Ik hoor het juichen bij @NailQueen hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:13 schreef Momo het volgende:
Gianni Morandi wordt de co-host van Amadeus volgend jaar
Gezelligheid!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:16 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik hoor het juichen bij @:NailQueen hier.
quote:
quote:
Dat hebben we in de memoriam muur dan gemistquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:07 schreef sportfreak het volgende:
Vorige maand overleden lees ik
Margot Eskens (12 August 1936 – 29 July 2022)
Absoluut. En ik ben er blij mee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:14 schreef sportfreak het volgende:
Het uptempo was duidelijk in opmars vergeleken met 10 jaar hiervoor.
Ik denk dat de winst van France Gall daar een groot deel aan heeft mee gedragen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:14 schreef sportfreak het volgende:
Het uptempo was duidelijk in opmars vergeleken met 10 jaar hiervoor.
Niet echt, misschien de hook van Duitsland.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:16 schreef NailQueen het volgende:
Heb ik iets gemist aan Duitsland en Denemarken?
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:15 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat de winst van France Gall daar een groot deel aan heeft mee gedragen.
De winnaar van 1963 had een expliciete plaats voor de gitaar op het podium, maar strikt gesproken was dat niet de artiest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:20 schreef NailQueen het volgende:
Waarschijnlijk heb ik het mis maar is dit de eerste inzending waar de artiest de gitaar speelt?
quote:Åse Maria Kleveland (born 18 March 1949) is a Norwegian singer, guitarist, politician and activist.
A well-known folk singer and traditional guitarist in Norway, she was appointed Minister of Culture in Norway in 1990, and held the position until 1996
Ruslana kwam nog tot kamerlid, maar niet verder dan datquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:22 schreef sportfreak het volgende:
En nog aardige carriére hierna. Hoeveel ESF deelnemers kunnen zeggen dat ze minister zijn geworden?
[..]
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:31 schreef NailQueen het volgende:
Wie zit er op de afstandbediening?
Ik kan net zo goed vragen wie er met kleuren aan het knoeien is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:31 schreef NailQueen het volgende:
Wie zit er op de afstandbediening?
Ik weet van nietsquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:33 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik kan net zo goed vragen wie er met kleuren aan het knoeien is.
Jij durftquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:34 schreef Sableheart het volgende:
Van @:Strani krijgen we deze keer blijkbaar een gedateerd nummer.
quote:Miguel Rafael Martos Sįnchez[a] (born May 5, 1943), often simply referred to as Raphael, is a Spanish singer and television, film and theater actor. Raphael is recognized as one of the most successful Spanish singers in the world, having sold more than 70 million records worldwide in 7 languages.
Hou er rekening mee dat ik vanavond in een rebelse bui benquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:42 schreef Sableheart het volgende:
Voordat mensen nummers voor de afterparty gaan toevoegen: hou er rekening mee dat er op dit moment vrijwel alle nummers vanuit het NSF van 1966 in staan.
Ik had het gemerktquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat ik vanavond in een rebelse bui ben
Beide andere nummers van Domenico Modugno zijn populairder, hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:45 schreef NailQueen het volgende:
Een van de populairste italiaanse esf-liederen dat vaak gecoverd is. En toch pakt het mij niet
Deze is ook vaak genoeg gecoverd. Meestal ook door Italiaanse artiestenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:45 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Beide andere nummers van Domenico Modugno zijn populairder, hoor
Tegen een zwarte zangeres daarentegen...quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:49 schreef Sableheart het volgende:
Gelukkig was er in 1966 wat minder protest tegen steriotypen
quote:Although "Fernando en Filippo" was something of a novelty song (and was also performed as such) at a time when ballads dominated in the competition, Scott would later claim that her disappointing result was attributable, at least in part, to racism on the part of the voting jurors.
Triest. Maar het duurde 'maar' 12 jaar voordat een gekleurde zanger won. (Als we Izhar Cohen als gekleurd mogen zien)quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:52 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Tegen een zwarte zangeres daarentegen...
[..]
Welkom in de jaren 60quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:01 schreef H_T het volgende:
Tien uur en alle liedjes zijn al geweest
Wel handig als je een vlieg met je mee naar de regenboog (rainbow) wilt hebbenquote:
Omdat ze van Noorwegen en Finland kwamenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:12 schreef NailQueen het volgende:
Waarom zijn de 5 punten naar zweden zo bijzonder?
Dat zijn we toch wel gewend?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:12 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Omdat ze van Noorwegen en Finland kwamen
Als je dat nu doet is het meteen paniek en moet alles opnieuw, toen kon het gewoon.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:14 schreef Sableheart het volgende:
Spanje gaat in omgekeerde volgorde?
Maar Nederland - Belgie ho maar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:17 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Het publiek had nog geen Griekenland en Cyprus om uit te lachen, en ze moesten toch iets.
Gelukkig krijgt Ierland -> VK wel de lachersquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar Nederland - Belgie ho maar.
Topland dat Ierlandquote:
Ik zit nou niet echt te wachten op Frans Bauer en Marianne Weber.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Wel handig als je een vlieg met je mee naar de regenboog (rainbow) wilt hebben
Gelukkig verwees ik naar Paul de Leeuwquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zit nou niet echt te wachten op Frans Bauer en Marianne Weber.
Frans en Duits, unieke combinatiequote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:23 schreef NailQueen het volgende:
Een reprise in het eng.. oh wacht even.
Moet ik me zorgen maken om de taalbarriere?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Gelukkig verwees ik naar Paul de Leeuw
Neuhquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Moet ik me zorgen maken om de taalbarriere?
Lekker zuur stukjequote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:05 schreef NailQueen het volgende:
Huh? Dit deed ook mee? Paul de Leeuw presenteerde ook al in 1966?
Pam pam papapam pa paaaaaaaaa pamquote:
Je hebt de afterparty ook al klaar gezetquote:Op zaterdag 3 september 2022 20:42 schreef Sableheart het volgende:
Vanavond 1976 ja.
De link:
https://w2g.tv/viwokfxsi5eyfjlz48
Klopt. Meer zenders, dus minder kijkersbindingquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:05 schreef BillDauterive het volgende:
450 miljoen? Tegenwoordig zijn het toch slechts 200 miljoen kijkers?
Je had toen ook een stuk minder zendersquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:05 schreef BillDauterive het volgende:
450 miljoen? Tegenwoordig zijn het toch slechts 200 miljoen kijkers?
Ach, maakt de presentatie natuurlijkerquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:08 schreef usagi414 het volgende:
Chantal had toch iets minder moeite met het Franse gedeelte.
Maar had Corry ook autocue?quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:08 schreef usagi414 het volgende:
Chantal had toch iets minder moeite met het Franse gedeelte.
Zo rond de 30, volgens wikipediaquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:11 schreef NailQueen het volgende:
Ze waren hier nog best jong of niet?
Oh dat valt mee. Ik las ergens tussen de 24 en 27.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:12 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zo rond de 30, volgens wikipedia
Van die tweede begrijp en deel ik je meningquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:12 schreef NailQueen het volgende:
Volgende week bij 1986 krijgen we ook twee nummers die ik niet kan uitstaan
(J'aime la vie en alles heeft een ritme )
Het was hier ook al BOM II.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:11 schreef NailQueen het volgende:
Ze waren hier nog best jong of niet?
Dat is dan ook een vreselijk nummerquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Van die tweede begrijp en deel ik je mening
En begint telkens bij het land dat op dat moment aan de beurt is.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:18 schreef H_T het volgende:
Hendig, de rand bij de postcards komt overeen met de volgorde
Goed dat je em nu in de herkansing meepakt!quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:18 schreef NailQueen het volgende:
Volgens mij heb ik deze editie toen overgeslagen bij EurovisionAgain
Ik geloofde het toen welquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goed dat je em nu in de herkansing meepakt!
Een jaar later!quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:23 schreef NailQueen het volgende:
Wilde Tunesie niet in dat jaar meedoen?
Terechte kritiekquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:25 schreef NailQueen het volgende:
Dit nummer vind ik. net als Duitsland, iets te lang duren
Dat was in 1977.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:23 schreef NailQueen het volgende:
Wilde Tunesie niet in dat jaar meedoen?
quote:Tunisia
Tunisia attempted to enter the 1977 edition of the contest and was scheduled fourth in the running order, however, prior to selecting an act, the country withdrew for undisclosed reasons.[76][77] It is believed that Tunisia's member broadcaster, Établissement de la radiodiffusion-télévision tunisienne (ERTT), did not want to compete with Israel.[77] In 2007, ERTT clarified that it would not participate in the contest in the foreseeable future due to governmental requests.[76]
Oja dat was het. Maar ik meende dat er dit jaar nog een ander land wilde aantreden.quote:
Het is dan wel handig als je een omroep hebt die bij de EBU is aangesloten.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oja dat was het. Maar ik meende dat er dit jaar nog een ander land wilde aantreden.
Opgezocht, het blijkt Liechenstein te zijn geweest!
Nu, 46 jaar later, hebben ze het nog steeds niet voor mekaar.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:30 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het is dan wel handig als je een omroep hebt die bij de EBU is aangesloten.
Ze zouden al een nummer hebben gehad.
Ha, ik dacht daar ook aanquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat sowieso
En Cee ook, want Judy et Cee.
Hij zal het wel warm hebben gehad.quote:
Voor mij is Belgie er absoluut eentjequote:Op zaterdag 3 september 2022 21:38 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb nog geen verborgen pareltjes gehoord om eerlijk te zijn
Als je blijft, ga je deze in de afterparty nog 2x horen, zo te zien.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:40 schreef H_T het volgende:
De afterparty is vroeg deze week! Was gezellig, tot volgende keer
Zo te zien heeft iemand dat in de afterparty geregeldquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:40 schreef NailQueen het volgende:
Het zou leuker zijn geweest als dit de afsluiter was
Ja ben er klaar mee.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:41 schreef BillDauterive het volgende:
Goh, deze avond is voorbij gevlogen. Heeft NQ dit lied weer eens aan de playlist toegevoegd? Ik heb mijn favoriete verzoeknummers nog niet gehoord.
Maar Un, Deux, Trois moet nog komen!quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:42 schreef NailQueen het volgende:
Het is mooi geweest mensen. Naar huis iedereen!
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:44 schreef NailQueen het volgende:
Ik weet wel dat deze heel hoog stond bij EurovisionAgain
Twee dagen later stond de zanger weer krokettii te frituren in zijn snackbarsinkiquote:
Dit kan er prima mee doorquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:56 schreef Sableheart het volgende:
@:strani, was Spanje in 1976 een beetje ok?
Net magiequote:Op zaterdag 3 september 2022 22:01 schreef NailQueen het volgende:
Hé dit duo hebben we eerder gezien!
Ze hebben elkaar in 1967 ontmoet. Nu is Italiaanse ook niet de meest makkelijke taal om te leren.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:03 schreef NailQueen het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat ze half Engels doen omdat Romina niet uit Italie komt en ze het nog niet goed sprak?
Bijna overdreven blijquote:
In 1985 wist ze nog steeds niet wat Magic in het Italiaans was.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ze hebben elkaar in 1967 ontmoet. Nu is Italiaanse ook niet de meest makkelijke taal om te leren.
Het valt te prijzen hoe Portugal toch elke keer weer zijn eigen weg volgt. Dat doen er maar weinig landen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:11 schreef Sableheart het volgende:
En Portugal doet weer eens zijn eigen ding. Weet niet zeker of dit mijn top 10 gaat halen.
Georgiė was toen nog niet uitgevondenquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het valt te prijzen hoe Portugal toch elke keer weer zijn eigen weg volgt. Dat doen er maar weinig landen.
In ieder geval was de sovjetrepubliek Georgie geen lid van de EBUquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Georgiė was toen nog niet uitgevonden
Dat is inderdaad het andere land waar ik meteen aan dacht. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dit jaar niet naar de finale gingen. Zo'n leuk liedje.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Georgiė was toen nog niet uitgevonden
Songfestival-gek wordt bij de twitterfans alleen gewaardeerd als het Verka Serduchka is.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het andere land waar ik meteen aan dacht. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dit jaar niet naar de finale gingen. Zo'n leuk liedje.
Midnight gold had ook hoger moeten eindigen vind ik. Finland heeft ook jarenlang op eigen wijze gefaaldquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het andere land waar ik meteen aan dacht. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dit jaar niet naar de finale gingen. Zo'n leuk liedje.
We zeggen hier geen sorry, zeker niet voor smaakquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:21 schreef BillDauterive het volgende:
Sorry Sable, Frankrijk deed me niet veel. Wel top 10, maar ook maar net
12 punten van de VK toen, dat was wel mooi Uiteindelijk hebben Finland en Portugal wel met eigenzinnige inzendingen gewonnen, dus gloort er hoop voor Georgiė.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Midnight gold had ook hoger moeten eindigen vind ik. Finland heeft ook jarenlang op eigen wijze gefaald
Begrijpelijk, we houden allemaal van het songfestival, dus met de smaak zit het dan sowieso wel goedquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:23 schreef Sableheart het volgende:
[..]
We zeggen hier geen sorry, zeker niet voor smaak
Ik ken de presentatieervaringen van onze recente deelnemers niet echt.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:29 schreef NailQueen het volgende:
Een presentator dat eerder heeft meegedaan (en gewonnen)
Dat doet me afvragen: Stel dat we opnieuw winnen, welk nederlands artiest van de afgelopen jaren zou een leuke presentator zijn? Jeangu is de eerste dat in me opkomt. Misschien Ilse Delange?
Nikkie had er ook weinig ervaring mee. Tenminste niet op tvquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:32 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik ken de presentatieervaringen van onze recente deelnemers niet echt.
Ik had je toch iets jonger inschat.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:26 schreef Sableheart het volgende:
Bij de aankondiging van deze intervalact besef ik me weer dat de Bob Evers boeken door een broodschrijver geschreven zijn.
Waylon kan dit denk ik wel.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:29 schreef NailQueen het volgende:
Een presentator dat eerder heeft meegedaan (en gewonnen)
Dat doet me afvragen: Stel dat we opnieuw winnen, welk nederlands artiest van de afgelopen jaren zou een leuke presentator zijn? Jeangu is de eerste dat in me opkomt. Misschien Ilse Delange?
De hele serie is in de jaren 90 opnieuw geprint. De oorspronkelijke uitgave van Stampij om een Schuiftrompet heb ik inderdaad niet meegemaakt.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:34 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik had je toch iets jonger inschat.
Dan zal dat verklaren waarom Kabaal om een varkensleren koffer bij mij in de kast terecht is gekomenquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:36 schreef Sableheart het volgende:
[..]
De hele serie is in de jaren 90 opnieuw geprint. De oorspronkelijke uitgave van Stampij om een Schuiftrompet heb ik inderdaad niet meegemaakt.
Jeumig Wat voor bier is dat dan? Voor een avondje Bottom heb ik gisteren nog weapons grade lager gekocht, maar dat komt niet in de buurt van de 16%quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:52 schreef BillDauterive het volgende:
Ik trek even een biertje open, het is wel een zware met 16%. zo kom ik wel in de stemming nu het bijna afgelopen is
pinguini tattici nucleari?quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:52 schreef BillDauterive het volgende:
Ik trek even een biertje open, het is wel een zware met 16%. zo kom ik wel in de stemming nu het bijna afgelopen is
Nog een paar posts, dan kan iemand hem weer up to date brengen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:56 schreef NailQueen het volgende:
Het gaat ook niet lekker met de TT. We zijn al 20 jaar verder
Ik weet niet waar je het over hebtquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:56 schreef NailQueen het volgende:
Nog 6 post dan mag je het updaten.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:56 schreef NailQueen het volgende:
Die was 32%quote:
Het is een "Caramel, peanut butter, almond & sesame honey imperial stout"quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Jeumig Wat voor bier is dat dan? Voor een avondje Bottom heb ik gisteren nog weapons grade lager gekocht, maar dat komt niet in de buurt van de 16%
Die is nog een stuk sterker! Maar wel een leuke band voor de afterparty. Ik heb ook nog wel een paar verzoekjes.quote:
Voeg ze maar toe. Maar niets tegen Sableheart zeggen hoor!quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is een "Caramel, peanut butter, almond & sesame honey imperial stout"
[..]
Die is nog een stuk sterker! Maar wel een leuke band voor de afterparty. Ik heb ook nog wel een paar verzoekjes.
Maar natuurlijk!quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is een "Caramel, peanut butter, almond & sesame honey imperial stout"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |