Dit zal waarschijnlijk opgelost worden met de reis van de vrouw naar een andere staat ofzo waar het wel mag.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:52 schreef tong80 het volgende:
Een vrouw in Louisiana moet haar baby voldragen terwijl het geen hoofd heeft. Louisiana heeft een strenge anti-abortuswet waardoor de vrouw geen abortus mag ondergaan.
De vrouw kreeg bij 10 weken zwangerschap een echo, en daarmee was te zien dat er sprake was van 'acrania', een zeldzame aandoening waarbij het kind geen hoofd heeft. Hierop besloot de vrouw logischerwijs voor een abortus. Echter besloot het medisch personeel van het ziekenhuis hier niet in mee te gaan.
Louisiana heeft een strenge anti-abortuswet waarbij er slechts enkele medische uitzonderingen zijn. Toen Louisiana de lijst met uitzonderingen naar buiten bracht was er direct kritiek dat de lijst niet compleet is. Acrania staat er bijvoorbeeld niet op, hierdoor moet de vrouw van haar staat het kind voldragen tot een onvermijdelijke dood.
Het ziekenhuis reageerde dat het niet op de situatie van een specifieke patiënt kan reageren maar stelt dat het doorstaan van een onhoudbare zwangerschap extreem ingewikkeld is. "Zelfs als een zwangerschap onder een van de uitzonderingen valt, de wetten die over de behandelmethoden gaan zijn ingewikkeld en tegenstrijdig".
Vrouw moet foetus zonder schedeldak waardoor hersenmisvormingen voldragen
En arrestatie bij terugkomstquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:34 schreef stokj het volgende:
[..]
Dit zal waarschijnlijk opgelost worden met de reis van de vrouw naar een andere staat ofzo waar het wel mag.
Echt? Dat is dan wel opmerkelijk in het rechtssysteem dan. Je laat op een andere plek iets doen wat op een andere plek niet mag... Maar dat kan alleen in Amerikaquote:
Het zou mij niet verbazenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:13 schreef stokj het volgende:
[..]
Echt? Dat is dan wel opmerkelijk in het rechtssysteem dan. Je laat op een andere plek iets doen wat op een andere plek niet mag... Maar dat kan alleen in Amerika
Het is (volgens mij) inderdaad in sommige Staten strafbaar om naar andere Staten uit te wijken.quote:
Dat kan niet eens uitgevoerd worden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:37 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Het is (volgens mij) inderdaad in sommige Staten strafbaar om naar andere Staten uit te wijken.
4x levenslang + 10 jaar ook nietquote:Op zondag 21 augustus 2022 01:41 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dat kan niet eens uitgevoerd worden.
Alsof te controleren is waar het is uitgevoerd, simpele ziel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:44 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
4x levenslang + 10 jaar ook niet
Kan niet uitgevoerd worden? Hoe bedoel je? Ze verkast ff voor abortus en bij terugkomst word ze gearresteerd. Niet uit te voeren? (als dat in de wet staat)
Dat boeit toch niet? Als de Staat weet dat ze is uitgeweken, is t genoeg. (maakt niet eens uit waar heen).quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:45 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Alsof te controleren is waar het is uitgevoerd, simpele ziel.
Zo werkt dat dus niet. Wat denk je nou? Dat het ziekenhuis het iets boeit, dat het ziekenhuis überhaupt patiënteninformatie mag doorspelen aan de politie zonder reden? Dat de politie of justitie er werk van wil maken? Zonder enig bewijs?quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:50 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet? Als de Staat weet dat ze is uitgeweken, is t genoeg. (maakt niet eens uit waar heen).
Abortus gepleegd? > Straf (als dat zo in de wet staat). Dan blijft stiekem uitwijken en beweren dat je een miskraam hebt gehad inderdaad de laatste optie.
Nou inderdaad, waar maken we ons dan inderdaad druk om?quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:54 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet. Wat denk je nou? Dat het ziekenhuis het iets boeit, dat het ziekenhuis überhaupt patiënteninformatie mag doorspelen aan de politie zonder reden? Dat de politie of justitie er werk van wil maken? Zonder enig bewijs?
Nou, ik maak me niet druk. Misschien die vrouw wel. In haar geval lijkt t me trouwens heel sterk dat vervolging überhaupt zin heeft gezien de situatie van de foetus/baby. Ik denk dat eventuele openbare aanklagers dat ook wel inzien.quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:56 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nou inderdaad, waar maken we ons dan inderdaad druk om?
Je hebt gelijk
Next!
Waarom? Het is haar lichaam en bepaald daarom zelf wel wat ze daarmee doet.quote:
Religie is in het algemeen een slechte grap.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:06 schreef Hyperdude het volgende:
Religie zou bijna een slechte grap van de Duivel kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |