abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:52:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205696811
Een vrouw in Louisiana moet haar baby voldragen terwijl het geen hoofd heeft. Louisiana heeft een strenge anti-abortuswet waardoor de vrouw geen abortus mag ondergaan.

De vrouw kreeg bij 10 weken zwangerschap een echo, en daarmee was te zien dat er sprake was van 'acrania', een zeldzame aandoening waarbij het kind geen hoofd heeft. Hierop besloot de vrouw logischerwijs voor een abortus. Echter besloot het medisch personeel van het ziekenhuis hier niet in mee te gaan.

Louisiana heeft een strenge anti-abortuswet waarbij er slechts enkele medische uitzonderingen zijn. Toen Louisiana de lijst met uitzonderingen naar buiten bracht was er direct kritiek dat de lijst niet compleet is. Acrania staat er bijvoorbeeld niet op, hierdoor moet de vrouw van haar staat het kind voldragen tot een onvermijdelijke dood.

Het ziekenhuis reageerde dat het niet op de situatie van een specifieke patiënt kan reageren maar stelt dat het doorstaan van een onhoudbare zwangerschap extreem ingewikkeld is. "Zelfs als een zwangerschap onder een van de uitzonderingen valt, de wetten die over de behandelmethoden gaan zijn ingewikkeld en tegenstrijdig".

Vrouw moet hoofdloos kind voldragen

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:54:47 #2
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205696824
Benieuwd naar welke school dat kind gaat.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:55:32 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205696832
Shit hole country
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205696834
Trump 2024!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:56:00 #5
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_205696836
Geen "Daar is het hoofdje al"
Ja ja
pi_205696859
Ik heb er een hard hoofd in of dit een rechtszaak bij een Hooggerechtshof gaat worden. Zouden er koppen gaan rollen indien een ziekenhuis wel een abortus uitvoert wegens Acranie?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:59:44 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_205696861
dit geeft een hele nieuwe betekenis van "hou je hoofd erbij"
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_205697122
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:52 schreef tong80 het volgende:
Een vrouw in Louisiana moet haar baby voldragen terwijl het geen hoofd heeft. Louisiana heeft een strenge anti-abortuswet waardoor de vrouw geen abortus mag ondergaan.

De vrouw kreeg bij 10 weken zwangerschap een echo, en daarmee was te zien dat er sprake was van 'acrania', een zeldzame aandoening waarbij het kind geen hoofd heeft. Hierop besloot de vrouw logischerwijs voor een abortus. Echter besloot het medisch personeel van het ziekenhuis hier niet in mee te gaan.

Louisiana heeft een strenge anti-abortuswet waarbij er slechts enkele medische uitzonderingen zijn. Toen Louisiana de lijst met uitzonderingen naar buiten bracht was er direct kritiek dat de lijst niet compleet is. Acrania staat er bijvoorbeeld niet op, hierdoor moet de vrouw van haar staat het kind voldragen tot een onvermijdelijke dood.

Het ziekenhuis reageerde dat het niet op de situatie van een specifieke patiënt kan reageren maar stelt dat het doorstaan van een onhoudbare zwangerschap extreem ingewikkeld is. "Zelfs als een zwangerschap onder een van de uitzonderingen valt, de wetten die over de behandelmethoden gaan zijn ingewikkeld en tegenstrijdig".

Vrouw moet foetus zonder schedeldak waardoor hersenmisvormingen voldragen

:T
Dit zal waarschijnlijk opgelost worden met de reis van de vrouw naar een andere staat ofzo waar het wel mag.
  Redactie Frontpage zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:48:10 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_205697237
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:34 schreef stokj het volgende:

[..]
Dit zal waarschijnlijk opgelost worden met de reis van de vrouw naar een andere staat ofzo waar het wel mag.
En arrestatie bij terugkomst
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205697457
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:48 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
En arrestatie bij terugkomst
Echt? Dat is dan wel opmerkelijk in het rechtssysteem dan. Je laat op een andere plek iets doen wat op een andere plek niet mag... Maar dat kan alleen in Amerika :P
  Redactie Frontpage zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:14:26 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_205697464
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:13 schreef stokj het volgende:

[..]
Echt? Dat is dan wel opmerkelijk in het rechtssysteem dan. Je laat op een andere plek iets doen wat op een andere plek niet mag... Maar dat kan alleen in Amerika :P
Het zou mij niet verbazen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205697820
Shake shack _O_
lol
pi_205698043
Ach,zij gaat toch naar ander staat toe. Na paar weken is het weer voorbij
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_205698272
Je hebt ook geen hoofd nodig in deze krankzinnige wereld.
pi_205700180
Veel slimmer dan een kind zonder hoofd is de gemiddelde Amerikaan dan ook niet.
pi_205701004
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:14 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Het zou mij niet verbazen
Het is (volgens mij) inderdaad in sommige Staten strafbaar om naar andere Staten uit te wijken.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205701015
Alsof ze niet naar een andere staat gaat nu.
pi_205701024
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Het is (volgens mij) inderdaad in sommige Staten strafbaar om naar andere Staten uit te wijken.
Dat kan niet eens uitgevoerd worden.
pi_205701038
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:41 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat kan niet eens uitgevoerd worden.
4x levenslang + 10 jaar ook niet :P

Kan niet uitgevoerd worden? Hoe bedoel je? Ze verkast ff voor abortus en bij terugkomst word ze gearresteerd. Niet uit te voeren? (als dat in de wet staat)
pi_205701045
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:44 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
4x levenslang + 10 jaar ook niet :P

Kan niet uitgevoerd worden? Hoe bedoel je? Ze verkast ff voor abortus en bij terugkomst word ze gearresteerd. Niet uit te voeren? (als dat in de wet staat)
Alsof te controleren is waar het is uitgevoerd, simpele ziel.
pi_205701069
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:45 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Alsof te controleren is waar het is uitgevoerd, simpele ziel.
Dat boeit toch niet? Als de Staat weet dat ze is uitgeweken, is t genoeg. (maakt niet eens uit waar heen).
Abortus gepleegd? > Straf (als dat zo in de wet staat). Dan blijft stiekem uitwijken en beweren dat je een miskraam hebt gehad inderdaad de laatste optie.
pi_205701088
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:50 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat boeit toch niet? Als de Staat weet dat ze is uitgeweken, is t genoeg. (maakt niet eens uit waar heen).
Abortus gepleegd? > Straf (als dat zo in de wet staat). Dan blijft stiekem uitwijken en beweren dat je een miskraam hebt gehad inderdaad de laatste optie.
Zo werkt dat dus niet. Wat denk je nou? Dat het ziekenhuis het iets boeit, dat het ziekenhuis überhaupt patiënteninformatie mag doorspelen aan de politie zonder reden? Dat de politie of justitie er werk van wil maken? Zonder enig bewijs?
pi_205701097
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:54 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Zo werkt dat dus niet. Wat denk je nou? Dat het ziekenhuis het iets boeit, dat het ziekenhuis überhaupt patiënteninformatie mag doorspelen aan de politie zonder reden? Dat de politie of justitie er werk van wil maken? Zonder enig bewijs?
Nou inderdaad, waar maken we ons dan inderdaad druk om?

Je hebt gelijk

Next!
pi_205701146
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou inderdaad, waar maken we ons dan inderdaad druk om?

Je hebt gelijk

Next!
Nou, ik maak me niet druk. Misschien die vrouw wel. In haar geval lijkt t me trouwens heel sterk dat vervolging überhaupt zin heeft gezien de situatie van de foetus/baby. Ik denk dat eventuele openbare aanklagers dat ook wel inzien.
pi_205701972
Moest ze maar de pil slikken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205708223
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:33 schreef Aiciu het volgende:
Moest ze maar de pil slikken.
Waarom? Het is haar lichaam en bepaald daarom zelf wel wat ze daarmee doet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 21 augustus 2022 @ 22:06:52 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205708257
Religie zou bijna een slechte grap van de Duivel kunnen zijn. })
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205708328
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:06 schreef Hyperdude het volgende:
Religie zou bijna een slechte grap van de Duivel kunnen zijn. })
Religie is in het algemeen een slechte grap.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_205708953
Dit komt omdat er in de VS bepaalde types rondlopen, met een bepaalde politieke agenda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')