Poeh, dat zou ik niet zo snel doen: voor je het weet zeggen ze 'Je levert een kapotte maaier in, dat is niet hoe die regeling werkt'.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Aardig detail: de telefonist adviseerde me deze keer om een andere maaier aan te schaffen en gebruik te maken van de '30 dagen niet goed geld terug'-garantie, maar dat lijkt me een gekke oplossing waarbij ik het risico loop dat ik het geld niet terugkrijg.
Je hebt recht op een deugdelijk product.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vraag in een notendop: wat zijn nu mijn rechten?
Bron: https://www.charlotteslaw.nl/wat-is-conformiteit/quote:De verkoper moet bovendien zorgen voor een oplossing binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper. Enige overlast is dus toegestaan. Wat een redelijke termijn is en wanneer er sprake is van te veel overlast, hangt mede af van het soort product.
Het exacte tijdspad is niet duidelijk door vaagheid (eind april + ruim 3 maanden blijkt medio juli te zijn).quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eind april een accugrasmaaier van Makita gekocht bij een gerenommeerde webshop. Ruim drie maanden later hield die er ineens mee op, oorzaak onbekend. Medio juli is de maaier opgehaald voor reparatie. Gisteren is de maaier gerepareerd bezorgd.
Geef ze 2 weken. En natuurlijk kun je nu al vragen. Maar recht erop? Ik betwijfel het.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is een acceptabele deadline? En zou ik nu meteen al om een bon voor een vervangende maaier mogen vragen?
Ik zal preciezer zijn:quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Het exacte tijdspad is niet duidelijk door vaagheid (eind april + ruim 3 maanden blijkt medio juli te zijn).
Als m'n wasmachine kapotgaat kan ik ook naar de wasserette, maar ik vind dit vanuit de webshop geen adequate afhandeling. Een reparatietermijn moet immers redelijk zijn. Mijn inschatting voor een grasmaaier is dat dat circa twee weken is. Wij zitten inmiddels ruim vijf weken zonder maaier met uitzicht op nog eens twee weken (is mijn gok, heb ik nog niets over gehoord).quote:De meest pragmatische oplossing is om in de tussentijd de maaier van je buren/vrienden/familie even een paar keer te lenen in plaats van een extra machine aan te schaffen.
Dat mogen ze niet. Je kunt als je ontevreden bent wel naar een speciaal e-mailadres een bericht sturen en dan lijkt er meer mogelijk. Maar ik stond wel te kijken van het advies van de telefonist. Mijn instinctieve reactie is dat dat misbruik maken van een regeling is.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:54 schreef Piles het volgende:
En als die telefoniste dat een goede oplossing vind, kan ze ook gewoon een omruiling regelen toch, ipv reparatie...
Ik heb dezelfde reactie ook een keer aan de balie gekregen van een grote webshop. In mijn geval was het CB.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet. Je kunt als je ontevreden bent wel naar een speciaal e-mailadres een bericht sturen en dan lijkt er meer mogelijk. Maar ik stond wel te kijken van het advies van de telefonist. Mijn instinctieve reactie is dat dat misbruik maken van een regeling is.
Beetje offtopic maar waarom eigenlijk? Een hekel aan insecten en vogels?quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
In deze tijd van het jaar kun je een grasmaaier niet langer dan een week missen.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Gras kan vlot groeien, maar zó snel...quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Beetje offtopic maar waarom eigenlijk? Een hekel aan insecten en vogels?
vergeet het zwijgrecht niet. (vooral in Zwijndrecht)quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:16 schreef Chinless het volgende:
[..]
Wb je vraag over het recht… wat dacht je van het aanrecht?
Wat denk je zelf?quote:
Excuses, C.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga in andere topics graag in discussie over maaibeleid en emancipatie, maar hier zou ik het fijn vinden als er wordt meegedacht over mijn rechten en over billijkheid in deze kwestie.
't Is op zich een interessante vraag hoor, maar ik moet ook wat met die maaier van me.quote:
Met de maaier of onrust? Een vraag die moet doen terugdenken aan een ttk-gesprek van enkele jaren geleden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is op zich een interessante vraag hoor, maar ik moet ook wat met die maaier van me.
Vragen mag natuurlijk altijd, maar kan ik me ergens op beroepen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Website kan zoveel zeggen met hun “3x repareren”de consumenten wet is hier zeer helder over.
Ze hebben een kans gekregen het te repareren, maar nergens staat dat dit 3x moet zijn of iets dergelijks.
Ook na 1x mag je je geld gewoon terug gaan vragen, niet conform etc.
Ik neem het zeker in overweging. Ik deed het vroeger met mijn fotocamera ook. Inmiddels bestel ik vrijwel alles online en bij deze webshop bevalt dat doorgaans goed. Misschien zou ik een volgende keer rechtstreeks bij Makita kopen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:38 schreef Rectum het volgende:
Als je dat ding gewoon ergens lokaal had gekocht dan kreeg je een leenmaaiertje mee en had je dit topic niet hoeven openen. Niet dat je daar nu iets aan hebt maar misschien iets om de volgende keer over na te denken.
Als het goed is zit er op je machine nu ook een klein geplastificeerd kaartje met details van de reparatie erop.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vragen mag natuurlijk altijd, maar kan ik me ergens op beroepen?
Ik weet trouwens zeker dat de maaier naar de werkplaats van Makita is geweest. Ik heb na het maken van dit topic maar even met Makita gebeld. Ik had een reparatienummer en zelfs de naam van de persoon die de maaier heeft gerepareerd. Ik kreeg snel iemand aan de lijn (de reparateur zelf die zich de maaier herinnerde!), werd netjes te woord gestaan - hartstikke sympathiek. Ik heb er vertrouwen in dat ze de maaier nu grondiger gaan repareren. Alleen zit die webshop ertussen... Die hebben de maaier in een heel laat stadium doorgestuurd naar de Makita-werkplaats. Hopelijk doen ze dat nu meteen.
Ik snap dat vanuit het perspectief van de webshop wel, maar er is natuurlijk ook mijn perspectief als klant. De afspraken die de webshop met Makita heeft zijn niet mijn zorg.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:03 schreef Pendule het volgende:
Dat drie keer repareren is een recht wat Makita (de fabrikant,) heeft. Makita mag het apparaat dus drie keer repareren voordat die webshop het retour leverancier mag doen. Zodra ze dat kunnen doen kunnen ze ook jou je geld teruggeven. De webshop is ook weer klant van Makita. Moet er ook bij vermelden dat je met Makita een goed product hebt en hun reparaties zijn meestal ook wel van goede kwaliteit.
Dat is vervelend voor jou als klant, maar gewoon volgens de wet. Kan nou eenmaal lang duren.
Vergeet niet dat die webshop die machine ook weer moet laten afhalen door DHL en dat naar hun reparatiecentrum moet. Daar zit gewoon tijd tussen. Komt ook nog bij dat je niet de enige klant bent met zo’n probleem.
Heb zelf een aantal jaar met reparerende partijen als Makita, Bosch, Stanley en Husqvarna gewerkt.
Vanuit mijn ervaring is een reparatietermijn van drie weken een rëeele acceptabele termijn. Daarmee bedoel ik dus vanaf het moment dat de machine wordt afgehaald en weer voor jou klaar staat.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat vanuit het perspectief van de webshop wel, maar er is natuurlijk ook mijn perspectief als klant. De afspraken die de webshop met Makita heeft zijn niet mijn zorg.
Bij mijn weten schrijft de wet niet voor wat een redelijke reparatietijd is, want dat verschilt per product. Wat vind jij een redelijke reparatietijd voor een grasmaaier?
Klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:10 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als het goed is zit er op je machine nu ook een klein geplastificeerd kaartje met details van de reparatie erop.
Dan weet je wat ze gedaan hebben.
Dat vind ik ook niet zo'n probleem. Het lijkt erop dat de maaier lang bij de webshop zelf heeft gestaan en doorgestuurd is naar de werkplaats van Makita toen ze constateerden dat ze het probleem niet konden verhelpen. Op 12 augustus kreeg ik althans dit bericht: "We hebben je product onderzocht en besloten een specialist in te schakelen. Vandaag zal je product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur." Zes dagen later was de maaier gerepareerd.quote:Wat het afhalen betreft. Waarschijnlijk werkt die webshop met DHL. Die mailen of bellen ze dan om die machine af te halen. Er kan inderdaad wat tijd overheen gaan voor die gasten komen halen.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:17 schreef Pendule het volgende:
[..]
Vanuit mijn ervaring is een reparatietermijn van drie weken een rëeele acceptabele termijn. Daarmee bedoel ik dus vanaf het moment dat de machine wordt afgehaald en weer voor jou klaar staat.
Maandagochtendmodel! Ik ken de term niet maar kan wel raden wat je ermee bedoelt.quote:En de dat de verhouding tussen de webshop en Makita niet jou zorg is dat klopt, maar de webshop is wel jou ‘tussenpersoon’ die levert jou immers de goederen. Die webshop is ook weer een klant van Makita. Dus eigenlijk heb je twee partijen met een klacht. Doordat Makita helaas een maandagochtend model heeft geleverd hebben jij en de webshop nu een klacht.
Wat zou jij mij nu adviseren om te doen?quote:Ik zelf koos er altijd voor om eerst de leverancier de kans te geven om met een oplossing te komen en mocht die oplossing acceptabel zijn dan maakte ik dit zo snel mogelijk in orde voor de klant. In sommige gevallen maakte een leverancier er een potje van en greep ik in door het lokaal met onze klant op te lossen, zonder tussenkomst van leverancier.
Dat gedeelte hadden wij niet. Wij stuurde zo’n machine direct door naar de leverancier met vervoer door hun eigen leverancier of in geval van Bosch of Makita met DHL of DPD.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Dat vind ik ook niet zo'n probleem. Het lijkt erop dat de maaier lang bij de webshop zelf heeft gestaan en doorgestuurd is naar de werkplaats van Makita toen ze constateerden dat ze het probleem niet konden verhelpen. Op 12 augustus kreeg ik althans dit bericht: "We hebben je product onderzocht en besloten een specialist in te schakelen. Vandaag zal je product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur." Zes dagen later was de maaier gerepareerd.
Of de maaier heeft wekenlang bij DHL gestaan...
Dat heb je goed gezien, ik heb echt een hekel aan tieren. Ik vertel wel dat ik gefrustreerd ben en waarom, maar ik blijf vriendelijk. Een telefonist kan ook niks, dat snap ik wel. En vooralsnog heb ik met m'n vriendelijke houding niks gedaan gekregen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:25 schreef Pendule het volgende:
Aardige klanten krijgen veel meer voor elkaar (gunfactor) dan klanten die al vloekend en tierend opbellen en een oplossing eisen.
Maar volgensmij ben jij aan je manier van schrijven en woordkeuze te zien al een heel redelijk persoon.
Dat begrijp ik, maar als je alle ervaring even op een rijtje zet: Hoe vaak heb je nu een klacht bij deze webshop gehad? Je geeft aan al flink wat geld bij hun uitgegeven te hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien, ik heb echt een hekel aan tieren. Ik vertel wel dat ik gefrustreerd ben en waarom, maar ik blijf vriendelijk. Een telefonist kan ook niks, dat snap ik wel. En vooralsnog heb ik met m'n vriendelijke houding niks gedaan gekregen.
Ik ben wel wat afgeknapt op de webshop, moet ik zeggen. Ik ben al jaren een tevreden klant en heb er duizenden euro's uitgegeven. Dat zal ik nu niet meer zo snel doen.
Nou ja, het is de eerste keer dat ik iets heb en dan gaat het meteen zo.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:42 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar als je alle ervaring even op een rijtje zet: Hoe vaak heb je nu een klacht bij deze webshop gehad? Je geeft aan al flink wat geld bij hun uitgegeven te hebben.
Zo maak je het wel aantrekkelijk.quote:Ik zou dat de voordeel van de twijfel geven. Mocht je ooit nog een klacht krijgen dan kun je zien of ze er echt voor je zijn. En dat het dan wel op een zwoele manier voor je word opgelost.
Dank voor je advies!quote:Laten we duimen dat je grasmaaier zo snel mogelijk weer het gras bij je aan het maaien is. Ik houd dit topic in de gaten.
Ik heb dat ook eens gehad bij onze blauwe vrienden, met een hakselaar. Daar ontdekten ze pas na dik drie weken dat ze hem niet konden maken. De specialist zag dat in een dag ofzo en toen had ik vrijwel direct een nieuwe. Probleem is dus imo vooral dat ze het eerst zelf willen doen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Dat vind ik ook niet zo'n probleem. Het lijkt erop dat de maaier lang bij de webshop zelf heeft gestaan en doorgestuurd is naar de werkplaats van Makita toen ze constateerden dat ze het probleem niet konden verhelpen. Op 12 augustus kreeg ik althans dit bericht: "We hebben je product onderzocht en besloten een specialist in te schakelen. Vandaag zal je product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur." Zes dagen later was de maaier gerepareerd.
Of de maaier heeft wekenlang bij DHL gestaan...
Waar je je op kan beroepen? De wet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vragen mag natuurlijk altijd, maar kan ik me ergens op beroepen?
Ik weet trouwens zeker dat de maaier naar de werkplaats van Makita is geweest. Ik heb na het maken van dit topic maar even met Makita gebeld. Ik had een reparatienummer en zelfs de naam van de persoon die de maaier heeft gerepareerd. Ik kreeg snel iemand aan de lijn (de reparateur zelf die zich de maaier herinnerde!), werd netjes te woord gestaan - hartstikke sympathiek. Ik heb er vertrouwen in dat ze de maaier nu grondiger gaan repareren. Alleen zit die webshop ertussen... Die hebben de maaier in een heel laat stadium doorgestuurd naar de Makita-werkplaats. Hopelijk doen ze dat nu meteen.
En is dat bindend recht, of kan er in de av anders overeen gekomen zijnquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 07:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Waar je je op kan beroepen? De wet.
Daar in staat niets over 3x repareren, ik zie iemand anders ook alweer diezelfde onzin herhalen over fabrikant, waar je niets mee te maken hebt.
1x repareren, die kans moet je de verkoper (de winkel dus) gunnen.
Daarna als het weer stuk is, hoef je niet steeds maar af te wachten, dan heb je al onmiddellijk het recht de koop te ontbinden.
Hier een overzicht als er sprake is van een ondeugdelijk product, en dat is dit als na reparatie het meteen weer stuk is, dat is echt knip en klaar.
https://www.consuwijzer.n(...)-mag-reparatie-duren
De algemene voorwaarden gaan niet boven de wet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En is dat bindend recht, of kan er in de av anders overeen gekomen zijn
Maar niet al het recht is dwingend. Vandaar dat ik het vraagquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De algemene voorwaarden gaan niet boven de wet.
Consumentenrecht is dwingend.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar niet al het recht is dwingend. Vandaar dat ik het vraag
Het aantal keren de kans geven om te repareren is niet wettelijk vastgelegd helaas.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 07:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Waar je je op kan beroepen? De wet.
Daar in staat niets over 3x repareren, ik zie iemand anders ook alweer diezelfde onzin herhalen over fabrikant, waar je niets mee te maken hebt.
1x repareren, die kans moet je de verkoper (de winkel dus) gunnen.
Daarna als het weer stuk is, hoef je niet steeds maar af te wachten, dan heb je al onmiddellijk het recht de koop te ontbinden.
Hier een overzicht als er sprake is van een ondeugdelijk product, en dat is dit als na reparatie het meteen weer stuk is, dat is echt knip en klaar.
https://www.consuwijzer.n(...)-mag-reparatie-duren
Nee de wet stelt dat je de kans moet geven aan de winkel of verkoper om het op te lossen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:58 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Het aantal keren de kans geven om te repareren is niet wettelijk vastgelegd helaas.
Een winkel kan dus een aantal keren laten repareren onder de noemer ' de kans geven het op te lossen'
Heel vervelend dat de wet daar niet wat duidelijker in is.
Dank je, die link is heel nuttig!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 07:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Waar je je op kan beroepen? De wet.
Daar in staat niets over 3x repareren, ik zie iemand anders ook alweer diezelfde onzin herhalen over fabrikant, waar je niets mee te maken hebt.
1x repareren, die kans moet je de verkoper (de winkel dus) gunnen.
Daarna als het weer stuk is, hoef je niet steeds maar af te wachten, dan heb je al onmiddellijk het recht de koop te ontbinden.
Hier een overzicht als er sprake is van een ondeugdelijk product, en dat is dit als na reparatie het meteen weer stuk is, dat is echt knip en klaar.
https://www.consuwijzer.n(...)-mag-reparatie-duren
Oh bij retouren wist ik het. Maar niet al het consumentenrecht is dwingend, zou mij dus zomaar hebben kunnen voorstellen dat je meer reparatie pogingen kan afspreken vooraf. Of vooraf dus al wat een redelijke termijn is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Consumentenrecht is dwingend.
Algemene voorwaarden kunnen daar niet van afwijken.
Waar men zich nog wel eens in vergist zijn dingen als retourkosten en dergelijke.
?? Waar zie jij dat ik het op 3x gooi? Ga even iemand anders woorden in de mond leggen aub.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee de wet stelt dat je de kans moet geven aan de winkel of verkoper om het op te lossen.
Jij draait het nu om door te stellen dat dit prima 3x repareren kan zijn en dat is niet zo.
Immers kom je dan op het volgende stuk van dat de consument niet maar hoeft af te wachten op lange reparatie beurten.
Als na 1x duidelijk is dat een gerepareerd product onmiddellijk het weer begeeft, non conformiteit, geld terug.
Dat van 3x repareren is echt een fabel, van dezelfde orde als product wat na langere tijd defect gaat, moet iets vervangen worden waardoor je dan moet betalen want nu gaat het product weer langer mee.
Dat geintje flikken sommige winkels nog steeds, iets wat in 2008 al is teruggefloten door de rechter.
Ik heb genoeg Frank visser gezien over dit exacte onderwerp om dit met 100% zekerheid te stellen inderdaad.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
?? Waar zie jij dat ik het op 3x gooi? Ga even iemand anders woorden in de mond leggen aub.
Jij stelt dat 1x voldoende is, ik zie ook daar nergens wettelijke grond voor, maar je brengt het als een gegeven.
Ik geef aan dat de wet er niet duidelijk genoeg in is, en de winkel dus een loopje kan nemen met de klant, door het meerdere malen te (laten) repareren.
Zolang jij je beroept op je ervaringen met een tv rechter en niet met duidelijke wetsteksten komt kun je mij wel steeds woorden in de mond leggen, maar dat maakt jouw verhaal niet sterker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb genoeg Frank visser gezien over dit exacte onderwerp om dit met 100% zekerheid te stellen inderdaad.
Verder zei je : Een winkel kan dus een aantal keren laten repareren onder de noemer ' de kans geven het op te lossen'
Dit suggereert alsof 3x repareren iets is wat een klant als “oplossen” dient te accepteren, dit is pertinent niet zo.
Voor de 5de keer onderhand, dit valt onder ondeugdelijk product, 1x repareren weer stuk? Mag je als klant toch echt beroepen op "geen vertrouwen", of non conformiteit, daar is de wet zeer helder in, weet niet hoe je erbij komt dat iets onduidelijk zou zijn.
Want Frank visser is geen echte rechter?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:50 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Zolang jij je beroept op je ervaringen met een tv rechter en niet met duidelijke wetsteksten komt kun je mij wel steeds woorden in de mond leggen, maar dat maakt jouw verhaal niet sterker.
Nee, laat jij maar zien waar staat dat 1x voldoende is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Want Frank visser is geen echte rechter?
Dit onderwerp, echt dit exacte onderwerp, is zo vaak voorbij gekomen.
Los van dit ondersteund de wet dit ook gewoon, een vrije invulling door de verkoper is niet een ding.
Als koper moet je de kans geven dat een verkoper het oplost, maar niet 3x of iets dergelijks.
Het moet binnen het redelijke blijven.
Na 1x reparatie en meteen stuk heb je dus te maken met een ondeugdelijk product of non conformiteit, echt hoe vaak moet ik dit herhalen? Zo vaag is het allemaal nou ook weer niet.
Dan kan je gaan overleggen met de verkoper of een vervangend product mogelijk is, maar daar doen ze niet aan volgens diezelfde voorwaarden die jij blijkbaar zo hoog in het vaandel hebt staan.
Dan mag je als koper kiezen voor geld terug, als dit niet klopt, bewijs dit dan.
Ik heb genoeg ondersteunend materiaal geleverd inmiddels.
Dus Laat maar zien waar het staat dat je 3x reparatie moet tolereren, roepen dat “oplossen” voldoende is, is niet afdoende aangezien dit botst met het consumentenrecht op beroep non conformiteit.
Al 3x gedaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:03 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, laat jij maar zien waar staat dat 1x voldoende is.
Ik beweer nl nergens dat het 3x moet zijn, ondanks je verwoede pogingen mij die woorden in de mond te leggen
True, maar er wordt niet hard gesproken over hoevaak je iemand de kans moet geven om het op te lossen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Al 3x gedaan.
ConsuWijzer/juridisch loket bijvoorbeeld zet dit netjes op een rij.
Product stuk - winkel moet de kans krijgen dit op te lossen.
Is het na reparatie weer stuk, kan je overleggen over vervanging, dat wil de winkel niet doen is al gezegd.
Dan hou je ontbinding over.
Dat hoeft ook niet daar over te spreken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:48 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
True, maar er wordt niet hard gesproken over hoevaak je iemand de kans moet geven om het op te lossen.
Dat moet in alle redelijkheid, en ik kan me gevallen voorstellen waar bv een tweede reparatieronde acceptabel kan zijn.
Dat gezegd hebbende, zou ik dat persoonlijk niet accepteren
Al 3x gegeven kerel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:39 schreef investeerdertje het volgende:
En nog altijd geen bron dat je redelijk aantal keren niet in de av kan definiëren bij de overeenkomst
maar wat als het product ‘gerepareerd’ is en hij doet het bij terugkomst nog steeds niet? Dan is hij dus niet binnen afzienbare tijd stuk gegaan, want dat was hij immers al en zo kan je het vicieuze cirkeltje dus laten doorlopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Al 3x gegeven kerel.
De wet stelt al dat een consument zich kan beroepen op ondeugdelijk/non conformiteit bij een defect product, nadat het al gerepareerd is maar weer binnen afzienbare tijd stuk gaat.
Je mag het ook omdraaien en laten zien waar in staat dat een AV dat kan omzeilen.
Als dat nergens staat, ofwel de wet geeft geen ruimte voor uitzondering, moet je van de wet uitgaan.
Zucht, ik ga ophouden hier.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:48 schreef Pendule het volgende:
[..]
maar wat als het product ‘gerepareerd’ is en hij doet het bij terugkomst nog steeds niet? Dan is hij dus niet binnen afzienbare tijd stuk gegaan, want dat was hij immers al en zo kan je het vicieuze cirkeltje dus laten doorlopen.
De wet zoals je hem daar uitlegt is heel relatief uitgelegd. Alles gaat op ‘gevoel’ er staan nergens concrete regels. ‘Afzienbare tijd’quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zucht, ik ga ophouden hier.
Men is te dom of leest niet.
Good luck.
Is jouw titel dan ' Operational Repair flow Manager' ?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:01 schreef nils7 het volgende:
Ik hou me bezig met de operational repair flow van de grootste webshop ter wereld.
Maar die hanteren gewoon binnen een maand niet gerepareerd een vervangend product of je geld terug.
Dat moet je wel binnen een bepaalde periode na aanschaf doen. Helaas kwam ik daar te laat achter.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:46 schreef BEFEM het volgende:
Als je bij een officiële makita dealer hebt gekocht kan je je apparaat registreren en krijg je sowieso 3 jaar garantie van makita zelf. Daarnaast krijg je misschien nog spaarpunten waar je wat voor kan halen.
Verder, makita
Nee ik hou me bezig met de repair partners dus ik zorg ervoor dat alles naar de juiste repair locatie gaat (vaak door de fabrikant aangewezen) en ik zorg ervoor dat als ze slecht presteren ze een standje krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:42 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Is jouw titel dan ' Operational Repair flow Manager' ?
Dus je managed de flow van te repareren eenheden naar de partners, en houdt SLA's in de gaten?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ik hou me bezig met de repair partners dus ik zorg ervoor dat alles naar de juiste repair locatie gaat (vaak door de fabrikant aangewezen) en ik zorg ervoor dat als ze slecht presteren ze een standje krijgen.
En je Makita registreren zodra je die gekocht hebt.quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een en ander geleerd van dit topic, waarvoor dank. Wat ik een volgende keer anders zou doen:
- Zodra het apparaat in reparatie gaat een deadline afspreken.
- Bij het overschrijden van de deadline meteen de webshop in gebreke stellen en een nieuwe deadline geven.
Als ik dat had gedaan, had ik denk ik niet langer dan een maand zonder een grasmaaier gezeten. Nu zit ik op 7 weken, maar de schade is beperkt gebleven door het advies hier. Ik denk dat het anders nog weken had geduurd; de webshop lijkt het proces niet op orde te hebben. Mijn gok is dat de personeelstekorten en de zomervakantie niet helpen, maar dat weet ik niet zeker. Dat is meteen de reden dat ik de webshop hier niet bij naam heb genoemd: naming and shaming lijkt me niet nodig omdat ik er tot nog toe altijd met tevredenheid spullen heb gekocht.
Zeker!quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En je Makita registreren zodra je die gekocht hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |