Ik kom dit tegen:quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Als er geen opzegtermijn is afgesproken in het tijdelijke contract voor 7 maanden, is een boete bij opzegging mogelijk. 250 euro is dan nog zeer beperkt. Normaal kan het gaan om 100% van het loon van resterende looptijd.
https://www.wesseljuriste(...)elijke-opzegtermijn/quote:Opzegtermijn in de arbeidsovereenkomst
In de arbeidsovereenkomst kan worden afgeweken van de wettelijke opzegtermijn. Een werkgever mag bijvoorbeeld afspreken dat de werknemer twee of meer maanden opzegtermijn heeft. Bij het afwijken van de wettelijke opzegtermijn, is de werkgever verplicht om zelf tenminste een dubbele opzegtermijn aan te houden. De opzegtermijn voor de werknemer mag maximaal zes maanden duren.
Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:20 schreef Its_Muppet het volgende:
https://www.arbeidsrechte(...)arbeidsovereenkomst/
Ik heb dit kunnen vinden (komt terug op meerdere sites). Dit betreft alleen een (illegale) handeling tijdens werk waar een boete aan verbonden kan worden. Een boete voor opzeggen van contract, al dan niet tijdens proeftijd, is volgens mij volledig in strijd met de wet.
Weet je wat het is, je gaat natuurlijk geen rechtzaak beginnen als je na 20 dagen denkt "Dit wordt het niet, ik stop er mee" en men betaalt maar 19 dagen uit. Geen hond die dat doet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Binnen de proeftijd heb je niks te maken met opzegtermijnen.
Beide partijen kunnen per direct en zonder opgaaf van redenen stoppen, zolang het binnen de proefperiode valt.
Ongeacht wat men allemaal in arbeidsovereenkomsten zet.
Neem anders contact op met het Juridisch Loket of de rechtsbijstandverzekering en leg hem deze vraag voor.
Schadevergoeding bij opzeggen zonder opzegbedingquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik kom dit tegen:
[..]
https://www.wesseljuriste(...)elijke-opzegtermijn/
Ik denk dat men zich hier achter zal verschuilen
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:55 schreef StateOfMind het volgende:
Uiteraard geen rechtzaak, maar zij kunnen je binnen 1 minuut definitief zeggen of dit wel of niet mag.
15 minuten in de wachtstand gehangen, ik probeer het later nog wel even een keer want ik ben toch wel nieuwsgierig hoe dit wettelijk zitquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:55 schreef StateOfMind het volgende:
Uiteraard geen rechtzaak, maar zij kunnen je binnen 1 minuut definitief zeggen of dit wel of niet mag.
en inderdaad, waarom het minimumloon?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:23 schreef StateOfMind het volgende:
Gewoon verder kijken naar ander werk dus.
En waarom minimum loon?
Overal staan ze om personeel te springen, mag ook wel wat tegenover staan.
Of iets beter en harder onderhandelen.
Wat een stoere onzinpost is dit weer. Als je een overeenkomst aangaat voor 7 maanden en je wilt eerder stoppen (en er is geen tussentijds opzegbeding), dan zijn de consequenties voor jou. Heel stoer om gewoon op te staan en weg te lopen. Wil je nu een sticker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
waarom is dit relevant? Je stopt toch gewoon op en loopt weg zonder maar een woord eraan vies te maken wanneer je dit leest?
Ik heb dit wegens een andere reden een keer gedaan en ik heb nog nooit zulke grote ogen gezien bij mensen. Iemand moet toch de volwassene zijn in een gesprek, dan ben ik dat maar.
Alleen als ik een stikker mag uitkiezen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat een stoere onzinpost is dit weer. Als je een overeenkomst aangaat voor 7 maanden en je wilt eerder stoppen (en er is geen tussentijds opzegbeding), dan zijn de consequenties voor jou. Heel stoer om gewoon op te staan en weg te lopen. Wil je nu een sticker?
internetheld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
waarom is dit relevant? Je stopt toch gewoon op en loopt weg zonder maar een woord eraan vies te maken wanneer je dit leest?
Ik heb dit wegens een andere reden een keer gedaan en ik heb nog nooit zulke grote ogen gezien bij mensen. Iemand moet toch de volwassene zijn in een gesprek, dan ben ik dat maar.
Iemand die geen adem meer krijgt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alleen als ik een stikker mag uitkiezen.
Ik gok dat 'wanneer je dit leest' verwijst naar de periode waar TS nu in zit. En 'opstaan en weglopen' kan ook figuurlijk bedoeld zijn, zeg maar het beëindigen van de onderhandelingen: "Hier ga ik niet mee akkoord. Succes verder".quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat een stoere onzinpost is dit weer. Als je een overeenkomst aangaat voor 7 maanden en je wilt eerder stoppen (en er is geen tussentijds opzegbeding), dan zijn de consequenties voor jou. Heel stoer om gewoon op te staan en weg te lopen. Wil je nu een sticker?
Zo las ik de reactie van sjorsie1982, of dacht ik tenminste zelf:quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik gok dat 'wanneer je dit leest' verwijst naar de periode waar TS nu in zit. En 'opstaan en weglopen' kan ook figuurlijk bedoeld zijn, zeg maar het beëindigen van de onderhandelingen: "Hier ga ik niet mee akkoord. Succes verder".
Herkenbaar ook eens gedaan, meneer wilde een fuctioneringsgesprekquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Vroeger?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik zit met verbazing te lezen wat werkgevers flikken. Vroeger had je zoiets als concurrentiebeding, dat je moest tekenen dat je niet voor een concurrent ging werken na ontslag. Bizar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |