abonnement Unibet Coolblue
pi_205689276
Goedendag,

De relatie met mijn moeder loopt al een tijdje stroef sinds ik ouder aan het worden ben, verdere info: ik wordt over een week 20, woon thuis met mijn moeder en vader (laatste werkt 5 ploegen, mijn moeder werkt 9 uur en de rest huishouden), mijn zus is een aantal jaar ouder en 2 jaar geleden opzichzelfstaande.

Vervelende dingen die ik ervaar zijn bijvoorbeeld:
Mijn moeder stelt veel kritische vragen achter elkaar (letterlijk achter elkaar) over dingen die ik fout doe, vervolgens als ik vraag of ze alsjeblieft eens wilt ophouden zegt ze dat ze ‘niks mag zeggen’. Ook mijn zus ondervond hier vroeger irritatie door wat een van de redenen was dat ze uit huis wilde naast haar leeftijd en vrijheidswil. Deze vragen kunnen gaan over het laten staan van een glas ergens of dingen waarvan ik vind dat ik die op deze tijd zelf wel kan bepalen en ook goed uitvoer zoals ‘waarschijnlijk kom je morgen te laat op je werk’ als ik dit ontken (is nog nooit gebeurd) zegt ze: kijk maar!. Ook mijn vader ondervindt irritatie door dit soort achter elkaar gestelde vragen richting mij, wat die dan tegen mijn moeder zegt maar die zegt dan ‘ik mag hem niks vragen’.

Een ander ding wat eigenlijk pas de laatste weken opkomt is dat als ik na de middagdienst nog even wakker ben en gewoon rustig tv zit te kijken of stil op de iPad zit dat vanwege dat mijn moeder soms slecht slaapt mij naar boven stuurt zodat ze op de bank kan liggen,

Ook een voorbeeld is dat ik in principe dezelfde situatie zit en mijn moeder TV komt kijken ipv slapen en mij dan wegstuurt, laatst vroeg ik of ze zich aan mijn aanwezigheid irriteerde zei ze nee helemaal niet, erna zette ik dus weer mijn oren op (waarop ze naar mij keek en ik dus dacht dan zet ik ze zachter), hierna zette ze kwaad de tv uit en riep ze rotjong terwijl ze maar naar de kamer ging.

Mijn vraag is hoe ik hier mee moet omgaan en wat ik wellicht kan doen om het te verbeteren.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Spellchecker vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:04:14 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205689611
Ik denk dat het tijd wordt om op jezelf te gaan wonen.
pi_205689668
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:04 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om op jezelf te gaan wonen.
Maar dat is buiten dat dat helaas op wachten op een sociale huurwoning na financieel onmogelijk,

Erg jammer gezien ik met mijn vader wel een hele fijne band beleef en hebben we eigenlijk nooit ruzie. Dit is overigens ook opvallend gezien mijn moeder soms zeg: doe dit soort dingen maar bij je vader, terwijl ik mij dan hetzelfde gedraag.

Maar waarom heb je deze mening?

Overigens wil ik eerst proberen wel de band te verbeteren voor ik echt vertrek.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:08:58 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205689674
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:04 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om op jezelf te gaan wonen.
Dit.

En ja, zowat elke moeder gaat op een gegeven moment zich zo gedragen, krijg ik het idee. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:09:39 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205689685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:08 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Maar dat is buiten dat dat helaas op wachten op een sociale huurwoning na financieel onmogelijk,

Erg jammer gezien ik met mijn vader wel een hele fijne band beleef en hebben we eigenlijk nooit ruzie. Dit is overigens ook opvallend gezien mijn moeder soms zeg: doe dit soort dingen maar bij je vader, terwijl ik mij dan hetzelfde gedraag.

Maar waarom heb je deze mening?

Overigens wil ik eerst proberen wel de band te verbeteren voor ik echt vertrek.
In mijn geval werd het pas na jaren beter nadat ik vertrokken was.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Spellchecker vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:10:34 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205689712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:08 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Maar dat is buiten dat dat helaas op wachten op een sociale huurwoning na financieel onmogelijk,

Erg jammer gezien ik met mijn vader wel een hele fijne band beleef en hebben we eigenlijk nooit ruzie. Dit is overigens ook opvallend gezien mijn moeder soms zeg: doe dit soort dingen maar bij je vader, terwijl ik mij dan hetzelfde gedraag.

Maar waarom heb je deze mening?
Ik snap dat het financieel niet makkelijk is ...

Maar zij is er een beetje klaar mee zo te lezen.
Is ze in de overgang? :@
pi_205689716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
In mijn geval werd het pas na jaren beter nadat ik vertrokken was.
Ik moet wel zeggen dat de relatie tussen mijn moeder en mijn zus verbeterd is sinds ze opzichzelf woon.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:12:34 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205689752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:10 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik moet wel zeggen dat de relatie tussen mijn moeder en mijn zus verbeterd is sinds ze opzichzelf woon.
Met zoons ligt dat net iets anders, dat is slechts een aanname van mijn kant maar ik herken dat wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:57:00 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205690482
Misschien kun je het de volgende keer een beetje voor zijn en aanbieden om op je kamer te gaan zitten. Je moeder heeft ook wel eens behoefte aan wat privacy in haar eigen huis.

En misschien eens aankaarten hoe je als inmiddels volwassen nog thuiswonend kind je steentje kan bijdragen aan het gezamenlijke huishouden. Dan laat je je ook van een goede kant zien.

Je zou trouwens ook een kamer kunnen zoeken. Als het anders nog jaren wachten op een sociale huurwoning is, is dat wel een tussenoplossing.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:43 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205690614
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:57 schreef Lienekien het volgende:
Misschien kun je het de volgende keer een beetje voor zijn en aanbieden om op je kamer te gaan zitten. Je moeder heeft ook wel eens behoefte aan wat privacy in haar eigen huis.

En misschien eens aankaarten hoe je als inmiddels volwassen nog thuiswonend kind je steentje kan bijdragen aan het gezamenlijke huishouden. Dan laat je je ook van een goede kant zien.

Je zou trouwens ook een kamer kunnen zoeken. Als het anders nog jaren wachten op een sociale huurwoning is, is dat wel een tussenoplossing.
Woningen vinden is nu best wel moeilijk. Zeker met een strak budget.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:45 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205690615
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:04 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om op jezelf te gaan wonen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205690621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:44 schreef hollandia02 het volgende:

Mijn vraag is hoe ik hier mee moet omgaan en wat ik wellicht kan doen om het te verbeteren.
Heb je die vraag al eens aan je moeder gesteld?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:08:14 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205690627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Woningen vinden is nu best wel moeilijk. Zeker met een strak budget.
Kamer.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:09:01 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205690641
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kamer.
Ja, die heeft hij al in de woning van zijn moeder. Maar daar liggen net de problemen, lijkt het.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:09:19 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205690643
Je kunt ook het leger ingaan. Dan ben je door de week in ieder geval van huis en kun je het weekeinde ook nog daar blijven als je wil.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:10:08 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205690652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ja, die heeft hij al in de woning van zijn moeder. Maar daar liggen net de problemen, lijkt het.
Ja, lolbroek. :')
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:12:21 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205690669
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, lolbroek. :')
Sorry. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:12:51 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205690675
Zet eens niet je oren op, kijk wat tv samen en klets wat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205690698
Waar irriteert zij zich precies aan dan? Weggepest worden door je moeder :')
pi_205690722
Misschien kan je moeder wat meer gaan werken? 9 uur werken is natuurlijk niks en heeft ze veel te veel tijd om zich met onzin- en bemoeieniszaken bezig te houden.

Het feit dat een twintigjarige nog thuis woont is natuurlijk helemaal niet vreemd. Ik vind het maar raar gedrag. Weglopen en rotjong zeggen is natuurlijk passief agressief gedrag en geeft wel aan dat er iets mis gaat in de communicatie.

Je hebt een fijne band met je vader zeg je. Ga eens het gesprek met je beide ouders aan en vraag hoe de situatie kan verbeteren. Wat verwacht jouw moeder van jou en wat verwacht jij van je moeder.

P.s. ik heb een zoon van 19 en mijn hart zou breken als mijn zoon zich thuis teveel of ongewenst zou voelen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:42:39 #21
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_205690989
Ik hoor eigenlijk ook wel eens van ouders dat ze verwachten dat hun kinderen het huis uit gaan als ze 18 worden (al is dat met de huidige woningcrisis niet erg realistisch). Misschien had je moeder ook een beetje die verwachting en begint het haar nu wat op te breken dat ze weinig privacy heeft?
Ga je weleens op vakantie of weg zonder je ouders? S avonds stappen of naar een vereniging? Of gewoon wat meer op je kamer zitten? Soms wordt een band beter als je wat afstand neemt.
Maar waarschijnlijk is de beste oplossing om het gewoon met je moeder en vader te bespreken. Hoe jij het nu ervaart en wat je eraan zou kunnen doen, helpen met huishouden, koken, avond weg zijn,...
Kan ook zijn dat je moeder in de overgang zit en last heeft van hormonen. Of door haar slaapproblemen een slecht humeur krijgt. Of misschien nog andere problemen, waar ze jou niet mee wil belasten (financieel, ziekte,...).
Toch maar bespreken, want dit klinkt ook niet als een gezellig huis zo, succes ermee!
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:53:38 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205691104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
In mijn geval werd het pas na jaren beter nadat ik vertrokken was.
hier totaal niet ... en lijkt wel of het totaal vreemde van me worden ..
ben nadat ik het huis uit ging nog een keer met hun op vakantie geweest.
Maar ik heb echt die midweek alleen maar zitten denken wie zijn deze mensen
mijn broertje kon geen fout maken ,( haar kind en van haar nu man ) Ik ben van eerdere huwelijk)
Maar zodra dat ik wat wilde zeggen werd er wel weer een sarcastische opmerking gemaakt

Dus vanaf die tijd echt totaal geen behoefte meer om ze als ouders te hebben .
ik ga nog wel omdat ik niet de verwijten wil krijgen dat ik de kwade ben .. dus daarom ga ik af en toe nog wel even langs.
Ja je leest het IK ga langs ...als ik ze hier uitnodig .... nee want jij wil nooit bezoek hebben
dat heb ik 1 keer zegt toen ik met een burn out liep in 1997
ik wil geen bezoek hebben want nu even geen behoefte aan
dus vanaf die tijd is er eigenlijk nooit van hun kant hier bezoek geweest.
verjaardag ga ik wel daar heen .. want dan maak het voor mij ook niet uit . ben het nu wel egwent om zo nu en dan daar heen te gaan.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205730384
tijd om het huis uit te gaan
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Spellchecker woensdag 24 augustus 2022 @ 12:24:37 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205730559
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:04 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om op jezelf te gaan wonen.
Ja succes daarmee tegenwoordig. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')