en Erik naar de rode kegels met een gele frisbee.

12,45 uur: Erik is de eerste die er een kegel afgooit
12.46 uur: en kort daarna weer een kegel.
12.49 uur weer een door Erik er af gegooid maar die wordt afgekeurd, hij raakte eerst de zuil.
20 minuten later kwam de beveiliging zeggen dat deze toch werd goed gekeurd omdat hij aan de onderkant werd geraakt.

Erik heeft dus heel veel keer voor niets op die kegel staan gooien meer dan 20 minuten voor niets staan gooien.

12.54 uur: Isaac gooit zijn eerste kegel er af,
13.03 uur: een korte pauzen, iedereen mag even drinken pakken.
13.05 uur: ze beginnen weer
13.10 uur Kegel van Eric die was afgekeurd wordt toch goedgekeurd.
13.11 uur: Isaac gooit zijn tweede kegel er af.
13.20 uur: Isaac gooit zijn derde kegel er af.
Erik en Isaac zeggen tegen elkaar dat het speelgoed Frisbee's zijn.
13.31 uur: Weer een kleine pauze snel wat drinken en Isaac pakt een banaan. Isaac zei tegen een beveiliger "er is nu toch al lang iemand weg om nieuwe te halen toch?"
13.37 uur: ze beginnen weer de rode frisbee zijn kapot en ze gooien nu beide met een gele.
13.45 uur Isaac gooit de 4de kegel om.
13.47 uur: Gooit Isaac de 5de kegel er af.
Erik moet over 1 uur de loods verlaten.

Who is fucking next, zegt Isaac
Wat denk je de hele dag op de bank zitten en geen fuck uitvoeren en dan toch de finale winnen zegt Isaac. We gaan het meemaken zegt Sasha en we krijgen een Streamlock
Wordt vervolgd

[ Bericht 16% gewijzigd door Dotteke op 16-08-2023 13:50:14 ]
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 14:08:23 #250
388664 crew  Dotteke
pi_210304535
Focking next. One by one loopt Isaac zegt Isaac. He is Ready, zegt hij, kom maar op!

Ze hebben het goed gespeeld die Bern en Sasha zegt Isaac. Die twee hebben echt de touwtje in handen. En Wendy en Mirthe trappen er weer in zegt hij. Die vrouwen zijn veel te goedgelovig. Die meiden zijn gewoon heel makkelijk te manipuleren.

Erik benoemd dus dat hij baalt dat hij voor niets naar die ene kegel heeft staan gooien omdat die afgekeurd was.
Wendy zegt dat Isaac het aan zichzelf heeft te danken ,dan had hij van de week maar niet op haar hoofd moeten drukken.

Eerst met mij een rondje lopen en dan de volgende keer op mijn kop drukken zegt ze.
Isaac nu bij Erik dat niemand bij hem komt omdat ze weten wat ze gedaan hebben.
Zitten ze met zijn vieren te overleggen man, zegt hij.

En we krijgen weer een streamlock

Het is een spel en dat blijft het zegt Erik als we weer beeld hebben.

En weer een streamlock

Als de streams weer terug zijn zegt Erik tegen Mirthe dat hij alleen met haar samenspeelde.
Mirthe zegt dat er verschil zit tussen spel en privé. In het echt nooit iemand zou bedriegen dan hou ik mij aan mijn woord. In principe ben jij gewoon een goed mens, dat weet ik zegt Erik.

Erik zegt tegen Mirthe dat ze haar eigen glazen nu heeft ingegooid. Hij zegt haar dat ze alleen een pact met haar had. Hij wil graag dat Mirthe of Sasha wint.

Mirthe maakt het goed met hem mocht ze winnen, zegt ze tegen hem. Erik zeg dat dat niet mag. Ik mag je toch wel een cadeau geven? vraagt ze, Nee zegt Erik dat mag niet.

"Wat zie je er mooi uit", zegt Mirthe, waarom heb je dat niet eerder aangetrokken? Erik zegt dat hij dat voor het mooie weer had bewaard. "Wat ruik je lekker", zegt Mirthe als ze hem een knuffel geeft. Ik heb mijn best gedaan zegt Erik.

Gifje van Hoempah

Erik geeft aan dat hij wil dat de volgende die er uit gestemd wordt Wendy is omdat hij haar een grote slang vindt.
Klaarblijkelijk heb je mij niet vertrouwd, zegt Erik. Hij zei tegen Mirthe dat de kans dat Bern en Sasha stemmen gaan krijgen nu nihil is, ze had naar hem moeten luisteren want hij had een waterdicht plan.

Het lijkt er op dat dingen die ze gekocht hebben daar in de loods en mee naar huis willen nemen moeten betalen.
Erik wil het scheerapparaat achterlaten zegt hij. .Waarop Wendy zegt dat hij dat rustig mee mag nemen.
Erik zegt dat hij er dan voor moet betalen!
"Nee joh, dat is geen waarde", zegt Wendy

Mirthe loopt naar Bern en deze zegt,: Sasha en ik gaan niet op jou. Dat willen wij niet.
De ene na de andere streamlock krijgen we te zien op de de streams.

Erik staat klaar om zijn afscheidsspeech te doen en afscheid te nemen van iedereen.

MIrthe zegt tegen Sasha dat ze niet mag klagen omdat ze er nog in zit.
Sasha zegt dat ze vandaag lekker gesprekken hebben.
Da de tijd snel is gegaan. Het half jaar feest was bijna een half jaar terug zegt Sasha.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 17-08-2023 09:39:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')