Veel cv ketels kun je niet eens meer aanpassen dan alleen nog het tapwater... (warm water wat meestal ook op 60 staat i.v.m. legionella.)quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Lijkt als een leuk doel, zet je cv ketel op 60 graden en je bespaart geld. Dus ik even kijken op die site.
Dat zeg ik, linkse klimaat terroristische kut milieu hippies.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Veel cv ketels kun je niet eens meer aanpassen dan alleen nog het tapwater... (warm water wat meestal ook op 60 staat i.v.m. legionella.)
Voor de rest zoeken de ketels zelf uit hoe heet ze moeten zijn... (verwarming)
Dus dit gaat alleen werken op ketels die al wat ouder zijn....
Aldus de opperdeugneus die met de trein reistquote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zeg ik, linkse klimaat terroristische kut milieu hippies.
Als mijn werk midden in de stad vlak naast het station ligt, zou ik wel gek zijn om me daar met de auto doorheen te worstelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:28 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Aldus de opperdeugneus die met de trein reist!!! Ga lekker met de auto dan vervuil je het milieu tenminste, mietje
Alsof dat ook echt zoveel scheelt zoals die terroristen je wijsmaken.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:39 schreef bianconeri het volgende:
Nee, hou jij hem maar op 80 en hoger.
Kun je lekker meer geld gaan betalen.....
En dan lekker op het station een vegaburger halen op je geitenwollen sokkenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 06:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als mijn werk midden in de stad vlak naast het station ligt, zou ik wel gek zijn om me daar met de auto doorheen te worstelen.
Inb4 ts werkt achter het station.
Het begint nu pas allemaal op zijn plaats te vallen voor jequote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
En dan lekker op het station een vegaburger halen op je geitenwollen sokkenEn zodra het weekend is snel met Tuup op de tandem springen om vogeltjes te spotten in de natuur, alles valt ineens op z'n plek bij deze TS
Ik ben beelddenker en zag het helemaal voor mijquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
En dan lekker op het station een vegaburger halen op je geitenwollen sokkenEn zodra het weekend is snel met Tuup op de tandem springen om vogeltjes te spotten in de natuur, alles valt ineens op z'n plek bij deze TS
Al scheelt het 50 euro per jaar, is toch leuk?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 06:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alsof dat ook echt zoveel scheelt zoals die terroristen je wijsmaken.
Dat klinkt behoorlijk jelly, mijn waarde.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Maar als het langer duurt voor de zooi op temperatuur is, verbruik je toch net zoveel?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al scheelt het 50 euro per jaar, is toch leuk?
En als je zelf nadenkt.... Je CV-ketel moet constant opstoken naar 80 graden (of zelfs 90) of naar 60 graden.
Natuurlijk scheelt dat best wat.
Is beelddenker zijn nu ook behulpzaam bij je uitgesproken gaynessheid?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik ben beelddenker en zag het helemaal voor mij
Dat zei je moeder gisteravond ook toen ik in haar 'viel'.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het begint nu pas allemaal op zijn plaats te vallen voor je
Dat is in eerste instantie correct.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar als het langer duurt voor de zooi op temperatuur is, verbruik je toch net zoveel?
Maar wie heeft zo'n moderne ketel en dat rendement is helemaal niet zo hoog omdat je lang niet zoveel kunt afstellen op een moderne ketel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is in eerste instantie correct.
Op een lagere aanvoertemperatuur is het rendement van een moderne HR CV-ketel echter hoger omdat hij extra warmte haalt uit het condenseren.
Bij een hr-ketel wordt de condensatiewarmte van de waterdamp dat ontstaat bij de verbranding van aardgas benut door het voorverwarmen van het retourwater van de radiatoren.
Dat werkt het beste bij een lage temperatuur.
Goed waterzijdig inregelen van je CV-installatie kan ook nog wat winst opleveren.
Nefit introduceerde condenserende ketels in 1981 dus inmiddels kan iedere ketel dat wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar wie heeft zo'n moderne ketel en dat rendement is helemaal niet zo hoog omdat je lang niet zoveel kunt afstellen op een moderne ketel.
Wat een onzin. Op elke moderne gasketel kun je de temperatuur van het CV water aanpassen. Sommige hele luxe varianten kunnen zelf de laagst mogelijke temp instellen, maar da's meer uitzondering dan regel.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Veel cv ketels kun je niet eens meer aanpassen dan alleen nog het tapwater... (warm water wat meestal ook op 60 staat i.v.m. legionella.)
Voor de rest zoeken de ketels zelf uit hoe heet ze moeten zijn... (verwarming)
Dus dit gaat alleen werken op ketels die al wat ouder zijn....
Ja. Een lullig filmpje van hoe een knop naar links te draaien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nefit introduceerde condenserende ketels in 1981 dus inmiddels kan iedere ketel dat wel.
En dat afstellen op maximaal 60 graden vind je op de website waar dit topic over gaat.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klinkt behoorlijk jelly, mijn waarde.
Ok jelly.quote:
Nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar als het langer duurt voor de zooi op temperatuur is, verbruik je toch net zoveel?
Oh hierboven zeggen de kenners anders van wel.quote:
Ik heb nog eens in de hdl gekeken en verdomd je hebt gelijk...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:55 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Wat een onzin. Op elke moderne gasketel kun je de temperatuur van het CV water aanpassen. Sommige hele luxe varianten kunnen zelf de laagst mogelijke temp instellen, maar da's meer uitzondering dan regel.
Ah okquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik heb nog eens in de hdl gekeken en verdomd je hebt gelijk...Het zit bij mij achter het warm tapwater menu... en alleen als wamwater en cv 'aan' staan... in de zomer zet ik de cv op de zomerstand en dan komt dat menuutje niet...
Urgenda roept anders dat ie op 60 moetquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:44 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ah ok![]()
Dat gezegd hebbende: wie nog nog z'n ketel op 60c heeft staan, heeft of een slecht geīsoleerde woning, of gooit graag geld weg
Ja belachelijk iddquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Urgenda roept anders dat ie op 60 moet
We gaan eens kijken hoe future proof de rest van de wereld is als ze het niet kunnen betalenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja belachelijk idd
Een warmtepomp haalt dat bv niet, dus future proof ben je dan ook niet.
Lager kan soms ook nog wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik lees trouwens dat 50 graden ook nog kan eventueel?
https://www.milieucentraa(...)nen/verwarmingstest/
Nou ja.....niet !quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
We gaan eens kijken hoe future proof de rest van de wereld is als ze het niet kunnen betalen
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:44 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ah ok![]()
Dat gezegd hebbende: wie nog nog z'n ketel op 60c heeft staan, heeft of een slecht geīsoleerde woning, of gooit graag geld weg
Gast, als je in een DM al niet uit wilt leggen wat je bedoelt, waarom hier er dan weer op ingaan?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:26 schreef Bocaj het volgende:
@:vogeltjesdans @:Innisdemon
WAT STAAT HIER NOU?????????
[..]
Jij bent echt mind blowing DOM!!!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Gast, als je in een DM al niet uit wilt leggen wat je bedoelt, waarom hier er dan weer op ingaan?
...wie nog nog z'n ketel op 60c heeft staan...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Gast, als je in een DM al niet uit wilt leggen wat je bedoelt, waarom hier er dan weer op ingaan?
Is het echt zo moeilijk te begrijpen wat daar staat? Lees het eens hardop, kijk goed naar de interpunctie en vraag anders je kleuterjuf om het uit te leggen.
dus omdat 1 woord per abuis dubbel is getypt begrijp jij het hele verhaal niet, en loop je zo'n ophef te maken?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
...wie nog nog z'n ketel op 60c heeft staan...
Ik snap hem volkomen maar vogeltjesdans gaat ermee in de fout....quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:43 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
dus omdat 1 woord per abuis dubbel is getypt begrijp jij het hele verhaal niet, en loop je zo'n ophef te maken?
Moet je ongesteld worden ofzo?
Je wij me op een fout?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:45 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik snap hem volkomen maar vogeltjesdans gaat ermee in de fout....
En ik wij je op je fout en dat duurt heeeeeeeeeeeel lang voordat je het doorhebt....
een slimme fokker had het allang aangepast.....
Je kunt het zo laag zetten als je wilt, dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik lees trouwens dat 50 graden ook nog kan eventueel?
https://www.milieucentraa(...)nen/verwarmingstest/
Dat zijn dan flut kennersquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh hierboven zeggen de kenners anders van wel.
Precies. Dan moet je weer investeren in lage-temperatuur radiatoren, of vloerverwarming, en isolatie natuurlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt het zo laag zetten als je wilt, dat is het probleem niet.
Het probleem zit hem in het opwarmen van je woning. Die moet die 50 graden aan kunnen (en dat kunnen de meesten in NL niet).
Volgorde wel even andersom, beginnen met isolatie. Dan de rest.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:52 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Precies. Dan moet je weer investeren in lage-temperatuur radiatoren, of vloerverwarming, en isolatie natuurlijk
Zeker... ;')quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
Toch nog een goed topic geworden
Dit niet hoeven zeggen... (blijkbaar heb jij het ook niet doorgehad)quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Urgenda roept anders dat ie op 60 moet
Het is wel goed, zo belangrijk is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeker... ;')
Als @:Innisdemon nou meteen "nog nog" veranderd had in "nog niet" dan was er nix aan de hand geweest...
Heb hem het helaas niet aan het verstand kunnen brengen...
Dan had jij...
[..]
Dit niet hoeven zeggen... (blijkbaar heb jij het ook niet doorgehad)
En toen liep het helemaal fout...
En jullie beiden hebben nog een DM gehad van mij....quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is wel goed, zo belangrijk is het allemaal niet.
Jezes zit je hier nou nog over te bitchen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeker... ;')
Als @:Innisdemon nou meteen "nog nog" veranderd had in "nog niet" dan was er nix aan de hand geweest...
Heb hem het helaas niet aan het verstand kunnen brengen...
Dan had jij...
[..]
Dit niet hoeven zeggen... (blijkbaar heb jij het ook niet doorgehad)
En toen liep het helemaal fout...
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:35 schreef Innisdemon het volgende:
Jij bent echt de enige die mijn schrijven niet begreep.
Precies dat. Fijn dat je dat in ieder geval toe wil geven, maar dat zul je wel weer betwisten want je moet en zal het laatste woord hierin hebben.quote:
Misschien omdat je zo duidelijk bent als een braadharing.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
En jullie beiden hebben nog een DM gehad van mij....
Jullie wisten totaal niet waar ik het over had en wisten totaal niet meer wat jullie laatste post was...
Als je na 10 seconden al niet meer weet wat je als laatste geschreven hebt, dan is het wel ernstig gesteld met je...
Maargoed, lekker belangrijk...
Ach, kom...quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Misschien omdat je zo duidelijk bent als een braadharing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |