Misschien alsnog de 1000 euro die Rutte had belooft uitdelen?quote:Dure boodschappen en een hoge energierekening. Het leven is in de afgelopen maanden flink duurder geworden en daardoor komen steeds meer huishoudens in de knel. Van belastingverlaging tot het verhogen van de zorgtoeslag: wat kan het kabinet doen om onze koopkracht te verbeteren?
quote:Komende week vallen daarover de besluiten, als het kabinet de laatste hand legt aan de begroting voor volgend jaar. In het regeerakkoord was al drie miljard euro apart gezet voor koopkrachtsteun in 2023 voor lage en middeninkomens, dus tot 40.000 euro bruto per jaar.
Toen moest je nog ergens moeite voor doen, ja. En dan krijg je daar een ander soort kwaliteit voor terug.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.quote:Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:21 schreef daNpy het volgende:
Ook willen ze nergens meer voor betalen.
quote:Zonder nieuw beleid daalt de koopkracht van huishoudens dit jaar met 6,8 procent, om volgend jaar met 0,6 procent slechts licht te herstellen. Dat staat in ramingen van het Centraal Planbureau (CPB) voor het komende anderhalf jaar. Het CPB zegt op basis van beschikbare gegevens dat de verwachting zeker sinds de jaren 90 niet zo somber was.
Zullen echt niet alleen vakantievierende mensen zijn die klagen over de prijzen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien gewoon eens een vakantie overslaan.
Hou je genoeg geld over om de extra kosten voor boodschappen/energie/benzine op te vangen voor een jaar.
Dus als je op vakantie gaat moet je ook niet zeiken dat je het zo zwaar hebt, vakantie is geen eerste levensbehoefte ofzo.
Opgelost, slotjequote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien gewoon eens een vakantie overslaan.
Hou je genoeg geld over om de extra kosten voor boodschappen/energie/benzine op te vangen voor een jaar.
Dus als je op vakantie gaat moet je ook niet zeiken dat je het zo zwaar hebt, vakantie is geen eerste levensbehoefte ofzo.
Kabinet na het lezen van Hyaenidae's comment:quote:
kut, ik kreeg net reactie terug van Mark. Dit wordt niet geadviseerd omdat het slecht is voro Schiphol en KLMquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kabinet na het lezen van Hyaenidae's comment:
[ afbeelding ]
Heeft zo'n minister van armoede toch nog effect gehad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
CPB: koopkracht hard onderuit, armoede neemt toe
En wat verwachte het CPB voor dit jaar?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)it-armoede-neemt-toe
CPB: koopkracht hard onderuit, armoede neemt toe
[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat verwachte het CPB voor dit jaar?
En 2 jaar terug, voor vorig jaar?
zeker, kan je nagaan hoe het zou gaan zonder minister van armoede.... dan zouden er rijen staan voor de gaarkeukens.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Heeft zo'n minister van armoede toch nog effect gehad.
Ik kan me ook niet herinneren dat het CPB een inflatie van 5+% voorspelde. Laat staan 10 of 12.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.
maar ook nog verder terug, ik kan me niet herinneren dat het CPB iets voorspelde wat uitkwam of beter werd dan voorspelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet herinneren dat het CPB een inflatie van 5+% voorspelde. Laat staan 10 of 12.
FTFYquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:18 schreef Mortaxx het volgende:
Nou de minister schrikt ervan! doet alsof ze ervan schrikt
Toch raar dat een aantal users op het fok forum dit al jaren zagen aankomen
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar ook nog verder terug, ik kan me niet herinneren dat het CPB iets voorspelde wat uitkwam of beter werd dan voorspelt.
nee ze doen hun best maar het is simpelweg onmogelijkheid binnen acceptabele grenzen dat te voorspellen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?
er zullen mensen zijn voor wie dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.
De voorspelde koopkrachtstijgingen van de laatste jaren vielen in ieder geval bijna altijd (veel) lager uit dan de berekeningen van CPB. Misschien hebben we mazzel en valt de daling nu ook mee. En misschien krijgen we in oktober al een Elfstedentocht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?
https://nos.nl/artikel/24(...)erger-dan-we-dachtenquote:Minister Adriaansens van Economische Zaken is geschrokken van de koopkrachtcijfers van het Centraal Planbureau. Volgens het CPB daalt de koopkracht van huishoudens dit jaar met 6,8 procent en herstelt die volgend jaar met 0,6 procent slechts licht.
Kwam laatst een dakloze toe voor wat kleingeld; ik zeg vriend, de economie is 2,6% gegroeid, is dat niet genoeg?!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig is er ook sprake van een stevige economische groei dus eigenlijk gaat het best goed.
https://nos.nl/artikel/24(...)tie-en-energiecrisis
Ik ben er ook bang voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |