quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:17 schreef LXIV het volgende:
Was net even bij de coop-supermarkt. Oude kaas was 5,99. Er zat niet veel in, dus ik tel de plakjes even: waren er 6.
Kaas heeft dus de magische grens van 1 euro pp behaald. Je zult maar 4 puberzonen hebben die ieder dagelijks 8 boterhammen met kaas eten!
Er was ook goedkopere kaas, die heb ik ook gekocht, maar dat ze het durven vragen!
sowiezo de Coopquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:17 schreef LXIV het volgende:
Was net even bij de coop-supermarkt. Oude kaas was 5,99. Er zat niet veel in, dus ik tel de plakjes even: waren er 6.
Kaas heeft dus de magische grens van 1 euro pp behaald. Je zult maar 4 puberzonen hebben die ieder dagelijks 8 boterhammen met kaas eten!
Er was ook goedkopere kaas, die heb ik ook gekocht, maar dat ze het durven vragen!
Toen je jong was kocht je vaak genoeg gewoon eten voor jezelf. En toen was er geen crisisquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:21 schreef maily het volgende:
Die puberzonen nemen dan maar een krantenwijk en een of twee boterhammen met iets anders. Omelet ofzo.
Nou, de neef van een vriend van me, at al 8 bruine boterhammen weg bij het ontbijt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:18 schreef Fok-it het volgende:
Wie eet er in hemelsnaam 8 boterhammen met kaas elke dag
Jezusquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:46 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou, de neef van een vriend van me, at al 8 bruine boterhammen weg bij het ontbijt.
De rest van het brood nam hij mee voor de lunch.
Moet ik er wel bij zeggen dat hij 2.03 was, toen ik hem voor het eerst zag.
De laatste keer dat ik hem zag, was hij 2.13
Is toch heerlijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:18 schreef Fok-it het volgende:
Wie eet er in hemelsnaam 8 boterhammen met kaas elke dag
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:58 schreef Plompzakker het volgende:
5,99 delen door 6 is minder dan een euro. Onterechte klacht
Klopt. Hoe ouder de kaas wordt, des te duurder. Daarom is jonge kaas het goedkoopst.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:01 schreef Plompzakker het volgende:
En is oude kaas niet ook de duurste kaas? Zo kun je ook wel een topic openen dat vlees zo duur is geworden omdat wagyu biefstukken zo duur zijn
Nou ja, ze zullen waarschijnlijk niet allemaal met kaas geweest zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jezuszelfs als je zo lang bent is dat absurd en onnodig veel
Ja maar dat mag niet want boeren moeten wegquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:25 schreef Näsenbar het volgende:
Vroeger zorgden we gewoon dat we zelf ons eten verbouwden, dan was je niet afhankelijk van de supermarkt. Dan at je gewoon wat in het seizoen was, nu wil iedereen elke dag kaviaar met saffraan als ontbijt. Ja vind je het dan gek dat je veel betaald
Als je in je achtertuin of op je balkon een aardappel in de grond stopt ben je niet gelijk een boerquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja maar dat mag niet want boeren moeten weg
Die aardappel zal lekker groeien in de grond op een balkonquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:39 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Als je in je achtertuin of op je balkon een aardappel in de grond stopt ben je niet gelijk een boer
Als je er geen verstand van hebt en alleen maar diepvrieszakken aviko koopt om te frituren op de wc niet nee.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:53 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Die aardappel zal lekker groeien in de grond op een balkon
Want een aardappelplant die heeft ook echt lekker de ruimte in een pot op een balkon hequote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:55 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Als je er geen verstand van hebt en alleen maar diepvrieszakken aviko koopt om te frituren op de wc niet nee.
Wat een niveau, geen wonder dat iedereen alles uit de supermarkt haalt. Je denkt toch niet dat je ze op het balkon in een bloempot kan stoppen, daar heb je speciale bakken voor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Want een aardappelplant die heeft ook echt lekker de ruimte in een pot op een balkon he![]()
En die ene plant die heeft ook echt genoeg opbrengst in zelfvoorzienend te zijn
Hoe groot is jouw balkon om genoeg aardappelen te kweken?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:00 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Wat een niveau, geen wonder dat iedereen alles uit de supermarkt haalt. Je denkt toch niet dat je ze op het balkon in een bloempot kan stoppen, daar heb je speciale bakken voor.
En als je meer nodig hebt dan plant je nog een aardappel. Of denk je dat dat ze uit de fabriek komen?
De breedte van het huis + 2,5 meter. We eten alleen aardappelen wanneer ze er zijn en als ze op zijn, dan zijn ze op. Het is onrealistisch en het toppunt van decadentie om elke dag te eten wat je wilt, of je moet naar de supermarkt gaan en de hoofdprijs willen betalen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:02 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Hoe groot is jouw balkon om genoeg aardappelen te kweken?
En als ze op zijn dan ga je naar de supermarkt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:05 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
De breedte van het huis + 2,5 meter. We eten alleen aardappelen wanneer ze er zijn en als ze op zijn, dan zijn ze op. Het is onrealistisch en het toppunt van decadentie om elke dag te eten wat je wilt, of je moet naar de supermarkt gaan en de hoofdprijs willen betalen.
Wanneer is het kaasseizoen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:25 schreef Näsenbar het volgende:
Vroeger zorgden we gewoon dat we zelf ons eten verbouwden, dan was je niet afhankelijk van de supermarkt. Dan at je gewoon wat in het seizoen was, nu wil iedereen elke dag kaviaar met saffraan als ontbijt. Ja vind je het dan gek dat je veel betaald
Jeppels groeien prima in een bak aarde hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:53 schreef Plompzakker het volgende:
Die aardappel zal lekker groeien in de grond op een balkon
Ja voor twee dagen aan eten. Kun je de andere 363 dagen alsnog naar de supermarktquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jeppels groeien prima in een bak aarde hoor.
Scheelt met de prijzen van TS toch 13.000 euro ofzo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:15 schreef Plompzakker het volgende:
Ja voor twee dagen aan eten. Kun je de andere 363 dagen alsnog naar de supermarkt
Hangt van je postuur af, en wat voor je werk je de hele dag doet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jezuszelfs als je zo lang bent is dat absurd en onnodig veel
Zelfs als je heel fysiek werk doet is zo'n 1500-2000 kcal aan ontbijt heul veelquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:36 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Hangt van je postuur af, en wat voor je werk je de hele dag doet.
Het is wat aan de ruime kant inderdaad, maar ik ken boerenzonen die er niet voor onder doen (qua cal inname)quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zelfs als je heel fysiek werk doet is zo'n 1500-2000 kcal aan ontbijt heul veel
Is hij een extreme bodybuilder ofzo dat hij zo veel nodig heeft? Anders is het puur overconsumptie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:46 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou, de neef van een vriend van me, at al 8 bruine boterhammen weg bij het ontbijt.
De rest van het brood nam hij mee voor de lunch.
Moet ik er wel bij zeggen dat hij 2.03 was, toen ik hem voor het eerst zag.
De laatste keer dat ik hem zag, was hij 2.13
Dat ligt dan net aan welke visboer denk ik. Hier is een middel kibbeling 6 euroquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:40 schreef Nielsch het volgende:
Wilde net kibbeling halen op de markt. Kleinste portie nu 8 euro. Vorig jaar nog 4 euro ofzo. Wtf.
Nee dan eten we wat anders uit onze eigen tuin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:07 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En als ze op zijn dan ga je naar de supermarkt?
Toch is hij daar blijkbaar vaste klantquote:Op maandag 25 juli 2022 12:21 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er al vaker over geklaagd, maar het blijft de slechtste winkel van Nederland.
Los van het feit dat de winkel een totale chaos is en het personeel niet is opgeleid wil ik het nu hebben over de prijs-kwaliteitsverhouding.
De produkten zijn sowieso te duur, soms zelfs letterlijk 2x duurder als ergens anders. Soms worden de prijzen gewoon niet vermeld en kom je er pas bij de kassa achter dat ze belachelijke prijzen rekenen. Tegenwoordig pak ik na het afrekenen het bonnetje en als ik producten zie die te duur zijn wat niet stond aangegeven in de winkel, dan laat ik ze er maar afhalen. Het is een beetje Karin-achtig, maar goed. Je betaalt sowieso al 20% teveel.
Thuisgekomen is het de bedorven stukken van je koopwaar afsnijden en hopen dat je dan nog genoeg overhoudt om de week door te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |