abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 augustus 2022 @ 07:21:57 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205672132
quote:
Dure boodschappen en een hoge energierekening. Het leven is in de afgelopen maanden flink duurder geworden en daardoor komen steeds meer huishoudens in de knel. Van belastingverlaging tot het verhogen van de zorgtoeslag: wat kan het kabinet doen om onze koopkracht te verbeteren?
Misschien alsnog de 1000 euro die Rutte had belooft uitdelen?

quote:
Komende week vallen daarover de besluiten, als het kabinet de laatste hand legt aan de begroting voor volgend jaar. In het regeerakkoord was al drie miljard euro apart gezet voor koopkrachtsteun in 2023 voor lage en middeninkomens, dus tot 40.000 euro bruto per jaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
Toen moest je nog ergens moeite voor doen, ja. En dan krijg je daar een ander soort kwaliteit voor terug.
Nu wordt veiligheid, zekerheid en privacy keihard de deur uit gesmeten. De jeugd is 'bang' voor cash geld. En geld uit je portemonnee halen is al te veel moeite. Ze hebben geen idee wat de waarde van geld in je hand is. De telefoon is alles, hun hele leven is erop gebaseerd.

Ook willen ze nergens meer voor betalen. Het idee van verzekeren, iedereen betaald een klein beetje zodat als je een keer pech hebt, je niet voor grote kosten komt te staan, is ook kapot gemaakt.
Waarom moet een man betalen voor de pil voor de vrouw? Waarom moet een vrouw betalen voor prostaatonderzoeken? Dat willuh wij nie :'(!!!!
Met als resultaat dat alles duurder is. De individualisering ten top, omdat het achterliggende plaatje niet begrepen wordt.

En nu hebben we een kabinet dat er ook alleen maar voor zichzelf zit. Bedrijven boeken grote winsten dankzij de hoge prijzen. Maar die hoge prijzen kwamen toch door hoge kosten? Dan moet de winst op zijn allerbest gelijk zijn, zou je zeggen. Maar niemand gaat dat aanpakken want dan komt hun toekomst wellicht in gevaar.

quote:
Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205672155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 07:21 schreef daNpy het volgende:
Ook willen ze nergens meer voor betalen.
U MAD?
pi_205672720
Misschien gewoon eens een vakantie overslaan.
Hou je genoeg geld over om de extra kosten voor boodschappen/energie/benzine op te vangen voor een jaar.
Dus als je op vakantie gaat moet je ook niet zeiken dat je het zo zwaar hebt, vakantie is geen eerste levensbehoefte ofzo.
pindazakje
pi_205683412
https://nos.nl/artikel/24(...)it-armoede-neemt-toe

CPB: koopkracht hard onderuit, armoede neemt toe

quote:
Zonder nieuw beleid daalt de koopkracht van huishoudens dit jaar met 6,8 procent, om volgend jaar met 0,6 procent slechts licht te herstellen. Dat staat in ramingen van het Centraal Planbureau (CPB) voor het komende anderhalf jaar. Het CPB zegt op basis van beschikbare gegevens dat de verwachting zeker sinds de jaren 90 niet zo somber was.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205683430
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Hou je genoeg geld over om de extra kosten voor boodschappen/energie/benzine op te vangen voor een jaar.
Dus als je op vakantie gaat moet je ook niet zeiken dat je het zo zwaar hebt, vakantie is geen eerste levensbehoefte ofzo.
Zullen echt niet alleen vakantievierende mensen zijn die klagen over de prijzen.

Genoeg die nooit op vakantie gaan/kunnen, en alsnog in de problemen komen
pi_205683452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Opgelost, slotje
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:05:55 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205683475
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Opgelost, slotje
Kabinet na het lezen van Hyaenidae's comment:

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205683495
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kabinet na het lezen van Hyaenidae's comment:

[ afbeelding ]
kut, ik kreeg net reactie terug van Mark. Dit wordt niet geadviseerd omdat het slecht is voro Schiphol en KLM
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205683510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft zo'n minister van armoede toch nog effect gehad.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:12:53 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205683554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)it-armoede-neemt-toe

[..]

En wat verwachte het CPB voor dit jaar?
En 2 jaar terug, voor vorig jaar?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205683570
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
En wat verwachte het CPB voor dit jaar?
En 2 jaar terug, voor vorig jaar?
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.
pi_205683575
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:09 schreef zoost het volgende:

[..]
Heeft zo'n minister van armoede toch nog effect gehad.
zeker, kan je nagaan hoe het zou gaan zonder minister van armoede.... dan zouden er rijen staan voor de gaarkeukens.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:16:55 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205683582
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.
Ik kan me ook niet herinneren dat het CPB een inflatie van 5+% voorspelde. Laat staan 10 of 12.
pi_205683589
Nou de minister schrikt ervan!

Toch raar dat een aantal users op het fok forum dit al jaren zagen aankomen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205683593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik kan me ook niet herinneren dat het CPB een inflatie van 5+% voorspelde. Laat staan 10 of 12.
maar ook nog verder terug, ik kan me niet herinneren dat het CPB iets voorspelde wat uitkwam of beter werd dan voorspelt.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:19:16 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205683600
Gelukkig is er ook sprake van een stevige economische groei dus eigenlijk gaat het best goed.

https://nos.nl/artikel/24(...)tie-en-energiecrisis
pi_205683601
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:18 schreef Mortaxx het volgende:
Nou de minister schrikt ervan! doet alsof ze ervan schrikt

Toch raar dat een aantal users op het fok forum dit al jaren zagen aankomen
FTFY
pi_205683605
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.
pi_205683609
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar ook nog verder terug, ik kan me niet herinneren dat het CPB iets voorspelde wat uitkwam of beter werd dan voorspelt.
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205683622
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
nee ze doen hun best maar het is simpelweg onmogelijkheid binnen acceptabele grenzen dat te voorspellen.
pi_205683629
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.
er zullen mensen zijn voor wie dat klopt inderdaad.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:26:51 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205683656
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
De voorspelde koopkrachtstijgingen van de laatste jaren vielen in ieder geval bijna altijd (veel) lager uit dan de berekeningen van CPB. Misschien hebben we mazzel en valt de daling nu ook mee. En misschien krijgen we in oktober al een Elfstedentocht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 19-08-2022 10:33:59 ]
pi_205683828
quote:
Minister Adriaansens van Economische Zaken is geschrokken van de koopkrachtcijfers van het Centraal Planbureau. Volgens het CPB daalt de koopkracht van huishoudens dit jaar met 6,8 procent en herstelt die volgend jaar met 0,6 procent slechts licht.
https://nos.nl/artikel/24(...)erger-dan-we-dachten
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:51:21 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205683864
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig is er ook sprake van een stevige economische groei dus eigenlijk gaat het best goed.

https://nos.nl/artikel/24(...)tie-en-energiecrisis
Kwam laatst een dakloze toe voor wat kleingeld; ik zeg vriend, de economie is 2,6% gegroeid, is dat niet genoeg?!

/s
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205683933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik ben er ook bang voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')