FOK! en krand.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:10 schreef DerekB het volgende:
Ben je alweer de krant aan het kopiëren naar Fok?
Zorrie dat ik u kopieer.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:10 schreef DerekB het volgende:
Stop me maestro.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:10 schreef DerekB het volgende:
quote:GEWELDIG TOILETPAPIER
Verschil maken door toiletpapier te gebruiken? Ja, het is mogelijk! Onze gasten zijn trotse gebruikers van The Good Roll; met ieder toiletbezoek verbeteren zij de wereld. Dit toiletpapier is 100% boomvriendelijk en The Good Roll investeert de helft van haar nettowinst in het bouwen van toiletten in derdewereldlanden!
Het gaat vannacht mogelijk regenen in Ter Apel. Veel succes de komende weken op dat grasveld.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:15 schreef Kreator het volgende:
Als ik ooit failliet ga, dan rij ik naar de grens bij Glanerbrug (mes in je rug) en wandel ik het land weer in als asielzoeker. Gratis opnieuw beginnen.
Dan heb je dus nooit voor een langere periode in een ziekenhuis gelegen. Als je je al niet ziek voelde dan zeker na het eten van die inspiratieloze gaarkeuken stoomoven meuk.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:50 schreef Fer het volgende:Alleen ziekenhuizen lijken het redelijk voor mekaar te hebben.
Eten is eten manquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:41 schreef Aadil het volgende:
Ik zou ook boos worden als ik elke keer dezelfde inspiratieloze Hollandse meuk te eten krijg.
Is omgetoverd tot een politieke partij met eenkamerzetel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Bed, bad, brood.
Wat is er met die kreet gebeurd?
Tegenwoordig heet het een Auping boxspring, luxe stortdouche met sauna functie en superbelegde dagverse Kaiser broodjes.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Bed, bad, brood.
Wat is er met die kreet gebeurd?
Nee, brood is platbrood. Olijven en eerlijk gezegd weet ik niet wat ze 's morgens eten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tegenwoordig heet het een Auping boxspring, luxe stortdouche met sauna functie en superbelegde dagverse Kaiser broodjes.
Qu'ils mangent de la brioche.
Ja, buiten slapen op het gras met zo nu en dan een stortbui.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tegenwoordig heet het een Auping boxspring, luxe stortdouche met sauna functie en superbelegde dagverse Kaiser broodjes.
Qu'ils mangent de la brioche.
Dan komt dat 'bad' wel goedquote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, buiten slapen op het gras met zo nu en dan een stortbui.
Ik heb zojuist mijn tafel gereserveerd in een restaurant afgestaan aan 34 kansarme statushoudersquote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:28 schreef Grems het volgende:
Terecht, als je de halve planeet gaat importeren moet je ze goed voorzien.
Ze zijn hier toch ook voor spek en bonen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:23 schreef qajariaq het volgende:
Als het echt te weinig is dan snap ik het wel. Verder geen idee wat ze voorgeschoteld krijgen. Spek en bonen vind ik heerlijk maar als ik dat drie keer in de week, elke week moet ten dan zou het me ook wel gaan vervelen. Of te wel, met zn allen hebben we geen idee van wat de situatie is bij die mensen en durf ik ook niet te stellen of die mensen zeuren of gelijk hebben.
Of te wel, een klacht moet je beoordelen en kan je niet zonder meer af doen als gegrond of flauwekul.
Ik wel. Was goed te eten. Welk ziekenhuis lag je in, aangezien Limbo's altijd schijnen moeten te worden overgevlogen naar Nijmegen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan heb je dus nooit voor een langere periode in een ziekenhuis gelegen. Als je je al niet ziek voelde dan zeker na het eten van die inspiratieloze gaarkeuken stoomoven meuk.
Ik lag eens in een ziekenhuis en kreeg na vijf dagen niet eten een boterham met een lapje vlees waar je doorheen kon kijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:50 schreef Fer het volgende:
Nederlandse catering voor de massa is doorgaans ook om te huilen. Alleen ziekenhuizen lijken het redelijk voor mekaar te hebben.
Ja het heeft hier lekker gehoosd in Groningen, hopelijk zijn ze allemaal weggespoeld naar Duitsland.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het gaat vannacht mogelijk regenen in Ter Apel. Veel succes de komende weken op dat grasveld.
Je zou toch denken dat dat ook geldt voor mensen die uit een totaal verwoest oorlogsgebied komen, helemaal lopend en zwemmend het land hier binnen komen, volledig uitgehongerd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik lag eens in een ziekenhuis en kreeg na vijf dagen niet eten een boterham met een lapje vlees waar je doorheen kon kijken.
Toch was dat op dat moment zowat het heerlijkste wat ik ooit gegeten had.Dat zal vast ook wel meespelen.
Wat is dat voor onzin. Roermond.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:22 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik wel. Was goed te eten. Welk ziekenhuis lag je in, aangezien Limbo's altijd schijnen moeten te worden overgevlogen naar Nijmegen.
Dat verklaart het slechte eten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin. Roermond.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:47 schreef FlauwKapsel het volgende:
Dat verklaart het slechte eten.
Een of ander regionaal kutziekenhuisje. Ik had in t Radboud gewoon keuze uit 3 verschillende maaltijden. Jammer hè?quote:
3quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:56 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Een of ander regionaal kutziekenhuisje. Ik had in t Radboud gewoon keuze uit 3 verschillende maaltijden. Jammer hè?
En toch was alles vies.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 00:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
3dat is gewoon de helft van de opties die dat regionaal kut ziekenhuisje aanbood
Ze mogen gewoon opeten wat ze aangeboden wordt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:59 schreef capricia het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)asielzoekers-utrecht
Ontbijt/lunch sws een half jaar lang hetzelfde. En voor avondeten een half jaar lang hetzelfde weekmenu.
Ze willen graag zelf koken.
Je kan ook boos zijn op meerdere dingen tegelijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 00:22 schreef corehype het volgende:
Geef het volk brood en soelen, lekker aftiefen op buitenlanders terwijl je energierekening 2x zo duur wordt
Ja dat is het motto van de Nederlandse keuken zo lijkt het wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eten is eten man![]()
Ik begrijp dit soort dingen niet zo goed...
Oh zal best dat het op andere plaatsen heerlijk is hoor!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:30 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ja dat is het motto van de Nederlandse keuken zo lijkt het wel.
Op de rest van de wereld heb je wel culinaire hoogstandjes. Zeker in zulke landen is het eten dat ze maken echt verrukkelijk 🤤 en dan kom je dus hier in stamppotparadijs terecht…
Voor een kortere periode moet je inderdaad niet zeiken, maar ik zou ook niet wekenlang buffettroep kunnen eten.
Leuk en ontroerend verhaal wel als je het zelf niet meemaakt en waarschijnlijk nooit mee gaat hoeven maken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh zal best dat het op andere plaatsen heerlijk is hoor!
Maar als ik de loop op moet gaan voor ellende, oorlog, honger,.. dan ben ik blij met mijn sandwich/ kaas in de ochtend, mijn boterhammetje met soep in de middag en mijn aardappeltje met wat vlees en groentjes in de avond (of stamppotje of whatever). Zeker als ik dit kan eten in vrede en dat ik weet dat mijn gezin veilig is.
Je bent aan het overleven. Daar hoeft in mijn ogen geen culinaire topkeuken bij te horen.
Ze mogen best zelf koken, maar dan hebben ze 3 keuzes; boerenkool, hutspot of bruine bonen met spek.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:59 schreef capricia het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)asielzoekers-utrecht
Ontbijt/lunch sws een half jaar lang hetzelfde. En voor avondeten een half jaar lang hetzelfde weekmenu.
Ze willen graag zelf koken.
Jij kunt hier toch niet serieus over in discussie gaan? Dit is gewoon even niet te relativeren. Het is gewoon: eten is eten. En anders oprotten. Zo werkt het en niet anders.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:13 schreef Leandra het volgende:
Ik dacht al waar komt dat van die "hotelmaaltijden" toch vandaan, maar het is weer eens een suggestief verzinsel van de FP redacteur, want in het originele artikel staat dat niet.
Dat ze in een hotel zitten zegt niets over waar hun maaltijden vandaan komen, en in dit geval is dat gewoon een cateraar.
De suggestie dat er gekozen zou kunnen worden uit een menu van een hotel-restaurant is dus weer eens gewoon BS.
Maar dat kunnen we de TS van dit topic niet kwalijk nemen, die had hoogstens een bron met meer feiten en minder verzinsels kunnen gebruiken.
Het hotel levert de maaltijden niet, overigens ga ik er op zich niet over in discussie maar heb ik een opmerking over de suggestieve BS in de TT en het artikel, waar TS in dit geval niets aan kan doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:33 schreef Pendule het volgende:
[..]
Jij kunt hier toch niet serieus over in discussie gaan? Dit is gewoon even niet te relativeren. Het is gewoon: eten is eten. En anders oprotten. Zo werkt het en niet anders.
Als dit mijn hotel was had ik hen direct op straat geflikkerd.
Mijn uitgangspunt is eigenlijk dat ze het recht niet hebben om te klagen. Of het nou een cateraar of hotel is. Of ze nou elke dag droog brood krijgen of soep, maakt niet uit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het hotel levert de maaltijden niet, overigens ga ik er op zich niet over in discussie maar heb ik een opmerking over de suggestieve BS in de TT en het artikel, waar TS in dit geval niets aan kan doen.
Maar ja, laten we doen alsof ze allemaal keuze hebben uit een sterrenkaart en ze daar zeer ontevreden over zijn, misschien ook nog klachten over de wijn erbij verzinnen? Dat de sommelier waardeloos is en de moscato niet bij het dessert maar bij het hoofdgerecht van hert geserveerd wordt?
Met andere woorden: het hotel heeft er geen reet mee te maken, dat is volledig afgehuurd door COA en die regelen ook de catering, die kennelijk niet afdoende is.
Als jij je huis verhuurt aan de scouting die vervolgens een week lang patat serveert heb jij daar ook geen fuck mee te maken, dat een of andere FP redacteur dat dan verandert in "Scouts krijgen een week lang alleen maar patat in villa met sterrenkeuken" heb jij dan niets mee van doen, en je hebt die ondankbare scouts er al helemaal niet uit te gooien, je kunt dan beter met je huurder (COA) gaan praten of ze niet wat fatsoenlijker maaltijden kunnen serveren omdat dit jouw pand een slechte naam geeft.
Ja, en daar kan ik me een heel eind in vinden, en daar heb je helemaal niet zo'n valse voorstelling van de situatie voor nodig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:16 schreef Pendule het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt is eigenlijk dat ze het recht niet hebben om te klagen. Of het nou een cateraar of hotel is. Of ze nou elke dag droog brood krijgen of soep, maakt niet uit.
Eten is eten.
Daar kan ik mij in vinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en daar kan ik me een heel eind in vinden, en daar heb je helemaal niet zo'n valse voorstelling van de situatie voor nodig.
Punt is dat er prima redenen kunnen zijn dat men zou klagen, maar niemand vraagt wat er nou werkelijk aan de hand is doordat de foutieve toon al gezet is met termen als "hotelmaaltijden".
Dat het ook totaal overdreven kan zijn dat men er over klaagt is ook waar, maar door de valse voorstelling van de werkelijke situatie gaat het helemaal niet over de feiten maar primair over de suggestie in de TT en het artikel.
Het bewerkte artikel that is, het origineel van het AD heeft helemaal niet zo'n toonzetting.
Dat ik overigens wel vind dat je als asielzoeker niet snel recht tot klagen hebt over je opvang en/of eten staat daar los van, de situatie heeft al die BS over "hotelmaaltijden", "gratis weekmenu's" en "ze willen gewoon meer gratis geld" helemaal niet nodig.
Ze waren in dat land niet arm anders hadden ze de mensensmokkelaars niet kunnen betalen. Dus zijn dus wrs thuis gewend goed te eten van wat daar gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ze krijgen het, ze komen als het goed uit een land waar het slechter is, vreten of anders oprotten
Daar heb je een goed punt, met uitzondering van de mensen uit de Oekraniequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze waren in dat land niet arm anders hadden ze de mensensmokkelaars niet kunnen betalen. Dus zijn dus wrs thuis gewend goed te eten van wat daar gebruikelijk is.
Die mensen komen echt uit een oorlog en willen dolgraag terug. Dat is dus heel ander volk. Die zijn echt uit nood hier.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, met uitzondering van de mensen uit de Oekranie
Ik kan het mij wel voorstellen want 23 jaar geleden heb ik in de shit gezeten en 7 maanden enkel op brood met choco en gekookte macaroni geleefd (zonder saus). Ik was op dat moment gewoon blij dat ik dat al had.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:05 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Leuk en ontroerend verhaal wel als je het zelf niet meemaakt en waarschijnlijk nooit mee gaat hoeven maken.
Nooit op vakantie geweest een maand en dat je na twee weken alweer heimwee kreeg naar je broodje pindakaas en het lokale eten zat begon te worden? Juist. Maar dan al een half jaar lang en iedere dag hetzelfde. Geen variatie in je eten hebben is echt deprimerend.
Ze vragen niet om iets heel geks. Ze willen zelf koken. Nou, erg hoor.
Vreemde aanname.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat dat ook geldt voor mensen die uit een totaal verwoest oorlogsgebied komen, helemaal lopend en zwemmend het land hier binnen komen, volledig uitgehongerd.
Maarja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |