Je vermogen aanhouden in cash is ook niet echt lekker tijdens hoge inflatiequote:Op maandag 22 augustus 2022 15:32 schreef AQuila360 het volgende:
Duurde even sorry.
Ik begin hem toch wel weer te knijpen nu het steeds meer uit de klauwen loopt met die inflatie en gasprijzen.
Daar heb je wel een punt ja.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je vermogen aanhouden in cash is ook niet echt lekker tijdens hoge inflatie
Dus dan maar alles in aandelen pompen en -50% overhouden in december ipv +0,05% aan rente.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je vermogen aanhouden in cash is ook niet echt lekker tijdens hoge inflatie
Ja kan ook zomaarquote:Op maandag 22 augustus 2022 16:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus dan maar alles in aandelen pompen en -50% overhouden in december ipv +0,05% aan rente.
Kun je iig zeggen dat je de inflatie hebt overwonnen toch![]()
Niemand kan dat soort voorspellen, daarom buy&hold inderdaad en gewoon bij blijven kopen als het nog dieper zaktquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:06 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja kan ook zomaar![]()
Ik heb ook geen idee joh, ik doe buy&hold juist omdat ik weet dat ik dramatisch ben in dit soort voorspellingen.
-50% komt niet zo vaak voor. Plus de inflatie is nu 10.3 procent per jaar. Dus met +0.1% aan rente per jaar verlies je in feite 10.2 % per jaar. Ik zet zelf daarom mijn cash saldo om in goud (GLD) als het mij te hoog oploopt en ik zie geen aantrekkelijk geprijsde aandelen. Goud is ook niet ideaal, maar werkt redelijk in euro gerekend (in USD niet zo best).quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus dan maar alles in aandelen pompen en -50% overhouden in december ipv +0,05% aan rente.
Kun je iig zeggen dat je de inflatie hebt overwonnen toch![]()
quote:AMC Entertainment, daalde 5,5 procent. AMC heeft vrijdag nabeurs een speciaal dividend uitgekeerd van 1 preferent aandeel voor elk gewoon aandeel AMC. Die nieuwe aandelen, vanaf maandag genoteerd onder het symbool APE,
Ik vermoed dat ze de rente nog meer gaan verhogen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:32 schreef AQuila360 het volgende:
Duurde even sorry.
Ik begin hem toch wel weer te knijpen nu het steeds meer uit de klauwen loopt met die inflatie en gasprijzen.
Lijkt mij ook ja. Saoudie Arabië heeft net nog gezegd dat ze niet meer gaan oppompen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:17 schreef LXIV het volgende:
Koop gewoon Shell of een ander oliegerelateerd bedrijf als je hogere energieprijzen verwacht.
"per jaar"quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 05:29 schreef jaco het volgende:
[..]
-50% komt niet zo vaak voor. Plus de inflatie is nu 10.3 procent per jaar. Dus met +0.1% aan rente per jaar verlies je in feite 10.2 % per jaar. Ik zet zelf daarom mijn cash saldo om in goud (GLD) als het mij te hoog oploopt en ik zie geen aantrekkelijk geprijsde aandelen. Goud is ook niet ideaal, maar werkt redelijk in euro gerekend (in USD niet zo best).
Ook handig als je zenuwen mee gaan spelen vanwege te hoge vola...quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niemand kan dat soort voorspellen, daarom buy&hold inderdaad en gewoon bij blijven kopen als het nog dieper zakt
En daarom is cash achter de hand houden voor bijkopen in diepe dips altijd verstandig.
🙋♂️quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:12 schreef ludovico het volgende: Wat de toekomst brengt is werk voor Nostradamus.
Where is the damus at m8?quote:
Beetje met je tijd meegaan.quote:
Ja, dat is weer eens stuk. Klopt geen hol vanquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Beetje met je tijd meegaan.
OT: is het marktoverzicht van DeGiro nou al 3 dagen kapot?
In Dollars wel een low maar door de dure Dollar ook nog niet echt een koopje.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:19 schreef ludovico het volgende:
Intel is weer lekker gezakt.
Bijkopen? Nu 5 year low..
Hmm, maar meeste bedrijven zijn toch groot deel van de omzet in dollars aan het verkrijgen. Maakt niet uit in die zin of je shell koopt genoteerd in euro of dollar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is weer eens stuk. Klopt geen hol van
[..]
In Dollars wel een low maar door de dure Dollar ook nog niet echt een koopje.
Dat is nog weer wat anders maar Intel is bijvoorbeeld ~35% omlaag gegaan sinds mijn aanschaf maar m'n verlies is maar 23,4% door de koersstijging van de Dollar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, maar meeste bedrijven zijn toch groot deel van de omzet in dollars aan het verkrijgen. Maakt niet uit in die zin of je shell koopt genoteerd in euro of dollar.
Maar voor ons nu wat duurder idd.. Maar geldt voor ieder aandeel.
Nah nvm.
Welke aandelen zijn hun omzetten nou echt uit de euro aan het halen?
Lekker putjes schrijven, deed jij ook volgens mij. Wel funest voor je margin, maar goed, yolo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
En Buffett mag de helft van Oxy kopen voor bijna 5x EBITDA/EV VS 2.81 voor Shell... Ik blijf mij nog even volproppen met aandelen van onze nationale trots.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |