Veel cv ketels kun je niet eens meer aanpassen dan alleen nog het tapwater... (warm water wat meestal ook op 60 staat i.v.m. legionella.)quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Lijkt als een leuk doel, zet je cv ketel op 60 graden en je bespaart geld. Dus ik even kijken op die site.
Dat zeg ik, linkse klimaat terroristische kut milieu hippies.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Veel cv ketels kun je niet eens meer aanpassen dan alleen nog het tapwater... (warm water wat meestal ook op 60 staat i.v.m. legionella.)
Voor de rest zoeken de ketels zelf uit hoe heet ze moeten zijn... (verwarming)
Dus dit gaat alleen werken op ketels die al wat ouder zijn....
Aldus de opperdeugneus die met de trein reistquote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zeg ik, linkse klimaat terroristische kut milieu hippies.
Als mijn werk midden in de stad vlak naast het station ligt, zou ik wel gek zijn om me daar met de auto doorheen te worstelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:28 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Aldus de opperdeugneus die met de trein reist!!! Ga lekker met de auto dan vervuil je het milieu tenminste, mietje
Alsof dat ook echt zoveel scheelt zoals die terroristen je wijsmaken.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:39 schreef bianconeri het volgende:
Nee, hou jij hem maar op 80 en hoger.
Kun je lekker meer geld gaan betalen.....
En dan lekker op het station een vegaburger halen op je geitenwollen sokkenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 06:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als mijn werk midden in de stad vlak naast het station ligt, zou ik wel gek zijn om me daar met de auto doorheen te worstelen.
Inb4 ts werkt achter het station.
Het begint nu pas allemaal op zijn plaats te vallen voor jequote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
En dan lekker op het station een vegaburger halen op je geitenwollen sokkenEn zodra het weekend is snel met Tuup op de tandem springen om vogeltjes te spotten in de natuur, alles valt ineens op z'n plek bij deze TS
Ik ben beelddenker en zag het helemaal voor mijquote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
En dan lekker op het station een vegaburger halen op je geitenwollen sokkenEn zodra het weekend is snel met Tuup op de tandem springen om vogeltjes te spotten in de natuur, alles valt ineens op z'n plek bij deze TS
Al scheelt het 50 euro per jaar, is toch leuk?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 06:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alsof dat ook echt zoveel scheelt zoals die terroristen je wijsmaken.
Dat klinkt behoorlijk jelly, mijn waarde.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Maar als het langer duurt voor de zooi op temperatuur is, verbruik je toch net zoveel?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al scheelt het 50 euro per jaar, is toch leuk?
En als je zelf nadenkt.... Je CV-ketel moet constant opstoken naar 80 graden (of zelfs 90) of naar 60 graden.
Natuurlijk scheelt dat best wat.
Is beelddenker zijn nu ook behulpzaam bij je uitgesproken gaynessheid?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik ben beelddenker en zag het helemaal voor mij
Dat zei je moeder gisteravond ook toen ik in haar 'viel'.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het begint nu pas allemaal op zijn plaats te vallen voor je
Dat is in eerste instantie correct.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar als het langer duurt voor de zooi op temperatuur is, verbruik je toch net zoveel?
Maar wie heeft zo'n moderne ketel en dat rendement is helemaal niet zo hoog omdat je lang niet zoveel kunt afstellen op een moderne ketel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is in eerste instantie correct.
Op een lagere aanvoertemperatuur is het rendement van een moderne HR CV-ketel echter hoger omdat hij extra warmte haalt uit het condenseren.
Bij een hr-ketel wordt de condensatiewarmte van de waterdamp dat ontstaat bij de verbranding van aardgas benut door het voorverwarmen van het retourwater van de radiatoren.
Dat werkt het beste bij een lage temperatuur.
Goed waterzijdig inregelen van je CV-installatie kan ook nog wat winst opleveren.
Nefit introduceerde condenserende ketels in 1981 dus inmiddels kan iedere ketel dat wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar wie heeft zo'n moderne ketel en dat rendement is helemaal niet zo hoog omdat je lang niet zoveel kunt afstellen op een moderne ketel.
Wat een onzin. Op elke moderne gasketel kun je de temperatuur van het CV water aanpassen. Sommige hele luxe varianten kunnen zelf de laagst mogelijke temp instellen, maar da's meer uitzondering dan regel.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Veel cv ketels kun je niet eens meer aanpassen dan alleen nog het tapwater... (warm water wat meestal ook op 60 staat i.v.m. legionella.)
Voor de rest zoeken de ketels zelf uit hoe heet ze moeten zijn... (verwarming)
Dus dit gaat alleen werken op ketels die al wat ouder zijn....
Ja. Een lullig filmpje van hoe een knop naar links te draaien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nefit introduceerde condenserende ketels in 1981 dus inmiddels kan iedere ketel dat wel.
En dat afstellen op maximaal 60 graden vind je op de website waar dit topic over gaat.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klinkt behoorlijk jelly, mijn waarde.
Ok jelly.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |